|
|
03.09.2005 23:16 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Taitaa olla vähän patskanen ikkuna. | ||||
|
|
03.09.2005 23:15 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Niin. Tuossahan ei ole kaksoisvalonheitintä, joten pitäisi ennestään huomata (ainakin Suomessa) veturin olleen saneeraamaton. | ||||
|
|
03.09.2005 22:40 | Miika Rissanen | ||
| schelvä. minun silmääni ei tuolta erotu paljoa. ehkä ne eivät olleetkaan tämän kuvan juju. | ||||
|
|
03.09.2005 21:44 | Juhani Tasanen | ||
| Vaihteet olivat tunnelin sisällä ja niitä oli kaksi kappaletta. Kuvasta näkee, että ykkösraiteiteen ja kakkosraiteen vaihde on ihan tunnelin suulla ja kakkosraiteen ja kolmasraiteen heti perässä. Kakkosraide oli pääraide, jota Turun pikajunat käyttivät ohitukseen. Pohjankurussa oli junakohtaus juuri ennen rantaradan remonttia, jolloin ykkösraidetta käytti Helsingin pikajuna noin puoli vuotta klo 18 jälkeen. | ||||
|
|
03.09.2005 21:27 | Timo Polvinen | ||
| Matisa B133 oli kyseinen kone: http://www.seisake.net/kuva.php?tiedosto=ttk2_8.jpg | ||||
|
|
03.09.2005 21:22 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| 91051 kuulostaa ihan siltä Hyyryläisen Matisa-tukemiskoneelta, joten varmaankin liittyy tähän lastauspaikkaan. | ||||
|
|
03.09.2005 21:18 | Timo Polvinen | ||
| Sepelin lastauspaikasta tässä taitaa olla kyse, tosin sepeliä on käytetty parannustöihin juuri tällä rataosuudella. Tästä tasoristeyksestä pohjoiseen rata näyttää lähes aidolta sepeliradalta. Pölkkyjäkin on vaihdettu uusiin. Hyrynsalmen ratapihalla oli tähän liittyen(?) Ttk2 91051. | ||||
|
|
03.09.2005 20:55 | Janne Määttä | ||
| Takanahan se toki on, mutta kun nostat katseesi junan persausta seuraten ylöspäin, niin sieltä niitä lasikuitusauvoja löytyy katon ja taivaan rajapinnalta. | ||||
|
|
03.09.2005 20:36 | Mikko Mäntymäki | ||
| No, Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kuva joka on kuvattu Hp:llä Vaihdoin Canon Ixux 50:een. | ||||
|
|
03.09.2005 20:15 | Jokke Harju | ||
| Siis saman numeron laitteesta. | ||||
|
|
03.09.2005 20:15 | |||
| Sepelin lastauspaikka vaikuttaa mahdolliselta, mutta ihmeen kaukaa Hyrynsalmi-Laaja väliltä kiveä täytyy etelämmäs tuoda. Toisaalta voisihan kyse olla 400 kV suurmuuntajan purkupaikasta, en tosin tiedä kulkeeko siellä sellaista linjaa lähelläkään?! | ||||
|
|
03.09.2005 20:13 | Jokke Harju | ||
| Mulla on muutama ohjaamokuva, kunhan saan nettiin. | ||||
|
|
03.09.2005 20:09 | Jukka Markkanen | ||
| Näyttäisi?! En minä täältä asti n e ä =) | ||||
|
|
03.09.2005 20:05 | Jokke Harju | ||
| Ok. Asia selvä. | ||||
|
|
03.09.2005 19:20 | Miika Rissanen | ||
| nousee suunpielet kyllä :) | ||||
|
|
03.09.2005 19:14 | Miika Rissanen | ||
| en minä n e ä. tarkoitatko peräpään takana? | ||||
|
|
03.09.2005 18:56 | Joona Kärkkäinen | ||
| ok. | ||||
|
|
03.09.2005 18:50 | Lari Åhman | ||
| Niin, pitihän se arvata, että heti kun se joutuu sinne laskumäkeen rymyämään, niin joutuu sen seurauksena hylkyjonoon... :/ Täällä olis saanu rauhassa jolkotella Soinlahteen hakemaan sahatavaravaunuja... :) | ||||
|
|
