|
|
02.09.2005 14:47 | Joona Kärkkäinen | ||
| Vois muuten museo kokeilla näyttelyä:rappiorautatiet ja laittaa tuon sinne. | ||||
|
|
02.09.2005 14:46 | Joona Kärkkäinen | ||
| No on sentäs sudetkin asianmukaisempia kuin pendot ja (marsut on kyllä ihan ok) Sm4:t | ||||
|
|
02.09.2005 14:20 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Tyylekäs tämäkin, eipä sitä lautatavaraakaan enää avovaunussa juuri kulje. Ilta-auringon räkityksestä kertoo alstista tuttu ilmiö, häikäisyverhot ovat varsin alhaalla. | ||||
|
|
02.09.2005 14:18 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Onhan kyllä niin jalkaanmenevä kuva, että! Vanhaa avosähkö- ja avopuhelinlinjaa, juuri sepelöityä rataa, kompakti juna ja silloisilla 26-sarjan seikkailijoilla vedettynä. Vielä seuraavana kesänä (1.6), jolloin tein Porin radan "kiertueen", näkyi useita 26xx-sarjan deevereitä täällä junia vetämässä. Mieleen tulee ainakin 2624 henkilöjunien edestä ja 2658 Mäntyluodon pendelitavarassa. | ||||
|
|
02.09.2005 13:43 | Pauli Kyllönen | ||
| miksikäs Rovaniemellä on Eil-vaunuja? | ||||
|
|
02.09.2005 13:21 | [Tunnus poistettu] | ||
| Viimeiset säännölliset Dr13 vetoiset junat menivät Turkuun. Hki-Pri junissa Dr13:n käyttö loppui keväällä 1990 välillä Hki-Tpe. 90-luvun alussa P 141:ssä Hki-Tpe Dr13 esiintyi satunnaisesti ma-aamuina. Porin IC kulki maaliskuussa 1994 muutamia kertoja koko matkan Dr13 vetoisena. Viimeinen pääradan Dr13 vetoinen juna oli 31.5.1997 P 179 Hki-Tpe, veturin nro ei valitettavasti tiedossa. | ||||
|
|
02.09.2005 13:17 | Janne Määttä | ||
| Vasemmalla viisijohtiminen 230/400 voltin avolinja. Moista en vielä itse olekaan saanut kuvaan mahdutettua mistään. | ||||
|
|
02.09.2005 12:28 | [Tunnus poistettu] | ||
| Ok. | ||||
|
|
02.09.2005 11:49 | Reijo Salminen | ||
| Kutvonen taitaa olla tarkkanäköisempi, ilmeisesti ne on menneet tuonne lastauslaiturille. Seisakkeen ansiokkaassa satamarata-artikkelissa olevassa kuvassa se on numerolla 24: http://www.seisake.net/satamarata/muukuva.php?ref=historia.php&img=lansisatama_kaavio.jpg | ||||
|
|
02.09.2005 11:21 | [Tunnus poistettu] | ||
| On junassa P51/54 aina kun toimii, Hki:stä lähtien viimeinen vaunu. Usein korvattu Ein:llä. | ||||
|
|
02.09.2005 11:16 | [Tunnus poistettu] | ||
| Onpa hyvässä maalissa. | ||||
|
|
02.09.2005 11:15 | [Tunnus poistettu] | ||
| Rovaniemen junabongarit: tänään voi siellä kuvata Eil-vaunuja, melko harvinainen vieras Rovaniemellä. | ||||
|
|
02.09.2005 11:11 | [Tunnus poistettu] | ||
| P 209/204 vaunusto on Eip, Ein ja EFit. 4.9. IC 9:n runko jääkin Imatralle. Siniset jatkavat Joensuuhun. Huoltokierrosta en vielä tiedä. | ||||
|
|
02.09.2005 10:58 | Olavi Huotari | ||
