Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 21.08.2005 21:23 Tomi Lapinlampi  
  Kuvan vasemmassa reunassa oleva puuosiltaan hyväkuntoinen oletettavasti 1910-luvulla rakennettu tavaramakasiini puretaan ensi viikolla. :( Rakennusyhtiö OKA rakentaa tilalle 4-kerroksisia kerrostaloja. Enpä ihmettelisi jos talojen tulevat asukkaat pian valittavat junien melusta ja tärinästä, minkä jälkeen koko rata rullataan. Lappeenranta on siis jälleen kerran nimensä mukaisesti "villimiesten kaupunki" jossa kultturiperintöä ei osata kunnioittaa. Oikealla puiden lomassa kajastava vanha asema onneksi säilyy toistaiseksi...
kuva 21.08.2005 21:13 [Tunnus poistettu]  
  Olen samaa mieltä. Kun tämä on pysyväisarkisto, olis kuvaan kyllä hyvä liitää tärkeimmät tierot, jos ne tietää. Vaikka se tieron haku on joskus unettavan tylsää puhaa...
kuva 21.08.2005 21:04 [Tunnus poistettu]  
  Hienon hyytvän autiot tunnelmat. Ite kattelin kans tuota melekin täyttä kuuta kun ajelin Kokkolasta keskiviikkoiltana kohti Vaasaa. Kuu vilahteli punaasena mölikkänänä ja mietiin mitä siitä sais aikaaseksi. Vaasas on junaliikenne 100% niukkaa yöaikaan, ja aattelinkin sommitella jonkun opastimen sen taaksen. Mutta väsy vei voiton suunnitelmilta. Ja kun kuukaan ei vielä innostunut kunnolla näkyville.
kuva 21.08.2005 21:00 [Tunnus poistettu]  
  Keskustelupalstojen alituunen ongelma. Jos vaikka jollain palstalla erehtyy kysymähän neuvoa, niin säie on jo 4. kommentissa muuttunut kummalliseksi kinaksi x:n paremmuudesta y:n verrattuna. Ja siitä sitten n 10. kommentin kohoralla henkilökohtaiseen solvailuun.
kuva 21.08.2005 20:59 Otto Tuomainen  
  Onkos tämä kuvattu kuutostien sillalta?
kuva 21.08.2005 20:58 Valtteri Keski-Säntti  
  * asiaa * ...jopa :)
kuva 21.08.2005 20:58 Valtteri Keski-Säntti  
  Juuri tuota asijaa voi vain ihmetellä...
kuva 21.08.2005 20:51 Tero Korkeakoski  
  Ihmetyttää kun tänne on viimeisen vuoden aikana ilmestynyt uusia kavereita joilla ei ole käytöstavoista hajuakaan. Alkukesästä yksi kaveri nimitteli meikäläistä törkeyksillä ja tässäkin on yhtä kokeneempaa harrastajaa ja loistavaa valokuvaajaa mollattu ihan turhaan.
kuva 21.08.2005 20:41 [Tunnus poistettu]  
  Jessus x 2! Akselinpääkuvassani en ottanut kantaa laisinkaan siihen mikä numero sen päähän on meistattu. Toikkasen selvitys siihen, että akseli tosiaankin on melko varmasti sittenkin alkuperäinen 1037 akseli, oli hyvä. Jos tietoa on, sen kertokoon. Akselin päähän meistattu numero on mun silimähän kutenkin enämpi 1087, ja kun muut tierot täsmää veturiin 1037 on siinä virhe. Ehkä sotakuumetta kärsinyt konepajan naisyöntekijä pamahutti ensin kolomosen väärin päin ja korjasi sen sitten pamahuttamalla sen toistamiseen oikein päin, tai jotain. Kaiken keskustelun surma on kutenkin se jos pitää puolipäivää tutkia lähdetietoja ennen kuin uskaltaa tänne jonkun olettaman/ajatelman/tms kirjoittaa. Tollaaset reubenit on just niitä joille ei koulus eres lukutairon oppiminen onnistunut. Puhumattakaan siitä, että uskaltaasivat oman nimensä kirijoottaa tänne. Lopetetahan koko keksutelupalsta ja syvennytähän lähäreteoksiin!
kuva 21.08.2005 20:20 Tunnus poistettu  
  Eikun Maansiirto V.Hyyryläisen.
kuva 21.08.2005 20:19 Ville Saarelainen  
  Et ollut sitä tilannut, ja se tuli sinulle yllätyksenä? :-P
kuva 21.08.2005 20:18 Tunnus poistettu  
  Taitavat molemmat kaivurit olla Maansiirto M.Hyyryläisen?
kuva 21.08.2005 20:09 Joona Kärkkäinen  
  ja Haapamäen huru on ajokunnossa.
