|
|
05.09.2005 20:44 | Tapio Juomukkaharju | ||
| Ei vielä, tuo mies katselee joko pääsisi saunaan vaan ei vielä mutta "jotta jotain siitä tietäisin saunomassa olin sllä minäkin" Tuttu mies on kuvassa vaan en kerro kuka. Saunassa oli tosi upeet löylyt,noet kävimme uimassa pois Töölönlahdessa. Ja sitten junalla Tampereelle,siis minä ei muut Hesalaiset.IC 183.lla. Upea kokemus:) | ||||
|
|
05.09.2005 20:44 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| No ei! Olen täysin samaa mieltä! Näin täältä Espoosta ei deevereitä ikinä näe liikaa. Kyllähän niihin voisi ainakin 10 kuvaa filmirullasta tuhlata... ;) Vaikka Vemput ovat... öhömm... hiukan.. öö.. miten sanoisi.. hienompia - sokkoakseleineen ja kytkintankoineen. ;) | ||||
|
|
05.09.2005 20:40 | Tommi K Hakala | ||
| Mitähän tuolla taustan Gbt-vaunulla on tuotu/viety? | ||||
|
|
05.09.2005 20:38 | Tommi K Hakala | ||
| Siinä sitä olisi booliainesta isompiinkin häihin... | ||||
|
|
05.09.2005 20:35 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| TULENARKAA 1 lk - todellinen ensimmäinen luokan vaunu. :) | ||||
|
|
05.09.2005 20:30 | Jani Tuominen | ||
| Huoh. Kuinka upea nosturi ja .. kaikki ovat varmasti historiaa. | ||||
|
|
05.09.2005 20:29 | Jani Tuominen | ||
| Olikohan tuolloin vielä toiminnassa? Joku tyyppihän tuolla on. | ||||
|
|
05.09.2005 20:27 | Jorma Rauhala | ||
| Nytkös kiuasta sammutetaan ;) | ||||
|
|
05.09.2005 20:23 | Jorma Rauhala | ||
| "onpas hieno logo" 1980-luvulta, eikä voi erehtyä, että se on Valtionrautatiet. Muodokaskin se on ja hyvännäköiset kaaret pehmentävät näkymää - meinaa ihan jalat mennä solmuun. | ||||
|
|
05.09.2005 20:18 | Jouni Hytönen | ||
| Saksalaisissa kilvissä oleva leimuhitsauskuorma-auto touhuilee Siilinjärven ja Viinijärven välillä. Juankoskella se tuli kuvattuakin toissaviikolla. | ||||
|
|
05.09.2005 20:11 | Jorma Rauhala | ||
| Sykähdyttävä ajankuva! Nykyajan nuorisomuodin mannekiinit napapaitoineen ison-Veen suojeluksessa, ihan lipan alla. Puna-valkoinen veturi ja teinien hiukset myös samaa sävyä. [Tiedetäänköhän muuten HT:n kotona mitä radan varrella oikein tuleekaan kuvattua ;)] Niin ja olispa jollain vertailukuva 50-luvulta: vaikka Rulla-Pekka ja siinä vierellä lättähattuja ja surinasussuja! | ||||
|
|
05.09.2005 20:00 | Jani Tuominen | ||
| Juu | ||||
|
|
05.09.2005 19:53 | Tapio Juomukkaharju | ||
| Tampere Viinikka jonka lyhenne on Vka ,Ylö on Ylöjärvi, Tpet on Perkiön tavararatapiha (Tampereen tavarajunien tuloratapiha) yleensä jos Tampere (suorittaja) muuta ohjetta anna. | ||||
|
|
05.09.2005 19:43 | Tapio Juomukkaharju | ||
| No, yhen jälkeen vaidoin kuvan kun huomasin että se oli tosi surkee, kelpaako? | ||||
|
|
05.09.2005 18:46 | Tommi K Hakala | ||