| Tarkoitat Mustan tasoristeyksen korvaavaa alikulkua, joka alkaa nyt olla valmis. Eipä välttämättä tarvitse lähteä sitä asiakseen kuvaamaan, koska kuvasin sen jo tällä viikolla junalla varustettuna. En kuitenkaan laittanut kuvia vielä esille, koska tarkoitus oli kuvata silta vielä hieman paremmasta kuvakulmasta. Lähiviikkoina palaan kuitenkin asiaan. | ||||
|
|
02.09.2005 10:51 | Jokke Harju | ||
| Olavi: Käyppä kuvaamassa Kajaanin eteläpuolella oleva Kainuun prikaatin lähellä oleva alikulku/sillanrakennus työmaa. paikkaa on louhittu kallioon, ja lähes valmis rautatie silta. Paikka on kartassa jotain Musta tai Kassunkuru. Jäteaseman tie menee siitä radan kohdalla. Itsellä ei ole kameraa intissä. Eikä täältä kerkiä mihinkään. AUK 1 alkoi tänään. Kiirettä pitää. Mulla on edelleenkin paljon kuvia kotikoneella, odottaa muokkaamista ja nettiin laittamista. http://www.keltaisetsivut.fi/maps/sks_map_www_sksims1604483460.gif Tuossa on joku karttalinkki. katso siitä. Paksumpi valkea tie vasemmalla. Hyvät jatkot kaikille. Pääsen koneelle taas ehkä viikon päästä. (mahdollisimman pian) |
||||
|
|
02.09.2005 10:51 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Sinnehän se. | ||||
|
|
02.09.2005 10:09 | Kimmo Kotimäki | ||
| Komeita kuvia kaikki kymmenen. Onhan toi Alsti Turkuun menos, onhan? | ||||
|
|
02.09.2005 10:08 | Eija Mari | ||
| Tai oiskohan tää vaunu niille jotka ovat ostaneet lippunsa pimeiltä markkinoilta ;-) | ||||
|
|
02.09.2005 09:49 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Matkusta erityisen halvalla Siperiaan -teemamatkoja kolmannessa luokassa ;-D | ||||
|
|
02.09.2005 08:28 | Pasi Seppälä | ||
| Olisko pikajunavaunun muotilla tehty? | ||||
|
|
02.09.2005 01:06 | [Tunnus poistettu] | ||
| Kyllä mä varmaan taas joskus lisäilen kuvia myös sieltä päin. Onhan se ollut meille kaikille niin antoisaa verrata kuinka ympäristömme muuttuu. Kokonaiset kaivokset häviävät ja maa ottaa jälleeen omansa niinkuin tuossa edellä näemme. Tarkoitat varmaan "alueellasi" Ylivieska-Oulu seutuja? Mulla ei hirveesti ole yleensä väliasemilta kuvia, koska olen höyrykuvaaja ja niitä tavoitti parhaiten varikoilta tai ratapihoilta eli suuremmilta paikkakunnilta. YW:ssä oli muuten loppuaikoina eräs maamme hauskimman (lue huterimman) näköisistä sirkkelikatoksista hoitamassa osana höyryhepojen ruokahuoltoa. Höyryveturin kitahan on tunnetusti ahdas äsh ahnas puunkulutukselle. | ||||
|
|
02.09.2005 00:26 | Pauli Kyllönen | ||
| Ehei. Tämä on P51/P54 rungoissa välillä Hki-Roi-Hki ja se toinen taitaa olla myös. | ||||
|
|
01.09.2005 23:41 | Joni Kontio | ||
| Ja tuo Juhanin kertoma kuva onpi tässä... https://vaunut.org/kuvasivu.php/9363.html | ||||
|
|
01.09.2005 23:40 | Joni Kontio | ||
| Jos Juhanilla on kuvia (.org julkaisukelpoisia :) ) varsinkin Pohjoos-Pohojanmaan alueelta niin pistähän ihmeessä esille. Kuvailen ja lisäilen mielelläni tälläisiä vertauskuvia... Aiempia vertauksia "alueeltani" mm. https://vaunut.org/kuvasivu.php/13530.html ja https://vaunut.org/kuvasivu.php/9363.html | ||||