kuva 21.08.2005 20:09 Joona Kärkkäinen  
  Kyllä moottorin huollolla ja esimerkiksi jos laittaisi Dv16:n vahdelaatikon mutta se on kyllä VOITH ja tässä SRM tosin oli tässäkin kokeiluna VOITH ennen museointia, niin jonkunlaiseen ajokuntoon saisi. Miten tamän vaihteet meni rikki? ajettiinko tällä museoajoja ennen vaihderikkoa vai... kun en oikein tiedä... ?
kuva 21.08.2005 20:08 Perttu Karttunen  
  Kiitokset Kolleegalle vihjeestä :) Piti sotkea pää kolmantena jalkana tonne rdan varteen että ehtii kuvaamaan, eikä menny ku kymmenen minsaa, nii alko ju tulemaan tuo juna.
kuva 21.08.2005 20:06 Ville Saarelainen  
  Ripeää työtä - juna saapuu vasta näillä minuuteilla Luikonlahdelle, ja siitä on vartti sitten otettu kuva jo täällä. :-)
kuva 21.08.2005 19:48 Eero Heinonen  
  Suuret kiitokset, kokoonpano täsmää. Kuvistani tiedän mitkä vaunut jäivät Pieksämäkeen.
kuva 21.08.2005 18:37 Lari Åhman  
  Joo nämä nimenomaan tulivat T5038:ssa Iisalmeen ja välittömästi tankkauksen jälkeen läksivät menemään. Ja ripeämminhän se kolmella tulee sieltä kuin jos yhdellä olisi lähtenyt riuhtomaan... ;)
kuva 21.08.2005 18:34 Lari Åhman  
  No enpä tällä kertaa Kasikymmpiseen kerennyt, mutta onhan se ens lauantaina mahdollisesti tultava juttusille :)
kuva 21.08.2005 17:35 Lari Nylund  
  Faktatietoa. Helsingistä saapuu Turkuun raiteelle 5 seuraavat junat: S123, IC² 149, 151 ja 155. Lähtevät junat löytyvät osoitteesta: http://www.vr.fi/heo/aika/asemakohtaiset_kesakuu05/turku.pdf
kuva 21.08.2005 17:27 Lari Nylund  
  Matka jatkuu, maisema vaihtuu. Katso linkki: https://vaunut.org/kuvasivu.php/10876.html
kuva 21.08.2005 17:25 Lari Nylund  
  Kuvanottaneella henkilöllä ei ole mitään tekemistä kuvassa olevien kilven ja laukun kanssa;) "Ne olivat siinä pyytämättä ja täysin yllätyksenä - pyytämättä ja yllätyksenä".
kuva 21.08.2005 17:22 Lari Nylund  
  Ajattelinkin, että pitäisikö lähettää foto Hartwallin suuntaan Lahteen?
kuva 21.08.2005 17:20 Ilkka Jokelainen  
  Pitää sitten varmaan tunnustautua kyseiseksi teletötteröitsijäksi, tai ainakaan kasikymppisen lähtöaikaan ei muita kameramiehiä asemalla näkynyt. :)
kuva 21.08.2005 17:17 Lari Nylund  
  Aseman nykyiset asukkaat yllätettiin saksalaisten harrastajien tilaamalla lättähatulla, joka tietenkin pysähtyi tälläkin asemalla. Pienen suostuttelun jälkeen asukkaista tuli "asiakkaita" ja heille tarjottiin lättähattukyyti Kellosta Ouluun. Piha-alueella saattaa liikkua todella isokokoinen koira, joten olkaa tarkkaavaisia;)
kuva 21.08.2005 17:13 Lari Nylund  
  Veturi toi pikajunan 80 Oulusta Iisalmeen aikataulun mukaisesti. Junan jatkaessa matkaa konduktööri bongasi erään aikamoisen teletötteröitsijän asemalla, mutta ei saanut kuvaa napatuksi. Harrastajien bongaaminen on aloitettu. Tarkoitus oli bongata kaima, mutta eipä se tällä kertaa onnistunut. Ehkä ensi lauantaina (80/73)?
kuva 21.08.2005 17:09 Lari Nylund  
  ...ja minä näin junan Kontiomäellä, jossa kohtasin sen työskennellessäni pikajunassa 73.
kuva 21.08.2005 16:52 [Tunnus poistettu]  
  Vek89: Hehkulampun tehosta 90-95% muuttuu lämmöksi. Jospa tuo lämpö sitten pitää lyhdyt sulana.
kuva 21.08.2005 16:48 Olli Keski-Rahkonen  
  Ei laatikkoaura vaan Tuulia: https://vaunut.org/kuvasivu.php/2888
kuva 21.08.2005 16:47 Olli Keski-Rahkonen  
  Onkos mun viimeisimmästä Turun käynnistä kulunut liian pitkä aika vai muisti huonontunut pahasti, kun mielestäni Helsingin junat käyttävät ihan normaalisti tuota aseman edessä olevaa 5-raidetta.
