|
|
03.09.2005 02:33 | [Tunnus poistettu] | ||
| Huyndain TFT-näytöllä katsoen oikein hyvät värit. | ||||
|
|
03.09.2005 01:22 | Pauli Kyllönen | ||
| korjattakoon siis Dr13 2343 vetää sen junan. | ||||
|
|
03.09.2005 01:21 | Pauli Kyllönen | ||
| mie tykkäsin jo pienenä näistä "myymäläautoista" tosin ny olen enemmän alkanut harrastaan näitä nostalgisia junamatkoja. Viimeksi Hurun vetämä museojuna Rajamäelle Hyvinkäältä. Seuraavana Haapamäki-Riihimäki väli ja se siirtojunana ja vetäjänä tämä "myymäläauto" :) | ||||
|
|
02.09.2005 23:43 | Anssi Tammi | ||
| Vaikken aiemmin (aktiivi vuosinaan) näistä Myymälä-autoista niinkään piitannut, niin kyllä ne näin jälkikäteen komeilta näyttävät. Oikein harmittaan pistää, kun ei näitä silloin tullut seurailtua. Hurut ja Deeverit kyllä kiinosti... | ||||
|
|
02.09.2005 23:40 | Anssi Tammi | ||
| Siis mitä vit*ua, kysyy epätietoinen Tpe:lta. Koskas tai siis millä ajanjaksolla Siperian Sudet on ollu tässä maalissa? Vai onko tämä ainoa ns. koevedos? | ||||
|
|
02.09.2005 22:50 | Christian Dahlström | ||
| risukasa: Kiinnostais todella tietää mistä oot sellaisen käsityksen saanut, ettei konduktöörejä olisi lähiliikenteessä.. Nykyään kuulee ihan liian usein ihmisten puhuvan pelkistä lipunmyyjistä. Jos nyt konduktööri joutuukin nykypäivänä enemmän osallistumaan lippujen myyntiin kuin aikaisemmin, ei se ammattia miksikään muuta | ||||
|
|
02.09.2005 22:35 | Marko Anttila | ||
| Hupsista! Ja anteeksi. | ||||
|
|
02.09.2005 22:35 | Marko Anttila | ||
| Ja selvällä Система нумерации:n kielellä... vielä. | ||||
|
|
02.09.2005 22:18 | Perttu Karttunen | ||
| Täytyy kyllä antaa pontseja tästä kuvasta, Jalkaanmenevä ajankuva kerrassaan, ja tuo Suorittajan poseeraus on todella tyylekäs | ||||
|
|
02.09.2005 22:17 | |||
| Kauankos suorittaja joutuu vielä urheilemaan? | ||||
|
|
02.09.2005 21:53 | Pauli Kyllönen | ||
| Näitkö Jupe oliko kukaan kameran kaa heilumassa siellä asemalla? | ||||
|
|
02.09.2005 21:18 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Täähän on saneeraamaton, mitä nyt on käynyt Vaasassa hakemassa uudet ohjaamon sivuikkunat ja saanut IC-maalauksen. Saneeratut Sudet tunnistaa, kuten tiedämme, mm. kaksoisvalonheittimestä ja ohjaamon ilmastointilaatikosta :) | ||||
|
|
02.09.2005 21:15 | Tapio Juomukkaharju | ||
| Hyvän punssinottopakan olet talteen ottanut, ja kunnostanut, pidä hyvää huolta siitä sillä ei niitä ole liikaa säilynyt. | ||||
|
|
02.09.2005 21:13 | Teemu Vehkaoja | ||
| Mies on sama, liikennepaikka on sama, mutta työväline on muuttunut. Vertaa vaihteenkääntötapaa kuvaan https://vaunut.org/kuvasivu.php/14354 - näin nopeasti se maailma muuttuu... | ||||
|
|
02.09.2005 21:09 | Tapio Juomukkaharju | ||
|
|
02.09.2005 21:05 | Jukka Markkanen | ||
| Varmaan, kun näitä on saneerattu juuri lähelle tuota aikaa =) | ||||
|
|
02.09.2005 21:03 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| No ei nyt sentään vielä... onneksi. ;) | ||||
|
|
02.09.2005 21:02 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Kunpa se 2029 ei olisi mennyt hylkyyn... :-/ | ||||
|
|
02.09.2005 20:58 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Joo... niin on. Ihan OK. :) | ||||
|
|
02.09.2005 20:54 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tämä on oikein hieno kuva. | ||||
|
