Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 02.09.2005 14:47 Joona Kärkkäinen  
  Vois muuten museo kokeilla näyttelyä:rappiorautatiet ja laittaa tuon sinne.
kuva 02.09.2005 14:46 Joona Kärkkäinen  
  No on sentäs sudetkin asianmukaisempia kuin pendot ja (marsut on kyllä ihan ok) Sm4:t
kuva 02.09.2005 14:20 Kimmo Pyrhönen  
  Tyylekäs tämäkin, eipä sitä lautatavaraakaan enää avovaunussa juuri kulje. Ilta-auringon räkityksestä kertoo alstista tuttu ilmiö, häikäisyverhot ovat varsin alhaalla.
kuva 02.09.2005 14:18 Kimmo Pyrhönen  
  Onhan kyllä niin jalkaanmenevä kuva, että! Vanhaa avosähkö- ja avopuhelinlinjaa, juuri sepelöityä rataa, kompakti juna ja silloisilla 26-sarjan seikkailijoilla vedettynä. Vielä seuraavana kesänä (1.6), jolloin tein Porin radan "kiertueen", näkyi useita 26xx-sarjan deevereitä täällä junia vetämässä. Mieleen tulee ainakin 2624 henkilöjunien edestä ja 2658 Mäntyluodon pendelitavarassa.
kuva 02.09.2005 13:43 Pauli Kyllönen  
  miksikäs Rovaniemellä on Eil-vaunuja?
kuva 02.09.2005 13:21 [Tunnus poistettu]  
  Viimeiset säännölliset Dr13 vetoiset junat menivät Turkuun. Hki-Pri junissa Dr13:n käyttö loppui keväällä 1990 välillä Hki-Tpe. 90-luvun alussa P 141:ssä Hki-Tpe Dr13 esiintyi satunnaisesti ma-aamuina. Porin IC kulki maaliskuussa 1994 muutamia kertoja koko matkan Dr13 vetoisena. Viimeinen pääradan Dr13 vetoinen juna oli 31.5.1997 P 179 Hki-Tpe, veturin nro ei valitettavasti tiedossa.
kuva 02.09.2005 13:17 Janne Määttä  
  Vasemmalla viisijohtiminen 230/400 voltin avolinja. Moista en vielä itse olekaan saanut kuvaan mahdutettua mistään.
kuva 02.09.2005 12:28 [Tunnus poistettu]  
  Ok.
kuva 02.09.2005 11:49 Reijo Salminen  
  Kutvonen taitaa olla tarkkanäköisempi, ilmeisesti ne on menneet tuonne lastauslaiturille. Seisakkeen ansiokkaassa satamarata-artikkelissa olevassa kuvassa se on numerolla 24: http://www.seisake.net/satamarata/muukuva.php?ref=historia.php&img=lansisatama_kaavio.jpg
kuva 02.09.2005 11:21 [Tunnus poistettu]  
  On junassa P51/54 aina kun toimii, Hki:stä lähtien viimeinen vaunu. Usein korvattu Ein:llä.
kuva 02.09.2005 11:16 [Tunnus poistettu]  
  Onpa hyvässä maalissa.
kuva 02.09.2005 11:15 [Tunnus poistettu]  
  Rovaniemen junabongarit: tänään voi siellä kuvata Eil-vaunuja, melko harvinainen vieras Rovaniemellä.
kuva 02.09.2005 11:11 [Tunnus poistettu]  
  P 209/204 vaunusto on Eip, Ein ja EFit. 4.9. IC 9:n runko jääkin Imatralle. Siniset jatkavat Joensuuhun. Huoltokierrosta en vielä tiedä.
kuva 02.09.2005 10:58 Olavi Huotari  
  Tarkoitat Mustan tasoristeyksen korvaavaa alikulkua, joka alkaa nyt olla valmis. Eipä välttämättä tarvitse lähteä sitä asiakseen kuvaamaan, koska kuvasin sen jo tällä viikolla junalla varustettuna. En kuitenkaan laittanut kuvia vielä esille, koska tarkoitus oli kuvata silta vielä hieman paremmasta kuvakulmasta. Lähiviikkoina palaan kuitenkin asiaan.
kuva 02.09.2005 10:51 Jokke Harju  
  Olavi: Käyppä kuvaamassa Kajaanin eteläpuolella oleva Kainuun prikaatin lähellä oleva alikulku/sillanrakennus työmaa. paikkaa on louhittu kallioon, ja lähes valmis rautatie silta. Paikka on kartassa jotain Musta tai Kassunkuru. Jäteaseman tie menee siitä radan kohdalla. Itsellä ei ole kameraa intissä. Eikä täältä kerkiä mihinkään. AUK 1 alkoi tänään. Kiirettä pitää. Mulla on edelleenkin paljon kuvia kotikoneella, odottaa muokkaamista ja nettiin laittamista. http://www.keltaisetsivut.fi/maps/sks_map_www_sksims1604483460.gif
Tuossa on joku karttalinkki. katso siitä. Paksumpi valkea tie vasemmalla. Hyvät jatkot kaikille. Pääsen koneelle taas ehkä viikon päästä. (mahdollisimman pian)
kuva 02.09.2005 10:51 Kimmo Pyrhönen  
  Sinnehän se.
