|
|
05.09.2005 12:41 | Mika Hakala | ||
| Ei oo eikä tuu... | ||||
|
|
05.09.2005 12:39 | Mika Hakala | ||
| missäs vaiheessa rapalle menevä satamaraide on tästä purettu? ei oo ku satakunta metrii jälel kolmee kiskoo ja vaihde, monta lotjaa päällä ja pujoo. purettu varmaan linnoituksen tieltä. | ||||
|
|
05.09.2005 12:01 | Pyry Entonen | ||
| Hienoja koneitahan nämä ovat ja nuhjuinen Vempu sopii hyvin kuvaan noiden uusien vaunujen kanssa. Onkos muita kuustoistasia menny hylkyyn kuin 2013,14,17,29,32,35 ja 37? | ||||
|
|
05.09.2005 10:34 | Eija Mari | ||
| Ilmankos aamulla olikin niin tyhjän näköistä Turussa - ajattelin jo että onko GrowHow:lta loppunut raaka-aineen tarve, pönttöjuna ajanut Turun sijasta Helsinkiin, mun näkö huolestuttavasti heikentynyt tai kuski pitämässä pidennettyä kahvitaukoa Toijalan takana :D | ||||
|
|
05.09.2005 10:33 | Niklas Savinsaari | ||
| Viimeisenä iltana nrona oli T3928. | ||||
|
|
05.09.2005 10:32 | Niklas Savinsaari | ||
| ...ja 2658 + 2713 (+ 2717) toivat pe 2.9. - la 3.9. -yönä T3928:n Turusta Riihimäelle. | ||||
|
|
05.09.2005 10:18 | Eija Mari | ||
| Tuo junakin näyttää kulkevan korvessa - onkohan sillä edes raiteita mitä pitkin edetä ;-) | ||||
|
|
05.09.2005 10:14 | Lari Åhman | ||
| Niinkö? https://vaunut.org/kuvasivu.php/9577 <-- tässä todistusaineistoa siitä... ;)) | ||||
|
|
05.09.2005 09:30 | Petri Pitkänen | ||
| Tiedän Lari, tiedän. Suurin osa on käynyt "täydennyskurssin", jääräpäät eivät. | ||||
|
|
05.09.2005 08:21 | Teppo Niemi | ||
| Tunnelissa olevan Pohjankurun tulovaihteen osavaihteilla oli kummlallakin omat numerot, matemaattisten pisteiden väli oli 12,07 m. Lisää tietoaPohjankurun tulovaihteen rakenteesta löytyy RAMOn (Ratatekniset määräykset ja ohjeet) kohdasta 4: http://www.finlex.fi/data/normit/11490-RAMO_4.pdf tai M. Nummelinin teoksesta Rautatievaihteet. | ||||
|
|
05.09.2005 06:41 | Jari Kuusinen | ||
| Ilmeisesti uusi järjestely tekee Mynämäen suorittajasta tarpeettoman, kun vaihteita ei tarvitse enää käännellä...? | ||||
|
|
05.09.2005 05:16 | Juhana Nordlund | ||
| Onpas 2548:ssa iso piippu! :) Kyllä, tiedän että ko. kone on kolariveturi ja iso piippu on siinä sen seurauksena. Aika vähänhän tuossa aitoa 2548:aa edes on muutenkaan. | ||||
|
|
05.09.2005 00:38 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Maalaismaisemaa! | ||||
|
|
04.09.2005 23:23 | Otto Tuomainen | ||
| 2.9 2714 oli 2555:n kanssa 3641:n veturina... | ||||
|
|
04.09.2005 23:21 | Otto Tuomainen | ||
| Perjantaina 2.9 2724 + 2562 vetivät junan 3647 Riihimäelle. Vaunustona 5 Elo-t. | ||||
|
|
04.09.2005 21:21 | Nikolas Peippo | ||
| Niille jotka ihmettelevät veturit.orgin katoamista: Kuten Pauli sanoikin, domain jj-studios.com jonka alla veturit.org oli, on suljettu jokin aika sitten. En ole vielä ehtinyt/jaksanut siirtää tiedostoja domainini ankkis.net alle, mutta veturit.orgin pitäisi toimia osoitteessa http://veturit.ankkis.net vielä tämän viikon aikana. | ||||
|
|
04.09.2005 20:44 | Eero Heinonen | ||
