|
|
21.08.2005 21:23 | Tomi Lapinlampi | ||
| Kuvan vasemmassa reunassa oleva puuosiltaan hyväkuntoinen oletettavasti 1910-luvulla rakennettu tavaramakasiini puretaan ensi viikolla. :( Rakennusyhtiö OKA rakentaa tilalle 4-kerroksisia kerrostaloja. Enpä ihmettelisi jos talojen tulevat asukkaat pian valittavat junien melusta ja tärinästä, minkä jälkeen koko rata rullataan. Lappeenranta on siis jälleen kerran nimensä mukaisesti "villimiesten kaupunki" jossa kultturiperintöä ei osata kunnioittaa. Oikealla puiden lomassa kajastava vanha asema onneksi säilyy toistaiseksi... | ||||
|
|
21.08.2005 21:13 | [Tunnus poistettu] | ||
| Olen samaa mieltä. Kun tämä on pysyväisarkisto, olis kuvaan kyllä hyvä liitää tärkeimmät tierot, jos ne tietää. Vaikka se tieron haku on joskus unettavan tylsää puhaa... | ||||
|
|
21.08.2005 21:04 | [Tunnus poistettu] | ||
| Hienon hyytvän autiot tunnelmat. Ite kattelin kans tuota melekin täyttä kuuta kun ajelin Kokkolasta keskiviikkoiltana kohti Vaasaa. Kuu vilahteli punaasena mölikkänänä ja mietiin mitä siitä sais aikaaseksi. Vaasas on junaliikenne 100% niukkaa yöaikaan, ja aattelinkin sommitella jonkun opastimen sen taaksen. Mutta väsy vei voiton suunnitelmilta. Ja kun kuukaan ei vielä innostunut kunnolla näkyville. | ||||
|
|
21.08.2005 21:00 | [Tunnus poistettu] | ||
| Keskustelupalstojen alituunen ongelma. Jos vaikka jollain palstalla erehtyy kysymähän neuvoa, niin säie on jo 4. kommentissa muuttunut kummalliseksi kinaksi x:n paremmuudesta y:n verrattuna. Ja siitä sitten n 10. kommentin kohoralla henkilökohtaiseen solvailuun. | ||||
|
|
21.08.2005 20:59 | Otto Tuomainen | ||
| Onkos tämä kuvattu kuutostien sillalta? | ||||
|
|
21.08.2005 20:58 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| * asiaa * ...jopa :) | ||||
|
|
21.08.2005 20:58 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Juuri tuota asijaa voi vain ihmetellä... | ||||
|
|
21.08.2005 20:51 | Tero Korkeakoski | ||
| Ihmetyttää kun tänne on viimeisen vuoden aikana ilmestynyt uusia kavereita joilla ei ole käytöstavoista hajuakaan. Alkukesästä yksi kaveri nimitteli meikäläistä törkeyksillä ja tässäkin on yhtä kokeneempaa harrastajaa ja loistavaa valokuvaajaa mollattu ihan turhaan. | ||||
|
|
21.08.2005 20:41 | [Tunnus poistettu] | ||
| Jessus x 2! Akselinpääkuvassani en ottanut kantaa laisinkaan siihen mikä numero sen päähän on meistattu. Toikkasen selvitys siihen, että akseli tosiaankin on melko varmasti sittenkin alkuperäinen 1037 akseli, oli hyvä. Jos tietoa on, sen kertokoon. Akselin päähän meistattu numero on mun silimähän kutenkin enämpi 1087, ja kun muut tierot täsmää veturiin 1037 on siinä virhe. Ehkä sotakuumetta kärsinyt konepajan naisyöntekijä pamahutti ensin kolomosen väärin päin ja korjasi sen sitten pamahuttamalla sen toistamiseen oikein päin, tai jotain. Kaiken keskustelun surma on kutenkin se jos pitää puolipäivää tutkia lähdetietoja ennen kuin uskaltaa tänne jonkun olettaman/ajatelman/tms kirjoittaa. Tollaaset reubenit on just niitä joille ei koulus eres lukutairon oppiminen onnistunut. Puhumattakaan siitä, että uskaltaasivat oman nimensä kirijoottaa tänne. Lopetetahan koko keksutelupalsta ja syvennytähän lähäreteoksiin! | ||||
|
|
21.08.2005 20:20 | Tunnus poistettu | ||
| Eikun Maansiirto V.Hyyryläisen. | ||||
|
|
21.08.2005 20:19 | Ville Saarelainen | ||
| Et ollut sitä tilannut, ja se tuli sinulle yllätyksenä? :-P | ||||
|
|
21.08.2005 20:18 | Tunnus poistettu | ||
| Taitavat molemmat kaivurit olla Maansiirto M.Hyyryläisen? | ||||
|
|
21.08.2005 20:09 | Joona Kärkkäinen | ||
| ja Haapamäen huru on ajokunnossa. | ||||
|
|
21.08.2005 20:09 | Joona Kärkkäinen | ||