03.09.2005 18:21 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Taisi olla joulukuussa 2004, tosin silloin se oli jo Helsingissä. | ||||
|
|
03.09.2005 18:17 | Joona Kärkkäinen | ||
| millon se meni? | ||||
|
|
03.09.2005 18:12 | Joona Kärkkäinen | ||
| ahaa... no se muuttaa asian :) | ||||
|
|
03.09.2005 17:57 | Tommi K Hakala | ||
| -tuo mutkahan on kuin tehty vempua varten... | ||||
|
|
03.09.2005 17:53 | Tommi K Hakala | ||
| Näyttää olevan vielä yhdessä akselissa oikein puolapyörätkin... | ||||
|
|
03.09.2005 17:23 | Lari Nylund | ||
| Nopeaa toimintaa. En ehtinyt itse hakea linkkiä, kun luin lukemattomia kommentteja. Näin se homma toimii... | ||||
|
|
03.09.2005 17:22 | Lari Nylund | ||
| Kuten olen jo aiemmin kirjoittanut nimimerkille risukasa. Se, että valitat saamastasi tarkastusmaksusta täällä vaunut.orgissa ei tee sitä mitättömäksi. Tarkastusmaksukaavakkeessa on ohjeet kääntöpuolella, jota kautta kannattaa asiasta tehdä selvityspyyntö jos kokee kohdanneensa vääryyttä. Asiasta taitaa vain olla jo niin kauan, että se on myöhäistä - joten eiköhän ole aika astua elämässä uusi askel ja elää tätä päivää. Sattuneesta syystä, vaikka tiedänkin missä RHK:n tarkastajat asuvat en sitä sattuneesta syystä kerro täällä. He työskentelevät koko rataverkon alueella. Jossain useimmin, jossain harvemmin. Lisäksi tarkennus tuohon rahastajat ovat muuttuneet konduktööreiksi kommenttiin (pete). Lähiliikenteessä työskentelee edelleen myös rahastajia - ei kovin montaa, mutta kyllä heitäkin vielä on. | ||||
|
|
03.09.2005 17:19 | Lasse Härkönen | ||
| Taitaa olla tämä juttu: http://www.kaleva.fi/html/JTpage505197.html | ||||
|
|
03.09.2005 17:14 | Lari Nylund | ||
| Tuo "Eilinen"-juna oli Elektrobitti-express tarroin varustettu, jossa veturina oli Sr1 3065+5Eil+Eilf+A50+4CEmt. Juna seisoi Oulussa iltapäivällä ja siitä kirjoitti juttua Kaleva eilen tai tänään. Junasta on kuva, mutta en pysty julkaisemaan sitä vielä. Odotelkaa siis vielä... | ||||
|
|
03.09.2005 16:21 | [Tunnus poistettu] | ||
| kyllä on. | ||||
|
|
03.09.2005 16:02 | Niila Heikkilä | ||
| Kappas..liekö ensimmäinen kuva täällä jossa susi poseeraa Rovaniemen asemalla. Pientä tunnelatausta kehittävä räpsy, sillä kertoohan se että sähköinen aikakausi on tullut lappiinkin pysyvästi, juurikin Sr1:n tuomana. | ||||
|
|
03.09.2005 15:05 | [Tunnus poistettu] | ||
| En nähny... siellä oli hirveästi porukkaa. | ||||
|
|
03.09.2005 14:34 | Jukka P. T. Ruuskanen | ||
| Perusparannuksen takia pääraiteet ovat nousseet korkeammalle ja voimalaitoksen raiteilla ei ole ollut enää käyttöä. | ||||
|
|
03.09.2005 14:28 | Jukka P. T. Ruuskanen | ||
| Sepelin lastauspaikalta minusta näyttäisi. Liittyisiköhän Kajaanin ja Kontiomäen ratapihojen uusimistöihin / Iisalmi-Vartius-Oulu sähköistykseen? | ||||
|
|
03.09.2005 14:17 | Juho Haapala | ||
| kohtauspaikka? | ||||
|
|
03.09.2005 11:55 | Lari Åhman | ||
| Nimenomaan :'( | ||||
|
|
03.09.2005 11:48 | Lari Åhman | ||
| Suorittaja joutuu urheilemaan niin kauan kun vaihteisiin saadaan virtaa, eli saa nähdä, miten tämä onnistuu talvella lumipyryssä... Eli hänhän kävi siis porakoneella kääntämässä noita vaihteita, kuten Kontiomäelläkin. Joten vähintään vuoden loppuun tätä on nähtävissä. | ||||