| Tänään töihin lomalta palattuani huomasin ruokalamme seinällä metson(siis lokomon)90-vuotisjuhlien jäljiltä historiikkikuvia,yhdessä tälläinen c600 juuri valmistuneena keltamustassa värityksessä(ilmeisesti,mustavalkokuva)joka oli näitä ruåtsiin myytyjä. Toisessa kuvassa viimeinen Lokomon tekemä Dv12 tekijöineen potretissa veturin päällä...ja viimeisenä kuva jossa oli valmistunut juuri Dr13 2301 ja vieressä hallissa toinen puolivalmis maalattuna.Kolmas oli vasta työn alla metallin värisenä. |
||||
|
|
05.09.2005 17:52 | Joona Kärkkäinen | ||
| siis tekniikan ei telniikan. | ||||
|
|
05.09.2005 17:47 | Joona Kärkkäinen | ||
| Aika törkeä "pinkein ratikka ever" | ||||
|
|
05.09.2005 17:42 | Eero Heinonen | ||
| Tutkin tuossa juuri Riihimäen turvallisuusmääräyksiä vuodelta 1997, jossa Laskumäki-kohdassa mainitaan veturit, joilla mäki saadan ylittää. Ulkomuistista siinä mainitaan ainakin sarjat Tve1-5, Dv12, Dr13, Tve4 ja Dv15- ja Dv16-sarjoista ainoastaan Dv15 1977. | ||||
|
|
05.09.2005 17:40 | Joona Kärkkäinen | ||
| on se vemppu,vempu,vemputin,voivoi,veevee,karhukoira ja rysky. niin kun Dv15 ja Dv11:kin oli. ja tulevaisuus hylkäys lähiaikoina. | ||||
|
|
05.09.2005 17:39 | Eero Heinonen | ||
| Viinikka. | ||||
|
|
05.09.2005 17:16 | Arto Papunen | ||
| Mikä ihmeen Vka? | ||||
|
|
05.09.2005 17:13 | Juhana Nordlund | ||
| V-mäinen kuva? ;) | ||||
|
|
05.09.2005 17:13 | Jani Tuominen | ||
| No kuin katoin yheltä, niin kuva oli tosi pieni. | ||||
|
|
05.09.2005 17:02 | Pekka V. Puhakka | ||
| Huomioni kiinnittyy Sr2:n helman yksityiskohtiin, jotka tässä kuvassa pääsevät erityisen hyvin oikeuksiinsa. | ||||
|
|
05.09.2005 16:40 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Hehee... :P V-logoa. | ||||
|
|
05.09.2005 16:22 | Ville Saarelainen | ||
| Optinen illuusio (miehille): tuijota kuvaa 10 sekuntia niin huomaat veturin. :-) | ||||
|
|
05.09.2005 16:11 | Eija Mari | ||
| Kuolastettavan hyvän näköisiä otuksia - siis nuo marsut | ||||
|
|
05.09.2005 15:45 | Tapio Juomukkaharju | ||
| Veturit on näköjään sielläkin vähissä, 3233/3232 Vka-Ylö-Tpet on tänä kesänä tullut tehtyä Seepralla(1866) kerran ja eipä vauhti päätä huimannut.Keväällä oli Sr1 samalla reissulla ja turva vaunuja 15 kpl sillä Ylö:llä ei ole kuormausraiteella sähköjä. | ||||
|
|
05.09.2005 15:42 | |||
| Jerittäin asjallinen kuvasarja, hauskoilla kuvateksteillä :) | ||||
|
|
05.09.2005 15:21 | Eija Mari | ||
| No tiätty se kuski on keittänyt kostarikat työsuhde-braunilla ja parempi puolisko on laittanut särvintä mukaan siihen vetkujen putkikassiin :D | ||||
|
|
05.09.2005 15:19 | Eero Heinonen | ||
| Taiteellisia kuvia. ;) | ||||
|
|
05.09.2005 15:14 | Mika Hakala | ||
| Vaan ei kuusaankosken rautateillä paljoo matkustella. Ei jänikset eikä muutkaa. | ||||
|
|
05.09.2005 15:07 | Eero Heinonen | ||