|
02.09.2005 20:52 | Tapio Juomukkaharju | ||
| On niin kaunis ilma että jopa junamies on tullut koduktöörin seuraksi puskimelle sisomaan pois veturin päältä.Tämähän on rarapihakoduktöörin työmaa, satoi tai paistoi tuulessa ja tuiskussa ei tupakkaa saa syttymään, vaan ei haittaa. | ||||
|
|
02.09.2005 20:47 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Kertokaapa muuten jos väreissä tai kuvan laadussa muuten on huomautettavaa. Tämä kun on eka muokkaamani kuva uudella Samsungin TFT-näytöllä. | ||||
|
|
02.09.2005 20:45 | |||
| ...kuten myös SA-3, jossa on liikevaraa oikea-vasen suunnassa. Olisikin melkoinen näky jos tätä liikevaraa ei väleissä olisi :D Kaarresäteet joutuisi olemaan "melko" suuria. | ||||
|
|
02.09.2005 20:43 | Tapio Juomukkaharju | ||
| Aiakin 80- luvulla Tampereen tavararatapihalla vaihdepiirin luvan antajat antajat, Pohjola ,Etelä, Masto ja Perkiö käyttivät ko tauluja. Nykyään "Etelän"asetinlaite hoitaa kaikki liikenteen ohjauksen nällä ent. vaihde piirien alueella | ||||
|
|
02.09.2005 20:42 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tämä on erittäin hieno kuva ☺. | ||||
|
|
02.09.2005 20:39 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Joo niin on! Asjallista että resiinaakin käytetään vielä. :) | ||||
|
|
02.09.2005 20:33 | Joni Kontio | ||
| Hieno kuva! | ||||
|
|
02.09.2005 20:31 | Joni Kontio | ||
| Oulu-Ylivieska alueita lähinnä - joo... :) | ||||
|
|
02.09.2005 20:06 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Onko tällaisia kytkentälaatikkoon koottuja asetinlaitetauluja ruvettu harrastamaan ihan viime aikoina vai onko näitä enemmänkin? | ||||
|
|
02.09.2005 19:42 | Jouni Hytönen | ||
| Heh, taitaa olla taas jotain Venäjä-kauhua ilmassa... :D Kolmas luokka on useissa junissa olemassa eikä siinä ole mitään pelättävää. Tämä voisi siis olla ehkäpä viides luokka. Pimeiltä markkinoilta on lippuja tänä päivänä varsin vaikea ostaa, sillä lippuun tulostetaan matkustajan nimi ja passin numero. Eli jutut jobbareista, jotka ostavat kaikki liput ja myyvät ne sitten eteenpäin kalliimmalla, ovat mennyttä maailmaa. | ||||
|
|
02.09.2005 18:46 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Voihan sitä: taipuu paremmin mutkiin jos tulee tarve kytkeä tähän jotain :) Tarkemmin ottaenhan toi ruuvilenkin koukku on kumijousitettu runkoon. | ||||
|
|
02.09.2005 18:23 | Joona Kärkkäinen | ||
| No hieno on mutta voiko tuota kytkintä siirtäää <---> noin? | ||||
|
|
02.09.2005 18:19 | |||
| Ja seuraava aamuna juna tuli numerolla P 14 Kouvola - Helsinki pysähtyen ennen Lahtea vain Kausalassa. Viikonloppujuna P 17 Helsinki - Kouvola pysähtyi Lh - Kv välillä vain Kausalassa mutta takaisin sunnuntaina H 18 pysähtyi Koria, Kausala, Mankala, Uusikylä, Nastola ja Villähde ennen Lahtea, josta eteenpäin P 18. Eli itään joka päivä, länteen vain sunnuntaisin. 1971 kesällä tilanne oli sitten "korjattu" ja poistettu pysähdykset kokonaan ;-) | ||||
|
|
02.09.2005 18:15 | |||
| Lh - Kv paikallisliikenne lakkautettiin v. 1969 keväällä lukuunottamatta muutamaa koululaisvuoroa Kausala-Kouvola. V. 1970 keväällä P 13 Helsinki - Kouvola oli henkilöjuna Lahdesta alkaen pysähtyen Uusikylä, Mankala, Kausala ja Koria ennen Kouvolaa. | ||||
|
|
02.09.2005 17:43 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Ei voi muuta sanoa... Hienoa! | ||||