|
|
03.09.2005 10:55 | Antti Havukainen | ||
| 2019 näyttäisi olevan kyseessä. | ||||
|
|
03.09.2005 10:31 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Taitaa olla ihan normaalin täyskorjauksen (vai mikä se termi onkaan) jäljiltä, saneerausohjelma aloitettiin vasta myöhemmin. | ||||
|
|
03.09.2005 10:29 | Petri Pitkänen | ||
| On vissiin käsitteet sekaisin.. Junahenkilökunta, joka on nykyisin nimellä junamiehistö, on junan henkilökunta, ei kuitenkaan kuljettaja. Ts. konnari on se henkilö, joka edelleenkin myy lippuja kaikissa matkustajaliikenteen junissa, muutosta ei ole tapahtunut. Rahastajat ovat lähiliikenteessä muuttuneet konnareiksi käytyään konnareiden lähiliikennekurssin. Tuota vanhaa konnarikoulutusta ei enää anneta, jossa pätevyyden sai kaikkiin konnaritehtäviin, vaan nykyisin ratapihatyö = vaihtotyö, linjaliikenne = pikajunat ja lähiliikenne on koulutuksessa eroteltu omiksi osikseen. Konnarin työ on siis edelleen lipunmyyntiä ja varmistusta siitä, että matkustajat ovat kyydissä ennen ovien sulkemista tai junan lähtöä, josta lähtövalmiusilmoitus kuljettajalle. Tätä ei kannata sekoittaa lähtölupaan, joka onkin sitten kuljettajan ja liikenteenohjauksen välinen asia. | ||||
|
|
03.09.2005 10:19 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Vielä on kesää jäljellä, ainakin jos on konepeittojen asentoon uskominen. | ||||
|
|
03.09.2005 10:14 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Mainio tilannekuva - ja harvinainenkin! | ||||
|
|
03.09.2005 10:01 | Tuukka Ryyppö | ||
| Saapas :) | ||||
|
|
03.09.2005 09:36 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Kyllä myös tämä vaunu on havaittu 51/54:ssä monesti viimeaikoina. | ||||
|
|
03.09.2005 08:37 | Joona Kärkkäinen | ||
| Ei ole tämä vaunu vaan 27189 on P51/P54:ssä usein (mummomi matkusti sillä P54:ssä Vihanti-Tikkurila.) | ||||
|
|
03.09.2005 08:32 | Joona Kärkkäinen | ||
| ok. | ||||
|
|
03.09.2005 07:44 | Tomi Vataja | ||
| Kuinkas usein tarkastajat käyvät pohjoisessa? Esim. Roi-Oulu ? Missähän asustelee pohjoisin tarkastaja ? :) | ||||
|
|
03.09.2005 07:17 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Sepä hyvinkin. Taisi vetureissa 3013, 3017 ja 3054(?)... | ||||
|
|
03.09.2005 07:09 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Mikähän numero? Voisi olla 2033... | ||||
|
|
03.09.2005 02:33 | [Tunnus poistettu] | ||
| Huyndain TFT-näytöllä katsoen oikein hyvät värit. | ||||
|
|
03.09.2005 01:22 | Pauli Kyllönen | ||
| korjattakoon siis Dr13 2343 vetää sen junan. | ||||
|
|
03.09.2005 01:21 | Pauli Kyllönen | ||
| mie tykkäsin jo pienenä näistä "myymäläautoista" tosin ny olen enemmän alkanut harrastaan näitä nostalgisia junamatkoja. Viimeksi Hurun vetämä museojuna Rajamäelle Hyvinkäältä. Seuraavana Haapamäki-Riihimäki väli ja se siirtojunana ja vetäjänä tämä "myymäläauto" :) | ||||
|
|
02.09.2005 23:43 | Anssi Tammi | ||
| Vaikken aiemmin (aktiivi vuosinaan) näistä Myymälä-autoista niinkään piitannut, niin kyllä ne näin jälkikäteen komeilta näyttävät. Oikein harmittaan pistää, kun ei näitä silloin tullut seurailtua. Hurut ja Deeverit kyllä kiinosti... | ||||