|
|
07.08.2005 15:21 | [Tunnus poistettu] | ||
| Loppuopastinlevyt vaikka JT ei enää vaadikaan, mutta tuskin kieltääkään. | ||||
|
|
07.08.2005 15:20 | Joona Kärkkäinen | ||
| Kiva kuva kumma ku VR panee Sr2 vetureita (kiito) tavarajuniin kyllä Sr1 menee sitä 120 km/h vauhtia mitä tavarajunilla on suurin nopeus ja susia niitä pitäisi riittää (110 kpl) | ||||
|
|
07.08.2005 15:14 | Eero Heinonen | ||
| Ettei se vaan olisi jonkin sortin mittavaunu, jossa on mahdollisesti jotain uusinta uutta mittalaitteistoa, jolla saadaan kaltevuuksia yms. selville? Jos ne tarkistaa, että Lännen ratapihasta tuli tasokas ratatöiden jälkeen? :) | ||||
|
|
07.08.2005 15:06 | Eero Heinonen | ||
| Ja loppuosa kommentista jäi uupumaan, siis asjallinen parivaljakko tuo proto ja Eift. | ||||
|
|
07.08.2005 15:05 | Eero Heinonen | ||
| Ja kuvassa myös toinen harvinaisuus, Eift 23416 (!). | ||||
|
|
07.08.2005 14:08 | Ville Saarelainen | ||
| Tässä on se luvattu video: http://junat.idlaajat.net/vsaar/Hko_050806-1533_M1904.avi | ||||
|
|
07.08.2005 13:45 | Tomi Lapinlampi | ||
| Jaaha, että käännettiin siis. Sittenhän se meni mm. tuosta: https://vaunut.org/kuvasivu.php/8377.html . Pari lauantaireissua taitaa olla vielä jäljellä, pitäisiköhän yrittää bongata Kana :) | ||||
|
|
07.08.2005 13:35 | Ilkka Jokelainen | ||
| Jonne: Kyseinen vaunu kätki sisäänsä halkoja. :) | ||||
|
|
07.08.2005 13:34 | Ilkka Jokelainen | ||
| tomi_: Mitä ilmeisimmin se kävi kolmioraiteella kääntymässä, allekirjoittanut tosin oli varsinaisen käännön aikana hakemassa grilliltä lihapiirakkaa, mutta olin kuulevinani tutun pillin vislauksia kauempaa kuin ratapihalta. | ||||
|
|
07.08.2005 13:21 | Jonne Reitti | ||
| Mikäs ton ensimmäise, "hieman" ränsistyneen, vaunu tarkoitus oli? | ||||
|
|
07.08.2005 13:17 | Tomi Lapinlampi | ||
| Kuvista päätellen Kana käännettiin ympäri Varkaudessa, vai? Ainakin se on tässä eri päin kuin kuvassa https://vaunut.org/kuvasivu.php/15709.html .Kääntöön ei taida olla muuta keinoa kuin Varkauden kolmioraide, siis kiersikös 665 sen lenkin? | ||||
|
|
07.08.2005 13:05 | Jukka Markkanen | ||
| no, joo ei linkit toiminu, joudutte kopsaamaan :~) | ||||
|
|
07.08.2005 13:04 | Jukka Markkanen | ||
| tjaa.no-ip.org/juketsu/hou.avi Aika huono, kun aurinkoa vasten otettu, Varkaus! tjaa.no-ip.org/juketsu/hou2.avi ,Varkasu ja tjaa.no-ip.org/juketsu/hou3.avi , Huutokoski | ||||
|
|
07.08.2005 12:46 | Petri Pitkänen | ||
| Tarkka paikka lienee n. 237 metriä länteen Pellosta... ;-) | ||||
|
|
07.08.2005 12:43 | Petri Pitkänen | ||
| Tavallaan tuo aurausmerkki tarkoittaa 'ylikulkua', sillä tuo on tieto aurausta suorittavalle yksikölle lähestyvästä "tasoristeyslankutuksesta", jossa 'auran terät on nostettava'. Toinen, suorakaiteen muotoinen merkki, jossa on musta kehys ja oranssi sisus, kertoo, että 'auran siivet on suljettava'. Tämä tietenkin siis laitureiden kohdalla. Vaatii salapoliistyötä selvittää merkkien nykykäytäntö, kun niitä on rataosa edelleen täynnä siirtymäajan erään kulminaatiopisteen täytyttyä, kun niitä ei enää JT tunne. Toinen vaihtoehto on, että talvet ovat Suomessa lopetettu. | ||||
|
|
07.08.2005 12:31 | Jukka Markkanen | ||
| Minäkin voin laittaa pari videota! Sain jopa aika hyvän videon siitä H853, joka sujahti ohi! Kuvasin sen vaunun portailta :D |
||||
|
|
07.08.2005 12:29 | Petri Pitkänen | ||