|
|
02.09.2005 17:26 | |||
| Lahdessa on todellakin hässäkkä menossa. Vanha raide 1 on purettu ja siirretty uudelle eteläisimmälle laiturille joka ei vielä ole aivan valmis. Eli muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kaukojunat sekä itään että länteen käyttävät raidetta 2. Eli nyt tavallaan raiteet 1 ja 2 ovat eri laitureilla ;) | ||||
|
|
02.09.2005 17:26 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tänään Rovaniemelle tuli joku tilausjuna jossa oli Sr1 nokalla ja 11 vaunua joista 6 oli eilejä. | ||||
|
|
02.09.2005 17:25 | [Tunnus poistettu] | ||
| Joo oli. Käväsin kattoon ja siellä oli just saapunu tilausjuna jonka nokalla oli Sr1 ja junassa oli 11 vaunua ja kuusi niistä oli eilejä. | ||||
|
|
02.09.2005 17:21 | Juhana Nordlund | ||
| Kyllä Mika järjesti meille taas hienot elämykset, kun hän tällaiset asjanmukaisuudet laittoi ihailtaviksemme! | ||||
|
|
02.09.2005 15:53 | Miika Rissanen | ||
| tämähän on taas ajankohtainen. | ||||
|
|
02.09.2005 15:20 | Teppo Niemi | ||
| Joona, veikkaanpa, että kyseessä on Keski-Eurooppalaisen profiilin "pehmeä" 1 lk makuuvaunu. (Pienoismalli esim Tillig 74405 (RZD ). Tällaisia vaunuja oli 1980-ja 1990-luvulla Moskovan junassa 1 -3 kpl ja Pietarin venäläisessä junassa 1 kpl | ||||
|
|
02.09.2005 14:59 | Joona Kärkkäinen | ||
| Onko joku tilausjuna? | ||||
|
|
02.09.2005 14:50 | Joona Kärkkäinen | ||
| Onko tuossa venäjän junassa joku suomalainen ravinteli vai n e änkö väärin? | ||||
|
|
02.09.2005 14:49 | Joona Kärkkäinen | ||
| joo! eli kaikille venäläisille ikäluokkaa 15-50. | ||||
|
|
02.09.2005 14:47 | Joona Kärkkäinen | ||
| Vois muuten museo kokeilla näyttelyä:rappiorautatiet ja laittaa tuon sinne. | ||||
|
|
02.09.2005 14:46 | Joona Kärkkäinen | ||
| No on sentäs sudetkin asianmukaisempia kuin pendot ja (marsut on kyllä ihan ok) Sm4:t | ||||
|
|
02.09.2005 14:20 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Tyylekäs tämäkin, eipä sitä lautatavaraakaan enää avovaunussa juuri kulje. Ilta-auringon räkityksestä kertoo alstista tuttu ilmiö, häikäisyverhot ovat varsin alhaalla. | ||||
|
|
02.09.2005 14:18 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Onhan kyllä niin jalkaanmenevä kuva, että! Vanhaa avosähkö- ja avopuhelinlinjaa, juuri sepelöityä rataa, kompakti juna ja silloisilla 26-sarjan seikkailijoilla vedettynä. Vielä seuraavana kesänä (1.6), jolloin tein Porin radan "kiertueen", näkyi useita 26xx-sarjan deevereitä täällä junia vetämässä. Mieleen tulee ainakin 2624 henkilöjunien edestä ja 2658 Mäntyluodon pendelitavarassa. | ||||
|
|
02.09.2005 13:43 | Pauli Kyllönen | ||
| miksikäs Rovaniemellä on Eil-vaunuja? | ||||
|
|
02.09.2005 13:21 | [Tunnus poistettu] | ||
| Viimeiset säännölliset Dr13 vetoiset junat menivät Turkuun. Hki-Pri junissa Dr13:n käyttö loppui keväällä 1990 välillä Hki-Tpe. 90-luvun alussa P 141:ssä Hki-Tpe Dr13 esiintyi satunnaisesti ma-aamuina. Porin IC kulki maaliskuussa 1994 muutamia kertoja koko matkan Dr13 vetoisena. Viimeinen pääradan Dr13 vetoinen juna oli 31.5.1997 P 179 Hki-Tpe, veturin nro ei valitettavasti tiedossa. | ||||
|
|
02.09.2005 13:17 | Janne Määttä | ||
| Vasemmalla viisijohtiminen 230/400 voltin avolinja. Moista en vielä itse olekaan saanut kuvaan mahdutettua mistään. | ||||