| Kyllä moottorin huollolla ja esimerkiksi jos laittaisi Dv16:n vahdelaatikon mutta se on kyllä VOITH ja tässä SRM tosin oli tässäkin kokeiluna VOITH ennen museointia, niin jonkunlaiseen ajokuntoon saisi. Miten tamän vaihteet meni rikki? ajettiinko tällä museoajoja ennen vaihderikkoa vai... kun en oikein tiedä... ? | ||||
|
|
21.08.2005 20:08 | Perttu Karttunen | ||
| Kiitokset Kolleegalle vihjeestä :) Piti sotkea pää kolmantena jalkana tonne rdan varteen että ehtii kuvaamaan, eikä menny ku kymmenen minsaa, nii alko ju tulemaan tuo juna. | ||||
|
|
21.08.2005 20:06 | Ville Saarelainen | ||
| Ripeää työtä - juna saapuu vasta näillä minuuteilla Luikonlahdelle, ja siitä on vartti sitten otettu kuva jo täällä. :-) | ||||
|
|
21.08.2005 19:48 | Eero Heinonen | ||
| Suuret kiitokset, kokoonpano täsmää. Kuvistani tiedän mitkä vaunut jäivät Pieksämäkeen. | ||||
|
|
21.08.2005 18:37 | Lari Åhman | ||
| Joo nämä nimenomaan tulivat T5038:ssa Iisalmeen ja välittömästi tankkauksen jälkeen läksivät menemään. Ja ripeämminhän se kolmella tulee sieltä kuin jos yhdellä olisi lähtenyt riuhtomaan... ;) | ||||
|
|
21.08.2005 18:34 | Lari Åhman | ||
| No enpä tällä kertaa Kasikymmpiseen kerennyt, mutta onhan se ens lauantaina mahdollisesti tultava juttusille :) | ||||
|
|
21.08.2005 17:35 | Lari Nylund | ||
| Faktatietoa. Helsingistä saapuu Turkuun raiteelle 5 seuraavat junat: S123, IC² 149, 151 ja 155. Lähtevät junat löytyvät osoitteesta: http://www.vr.fi/heo/aika/asemakohtaiset_kesakuu05/turku.pdf | ||||
|
|
21.08.2005 17:27 | Lari Nylund | ||
| Matka jatkuu, maisema vaihtuu. Katso linkki: https://vaunut.org/kuvasivu.php/10876.html | ||||
|
|
21.08.2005 17:25 | Lari Nylund | ||
| Kuvanottaneella henkilöllä ei ole mitään tekemistä kuvassa olevien kilven ja laukun kanssa;) "Ne olivat siinä pyytämättä ja täysin yllätyksenä - pyytämättä ja yllätyksenä". | ||||
|
|
21.08.2005 17:22 | Lari Nylund | ||
| Ajattelinkin, että pitäisikö lähettää foto Hartwallin suuntaan Lahteen? | ||||
|
|
21.08.2005 17:20 | Ilkka Jokelainen | ||
| Pitää sitten varmaan tunnustautua kyseiseksi teletötteröitsijäksi, tai ainakaan kasikymppisen lähtöaikaan ei muita kameramiehiä asemalla näkynyt. :) | ||||
|
|
21.08.2005 17:17 | Lari Nylund | ||
| Aseman nykyiset asukkaat yllätettiin saksalaisten harrastajien tilaamalla lättähatulla, joka tietenkin pysähtyi tälläkin asemalla. Pienen suostuttelun jälkeen asukkaista tuli "asiakkaita" ja heille tarjottiin lättähattukyyti Kellosta Ouluun. Piha-alueella saattaa liikkua todella isokokoinen koira, joten olkaa tarkkaavaisia;) | ||||
|
|
21.08.2005 17:13 | Lari Nylund | ||
| Veturi toi pikajunan 80 Oulusta Iisalmeen aikataulun mukaisesti. Junan jatkaessa matkaa konduktööri bongasi erään aikamoisen teletötteröitsijän asemalla, mutta ei saanut kuvaa napatuksi. Harrastajien bongaaminen on aloitettu. Tarkoitus oli bongata kaima, mutta eipä se tällä kertaa onnistunut. Ehkä ensi lauantaina (80/73)? | ||||
|
|
21.08.2005 17:09 | Lari Nylund | ||
| ...ja minä näin junan Kontiomäellä, jossa kohtasin sen työskennellessäni pikajunassa 73. | ||||
|
|
21.08.2005 16:52 | [Tunnus poistettu] | ||
| Vek89: Hehkulampun tehosta 90-95% muuttuu lämmöksi. Jospa tuo lämpö sitten pitää lyhdyt sulana. | ||||
|
|
21.08.2005 16:48 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Ei laatikkoaura vaan Tuulia: https://vaunut.org/kuvasivu.php/2888 | ||||
|
|
21.08.2005 16:47 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Onkos mun viimeisimmästä Turun käynnistä kulunut liian pitkä aika vai muisti huonontunut pahasti, kun mielestäni Helsingin junat käyttävät ihan normaalisti tuota aseman edessä olevaa 5-raidetta. | ||||