| Kestääkö jollakin junalla ajaa Pasilasta Stadiin 7 minuuttia, vaikka kyseessä olikin "noin" -ajat? Kaikki asemilla tuhlattu aika ovensulkemisineen paikataan kyllä matkalla, vai mitä Lari?! | ||||
|
|
07.08.2005 12:25 | Jukka Markkanen | ||
| Melkein sait minutkin kuvattua | ||||
|
|
07.08.2005 12:24 | Jukka Markkanen | ||
| Hieno oli tuo matka! Vaunujen kolke vaan puuttui =) | ||||
|
|
07.08.2005 12:24 | Lari Åhman | ||
| Noh, olinhan sitä minäkin vetämässä hirsiä Kouvolasta Iisalmeen saakka 24099:ssä, mutta ajattelinpa kuitenkin jäädä junasta tänne ihmeelliselle liikennepaikalle... :P On paljon mahdollista, että sama kone tulee taas P972:ssa takaisin. | ||||
|
|
07.08.2005 12:23 | Jukka Markkanen | ||
| Nuissa oli kiva istua =) | ||||
|
|
07.08.2005 12:22 | Jukka Markkanen | ||
| Minäkin olin tuola reissulla! Meni niin kovaa että päätä huimasi :~) | ||||
|
|
07.08.2005 12:22 | Petri Pitkänen | ||
| Tämä, ellei sitten näitä ole enemmänkin liikenteessä, tuotiin Länsisatamaan (Hki) 4/8. Ei auennut tuo käyttötarkoitus silloinkaan... | ||||
|
|
07.08.2005 12:17 | Simo Virtanen | ||
| Ihmeelliseltä näyttää. Kyllähän Kouvolasta junia lähtee 00.13 ja 08.33 välilläkin. Esim. P 84 / P 902 Joensuusta saapuu Kouvolaan 05.09 ja jatkaa Helsinkiin 05.24.. | ||||
|
|
07.08.2005 11:46 | Otto Tuomainen | ||
| Tästä veturista ei täällä ilmeisesti ollutkaan aikaisemmin kuvaa? | ||||
|
|
07.08.2005 11:45 | Tero Virta | ||
| Vaunu lähti Ilmalasta P281 mukana. Se ja tuo CEmt menivät suljettuina koko matkan ja ovat lisävaunuina seuraavan päivän junissa. Olin saattajana Ilmalasta Helsinkiin. | ||||
|
|
07.08.2005 11:41 | Pauli Kyllönen | ||
| Tämä proto-vaalee veti eilen P80:n Iisalmeen, tosin vartin myöhässä. | ||||
|
|
07.08.2005 11:17 | Toni Aitta | ||
| Ja Dr16 2802 P73 keulilla. Proto on yhä ehjänä. | ||||
|
|
07.08.2005 11:17 | Petri Pitkänen | ||
| Hyvin kuvattu, Antti! Ei näy turhia maleksijoita kuvissa.. ;-) Niistä toisista yksilöistä siellä jonossa... akun lataus ja toimiin 1-turneessa Sepon kanssa! | ||||
|
|
07.08.2005 10:25 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Jopas hienon kuvan pläjäytit esille. Vempukin ilman punavaloja. :) Joko merisataman rata on purettu..? | ||||
|
|
07.08.2005 10:23 | Olavi Huotari | ||
| Nyt olen siirtänyt loputkin kuvat rataosalta Suolahti-Keitelepohja kuvasivuilleni. Niitä on 35 ja ovat melkolailla peruskamaa, mutta jos kiinnostaa niin löytyvät osoitteesta http://noviisi.1g.fi/kuvat/Kuvia+Jyv%E4kyl%E4-Haapaj%E4rvi+ratosalta/ . | ||||
|
|
07.08.2005 09:25 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Leyland 0.400 | ||||
|
|
07.08.2005 08:35 | Kimmo Pyrhönen | ||
| 6nen taitaa tarkoittaa, että olivat ruosteessa Keitelepohja-Saarijärvi -väliltä? Se on ainakin ollut se hiljaisin osuus. | ||||
|
|
07.08.2005 08:24 | Ilkka Jokelainen | ||
| Jahas, jahas, sitä on oltu laiturilla kuvaamassa kun allekirjoittanut on vedellyt hirsiä makuuvaunun hytissä. :) | ||||
|
|
07.08.2005 06:42 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tekis mieli mennä katkoo noi puut tosta radalta. :D | ||||
|
|
07.08.2005 02:20 | Juhani Pirttilahti | ||
| Virroitin ei vaikuta kovin hyväkuntoiselta. | ||||
|
|
07.08.2005 01:57 | Reijo Salminen | ||
| Siis pian tämän kuvan jälkeen Dv15 1983 nostatti viimeiset kiskokalustokömyt koskaan Katajanokan taivaalle. Vesillä liikkuvat ystävämmehän vielä kerkiää kuvaamaan. | ||||
|
|
07.08.2005 01:09 | Johannes Erra | ||
| Ei ylhäällä eikä alhaalla, pikemminkin päinvastoin :) | ||||