| Mainitaan nyt tämän kuvan yhteydessä (kun on kerran 23.9. päätähti kuvassa), että olisi suotavaa ettei Ilmalaan tai PasilaT:lle silloin 24.9. yöllä ja aamulla paljoa tungeskeltaisi kuvamaan ainakaan luvatta. Tietenkin on sinänsä VR:n ongelma, jos esim heidän varikko-alueella parveilee luvattomia kuvaajia, mutta on syytä muistaa, että HMVY on aivan tasavertainen liikennöitsijä muiden (VR mukaan luettuna) kanssa, joten esim jos runko on Pasila T:llä, niin saa toki helpottaa HMVY:n liikennöintiä jatkossakin ja olla aiheuttamatta hirveää kalabaliikkia junan ympärillä, jos ymmärrätte mitä ajan takaa. Kun meidän junat eivät aiheuta mitään ylimääräistä hämminkiä, on kalustoa mahdollista nähdä myös tulevaisuudessa ehkä jopa Helsinki Hbf:llä. Toki jos radallakulkuluvat yms vaadittavat lisenssit on kunnossa, niin kaikessa rauhassa, mutta luvista saa tapella rauhassa RHK:n ja ehkä jossain tapauksessa VR:n kanssa. | ||||
|
|
04.09.2005 20:41 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Uusimman Tekniikan maailman perusteella veikkaisin että tämä on leimuhitsausvaunu. Tutkikaapa tarkemmin vastaavaa laitetta rakennettuna kuorma-auton alustalle TM:n sivulta 133. | ||||
|
|
04.09.2005 20:34 | Eero Heinonen | ||
| Muuten hyvä, mutta 2029:ä ei kelpuutettu laskumäkeen ainakaan suuremassa mittakaavassa...:) | ||||
|
|
04.09.2005 19:29 | Lari Åhman | ||
| Pylväät on tulossa tässä vaiheessa jo Soinlahden pohjoispuolella, tarkemmin ilmasituna Latukan tr:n paikkeilla eli mahdollisesti parin seuraavan viikon aikana ne saavuttavat Sukevan. Onhan tuonne anturoita asennettu, mutta ratapihat kai sähköistetään viimeisenä? Tuo 2-raide pitää varmaan rempata, koska siinä on vielä puupöllit ja kiskot on kiinni malliin "laitettiin kiinni millä saatiin"... Kolmosesta en tiedä, piuhotetaanko se. | ||||
|
|
04.09.2005 19:00 | Juhana Stolt | ||
| Sain käsiini Koillis-Lapissa 27.8.1976 julkaistun artikkelin, joka on neljäs osa vanhan rautatieläisen, Hugo Suomen Sallan rataan liittyvissä muisteloissa. Jutun yhteydessä on julkaistu tämä samainen kuva kuvatekstillä: "Saksalaisten räjäytettyä Kemijärvellä vesistön yli johtavat sillat päästiin Kemijärveltä itään vain talviseen aikaan jään päälle asennettuja kiskoja pitkin ajamalla. Yllä olevan kuvan on Hugo Suomi ottanut 27.5.1948. Kevät on tullut ja kiskot ovat jääneet jo veden alle, mutta juna kulkee vain. Junan perässä henkilövaunu." | ||||
|
|
04.09.2005 18:42 | Markku Blomgren | ||
| Sukeva näyttää vielä uinailevan wanhassa ajassa, mutta tämäkin näkymä taitaa muuttuaa ihan lähivuosien aikana. Onko tietoa, milloin tämäkin miljöö joutuu remonttiin ja saa sähköratarakenteet? | ||||
|
|
04.09.2005 18:41 | [Tunnus poistettu] | ||
| ei minunkaan mutta se on oikea osoite. | ||||
|
|
04.09.2005 18:27 | Joona Kärkkäinen | ||
| no ei ainakaan miniun koneella toimi. n |
||||
|
|
04.09.2005 17:33 | Miika Rissanen | ||
| näsinneulassa pyörii vuan torni :P | ||||
|
|
04.09.2005 16:21 | [Tunnus poistettu] | ||
| veturit.ankkis.net jos oikein muistan. | ||||
|
|
04.09.2005 14:15 | [Tunnus poistettu] | ||
| Alkaa Leppävaaran asemakin pusikoitumaan tietyltä alueelta, on niin pitkä laituri. :D | ||||
|
|
04.09.2005 13:55 | Timo Palokangas | ||
| Tehtaalle ei kai sovi korkeampi vaunu sisään. | ||||
|
|
04.09.2005 13:36 | [Tunnus poistettu] | ||
| Teppo: Kysymääsi junaparia ajettiin kevääseen 1971 asti Hr11 veturilla, tästä eteenpäin oli Sr12. Vaunusto: kiitojunarunko+Ei tai joskus useampikin. Juhannuksena 1971 oli täysin puinen runko. Joskus muistaakseni oli vähemmin kuin kolme kiitojunavaunua, onko mahdollista? Keväällä 1972 kokoonpano muuttui: Hr12+4 puuvaunua+sininen. En koskaan muista nähneeni Hr12+kiitojunarunkoa. 1970-luvun jälkipuoliskolla Veturina oli Dv12 ja siniset lisääntyivät. | ||||
|
|
04.09.2005 12:36 | Tommi K Hakala | ||
