Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 03.09.2005 02:33 [Tunnus poistettu]  
  Huyndain TFT-näytöllä katsoen oikein hyvät värit.
kuva 03.09.2005 01:22 Pauli Kyllönen  
  korjattakoon siis Dr13 2343 vetää sen junan.
kuva 03.09.2005 01:21 Pauli Kyllönen  
  mie tykkäsin jo pienenä näistä "myymäläautoista" tosin ny olen enemmän alkanut harrastaan näitä nostalgisia junamatkoja. Viimeksi Hurun vetämä museojuna Rajamäelle Hyvinkäältä. Seuraavana Haapamäki-Riihimäki väli ja se siirtojunana ja vetäjänä tämä "myymäläauto" :)
kuva 02.09.2005 23:43 Anssi Tammi  
  Vaikken aiemmin (aktiivi vuosinaan) näistä Myymälä-autoista niinkään piitannut, niin kyllä ne näin jälkikäteen komeilta näyttävät. Oikein harmittaan pistää, kun ei näitä silloin tullut seurailtua. Hurut ja Deeverit kyllä kiinosti...
kuva 02.09.2005 23:40 Anssi Tammi  
  Siis mitä vit*ua, kysyy epätietoinen Tpe:lta. Koskas tai siis millä ajanjaksolla Siperian Sudet on ollu tässä maalissa? Vai onko tämä ainoa ns. koevedos?
kuva 02.09.2005 22:50 Christian Dahlström  
  risukasa: Kiinnostais todella tietää mistä oot sellaisen käsityksen saanut, ettei konduktöörejä olisi lähiliikenteessä.. Nykyään kuulee ihan liian usein ihmisten puhuvan pelkistä lipunmyyjistä. Jos nyt konduktööri joutuukin nykypäivänä enemmän osallistumaan lippujen myyntiin kuin aikaisemmin, ei se ammattia miksikään muuta
kuva 02.09.2005 22:35 Marko Anttila  
  Hupsista! Ja anteeksi.
kuva 02.09.2005 22:35 Marko Anttila  
  Ja selvällä Система нумерации:n kielellä... vielä.
kuva 02.09.2005 22:18 Perttu Karttunen  
  Täytyy kyllä antaa pontseja tästä kuvasta, Jalkaanmenevä ajankuva kerrassaan, ja tuo Suorittajan poseeraus on todella tyylekäs
kuva 02.09.2005 22:17  
  Kauankos suorittaja joutuu vielä urheilemaan?
kuva 02.09.2005 21:53 Pauli Kyllönen  
  Näitkö Jupe oliko kukaan kameran kaa heilumassa siellä asemalla?
kuva 02.09.2005 21:18 Olli Keski-Rahkonen  
  Täähän on saneeraamaton, mitä nyt on käynyt Vaasassa hakemassa uudet ohjaamon sivuikkunat ja saanut IC-maalauksen. Saneeratut Sudet tunnistaa, kuten tiedämme, mm. kaksoisvalonheittimestä ja ohjaamon ilmastointilaatikosta :)
kuva 02.09.2005 21:15 Tapio Juomukkaharju  
  Hyvän punssinottopakan olet talteen ottanut, ja kunnostanut, pidä hyvää huolta siitä sillä ei niitä ole liikaa säilynyt.
kuva 02.09.2005 21:13 Teemu Vehkaoja  
  Mies on sama, liikennepaikka on sama, mutta työväline on muuttunut. Vertaa vaihteenkääntötapaa kuvaan https://vaunut.org/kuvasivu.php/14354 - näin nopeasti se maailma muuttuu...
kuva 02.09.2005 21:09 Tapio Juomukkaharju  
  jos tosiaan on "rakastumaksu" niin se on kyllä väärin. Mutta jos kaikki matkusajat vältelisivät maksua ja kukaan ei maksaisi niin kauanko junat kulkisivat kun ei se nitään tuottaisi? Jos et vapaaehtoisesti maksa niin otat harkitun riskin ja maksat moninkertaisesti.Sitä saa mitä tilaa.
kuva 02.09.2005 21:05 Jukka Markkanen  
  Varmaan, kun näitä on saneerattu juuri lähelle tuota aikaa =)
kuva 02.09.2005 21:03 Valtteri Keski-Säntti  
  No ei nyt sentään vielä... onneksi. ;)
kuva 02.09.2005 21:02 Valtteri Keski-Säntti  
  Kunpa se 2029 ei olisi mennyt hylkyyn... :-/
kuva 02.09.2005 20:58 Valtteri Keski-Säntti  
  Joo... niin on. Ihan OK. :)
kuva 02.09.2005 20:54 [Tunnus poistettu]  
  Tämä on oikein hieno kuva.
