Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 02.08.2005 22:25 Jorma Rauhala  
  Hyvä! Tuossa on muuten hauskasti esillä tuollainen joutilas kapsäkki, joka olisi jossain muun maailman asemalla voinut aiheuttaa aseman välittömän tyhjennyksen, eikä Sami olisi saanut napattua tätä kuvaa.
kuva 02.08.2005 22:23 Kimmo Pyrhönen  
  Lienee otettu tilaisuudessa, jossa uusi turvavärikeksintö esiteltiin suurelle yleisölle.
kuva 02.08.2005 22:22 Kimmo Pyrhönen  
  Niin, ratahan nousee ainakin Lielahteen asti, hmm... enpä muuten ole koskaan nähnyt Porin radan korkeusprofiilia, voisi olla mielenkiintoista. Tulkaahan joku näyttämään :-)
kuva 02.08.2005 22:20 Kimmo Pyrhönen  
  Naantalista tulossa ja kohti Jyväskylää menossa taitaapi olla tuo juna.
kuva 02.08.2005 22:18 Kimmo Pyrhönen  
  Keltainen väri ei ollut veturissa enää loppuaikana.
kuva 02.08.2005 20:44 Tommi K Hakala  
  Tänään pääuutislähetyksessä juttua tästä veturista omana raporttinaan.
kuva 02.08.2005 19:30 Simo Toikkanen  
  Virroitin on melkein ylhäällä, paria sekuntia myöhemmin virroittimen hiili koskettaa ajolankaa.
kuva 02.08.2005 19:10 Petri Lehtonen  
  Lättä samalla raiteella?
kuva 02.08.2005 19:10 Jorma Rauhala  
  TommiH: minäkin näin (ja kuvasin) tämän kerran Mäntässä.
kuva 02.08.2005 19:03 Toni Aitta  
  Numerossa oli sattunut pieni "lapsus" on korjattu.
kuva 02.08.2005 18:41 Toni Aitta  
  Pienen tsuumailun ja kuvaus muistiinpanojen mukaan se on 2647.
kuva 02.08.2005 18:24 Jukka Markkanen  
  Pitäs ihan laskee, että montako hurukuvaa tänään on tänne laitettu :O
kuva 02.08.2005 18:09 [Tunnus poistettu]  
  Pösöt on näemmä pölitty ruorin keskiöstä!
kuva 02.08.2005 18:08 [Tunnus poistettu]  
  Eikös heti Tampesterin pohjoispuolella ole joku kuuluisa nousu, jossa kuvan huru on lähes maksipainoosen junan kanssa ollut melekoosen kovilla. Keli ei kuiteskaan kuvanottopäivänä näyttänyt häjyltä, eli kai siitä mäjestä vielä yli ähisty.
kuva 02.08.2005 17:36 Niila Heikkilä  
  Teppo se taisi varsinaisen Loukon löytää. Ja tuossa ylläolevassa linkissä näemme linkin Loukossa. Kyseessä on siis vanha Loukon kohtauspaikka, jonka raiteisto purettiin kaksoisraiteen valmistuttua välille Etelä-Seinäjoki - Pohjois-Louko 1990-luvun alkupuolella. Nykyinen Pohjois-Loukon liikennepaikan nimeä kantava "suurnopeusvaihde" sijaitsee kuvanottopaikasta 400m oikealle. Aiheeseen "Loukossa ollaan" voisi olla paikallaan muutama lisäkuvakin.
kuva 02.08.2005 17:12 Tommi K Hakala  
  Tämän muistan nähneeni joskus Mäntässä,pisti kyllä silmään tuo väritys.Kumma ettei koko kermanvalkoista osaa ole maalattu...Oliko tämä väritys loppuun asti 2210:ssä?
kuva 02.08.2005 17:08 Jorma Rauhala  
  Viisi vuotta aiemmin tämä oli uutta https://vaunut.org/kuvasivu.php/11667.html?kuvaus=&paikka=&tyyppi=0&kuvaaja=515&x=170 ja hohdokasta.
kuva 02.08.2005 16:46 Petri Nummijoki  
  Tuo taitaa sitten olla lähes maksimipainoinen juna Dr12-veturille Rauman radalla. Jos yksi vaunu painaa kuormassa 40 t, saadaan junan kokonaispainoksi 1280 t. Dr13 olisi vienyt tuossakin 1800 t eli 45 vaunua.
kuva 02.08.2005 16:38 Arto Papunen  
  Olikos silloinen Tampereen 2 raide vain ohikulkuraide kun tuon raiteen numero on 4?
kuva 02.08.2005 16:25 Joni Kontio  
  Ei ollut vetureita tallissa, kun kuikuilin sisälle...
kuva 02.08.2005 16:14 Joni Kontio  
  Kerkes Green Cargo käpästä Tornissa. Mutta bongasin mää sen Haaparannan puolella keulillaan 2xT44:ia.
kuva 02.08.2005 16:09 Teppo Niemi  
  Kyllähän Niila laittoi pahan. Arvaukseksi menee, mutta olisiko se Louko? (Niin, ja se jälkimmäinen niistä kahdesta liikennepaikasta, jotka ovat olleet Louko-nimisiä...)
kuva 02.08.2005 16:04 Niila Heikkilä  
  Täytynee laittaa vielä toinen kuva Pendon keulan suunnalta http://tinyurl.com/c4j9m
kuva 02.08.2005 15:45 Kimmo Pyrhönen  
  32 vaunua eli 64 akselia, Nallella 16 akselia.
kuva 02.08.2005 15:25 Juha Vuorinen  
  No sopii tulla Haapamäelle talkoisiin! Ehkä vaunu vielä nähdään sinisenä, jos sen ylläpitoon riittä innokkaita osallistujia! Sama koskee tietenkin myös muita vaunuja.
