|
|
02.08.2005 22:25 | Jorma Rauhala | ||
| Hyvä! Tuossa on muuten hauskasti esillä tuollainen joutilas kapsäkki, joka olisi jossain muun maailman asemalla voinut aiheuttaa aseman välittömän tyhjennyksen, eikä Sami olisi saanut napattua tätä kuvaa. | ||||
|
|
02.08.2005 22:23 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Lienee otettu tilaisuudessa, jossa uusi turvavärikeksintö esiteltiin suurelle yleisölle. | ||||
|
|
02.08.2005 22:22 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Niin, ratahan nousee ainakin Lielahteen asti, hmm... enpä muuten ole koskaan nähnyt Porin radan korkeusprofiilia, voisi olla mielenkiintoista. Tulkaahan joku näyttämään :-) | ||||
|
|
02.08.2005 22:20 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Naantalista tulossa ja kohti Jyväskylää menossa taitaapi olla tuo juna. | ||||
|
|
02.08.2005 22:18 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Keltainen väri ei ollut veturissa enää loppuaikana. | ||||
|
|
02.08.2005 20:44 | Tommi K Hakala | ||
| Tänään pääuutislähetyksessä juttua tästä veturista omana raporttinaan. | ||||
|
|
02.08.2005 19:30 | Simo Toikkanen | ||
| Virroitin on melkein ylhäällä, paria sekuntia myöhemmin virroittimen hiili koskettaa ajolankaa. | ||||
|
|
02.08.2005 19:10 | Petri Lehtonen | ||
| Lättä samalla raiteella? | ||||
|
|
02.08.2005 19:10 | Jorma Rauhala | ||
| TommiH: minäkin näin (ja kuvasin) tämän kerran Mäntässä. | ||||
|
|
02.08.2005 19:03 | Toni Aitta | ||
| Numerossa oli sattunut pieni "lapsus" on korjattu. | ||||
|
|
02.08.2005 18:41 | Toni Aitta | ||
| Pienen tsuumailun ja kuvaus muistiinpanojen mukaan se on 2647. | ||||
|
|
02.08.2005 18:24 | Jukka Markkanen | ||
| Pitäs ihan laskee, että montako hurukuvaa tänään on tänne laitettu :O | ||||
|
|
02.08.2005 18:09 | [Tunnus poistettu] | ||
| Pösöt on näemmä pölitty ruorin keskiöstä! | ||||
|
|
02.08.2005 18:08 | [Tunnus poistettu] | ||
| Eikös heti Tampesterin pohjoispuolella ole joku kuuluisa nousu, jossa kuvan huru on lähes maksipainoosen junan kanssa ollut melekoosen kovilla. Keli ei kuiteskaan kuvanottopäivänä näyttänyt häjyltä, eli kai siitä mäjestä vielä yli ähisty. | ||||
|
|
02.08.2005 17:36 | Niila Heikkilä | ||
| Teppo se taisi varsinaisen Loukon löytää. Ja tuossa ylläolevassa linkissä näemme linkin Loukossa. Kyseessä on siis vanha Loukon kohtauspaikka, jonka raiteisto purettiin kaksoisraiteen valmistuttua välille Etelä-Seinäjoki - Pohjois-Louko 1990-luvun alkupuolella. Nykyinen Pohjois-Loukon liikennepaikan nimeä kantava "suurnopeusvaihde" sijaitsee kuvanottopaikasta 400m oikealle. Aiheeseen "Loukossa ollaan" voisi olla paikallaan muutama lisäkuvakin. | ||||
|
|
02.08.2005 17:12 | Tommi K Hakala | ||
| Tämän muistan nähneeni joskus Mäntässä,pisti kyllä silmään tuo väritys.Kumma ettei koko kermanvalkoista osaa ole maalattu...Oliko tämä väritys loppuun asti 2210:ssä? | ||||