kuva 02.09.2005 10:09 Kimmo Kotimäki  
  Komeita kuvia kaikki kymmenen. Onhan toi Alsti Turkuun menos, onhan?
kuva 02.09.2005 10:08 Eija Mari  
  Tai oiskohan tää vaunu niille jotka ovat ostaneet lippunsa pimeiltä markkinoilta ;-)
kuva 02.09.2005 09:49 Kimmo Pyrhönen  
  Matkusta erityisen halvalla Siperiaan -teemamatkoja kolmannessa luokassa ;-D
kuva 02.09.2005 08:28 Pasi Seppälä  
  Olisko pikajunavaunun muotilla tehty?
kuva 02.09.2005 01:06 [Tunnus poistettu]  
  Kyllä mä varmaan taas joskus lisäilen kuvia myös sieltä päin. Onhan se ollut meille kaikille niin antoisaa verrata kuinka ympäristömme muuttuu. Kokonaiset kaivokset häviävät ja maa ottaa jälleeen omansa niinkuin tuossa edellä näemme. Tarkoitat varmaan "alueellasi" Ylivieska-Oulu seutuja? Mulla ei hirveesti ole yleensä väliasemilta kuvia, koska olen höyrykuvaaja ja niitä tavoitti parhaiten varikoilta tai ratapihoilta eli suuremmilta paikkakunnilta. YW:ssä oli muuten loppuaikoina eräs maamme hauskimman (lue huterimman) näköisistä sirkkelikatoksista hoitamassa osana höyryhepojen ruokahuoltoa. Höyryveturin kitahan on tunnetusti ahdas äsh ahnas puunkulutukselle.
kuva 02.09.2005 00:26 Pauli Kyllönen  
  Ehei. Tämä on P51/P54 rungoissa välillä Hki-Roi-Hki ja se toinen taitaa olla myös.
kuva 01.09.2005 23:41 Joni Kontio  
  Ja tuo Juhanin kertoma kuva onpi tässä... https://vaunut.org/kuvasivu.php/9363.html
kuva 01.09.2005 23:40 Joni Kontio  
  Jos Juhanilla on kuvia (.org julkaisukelpoisia :) ) varsinkin Pohjoos-Pohojanmaan alueelta niin pistähän ihmeessä esille. Kuvailen ja lisäilen mielelläni tälläisiä vertauskuvia... Aiempia vertauksia "alueeltani" mm. https://vaunut.org/kuvasivu.php/13530.html ja https://vaunut.org/kuvasivu.php/9363.html
kuva 01.09.2005 23:30 Teemu Lokka  
  Hmm.. jotenkin saman näköinen kaveri joka jossakin kuvassa työntää vaunua Turussa ...
kuva 01.09.2005 23:29 Jorma Rauhala  
  Vasemmalla on tämän paikan ratikkaliikenteen aloitusajoilta (1920-luvun alkupuoli) jäljellä vielä alkuperäinen raitiotien sähköpylväs. Tuollainen, jossa on koristeruusukkeet alaosan paksunnosten välissä.
kuva 01.09.2005 23:28 Teemu Lokka  
  Tuosta värityksestä tulee jotenkin intti mieleen :D
kuva 01.09.2005 23:23 Jorma Rauhala  
  Viskuri!
kuva 01.09.2005 23:11 [Tunnus poistettu]  
  Jälleen mukava verrata https://vaunut.org/kuvasivu.php/5138.html
kuva 01.09.2005 22:56 Ari Palin  
  Lisäisin kadonneiden asioiden luetteloon matalat laiturit sekä raidekohtaiset mekaaniset opastetaulut. Mikäs niiden virallinen nimi olikaan?
kuva 01.09.2005 22:51 Otto Tuomainen  
  Kyllä se on nykyäänkin käytössä.
kuva 01.09.2005 22:43 Ari Palin  
  Keravalla ja Hyvinkäällä pääkulkutiet ovat raide 2 (läntinen pääraide) ja raide 3 (itäinen pääraide). Raiteet 1 ja 4 on varattu pysähtyville junille ja nämä pääraiteet 2 ja 3 pysähtymättömille junille. Kauniaisissa raidejärjestys on asemarakennuksesta lukien 2-1-3, eli siis sama kuin Parikkalassa nykyisin. Tämä raidejärjestys tuli muutama vuosi sitten, kun rantaradan raidenumerointi uudistettiin siten, että välillä Ilmala - Inkoo raide 1 on aina pohjoinen raide ja raide 2 eteläinen raide. Kauniaisissa pääraiteiden pohjoispuolella oleva kolmas laituriraide jätettiin kuitenkin 3:ksi, koska oletettavasti 1 ja 2 haluttiin pitää pääraiteiden numeroina.
kuva 01.09.2005 22:40 Joni Leskinen  
  Tämä kuvahan oli jossain Resiinassa joskus. Hienot Ericssonin valoyksiköt siinä. :)
kuva 01.09.2005 21:54 [Tunnus poistettu]  
  Joo saatiin ne puuvaunujen pokat maalattua, mikä oli lähitavoite, mutta kyllähän tässä taas tulossa ollaan!