| Huomaa suurempi mittakaava. :) Ryskythän ovat niin yksilöitä, että laskumäki koneet ovat yleensä käytön perusteella valittuja. Lisäksi ainakin aikanaan niillä oli ongelmia sokkoakselin vastapainon kanssa mäessä työskenneltäessä, en tiedä onko kaikki kuudettoista saanet pienen viilauksen jotta ovat mäkikelpoisia mutta ainakaan kaikki viidettoista eivät olleet ilmeisestikään tarpeeksi "viilattuja". :) | ||||
|
|
05.09.2005 14:53 | Joona Kärkkäinen | ||
| Tuo on muuten todennäköistä ja sitä vahvistaa se että siinä lukee (siis telniikan maailmassa) "VR:n oma leimuhitsauslaite saataneen käyttöön vielä tämän vuoden aikana." | ||||
|
|
05.09.2005 14:46 | Niklas Savinsaari | ||
| Oho, kirotusvirhe, eli 2568 eikä 2658 tuossa T3928:ssa... | ||||
|
|
05.09.2005 14:12 | Miika Rissanen | ||
| näiden saranoiden kulmia pitäis alkaa pyöristelemään lekalla että yleisilme sopisi tuohon lippaan | ||||
|
|
05.09.2005 13:56 | Niklas Savinsaari | ||
| Tuohon aikaan tuosta vielä jyräsi Dr13-pikureitakin... Etualan raiteelle johtava vaihdehan on myös joitain aikoja sitten jo purettu. Itse raide taitaa osin olla olemassa. | ||||
|
|
05.09.2005 13:33 | Tapio Juomukkaharju | ||
| Tällainen on oikea kuva jo saa selvän. Onko tuosauna enää pystyssä viimeksi kun menin junalla ohi näytti se kaukaa katsottuna jo hajonneen(29.8.2005) | ||||
|
|
05.09.2005 13:24 | Jouni Hytönen | ||
| Tämä 2562 on myös kolariveturi. Sen tuloksena siihen ilmestyi aikoinaan kaksoisvalonheitin ensimmäisenä 25-sarjassa. Tasoristeysonnettomuus sattui muistaakseni Seinäjoen ja Vaasan välillä ja tämä lyhyt pää kärsi jonkin verran. | ||||
|
|
05.09.2005 13:24 | Jani Tuominen | ||
| Joo.. | ||||
|
|
05.09.2005 13:24 | Jani Tuominen | ||
| Ei Nokela, eikä Jokela. Hieno kuva maaliskuulta. | ||||
|
|
05.09.2005 13:22 | Jani Tuominen | ||
| Aika pieni kuva? | ||||
|
|
05.09.2005 13:21 | Jouni Hytönen | ||
| Nyt tuolla suunnalla on jäljellä enää Vainikkalan kauppa ja Simolan asemalla toimiva hiukan epämääräinen kauppa. | ||||
|
|
05.09.2005 13:20 | Jouni Hytönen | ||
| Uskottava se on, kauppa on sulkeutunut. Syksyllä 2004 se vielä toimi. :-( | ||||
|
|
05.09.2005 13:18 | Jouni Hytönen | ||
| Tästä paikasta taidettiin taannoin kaataa sisäkaarteesta pieni metsäsaareke pois tasoristeysten näkemien parantamiseksi. | ||||
|
|
05.09.2005 13:17 | Jouni Hytönen | ||
| Mutta eihän Toijalan takana ole paljon mitään, missäs siellä voi kahvitaukoa pitää? :D | ||||
|
|
05.09.2005 13:14 | Miika Rissanen | ||
| sympaattiset ristikkäisorret :) | ||||
|
|
05.09.2005 13:14 | Jouni Hytönen | ||
| Töölönlahden rannassa? | ||||
|
|
05.09.2005 13:13 | Jouni Hytönen | ||
| Asemarakennus on kauniin konstailematon ja kuva siitä mukava. Huokuu lopputalven toiveikas, kevättä odottava tunnelma. :) | ||||
|
|
05.09.2005 12:41 | Mika Hakala | ||
| Ei oo eikä tuu... | ||||
|
|
05.09.2005 12:39 | Mika Hakala | ||
| missäs vaiheessa rapalle menevä satamaraide on tästä purettu? ei oo ku satakunta metrii jälel kolmee kiskoo ja vaihde, monta lotjaa päällä ja pujoo. purettu varmaan linnoituksen tieltä. | ||||