|
|
02.08.2005 17:08 | Jorma Rauhala | ||
| Viisi vuotta aiemmin tämä oli uutta https://vaunut.org/kuvasivu.php/11667.html?kuvaus=&paikka=&tyyppi=0&kuvaaja=515&x=170 ja hohdokasta. | ||||
|
|
02.08.2005 16:46 | Petri Nummijoki | ||
| Tuo taitaa sitten olla lähes maksimipainoinen juna Dr12-veturille Rauman radalla. Jos yksi vaunu painaa kuormassa 40 t, saadaan junan kokonaispainoksi 1280 t. Dr13 olisi vienyt tuossakin 1800 t eli 45 vaunua. | ||||
|
|
02.08.2005 16:38 | Arto Papunen | ||
| Olikos silloinen Tampereen 2 raide vain ohikulkuraide kun tuon raiteen numero on 4? | ||||
|
|
02.08.2005 16:25 | Joni Kontio | ||
| Ei ollut vetureita tallissa, kun kuikuilin sisälle... | ||||
|
|
02.08.2005 16:14 | Joni Kontio | ||
| Kerkes Green Cargo käpästä Tornissa. Mutta bongasin mää sen Haaparannan puolella keulillaan 2xT44:ia. | ||||
|
|
02.08.2005 16:09 | Teppo Niemi | ||
| Kyllähän Niila laittoi pahan. Arvaukseksi menee, mutta olisiko se Louko? (Niin, ja se jälkimmäinen niistä kahdesta liikennepaikasta, jotka ovat olleet Louko-nimisiä...) | ||||
|
|
02.08.2005 16:04 | Niila Heikkilä | ||
| Täytynee laittaa vielä toinen kuva Pendon keulan suunnalta http://tinyurl.com/c4j9m | ||||
|
|
02.08.2005 15:45 | Kimmo Pyrhönen | ||
| 32 vaunua eli 64 akselia, Nallella 16 akselia. | ||||
|
|
02.08.2005 15:25 | Juha Vuorinen | ||
| No sopii tulla Haapamäelle talkoisiin! Ehkä vaunu vielä nähdään sinisenä, jos sen ylläpitoon riittä innokkaita osallistujia! Sama koskee tietenkin myös muita vaunuja. | ||||
|
|
02.08.2005 15:06 | Petri Nummijoki | ||
| Mikäs tämän akselimäärä oli? | ||||
|
|
02.08.2005 14:55 | Jukka Markkanen | ||
| Onko se junatoimisto tuo nökki tussa radanvarressa :~D | ||||
|
|
02.08.2005 14:48 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Niin, ja molemmat Lokomon tekemiä, Huru vuodelta 1961 ja Vemppu vuodelta 1962. Vaunut taitavat olla Gbly-sarjaa, kun ovat noin korkean näköisiä. Tuolloin en vielä kirjannut vaunutyyppejä, vain kokonaisakselimäärän. | ||||
|
|
02.08.2005 14:48 | Teppo Niemi | ||
| Hr11 vetämistä moottoripikajunista löytyy kuviakin: https://vaunut.org/kuvasivu.php/13009.html, https://vaunut.org/kuvasivu.php/11418. Ainkin rantadadalla Hr11 oli normaali näky 1960-luvulla ja 1970-luvun ensimmäisinä vuosina. | ||||
|
|
02.08.2005 14:36 | Petri Nummijoki | ||
| Hr11-vetureiden käyttö kiitojunissa (MK) lienee ollut erittäin poikkeuksellista. MP-junatkin olivat kai yleensä Dm4 tai Dm9 kalustolla ajettuja joskin Hr11-sarjaa ja muitakin vetureita on käytetty, kun junissa on ollut lisävaunuja. | ||||
|
|
02.08.2005 14:27 | Juha Kutvonen | ||
| Porkkanoita voitiin ajaa kolmen nipussa yhdellä miehistöllä. | ||||
|
|
02.08.2005 14:25 | Otto Vesterinen | ||
| Tämä taitaa olla orgin ensimmäinen Irlantikuva: https://vaunut.org/kuvasivu.php/4131.htm | ||||
|
|