|
|
01.09.2005 23:30 | Teemu Lokka | ||
| Hmm.. jotenkin saman näköinen kaveri joka jossakin kuvassa työntää vaunua Turussa ... | ||||
|
|
01.09.2005 23:29 | Jorma Rauhala | ||
| Vasemmalla on tämän paikan ratikkaliikenteen aloitusajoilta (1920-luvun alkupuoli) jäljellä vielä alkuperäinen raitiotien sähköpylväs. Tuollainen, jossa on koristeruusukkeet alaosan paksunnosten välissä. | ||||
|
|
01.09.2005 23:28 | Teemu Lokka | ||
| Tuosta värityksestä tulee jotenkin intti mieleen :D | ||||
|
|
01.09.2005 23:23 | Jorma Rauhala | ||
| Viskuri! | ||||
|
|
01.09.2005 23:11 | [Tunnus poistettu] | ||
| Jälleen mukava verrata https://vaunut.org/kuvasivu.php/5138.html | ||||
|
|
01.09.2005 22:56 | Ari Palin | ||
| Lisäisin kadonneiden asioiden luetteloon matalat laiturit sekä raidekohtaiset mekaaniset opastetaulut. Mikäs niiden virallinen nimi olikaan? | ||||
|
|
01.09.2005 22:51 | Otto Tuomainen | ||
| Kyllä se on nykyäänkin käytössä. | ||||
|
|
01.09.2005 22:43 | Ari Palin | ||
| Keravalla ja Hyvinkäällä pääkulkutiet ovat raide 2 (läntinen pääraide) ja raide 3 (itäinen pääraide). Raiteet 1 ja 4 on varattu pysähtyville junille ja nämä pääraiteet 2 ja 3 pysähtymättömille junille. Kauniaisissa raidejärjestys on asemarakennuksesta lukien 2-1-3, eli siis sama kuin Parikkalassa nykyisin. Tämä raidejärjestys tuli muutama vuosi sitten, kun rantaradan raidenumerointi uudistettiin siten, että välillä Ilmala - Inkoo raide 1 on aina pohjoinen raide ja raide 2 eteläinen raide. Kauniaisissa pääraiteiden pohjoispuolella oleva kolmas laituriraide jätettiin kuitenkin 3:ksi, koska oletettavasti 1 ja 2 haluttiin pitää pääraiteiden numeroina. | ||||
|
|
01.09.2005 22:40 | Joni Leskinen | ||
| Tämä kuvahan oli jossain Resiinassa joskus. Hienot Ericssonin valoyksiköt siinä. :) | ||||
|
|
01.09.2005 21:54 | [Tunnus poistettu] | ||
| Joo saatiin ne puuvaunujen pokat maalattua, mikä oli lähitavoite, mutta kyllähän tässä taas tulossa ollaan! | ||||
|
|
01.09.2005 21:49 | Jorma Rauhala | ||
| Kasimir mainitsi toisessa kuvassa tuon komean tiilitalon. Siispä kun negaliuska oli näpeissä, niin nyt se on tässä. | ||||
|
|
01.09.2005 21:49 | Jussi Kortman | ||
| No ei sentään,halot tulee aina valmiina ei tarvi kun heitellä tenderiin.Huomenna taas Tk 3 1168 taas baanalla. | ||||
|
|
01.09.2005 21:40 | Kalle Mäkinen | ||
| Tämä on se uusi tupakkaosasto | ||||
|
|
01.09.2005 21:38 | Jorma Rauhala | ||
| Kaksipolvinen Stemmann-virroitin. Sitä kokeiltiin vuosina 1970-71 vuorollaan vaunuissa 17, 22 ja 25. Vastaavasti vaunussa 6 kokeiltiin yksipolvista virroitinta 1971-72 ja sellainenhan tuli sitten valituksi vielä tuolloin suunnitteluvaiheessa olleisiin nivelvaunuihin. | ||||
|
|
01.09.2005 21:36 | Juha Paulavuo | ||
| Mikä tuo tuossa tallin ovien edessä on?? On pojilla näköjään ollut klapi-talkoot ;) | ||||
|
|
01.09.2005 21:20 | Lari Åhman | ||