kuva 01.09.2005 21:49 Jorma Rauhala  
  Kasimir mainitsi toisessa kuvassa tuon komean tiilitalon. Siispä kun negaliuska oli näpeissä, niin nyt se on tässä.
kuva 01.09.2005 21:49 Jussi Kortman  
  No ei sentään,halot tulee aina valmiina ei tarvi kun heitellä tenderiin.Huomenna taas Tk 3 1168 taas baanalla.
kuva 01.09.2005 21:40 Kalle Mäkinen  
  Tämä on se uusi tupakkaosasto
kuva 01.09.2005 21:38 Jorma Rauhala  
  Kaksipolvinen Stemmann-virroitin. Sitä kokeiltiin vuosina 1970-71 vuorollaan vaunuissa 17, 22 ja 25. Vastaavasti vaunussa 6 kokeiltiin yksipolvista virroitinta 1971-72 ja sellainenhan tuli sitten valituksi vielä tuolloin suunnitteluvaiheessa olleisiin nivelvaunuihin.
kuva 01.09.2005 21:36 Juha Paulavuo  
  Mikä tuo tuossa tallin ovien edessä on?? On pojilla näköjään ollut klapi-talkoot ;)
kuva 01.09.2005 21:20 Lari Åhman  
  Iisalmestakin löytyy sellainen järjestelmä, että kakkonen on suora etelästä pohjoiseen, 1 ja 3 raiteille mennään vaihteiden kautta. Nykyään tuota 1-raidetta eivät käytä muut matkustajajunat kuin aamu- ja iltamotti eli H491/494. Tosin junarunkoja siinä säilytetään päiväsaikaan.
kuva 01.09.2005 21:14 Jonne Reitti  
  Myöskin Pännäisissä raide 2 on suora, muihin pitää mennä vaihteiden kautta.
kuva 01.09.2005 20:53 Valtteri Keski-Säntti  
  No niimpä levitoi. :)
kuva 01.09.2005 20:50 Jussi Kortman  
  Kävin tossa parisen tuntia takaperin kuvailemassa ihan pikaseen. Joo kyllähän sitä höyryä mielummin hengittää ehkä se vois auttaa tähän mun pieneen flunssaan, täytyy varmaan aamulla kokeilla. Milloin oot tulossa Porvooseen seuraavan kerran,ois mukava jutella taas ihan livenä?
kuva 01.09.2005 20:40 [Tunnus poistettu]  
  Millos kävit nappaamas ton, kun en nähnyt. Olin siellä pitkään nauttien mm, lätän makkaratarjoulupalveluksista. Oli erikoista veivata lättä käsin ympäri tuossa pöydällä, kun lätän pakoputki rutkutti kokoajan dieselaromeja siinä aivan kohdalla hengityselimiin. Usein höyryä tuossa veivanneena (diesel)parfyymistä ei pääse nauttimaan, mutta höyryhän on sitten huomattavasti rakaampi veivata. Lättä n. 17 t. Tk3 n 70t? Ja vielä kerran kiitti lätän henkilökunnalla tarjonnaisista.
kuva 01.09.2005 20:40 Perttu Karttunen  
  Tuskinpa vaan... Olis kyllä mahtavaa jos tuollainen tosjaan ajokunnossa olisi mutta itse kaivosrautatiehankkeen puuhamiehenävoi sanua ettei se tuu oleen helppoa eikä halpaakaan. Leadr-rahaa toki voisi yrittää saada tai jostain muualta rahoitusta. Mutta se riippuu ihan siitä mitä Hyvinkään museo meinaa tuolle tehdä
kuva 01.09.2005 20:38 Valtteri Keski-Säntti  
  Kyllähän Vempujen edessä taipuu kuka tahansa... ;) Ja itse olin ennen - vuonna 2004 - susifani. Ja olenhan edelleenkin jonkin verran ainakin.
kuva 01.09.2005 20:36 Arto Papunen  
  Onko tälle tapahtunu mitään?
kuva 01.09.2005 20:33 Ville Räihä  
  siis mitään tietoa
kuva 01.09.2005 20:32 Ville Räihä  
  prkl! mihin aikaan tuo meni? ei taas ollut mitään tuollaisesta tilausajosta
kuva 01.09.2005 20:23 [Tunnus poistettu]  
  Tällaiseltahan minä näytin eräänä kovana pakkaspäivänä palvellessani vielä suomalaisia isäntiä https://vaunut.org/kuvasivu.php/5534.html Loppuaikoina olin työssä, Joensuussa, Nurmeksessa, Lieksassa ja Savonlinnassa. Ai niin olihan täällä vielä potretti noista aivan viimeisistä ajoistani Savonlinnassa https://vaunut.org/kuvasivu.php/5902.html
kuva 01.09.2005 20:20 Joona Kärkkäinen  
  Ärsyttävää että Venäjällä on lähes kaikissa tavaravaunissa tuollaiset telit. on kyllä silti K14:sia tarpeeks mutta ei onneksi liikaa.