|
|
07.08.2005 00:33 | Jokke Harju | ||
| Ok. Luulin että äänen mukaan siellä olis menny 3xDr16 ja pellettijuna, mutta ehkä metsä muuttaa ääntä. sitä tunnelmaa ei voi ajatella, se pitää kokea. (Tai sitten se oli mulle uutta, ja teille arkipäivää, kun Kaustisella ei oo rautatietä) | ||||
|
|
07.08.2005 00:22 | Olavi Huotari | ||
| Maanantaina tyhjiä vaunuja oli Kannonkoskella ja Keitelepohjassa. Sitä vain ihmettelin kun ainakin Kannonkoskella samat vaunut olivat vielä perjantainakin, tosin jo täyteen lastattuina. Täällä Kainussa vaunut ovat lastattavana vain tasan vuorokauden. | ||||
|
|
07.08.2005 00:18 | Olavi Huotari | ||
| No eipä tullut käytyä sisällä, joten vanhat uutiset jäi lukematta. Minä muuten bongasin sinut taas Viitasaaren ABC:llä sunnuntaina. Olin siellä syömässä kun kävelit vessan suunnasta pihalle. Siellä sinua ei kuitenkaan enää näkynyt kun itse olin lähdössä. | ||||
|
|
06.08.2005 23:07 | Jari Kuusinen | ||
| Eipä ole yhtään ehyttä ikkunaa enää - eikä edes loisteputkea tai hehkulamppua! Jollain on vissiin hermo palanu junaa odotellessa? Kävikös Olavi lukemassa 30.08.1991 ilmestyneen iltapäivälehden aseman sisätiloissa? :P | ||||
|
|
06.08.2005 22:53 | Tero Korkeakoski | ||
| No periaatteessa Mäntyluotoon ei mene kuin kaksi junaa päivässä Tampereelta vaan isoin osa liikenteestä on lyhyitä/kevyitä rikastejunia. Raumalle menee enemmän, mutta ei sielläkään ole satama-alueen raiteita sähköistetty paria lyhyttä lähtöraidetta lukuunottamatta. | ||||
|
|
06.08.2005 22:50 | Jari Kuusinen | ||
| Tuli niin ikään kierrettyä tuon Äänekoski-Haapajärvi radan liikennepaikat läpi viime sunnuntaina. Ainoa paikka, missä raakapuuta lastataan tällä hetkellä vaunuihin on Keitelepohja. Paikalla oli tuolloin 8*Sp ja 2*Ocpp -vaunuletka, joista 8 oli jo täyteen lastattu. Kiskot kiiltivät Haapajärveltä etelään, mutta olivat jo sitten jonkin verran ruosteessa Keitelepohja-Haapajärvi -välillä. Pihtiputaan ratapihalla oli sitten hieman enemmän puutavaraa joko jemmassa tai hylättynä, mutta tuoreita jälkiä vaunuista, junaliikenteestä tai raakapuun lastauksessa syntyvästä kaarnasilpusta ei löytynyt... | ||||
|
|
06.08.2005 22:49 | Ari Palin | ||
| Porin radallakin sähköistys päättyy Porin ratapihalle eikä jatku Mäntyluotoon, vaikka sinnekin on ainakin kohtalaisesti tavaraliikennettä. Mitenköhän on Raumalla? Onko satama-alueen raiteet sähköistetty? | ||||
|
|
06.08.2005 22:13 | Ville Saarelainen | ||
| Kuski avasi valtaventtiiliä aika reippaasti ja Kana löi hieman sutiakin lähtiessä. Videokameran näkemyksen lähdöstä laitan näytille jahka kerkiän. | ||||
|
|
06.08.2005 22:04 | Hannu-Heikki Puupponen | ||
| Tuli mieleen kysyä, että minkälainen moottori tällaisessa oli? | ||||
|
|
06.08.2005 21:36 | Eero Heinonen | ||
| Tyylin etumatkaa rivakalla otteella valtikasta höystettynä. | ||||
|
|
06.08.2005 21:35 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Kanat ovat hienoja, ja kuva ei ole sen huonompi. :) | ||||
|
|
06.08.2005 21:33 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| No eivät kaikki: https://vaunut.org/kuvind.php?kuvaus=&paikka=&tyyppi=0&kuvaaja=85 ... Ja Pieksämäen laskumäkikuvat ovat edelleen aavikkoa. ;) | ||||
|
|
06.08.2005 21:33 | Eero Heinonen | ||
| Radallahan on käsittääkseni loppupeleissä varsin vilkasta raakapuuliikennettä Pohjanmaan rannikolle ainakin ja lisäksi Haapajärven järkkäri käy ilmeisen vakinaisesti Keitelepohjassa asti. | ||||