Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 02.08.2005 12:28  
  Hieno kuvasarja Mika! Ensin porkkanoita, sitten huruja. Lisää tällaisia!
kuva 02.08.2005 12:26 Timo Palokangas  
  Raiteisto ja laiturit ynm. on näkojään hieman muuttunut:) Hyvä kuva.
kuva 02.08.2005 12:04 Kimmo Pyrhönen  
  Hieno kuvasarja, tästähän yltyy "ihan mahoton" Hurupäivä. Tämä veturi järjesti melkoisen yllätyksen huhtikuussa 1987, kun olin matkannut yöjunalla Siilinjärven kautta Joensuuhun ja päiväjunalla palaamassa kohti Pieksämäkeä. Havahduin unestani ennen Varkautta. Totesin, että ratapihalla oli Huru, nimenomaan tämä 2213. Olin junan ensimmäisessä vaunussa ja viimeinen vaunuista pysähtyi kutakuinkin veturin kohdalle. Rynnistys junan läpi oli melkoinen ja viimeiselle oviaukolle ehdittyäni juna tietysti lähti jo liikkeelle. Tuloksena oli kuva, johon mahtui vain puoli Hurua :'-(
kuva 02.08.2005 12:00 Mika T. Polamo  
  Tismallisesti! Joka pysähdyksellä (Helsinkiä lukuunottamatta) sai jännittää vieläkö ehtii junaan.
kuva 02.08.2005 11:43 Juha Kutvonen  
  Laiturilla enää konduktööri ja matkustaja, joka oli juuri saanut toiselta matkustajalta varafilmin matkan saaneen yllättävän käänteen takia - vielä kun hän olisi jännitykseltään saanut ladatuksi sen filmin kunnolla kameraan, olisi tästäkin pysähdyksestä kuva...
kuva 02.08.2005 11:41 Markku Kari  
  Jorma arvasi oikein. Mjetrovarikon releasetinlaitteen ohjaustaulu. Tällä kuvalla on kaveri, johon painelin kulkutien kuvausta varten: https://vaunut.org/kuvasivu.php/15293.html?kuvaus=&paikka=&tyyppi=0&kuvaaja=162&x=
kuva 02.08.2005 11:40 Tero Korkeakoski  
  Kas, Kas:eissa suolaa Äetsään... En muista junan numeroa mutta lähti ennen puolenpäivää ja palasi iltakuuden kieppeillä...
kuva 02.08.2005 11:07 Ville Räihä  
  Olisikohan veturi kuitenkin 2747?
kuva 02.08.2005 11:05 Mika T. Polamo  
  (Nämä 80-luvun kuvat ovat ärsyttävän likaisia...)
kuva 02.08.2005 10:51 Marko Tuominen  
  Ja iso piippu hidastaa poistohöyryn nopeuden niin alhaiseksi, että ääni on senkin takia varsin vaimea.
kuva 02.08.2005 10:42 Valtteri Keski-Säntti  
  2216 + vaunut tulee Hyvinkäälle 13.8. Lähtee seuraavana iltana (14.8, rautatiemuseopäivä) takaisin. Ja Riihimäelle on kai myös myöhemmin syksyllä luvassa Huru-ajoa, ellen väärin muista...
kuva 02.08.2005 10:38 Mika T. Polamo  
  Häh. Tuleeko 2216? Millä aikataululla?
kuva 02.08.2005 10:35 Valtteri Keski-Säntti  
  Hurupäivä on 14.8. Hyvinkäällä. ;)
kuva 02.08.2005 10:33 Mika T. Polamo  
  Mitä! Hurupäivät, odottakaa mua!
kuva 02.08.2005 10:32 Jorma Rauhala  
  Takimmaisessa hurussa on mainostarra "Nortti on täyttä tupakkaa". Veturien takana pilkistää Pasilan puuasema ja rautatieläisten kerrostalo. Pikajuna ohittelee asemaa, sillä tuolloinhan eivät ne tässä pysähtyneet. Ja junarunkoa on kuvan ulkopuolella vielä toinen mokoma näkyvän lisäksi.
kuva 02.08.2005 09:58 Kimmo Pyrhönen  
  Mielenkiintoinen tieto tuo EFi:n maalaus, enpä tuota(kaan) tiennyt.
kuva 02.08.2005 09:55 Kimmo Pyrhönen  
  Jahas, tänään on Hurupäivät! ;D Tilanne on hieno ja jo harvinainenkin, olivathan Hurujen säännölliset pikajunavedot jo historiaa. Menneestä ajasta kertoo myös veturin vasemmalla puolella näkyvä yöjunan tavaravaunu.