| Iisalmestakin löytyy sellainen järjestelmä, että kakkonen on suora etelästä pohjoiseen, 1 ja 3 raiteille mennään vaihteiden kautta. Nykyään tuota 1-raidetta eivät käytä muut matkustajajunat kuin aamu- ja iltamotti eli H491/494. Tosin junarunkoja siinä säilytetään päiväsaikaan. | ||||
|
|
01.09.2005 21:14 | Jonne Reitti | ||
| Myöskin Pännäisissä raide 2 on suora, muihin pitää mennä vaihteiden kautta. | ||||
|
|
01.09.2005 20:53 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| No niimpä levitoi. :) | ||||
|
|
01.09.2005 20:50 | Jussi Kortman | ||
| Kävin tossa parisen tuntia takaperin kuvailemassa ihan pikaseen. Joo kyllähän sitä höyryä mielummin hengittää ehkä se vois auttaa tähän mun pieneen flunssaan, täytyy varmaan aamulla kokeilla. Milloin oot tulossa Porvooseen seuraavan kerran,ois mukava jutella taas ihan livenä? | ||||
|
|
01.09.2005 20:40 | [Tunnus poistettu] | ||
| Millos kävit nappaamas ton, kun en nähnyt. Olin siellä pitkään nauttien mm, lätän makkaratarjoulupalveluksista. Oli erikoista veivata lättä käsin ympäri tuossa pöydällä, kun lätän pakoputki rutkutti kokoajan dieselaromeja siinä aivan kohdalla hengityselimiin. Usein höyryä tuossa veivanneena (diesel)parfyymistä ei pääse nauttimaan, mutta höyryhän on sitten huomattavasti rakaampi veivata. Lättä n. 17 t. Tk3 n 70t? Ja vielä kerran kiitti lätän henkilökunnalla tarjonnaisista. | ||||
|
|
01.09.2005 20:40 | Perttu Karttunen | ||
| Tuskinpa vaan... Olis kyllä mahtavaa jos tuollainen tosjaan ajokunnossa olisi mutta itse kaivosrautatiehankkeen puuhamiehenävoi sanua ettei se tuu oleen helppoa eikä halpaakaan. Leadr-rahaa toki voisi yrittää saada tai jostain muualta rahoitusta. Mutta se riippuu ihan siitä mitä Hyvinkään museo meinaa tuolle tehdä | ||||
|
|
01.09.2005 20:38 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Kyllähän Vempujen edessä taipuu kuka tahansa... ;) Ja itse olin ennen - vuonna 2004 - susifani. Ja olenhan edelleenkin jonkin verran ainakin. | ||||
|
|
01.09.2005 20:36 | Arto Papunen | ||
| Onko tälle tapahtunu mitään? | ||||
|
|
01.09.2005 20:33 | Ville Räihä | ||
| siis mitään tietoa | ||||
|
|
01.09.2005 20:32 | Ville Räihä | ||
| prkl! mihin aikaan tuo meni? ei taas ollut mitään tuollaisesta tilausajosta | ||||
|
|
01.09.2005 20:23 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tällaiseltahan minä näytin eräänä kovana pakkaspäivänä palvellessani vielä suomalaisia isäntiä https://vaunut.org/kuvasivu.php/5534.html Loppuaikoina olin työssä, Joensuussa, Nurmeksessa, Lieksassa ja Savonlinnassa. Ai niin olihan täällä vielä potretti noista aivan viimeisistä ajoistani Savonlinnassa https://vaunut.org/kuvasivu.php/5902.html | ||||
|
|
01.09.2005 20:20 | Joona Kärkkäinen | ||
| Ärsyttävää että Venäjällä on lähes kaikissa tavaravaunissa tuollaiset telit. on kyllä silti K14:sia tarpeeks mutta ei onneksi liikaa. | ||||