kuva 21.08.2005 16:44 Jonne Reitti  
  Dr16 oli törmänny hirveen ja jarruletku vaurioitunu niin pahoin, että vaikea ei enää kyennyt vetotehtäviin. Varmaan yksikin deeveri olisi riittänyt, mutta ilmeisesti nämä olivat vetäneet jonkun tavarajunan Iisalmeen ja olivat siis valmiina nipussa, miksikäs niitä turhan irrottelemaan pitäis ton takia.
kuva 21.08.2005 16:31 Petri Lehtonen  
  Kröhöm! Otetaan sen verran takaisin että tuleehan tuohon aseman eteen junia. Juuri eilen (la 20.8) IC² 149 tuli tuohon kuvan laiturille 1 (nyk. 5). Tosin se taitaa olla jo poikkeustilaksi laskettava tilanne.
kuva 21.08.2005 16:29 Miika Rissanen  
  oikeessa reunassa on tyylekäs ilmeisesti laatikkoaura.
kuva 21.08.2005 14:39 Petri Lehtonen  
  Auttamaan pikajunaa kolmella deeverillä???
kuva 21.08.2005 12:23 Tommi K Hakala  
  https://vaunut.org/kuvasivu.php/14607.html
Taitaa 607 olla oulussa?
kuva 21.08.2005 12:11 Tommi K Hakala  
  Hienossa kunnossa,klassikkomalli.
kuva 21.08.2005 12:07 Tommi K Hakala  
  604,605,607?,missä nämä lienee.
kuva 21.08.2005 12:03 Olli Keski-Rahkonen  
  602 Kokkola, 603 ilman pyöriä Pieksämäen konepajalla ja 601 tosiaan Pasilan vaunukorjaamolla.
kuva 21.08.2005 12:00 Tommi K Hakala  
  Tampere 606? Helsinki 601?
kuva 21.08.2005 11:57 Tommi K Hakala  
  Tuossa kun olisi uudenkarheita sinivalkoisia umpivaunuja pitkä letka perässä,olis komea näky...tai saneeratut deeverit vetämässä IC-vaunuja.
kuva 21.08.2005 11:28 Pauli Kyllönen  
  Tämän veturikaksikon näin jo Oulussa vaihtamassa Sr2 3207:n tilalle :)
kuva 21.08.2005 10:48 Jouni Hytönen  
  Reuben. Jonkinlaisia käytöstapoja voisit opetella ennenkuin kirjoitat tänne enempää solvauksia.
kuva 21.08.2005 10:45 Jouni Hytönen  
  Heh, minäkin olen kerännyt liikennepaikkalistaa mm. VR Käskylehtien 1946-1978 tiedoista. :) Pitäisi varmaan joskus yhdistää nämä kaikki tiedot.
kuva 21.08.2005 10:42 Jouni Hytönen  
  Eikös tämä 608 ole Kouvolassa eikä Kuovilassa? :)
kuva 21.08.2005 10:40 Jouni Hytönen  
  Tämä on seisonut näillä sijoilla jo pari viikkoa.
kuva 21.08.2005 10:22 Perttu Karttunen  
  Mites nuo Tve5:sten sijoitus menee. Kvl on ainaki 608:n sijoituspaikka ja Jns 609,610
kuva 21.08.2005 10:20 Perttu Karttunen  
  Ja entisen junasuorittajan kalpea haamukin vangittu. Ainoa mikä puuttuu on Virkalakki ja opasteliput. Kovasti tuo harrastajalle yrittää huutaa, lieneekö vihaaja vai yrittääkö kertoa wanhasta muistista seuravavan junan ohitusajan :)
kuva 21.08.2005 07:26 Tero Korkeakoski  
  Olli, eihän nuo Zagkks:it nyt niin harvinaisia ole... Jokaviikkoinen näky ;) Ja kyllä ne vakkarit voisi jollekin junasivulle laittaa graafisten aikataulujen kera, vaikka geocitiesiin tms. anonyymipalvelimelle. Kyllä ne joka tapauksessa aina vuotaa harrastelijoille vaikka VR/RHK jotain järjetöntä, muista pohjoismaista poikkeavaa salailua harrastaakin...
kuva 21.08.2005 00:44 [Tunnus poistettu]  
  Tietysti tämä kokoonpanohan oli vain kulkuvälillä Hki-Pm.
kuva 21.08.2005 00:41 [Tunnus poistettu]  
  Eero: Tässäpä Hki:stä 12.7. lähteneen P 281:n kokoonpano 24060, -088, -086, -077, -061, -099, 23904, 26907, 27381, 23517, 23200. Täsmäsivätkö päivävaunujen numerot?
kuva 21.08.2005 00:00 Tapio Juomukkaharju  
  Mikäs kuvan laadussa on vikana? Ainoa olisi, jos nykyinen omistaja maalaisi peltikaton niin se olisi paremman näköinen.