kuva 02.09.2005 20:52 Tapio Juomukkaharju  
  On niin kaunis ilma että jopa junamies on tullut koduktöörin seuraksi puskimelle sisomaan pois veturin päältä.Tämähän on rarapihakoduktöörin työmaa, satoi tai paistoi tuulessa ja tuiskussa ei tupakkaa saa syttymään, vaan ei haittaa.
kuva 02.09.2005 20:47 Olli Keski-Rahkonen  
  Kertokaapa muuten jos väreissä tai kuvan laadussa muuten on huomautettavaa. Tämä kun on eka muokkaamani kuva uudella Samsungin TFT-näytöllä.
kuva 02.09.2005 20:45  
  ...kuten myös SA-3, jossa on liikevaraa oikea-vasen suunnassa. Olisikin melkoinen näky jos tätä liikevaraa ei väleissä olisi :D Kaarresäteet joutuisi olemaan "melko" suuria.
kuva 02.09.2005 20:43 Tapio Juomukkaharju  
  Aiakin 80- luvulla Tampereen tavararatapihalla vaihdepiirin luvan antajat antajat, Pohjola ,Etelä, Masto ja Perkiö käyttivät ko tauluja. Nykyään "Etelän"asetinlaite hoitaa kaikki liikenteen ohjauksen nällä ent. vaihde piirien alueella
kuva 02.09.2005 20:42 [Tunnus poistettu]  
  Tämä on erittäin hieno kuva ☺.
kuva 02.09.2005 20:39 Valtteri Keski-Säntti  
  Joo niin on! Asjallista että resiinaakin käytetään vielä. :)
kuva 02.09.2005 20:33 Joni Kontio  
  Hieno kuva!
kuva 02.09.2005 20:31 Joni Kontio  
  Oulu-Ylivieska alueita lähinnä - joo... :)
kuva 02.09.2005 20:06 Olli Keski-Rahkonen  
  Onko tällaisia kytkentälaatikkoon koottuja asetinlaitetauluja ruvettu harrastamaan ihan viime aikoina vai onko näitä enemmänkin?
kuva 02.09.2005 19:42 Jouni Hytönen  
  Heh, taitaa olla taas jotain Venäjä-kauhua ilmassa... :D Kolmas luokka on useissa junissa olemassa eikä siinä ole mitään pelättävää. Tämä voisi siis olla ehkäpä viides luokka. Pimeiltä markkinoilta on lippuja tänä päivänä varsin vaikea ostaa, sillä lippuun tulostetaan matkustajan nimi ja passin numero. Eli jutut jobbareista, jotka ostavat kaikki liput ja myyvät ne sitten eteenpäin kalliimmalla, ovat mennyttä maailmaa.
kuva 02.09.2005 18:46 Olli Keski-Rahkonen  
  Voihan sitä: taipuu paremmin mutkiin jos tulee tarve kytkeä tähän jotain :) Tarkemmin ottaenhan toi ruuvilenkin koukku on kumijousitettu runkoon.
kuva 02.09.2005 18:23 Joona Kärkkäinen  
  No hieno on mutta voiko tuota kytkintä siirtäää <---> noin?
kuva 02.09.2005 18:19  
  Ja seuraava aamuna juna tuli numerolla P 14 Kouvola - Helsinki pysähtyen ennen Lahtea vain Kausalassa. Viikonloppujuna P 17 Helsinki - Kouvola pysähtyi Lh - Kv välillä vain Kausalassa mutta takaisin sunnuntaina H 18 pysähtyi Koria, Kausala, Mankala, Uusikylä, Nastola ja Villähde ennen Lahtea, josta eteenpäin P 18. Eli itään joka päivä, länteen vain sunnuntaisin. 1971 kesällä tilanne oli sitten "korjattu" ja poistettu pysähdykset kokonaan ;-)
kuva 02.09.2005 18:15  
  Lh - Kv paikallisliikenne lakkautettiin v. 1969 keväällä lukuunottamatta muutamaa koululaisvuoroa Kausala-Kouvola. V. 1970 keväällä P 13 Helsinki - Kouvola oli henkilöjuna Lahdesta alkaen pysähtyen Uusikylä, Mankala, Kausala ja Koria ennen Kouvolaa.