kuva 02.08.2005 09:39 Teppo Niemi  
  Porkkanoillahan (Dm8) ajetiin moottorikiitojunia MK, mutta erikoiskiitojunien (veturivetoisia, EK, myöhennin erikoispikajunia EP) tultua liikenteeseen ajettiin Dm8-9 kalustolla myös kiitojunia, jotka korvattiin pian erikoiskiitojunilla. (Dm9 kalustolla ajettiin 1960-luvun lopulla moottoripikajunia (MP) mm. Helsingin ja Turun välillä. Dm4 tai Hr11 + KEi + KEis + KCik kalustolla ajettiin 1950- ja 1960 luvulla myös moottorikiitojunia MK, myöhemmin kalustoa käytettiin moottoripikajunissa MP. Moottoripikajunien alkuperäinen kalustohan oli Dm4 + CEi (DEi) + Eik + EFi. Nyt Porvoossa oleva Topparoikka ry:n EFi on ollut aikanaan maalattu kiitojunaväreihin juuri moottoripikajunaa varten.)
kuva 02.08.2005 09:29 Teppo Niemi  
  Kun sähköistys oli valmistunut Toijalaan asti, vaidettiin joidenkin junien veturit Toijalassa, jotta Sr1 vetureille saatiin kilometrejä. Sähköradan valmistuttua Seinäjoelle, siirtyi veturien vaihtopaikka Seinäjoelle. Samalla sähkön osuus vetovoimasta kasvoi huomattavasti.
kuva 02.08.2005 09:18 Valtteri Keski-Säntti  
  Hieno! :)
kuva 02.08.2005 09:13 Aki Grönblom  
  Ja Move 51h:n live-murinaahan on saatavilla tarvittaessa Haapamäellä. Käynti&ajokuntoisia löytyy kaksin kappalein.
kuva 02.08.2005 09:12 Kimmo Pyrhönen  
  Hienon kuvan olet ottanut. Hurut olivat aktiiveja Rovaniemen junissa, mutta vaihdettiinkos veturit etelässä Seinäjoella vai Tampereella sähkövetoon vai ei missään?
kuva 02.08.2005 08:47 Juha Kutvonen  
  No niinpä. Olkoon porkkana sitten The Uusi Kiitojuna.
kuva 02.08.2005 08:41 Juha Kutvonen  
  Yöllä ajettiin deeverillä T-junia, mutta runko siirtyi ensin illalla H-junassa Helsingistä Riihimäelle. Pakettikatko oli pääradalla alunperin maanantain ja tiistain välisenä yönä.
kuva 02.08.2005 07:20 Eija Mari  
  Eipä tuota voi kyllä sanoa hyvällä maulla valituksi tuota väritystä ja kuviota.
kuva 02.08.2005 07:19 Eija Mari  
  Minä en edes yritä arvata, mutta tosi hieno kuva taas Niilalta ja upea teksti kuvaan liittyen.
kuva 02.08.2005 00:12 Kimmo Pyrhönen  
  Kun jäi sellainen sitkeä mielikuva, että puuvaunujen sn alennettiin 110 km/h:iin 1980-luvun loppupuoliskolla. En minäkään tätä vanno, mutta kyllä sen kohta joku kertoo. Ei jaksa näin yöaikaan enää kaivella kirjahyllyä z...z...Z
kuva 02.08.2005 00:12 [Tunnus poistettu]  
  Tuonnehan irlantilaisen viskisavustamon tonttu sulautuu kuin puskaryssä pensastoon. Päälle istuttaessa manaa sitten viattoman turistin matkustamaan iäti tällääses junas ja vielä pahimmalla kesähelteellä =:^O
kuva 02.08.2005 00:10 Kimmo Pyrhönen  
  Taitavat olla foorumin ensimmäiset Irlanti-kuvat. Hienoa, näkee vähän, mitä siellä liikkuu. Hakua voisi muuten helpottaa, jos paikkakunnan lisäksi kaikkiin ulkomaan kuviin liittäisi vielä maan nimen.
kuva 02.08.2005 00:09 [Tunnus poistettu]  
  KooPee: No onhan se viides (ja ties kuinka monta vaunua siellä, totta. Vanhat silmät teppostelevat. Puuvaunujen sn jäi nyt vaivaamaan: toimiiko muisti yhtä huonosti kuin silmä?
kuva 02.08.2005 00:09 Kimmo Pyrhönen  
  Ei sovi migreenikoille.
kuva 02.08.2005 00:06 [Tunnus poistettu]  
  Brrrr. Ovatpas valinneet kammottavan kuosin penkkeihin!