|
|
21.08.2005 16:44 | Jonne Reitti | ||
| Dr16 oli törmänny hirveen ja jarruletku vaurioitunu niin pahoin, että vaikea ei enää kyennyt vetotehtäviin. Varmaan yksikin deeveri olisi riittänyt, mutta ilmeisesti nämä olivat vetäneet jonkun tavarajunan Iisalmeen ja olivat siis valmiina nipussa, miksikäs niitä turhan irrottelemaan pitäis ton takia. | ||||
|
|
21.08.2005 16:31 | Petri Lehtonen | ||
| Kröhöm! Otetaan sen verran takaisin että tuleehan tuohon aseman eteen junia. Juuri eilen (la 20.8) IC² 149 tuli tuohon kuvan laiturille 1 (nyk. 5). Tosin se taitaa olla jo poikkeustilaksi laskettava tilanne. | ||||
|
|
21.08.2005 16:29 | Miika Rissanen | ||
| oikeessa reunassa on tyylekäs ilmeisesti laatikkoaura. | ||||
|
|
21.08.2005 14:39 | Petri Lehtonen | ||
| Auttamaan pikajunaa kolmella deeverillä??? | ||||
|
|
21.08.2005 12:23 | Tommi K Hakala | ||
| https://vaunut.org/kuvasivu.php/14607.html Taitaa 607 olla oulussa? |
||||
|
|
21.08.2005 12:11 | Tommi K Hakala | ||
| Hienossa kunnossa,klassikkomalli. | ||||
|
|
21.08.2005 12:07 | Tommi K Hakala | ||
| 604,605,607?,missä nämä lienee. | ||||
|
|
21.08.2005 12:03 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| 602 Kokkola, 603 ilman pyöriä Pieksämäen konepajalla ja 601 tosiaan Pasilan vaunukorjaamolla. | ||||
|
|
21.08.2005 12:00 | Tommi K Hakala | ||
| Tampere 606? Helsinki 601? | ||||
|
|
21.08.2005 11:57 | Tommi K Hakala | ||
| Tuossa kun olisi uudenkarheita sinivalkoisia umpivaunuja pitkä letka perässä,olis komea näky...tai saneeratut deeverit vetämässä IC-vaunuja. | ||||
|
|
21.08.2005 11:28 | Pauli Kyllönen | ||
| Tämän veturikaksikon näin jo Oulussa vaihtamassa Sr2 3207:n tilalle :) | ||||
|
|
21.08.2005 10:48 | Jouni Hytönen | ||
| Reuben. Jonkinlaisia käytöstapoja voisit opetella ennenkuin kirjoitat tänne enempää solvauksia. | ||||
|
|
21.08.2005 10:45 | Jouni Hytönen | ||
| Heh, minäkin olen kerännyt liikennepaikkalistaa mm. VR Käskylehtien 1946-1978 tiedoista. :) Pitäisi varmaan joskus yhdistää nämä kaikki tiedot. | ||||
|
|
21.08.2005 10:42 | Jouni Hytönen | ||
| Eikös tämä 608 ole Kouvolassa eikä Kuovilassa? :) | ||||
|
|
21.08.2005 10:40 | Jouni Hytönen | ||
| Tämä on seisonut näillä sijoilla jo pari viikkoa. | ||||
|
|
21.08.2005 10:22 | Perttu Karttunen | ||
| Mites nuo Tve5:sten sijoitus menee. Kvl on ainaki 608:n sijoituspaikka ja Jns 609,610 | ||||
|
|
21.08.2005 10:20 | Perttu Karttunen | ||
| Ja entisen junasuorittajan kalpea haamukin vangittu. Ainoa mikä puuttuu on Virkalakki ja opasteliput. Kovasti tuo harrastajalle yrittää huutaa, lieneekö vihaaja vai yrittääkö kertoa wanhasta muistista seuravavan junan ohitusajan :) | ||||
|
|
21.08.2005 07:26 | Tero Korkeakoski | ||
| Olli, eihän nuo Zagkks:it nyt niin harvinaisia ole... Jokaviikkoinen näky ;) Ja kyllä ne vakkarit voisi jollekin junasivulle laittaa graafisten aikataulujen kera, vaikka geocitiesiin tms. anonyymipalvelimelle. Kyllä ne joka tapauksessa aina vuotaa harrastelijoille vaikka VR/RHK jotain järjetöntä, muista pohjoismaista poikkeavaa salailua harrastaakin... | ||||
|
|
21.08.2005 00:44 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tietysti tämä kokoonpanohan oli vain kulkuvälillä Hki-Pm. | ||||
|
|
21.08.2005 00:41 | [Tunnus poistettu] | ||
| Eero: Tässäpä Hki:stä 12.7. lähteneen P 281:n kokoonpano 24060, -088, -086, -077, -061, -099, 23904, 26907, 27381, 23517, 23200. Täsmäsivätkö päivävaunujen numerot? | ||||
|
|
21.08.2005 00:00 | Tapio Juomukkaharju | ||
| Mikäs kuvan laadussa on vikana? Ainoa olisi, jos nykyinen omistaja maalaisi peltikaton niin se olisi paremman näköinen. | ||||