kuva 02.08.2005 15:06 Petri Nummijoki  
  Mikäs tämän akselimäärä oli?
kuva 02.08.2005 14:55 Jukka Markkanen  
  Onko se junatoimisto tuo nökki tussa radanvarressa :~D
kuva 02.08.2005 14:48 Kimmo Pyrhönen  
  Niin, ja molemmat Lokomon tekemiä, Huru vuodelta 1961 ja Vemppu vuodelta 1962. Vaunut taitavat olla Gbly-sarjaa, kun ovat noin korkean näköisiä. Tuolloin en vielä kirjannut vaunutyyppejä, vain kokonaisakselimäärän.
kuva 02.08.2005 14:48 Teppo Niemi  
  Hr11 vetämistä moottoripikajunista löytyy kuviakin: https://vaunut.org/kuvasivu.php/13009.html, https://vaunut.org/kuvasivu.php/11418. Ainkin rantadadalla Hr11 oli normaali näky 1960-luvulla ja 1970-luvun ensimmäisinä vuosina.
kuva 02.08.2005 14:36 Petri Nummijoki  
  Hr11-vetureiden käyttö kiitojunissa (MK) lienee ollut erittäin poikkeuksellista. MP-junatkin olivat kai yleensä Dm4 tai Dm9 kalustolla ajettuja joskin Hr11-sarjaa ja muitakin vetureita on käytetty, kun junissa on ollut lisävaunuja.
kuva 02.08.2005 14:27 Juha Kutvonen  
  Porkkanoita voitiin ajaa kolmen nipussa yhdellä miehistöllä.
kuva 02.08.2005 14:25 Otto Vesterinen  
  Tämä taitaa olla orgin ensimmäinen Irlantikuva: https://vaunut.org/kuvasivu.php/4131.htm
kuva 02.08.2005 14:21 Juha Kutvonen  
  Oliko yhtään veturia sisällä vai säilytetäänkö täälläkin veturit ulkona?
kuva 02.08.2005 14:19 Juha Kutvonen  
  Täälläkin ratapiha ruohottuu hyvää vauhtia.
kuva 02.08.2005 14:16 Ilkka Huikari  
  Tarvitaankos tässä sitten koneapulainen myös kakkosrunkoon?
kuva 02.08.2005 14:10 Eero Heinonen  
  Syyskuussa Huru13 SAATTAA käydä Riksussa ehkä mahdollisesti.
kuva 02.08.2005 14:07 Juha Kutvonen  
  Hyvä sarja, jota täydentäisi vielä kuva Green Cargon junasta Torniossa.
kuva 02.08.2005 13:51 Nikolas Peippo  
  Johannes, kyllä sieltä sitä ns. kömyä tulee tarvittaessa ihan mukavasti :)
kuva 02.08.2005 13:43 Petri Nummijoki  
  Toisaalta Torniossa lienee vaihtotöiden takia pakko käydä myös dieselillä, joten eipä sähköistyksestä olisi oikeastaan mitään hyötyä.
kuva 02.08.2005 13:32 Joni Kontio  
  Eikä Kemistä matkaa kovin mahdottomasti olisi...
kuva 02.08.2005 13:32 Tero Korkeakoski  
  Hassua että Tornioon asti ei vedetty sähköjä vaikka tavaraliikennettä on melko paljon.
kuva 02.08.2005 13:32 Joni Kontio  
  Kuvia olisi nyt Kemin seudulta (Ajos, Elijärvi), ja Tornion (Haaparanta, Röyttä, kolmio) seudulta aika kiitettävästi. Kuvakiintiön vuoksi en luonnollisesti voi muita mielenkiintoisia kuvatuksia tuoda esille... Pitää loppuvuodeksikin kiintiöidä vähän uusille kuville tilaa.
kuva 02.08.2005 13:22 Mika T. Polamo  
  Minä en saisi sommiteltua noin hyvin, jos pitäisin kameraa selän takana.
kuva 02.08.2005 13:09 Juha Kutvonen  
  Very nice! Tampere sellaisena, kuin se on muistiini syöpynyt. Tuohon aikaan tavarajunat olivat tylsän ruskeita, nykyään tylsän sinisiä.
kuva 02.08.2005 13:03 Joni Kontio  
  Hirveä Huru-buumi meneillään. Mahtavaa nähdä maailmaa, jota ei ole ollut näkemässä. Isoa ja savuista sellaista. :)
kuva 02.08.2005 13:01  
  Tilanne 12.07.2005: Härmänmäessä tolpat ja langat, Arolassa tolpat ilman lankoja ja Ypykkävaarasta eteenpäin pylväsperustukset em. havaintopaikkojen mukaan lueteltuna.
kuva 02.08.2005 12:57 Juha Kutvonen  
  Edellisen kerran 2216 kävi Rajamäellä vuoden 1999 rautatiemuseopäivillä: https://vaunut.org/kuvasivu.php/6717
kuva 02.08.2005 12:34 Juha Kutvonen  
  Mielenkiintoinen tieto. Huru oli harvinainen vieras Varkaudessa kevään 1984 jälkeen. Oliko se junassa matkalla jonnekin? Mikähän oli pvm?
kuva 02.08.2005 12:29 Mika T. Polamo  
  Nice! Kasittamatonta. Tuona päivä kuvaan olisi sopinut myös 2222. Molemmat dieselit ovat 2xx7.
kuva 02.08.2005 12:28  
  Hieno kuvasarja Mika! Ensin porkkanoita, sitten huruja. Lisää tällaisia!
kuva 02.08.2005 12:26 Timo Palokangas  
  Raiteisto ja laiturit ynm. on näkojään hieman muuttunut:) Hyvä kuva.