kuva 02.09.2005 17:43 Valtteri Keski-Säntti  
  Ei voi muuta sanoa... Hienoa!
kuva 02.09.2005 17:26  
  Lahdessa on todellakin hässäkkä menossa. Vanha raide 1 on purettu ja siirretty uudelle eteläisimmälle laiturille joka ei vielä ole aivan valmis. Eli muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kaukojunat sekä itään että länteen käyttävät raidetta 2. Eli nyt tavallaan raiteet 1 ja 2 ovat eri laitureilla ;)
kuva 02.09.2005 17:26 [Tunnus poistettu]  
  Tänään Rovaniemelle tuli joku tilausjuna jossa oli Sr1 nokalla ja 11 vaunua joista 6 oli eilejä.
kuva 02.09.2005 17:25 [Tunnus poistettu]  
  Joo oli. Käväsin kattoon ja siellä oli just saapunu tilausjuna jonka nokalla oli Sr1 ja junassa oli 11 vaunua ja kuusi niistä oli eilejä.
kuva 02.09.2005 17:21 Juhana Nordlund  
  Kyllä Mika järjesti meille taas hienot elämykset, kun hän tällaiset asjanmukaisuudet laittoi ihailtaviksemme!
kuva 02.09.2005 15:53 Miika Rissanen  
  tämähän on taas ajankohtainen.
kuva 02.09.2005 15:20 Teppo Niemi  
  Joona, veikkaanpa, että kyseessä on Keski-Eurooppalaisen profiilin "pehmeä" 1 lk makuuvaunu. (Pienoismalli esim Tillig 74405 (RZD ). Tällaisia vaunuja oli 1980-ja 1990-luvulla Moskovan junassa 1 -3 kpl ja Pietarin venäläisessä junassa 1 kpl
kuva 02.09.2005 14:59 Joona Kärkkäinen  
  Onko joku tilausjuna?
kuva 02.09.2005 14:50 Joona Kärkkäinen  
  Onko tuossa venäjän junassa joku suomalainen ravinteli vai n e änkö väärin?
kuva 02.09.2005 14:49 Joona Kärkkäinen  
  joo! eli kaikille venäläisille ikäluokkaa 15-50.
kuva 02.09.2005 14:47 Joona Kärkkäinen  
  Vois muuten museo kokeilla näyttelyä:rappiorautatiet ja laittaa tuon sinne.
kuva 02.09.2005 14:46 Joona Kärkkäinen  
  No on sentäs sudetkin asianmukaisempia kuin pendot ja (marsut on kyllä ihan ok) Sm4:t
kuva 02.09.2005 14:20 Kimmo Pyrhönen  
  Tyylekäs tämäkin, eipä sitä lautatavaraakaan enää avovaunussa juuri kulje. Ilta-auringon räkityksestä kertoo alstista tuttu ilmiö, häikäisyverhot ovat varsin alhaalla.
kuva 02.09.2005 14:18 Kimmo Pyrhönen  
  Onhan kyllä niin jalkaanmenevä kuva, että! Vanhaa avosähkö- ja avopuhelinlinjaa, juuri sepelöityä rataa, kompakti juna ja silloisilla 26-sarjan seikkailijoilla vedettynä. Vielä seuraavana kesänä (1.6), jolloin tein Porin radan "kiertueen", näkyi useita 26xx-sarjan deevereitä täällä junia vetämässä. Mieleen tulee ainakin 2624 henkilöjunien edestä ja 2658 Mäntyluodon pendelitavarassa.
kuva 02.09.2005 13:43 Pauli Kyllönen  
  miksikäs Rovaniemellä on Eil-vaunuja?
kuva 02.09.2005 13:21 [Tunnus poistettu]  
  Viimeiset säännölliset Dr13 vetoiset junat menivät Turkuun. Hki-Pri junissa Dr13:n käyttö loppui keväällä 1990 välillä Hki-Tpe. 90-luvun alussa P 141:ssä Hki-Tpe Dr13 esiintyi satunnaisesti ma-aamuina. Porin IC kulki maaliskuussa 1994 muutamia kertoja koko matkan Dr13 vetoisena. Viimeinen pääradan Dr13 vetoinen juna oli 31.5.1997 P 179 Hki-Tpe, veturin nro ei valitettavasti tiedossa.
kuva 02.09.2005 13:17 Janne Määttä  
  Vasemmalla viisijohtiminen 230/400 voltin avolinja. Moista en vielä itse olekaan saanut kuvaan mahdutettua mistään.