kuva 02.08.2005 00:05 Kimmo Pyrhönen  
  Kun tarkkaan katsoo, niin pilkistää sieltä se viideskin vaunu ja kuinka monta onkaan sen takana. Jos nyt oikein muistan, niin kyllä niitä puuvaunuja sai vetää ihan suurinta sallittua eli 120 km/h. Hieno on kuva tosiaankin ja molemmissa vetureissa tietenkin miehistöt, asjallista!!
kuva 01.08.2005 23:51 [Tunnus poistettu]  
  Se Deeverin vetämä paikku oli kai kuitenkin T-juna, eikös? Tapasi olla pikkuisen myöhässä...
kuva 01.08.2005 23:49 [Tunnus poistettu]  
  Kutvonen: The Kiitojuna oli kyllä Dm4! Porkkana oli - no - porkkana.
kuva 01.08.2005 23:45 [Tunnus poistettu]  
  Kas-kas, oikeinhan tässä tulee nostalgiseksi! Ovatkos Hurut ihan oikeasti parivedossa tuossa? Puuvaunujen sn noihin aikoihin lienee ollut 100 ja uskoisi yhdenkin Hurun jaksavan kiskoa neljää vaunua.
kuva 01.08.2005 23:11 [Tunnus poistettu]  
  Siinon jätiistä melekeen uusin ja melekeen vanhin!
kuva 01.08.2005 23:04 Joni Kontio  
  Voihan vitsi mikä Yhdistelmä - isolla Y:llä!
kuva 01.08.2005 23:03 [Tunnus poistettu]  
  No joo, pientä kömytyksen poikasta havaittavissa tosjaankin :^)
kuva 01.08.2005 22:09 Antti Busk  
  Nohabien ääniä löytyy täältä: http://www.nohab.hu/sounds.html mutta noiden kaksoisdieseleiden ääniä ei taida helposti löytyä. Itsekin haluaisin kyllä kuulla kyseisen koneen ääntä.
kuva 01.08.2005 22:07 Otto Tuomainen  
  Ainakin 2551 on yrittänyt https://vaunut.org/kuvasivu.php/13283.html kömyttää. :)
kuva 01.08.2005 21:17 Tommi K Hakala  
  Harmi,moni sivustolla liikkuva ei ole kuullut sen omaleimaista ääntä...
kuva 01.08.2005 21:06  
  Yleisöä ja junamatkustajia oli paljon!
kuva 01.08.2005 21:05 Kimmo Pyrhönen  
  VHS tavaraa löytyisi Move51h:sta ja tietysti kaupallista pätkää Nohabeista, mutta ei auttane tähän hätään.
kuva 01.08.2005 21:02 Kimmo Pyrhönen  
  Olikos yleisöä ja junamatkustajia paljon?
kuva 01.08.2005 20:59 Kimmo Pyrhönen  
  Ajolankojen sähköt katkaistiin yöksi kerran viikossa huoltotoimenpiteitä varten.
kuva 01.08.2005 20:06 Kimmo Säteri  
  Eikä 219 -sarjan "luotettavuuskaan" käy kateeksi. Taisivat nämä "Ceausescun kosto" -lempinimen saaneet dieselveturit olla melko epäluotettavia. Niinpä nämä poistuivat melko varhain liikenteestä - näitä romanialaisvetureita valmistettiin 1977-85...
kuva 01.08.2005 20:02 Kimmo Säteri  
  Nyt kesällä 2005 "puhvelit" ovat poistumassa:
http://www.lokmagazin.de/magazin/lokmagazin.asp
(Sieltä otsikko "Weltweit")
kuva 01.08.2005 19:59 Kimmo Säteri  
  Joona Kärkkäinen: Neljän veturin protosarjassa 103.0 vuosimallia 1965 oli saksisankavirroittimet. Varsinaisessa sarjassa 103101-245 oli yksipolviset virroittimet lähes koko niiden "elämän" ajan. Noita yksipolvisia virroittimia saatiin 111 -sarjan vetureista päittäin vaihtamalla.
kuva 01.08.2005 19:18 Tapio Juomukkaharju  
  Hyvä Mika, tämä on todellakin "Nalle"! Ei mikään muu :).
kuva 01.08.2005 19:06 Tapio Juomukkaharju  
  Ainakin näiden junien elämänkaaren lopulla oli koneapulaisella hommia. Muistan eräänkin matkan Tpe-Ov välillä jossa koneapulainen teki kaikkensa ja sai kuin saikin myös junan takapään koneen käymään. Junahan jatkoi Jy asti mutta itse jäin Orivedelle joten en tiedä matkan myöhemmistä vaiheista :)