02.08.2005 14:21 | Juha Kutvonen | ||
| Oliko yhtään veturia sisällä vai säilytetäänkö täälläkin veturit ulkona? | ||||
|
|
02.08.2005 14:19 | Juha Kutvonen | ||
| Täälläkin ratapiha ruohottuu hyvää vauhtia. | ||||
|
|
02.08.2005 14:16 | Ilkka Huikari | ||
| Tarvitaankos tässä sitten koneapulainen myös kakkosrunkoon? | ||||
|
|
02.08.2005 14:10 | Eero Heinonen | ||
| Syyskuussa Huru13 SAATTAA käydä Riksussa ehkä mahdollisesti. | ||||
|
|
02.08.2005 14:07 | Juha Kutvonen | ||
| Hyvä sarja, jota täydentäisi vielä kuva Green Cargon junasta Torniossa. | ||||
|
|
02.08.2005 13:51 | Nikolas Peippo | ||
| Johannes, kyllä sieltä sitä ns. kömyä tulee tarvittaessa ihan mukavasti :) | ||||
|
|
02.08.2005 13:43 | Petri Nummijoki | ||
| Toisaalta Torniossa lienee vaihtotöiden takia pakko käydä myös dieselillä, joten eipä sähköistyksestä olisi oikeastaan mitään hyötyä. | ||||
|
|
02.08.2005 13:32 | Joni Kontio | ||
| Eikä Kemistä matkaa kovin mahdottomasti olisi... | ||||
|
|
02.08.2005 13:32 | Tero Korkeakoski | ||
| Hassua että Tornioon asti ei vedetty sähköjä vaikka tavaraliikennettä on melko paljon. | ||||
|
|
02.08.2005 13:32 | Joni Kontio | ||
| Kuvia olisi nyt Kemin seudulta (Ajos, Elijärvi), ja Tornion (Haaparanta, Röyttä, kolmio) seudulta aika kiitettävästi. Kuvakiintiön vuoksi en luonnollisesti voi muita mielenkiintoisia kuvatuksia tuoda esille... Pitää loppuvuodeksikin kiintiöidä vähän uusille kuville tilaa. | ||||
|
|
02.08.2005 13:22 | Mika T. Polamo | ||
| Minä en saisi sommiteltua noin hyvin, jos pitäisin kameraa selän takana. | ||||
|
|
02.08.2005 13:09 | Juha Kutvonen | ||
| Very nice! Tampere sellaisena, kuin se on muistiini syöpynyt. Tuohon aikaan tavarajunat olivat tylsän ruskeita, nykyään tylsän sinisiä. | ||||
|
|
02.08.2005 13:03 | Joni Kontio | ||
| Hirveä Huru-buumi meneillään. Mahtavaa nähdä maailmaa, jota ei ole ollut näkemässä. Isoa ja savuista sellaista. :) | ||||
|
|
02.08.2005 13:01 | |||
| Tilanne 12.07.2005: Härmänmäessä tolpat ja langat, Arolassa tolpat ilman lankoja ja Ypykkävaarasta eteenpäin pylväsperustukset em. havaintopaikkojen mukaan lueteltuna. | ||||
|
|
02.08.2005 12:57 | Juha Kutvonen | ||
| Edellisen kerran 2216 kävi Rajamäellä vuoden 1999 rautatiemuseopäivillä: https://vaunut.org/kuvasivu.php/6717 | ||||
|
|
02.08.2005 12:34 | Juha Kutvonen | ||
| Mielenkiintoinen tieto. Huru oli harvinainen vieras Varkaudessa kevään 1984 jälkeen. Oliko se junassa matkalla jonnekin? Mikähän oli pvm? | ||||
|
|
02.08.2005 12:29 | Mika T. Polamo | ||
| Nice! Kasittamatonta. Tuona päivä kuvaan olisi sopinut myös 2222. Molemmat dieselit ovat 2xx7. | ||||
|
|
02.08.2005 12:28 | |||
| Hieno kuvasarja Mika! Ensin porkkanoita, sitten huruja. Lisää tällaisia! | ||||
|
|
02.08.2005 12:26 | Timo Palokangas | ||
| Raiteisto ja laiturit ynm. on näkojään hieman muuttunut:) Hyvä kuva. | ||||