| Tänäaamuna taas tuli nokian suunnasta deeveri ja neljä Gbly:tä,ihan asia kunnossa vaunut.Eikö mikään nykyvaunutyyppi ole vastaava mitoiltaan kun näitä vielä käytetään? | ||||
|
|
04.09.2005 12:33 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Eipä ole ennen tultu nähtyä muuta kuin työmaalla: Kiskot ovat about viitisen sentin verran irti maasta. | ||||
|
|
04.09.2005 12:30 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Meillä Helsingissä oli tänä vuonna ihan kiitettävästi lunta joulukuusta lähtien. Kyllä jouluaatoksi saatiin lunta, mutta ennen sitä kävin kunnon pyörälenkillä, koska lunta ei ollut. | ||||
|
|
04.09.2005 12:23 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Hieno kuva! | ||||
|
|
04.09.2005 12:15 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Onpas erikoiset, mutta hienot telit. | ||||
|
|
04.09.2005 11:44 | Niklas Savinsaari | ||
| Ja näkyyhän tässä eräs toinenkin tämän päivän tyylekkyys, junasuorituspuhelin mallia Nokia 6210... | ||||
|
|
04.09.2005 11:35 | Niklas Savinsaari | ||
| okeskira: Kyllä juu, ovat viime aikojen teoksia nämä kytkentärasiaan kootut ilmaisintaulut. Aikaisemmin olivat "hieman" toisenlaisia, tässä mm. tuo rtp-kaavio on paperituloste:/ | ||||
|
|
04.09.2005 10:59 | Lari Nylund | ||
| Kyllä, mutta lakkia käytetään nykyisin todella harvoin. Konduktööreillä on harmaa ja rahastajilla musta nauha. | ||||
|
|
04.09.2005 10:14 | Miika Rissanen | ||
| *klonk* :D:D | ||||
|
|
04.09.2005 10:07 | Perttu Karttunen | ||
| Jepjep. Juna liikkuu vielä tässäkin kuussa muutaman kerran mikäli nyt nuo turistien tilaukset paikkansa pitävät. tätä kirjootettaessa alkaa olla jo kiire kohta työpaikalle rahastajaksi :) | ||||
|
|
04.09.2005 01:57 | Pauli Kyllönen | ||
| Kyllähän sen veturit.orgin omistaja Nikolas Immonen sanoi uuden osoitteen irkissä kanavalla #Sr2, mutta valitettavasti en muista sitä :( | ||||
|
|
04.09.2005 01:29 | [Tunnus poistettu] | ||
| Kasimir: domainin rekisteröinti on vanhentunut (ehkä elokuussa 2005), ts. veturit.orgin entinen omistaja ei ole maksanut rekisteröintiä enää. | ||||
|
|
04.09.2005 01:22 | [Tunnus poistettu] | ||
| Lari: Vieläkös rahastajan erottaa kipparista lakin nyörin väristä? | ||||
|
|
03.09.2005 23:31 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Kun täällä katselee vetureita, niin sitä tässä tulee mieleen, että mihin veturit.org on hävinnyt. Siellä on jotain tällaista: http://veturit.org tai www.veturit.org | ||||
|
|
03.09.2005 23:23 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Tosi hieno! | ||||
|
|
03.09.2005 23:22 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Uutisista hyvää iltaa. | ||||
|
|
03.09.2005 23:21 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Miten ihmeessä tää kaikki näyttää niin pieneltä ja kapearaiteiselta? Ei mitään kielletyn rautatiealueen tunnelmaa. | ||||
|
|
03.09.2005 23:19 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Raakaa. | ||||
|
|
03.09.2005 23:18 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Vau. | ||||
|
|
03.09.2005 23:16 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Taitaa olla vähän patskanen ikkuna. | ||||
|
|
03.09.2005 23:15 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Niin. Tuossahan ei ole kaksoisvalonheitintä, joten pitäisi ennestään huomata (ainakin Suomessa) veturin olleen saneeraamaton. | ||||
|
|
03.09.2005 22:40 | Miika Rissanen | ||
| schelvä. minun silmääni ei tuolta erotu paljoa. ehkä ne eivät olleetkaan tämän kuvan juju. | ||||