|
|
10.07.2005 17:12 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Kuvittelin aika lähelle Joken ulkonäköä. Kyllä Perttu Karttunenkin näytti eräässä valokuvassa samanlaiselta, kun kuvittelin, mutta en ajatellut, että olisiko änellä silmälaseja. Radiota kuunnellessani juontajat ja biisien laulajat näyttävät monesti aika erilaisilta, kun itse kuvittelen. Olisihan se muuten ihan kiva tietää, minkä näköistä porukkaa nämä vaunut.orgilaiset on. Kannatetaan. | ||||
|
|
10.07.2005 16:59 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Ai tällaiselta näyttää RER. Hieman erilaiselta, kun minä luulin. Ihan kun metro, mutta eikös se vähän sellanen "puolimetro" olekin? | ||||
|
|
10.07.2005 16:58 | Petri Koskela | ||
| Tämäkö muuten on syy koko tuplavaloasennukseen, saada parempi valokuvio kuin sillä vanhalla valonheittimellä joka ehkä vastaa lähinnä tuota spottia symmetrisine peileineen ja suorine laseineen. Näihin valmistaja sallii 100W polttimot ja tässä käytössä ilmeisen laillisestikin. | ||||
|
|
10.07.2005 16:53 | Petri Koskela | ||
| Tässä nimenomaan on molemmat variaatiot, sileälasisempi on se SP. Näin näyttää olevan myös ainakin 2515:ssa https://vaunut.org/kuvasivu.php/14987.html. Toinen näyttää kauas ja toinen vielä kauemmas. | ||||
|
|
10.07.2005 16:37 | Pauli Kyllönen | ||
| Luulenpa että tuo on se Sunnuntain Taajamajuna-runko Tampereelle Seinäjoelta, joka lähtee siinä 18:17. | ||||
|
|
10.07.2005 16:10 | Pauli Kyllönen | ||
| VR:llä tullu virhe aikatauluihin eli kyllä se säilyy sitten 5.9. alkaen edelleen Pendolinona eli S79:nä. Itsekki vähän kahtelin tuota samaa mutta virhe se oli. | ||||
|
|
10.07.2005 15:31 | Jape Ruotsalainen | ||
| Tuonne kuvaajan tiedot -kohtaan pitäisi laittaa mahdollisuus oman kuvan laittamiseen! :) | ||||
|
|
10.07.2005 15:19 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Oli muuten tyylikkäitä kuvia! | ||||
|
|
10.07.2005 15:19 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Onneksi Deeverit eivät ole menossa hylkyyn. :) | ||||
|
|
10.07.2005 15:18 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Miten niin viimeistä kesää? Onneksi ehtii vielä matkustaa. | ||||
|
|
10.07.2005 14:35 | Petri Liedes | ||
| 2802 on kuulemma varikon paras veturi. Vähän ongelmia, eli ei hylätä jos ei sitten mikään isompi palikka hajoa. | ||||
|
|
10.07.2005 14:12 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Näyttää enemminkin, että hän on poistumassa kirkaasta valosta, kohti pimeyttä... ;) | ||||
|
|
10.07.2005 13:56 | Ronja Venesperä | ||
| Asianmukainen solmio. | ||||
|
|
10.07.2005 13:55 | Ronja Venesperä | ||
| Kieltämättä aika hurja paikka ottaa kuva, harvapa tuollaista uskaltaisi! Miten muuten sinä pääsit kiipeilemään veturin päälle - keneltä tuollaisissa tilanteissa kysytään lupa?? | ||||
|
|
10.07.2005 13:17 | Otto Vesterinen | ||
| Ei vissiin löydy Seinäojalta sinisiä tähän junaan. Ei ole kyllä taidettu ennen vakijunia tällaisella kokoonpanolla ajaa. Tuo pitäsi päästä paikan päälle näkemään. | ||||
|
|
10.07.2005 13:01 | Jukka Kolppanen | ||
| No juu, ihan siltä näyttää miltä kuvittelinkin, pitkänhuiskea (jonka jostain kommentistasi muistelen lukeneeni) nuorimies. Asjallinen omakuva! Asiaan löyhästi liittyen, radiojuontajien suhteen on kyllä usein toisin; kun on vuosikaudet kuunnellut jotain tiettyä ääntä, kuvan nähdessään järkyttyy, heh... |
||||
|
|
10.07.2005 12:57 | Jukka Kolppanen | ||
| Lohtajalla on juuret, Kokkolassa asustan, nuo puhelinluettelossa olevat hemmot sattuu vaan olemaan mun täyskaimoja :) | ||||
|
|
10.07.2005 12:47 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Ööh... mikäs idea tässä nyt on, miksei tota voida ajaa sinisillä..? En tiennytkään, että deevrivetoisia Eil-junia on olemassa.... | ||||
|
|
10.07.2005 12:43 | Jukka Kolppanen | ||
| Ratapihalla asustaa myös Kettu Repolainen, hiippailtiin tässä yks yö samoihin aikoihin ykkösraiteen liepeillä, minä odottelin T4059:ää, kettu kukaties tätä kaveria... | ||||
|
|
10.07.2005 12:31 | Jukka Kolppanen | ||
| Höpsistä, ei sitä nyt anteeks tarvi pyytää, minähän se olin joka riehaantui.. :) Hyvä kuvahan tämä on, jotenkin tästä tulee U-96 mieleen ;) Koitahan Jokke taistella kovasti siellä Kajjjaanissa, tsemppiä reissulle! | ||||
|
|
10.07.2005 11:47 | Jonne Reitti | ||
| Ei ole intecity-vaunu, tuo aggregaattivaunu (Eifet), joka on muutettu sinisestä vaunusta ja maalattu intercity väreihin. Vaunu on mukana sen takia, että punaiset vaunut ovat Eil vaunuja, joissa on sähkölämmitys. | ||||
|
|
10.07.2005 11:40 | Perttu Karttunen | ||
| Pitäiski kysyä sitten että olisk yhdelle okulaiselle työttömälle töitä jensuun Pendolino Helpdesk - pisteessä, kun täältä on jo vähän turhan pitkä matka soittaaTurkkulaise appuun | ||||
|
|
10.07.2005 11:38 | Janne Vieri | ||
| Ja onko muuten olemassa jokin syy sille, että tämä (ja P43) ovat Laihian kohdalla n. 22.20 (ollut ainakin kahtena iltana nyt), vaikka aikataulujen mukaan sen pitäisi olla jo Vaasassa tuohon aikaan? | ||||
|
|
10.07.2005 11:36 | Perttu Karttunen | ||
| Jälleen tullaan tähän ikuisuuskymysykseen... Okei, onhan se hienoa jos joku Giorgio Giggoliini on suunnitellut maailman upeimman ja virtaviivaisimman veturin, mutt jos tekniikka on fiiattia niin ei siitä synny muuta kun kakku joka on päältä kaunis mutta sisältä silkkaa bskaa. Onhan tämä omalla tavallaan hieno, mutta luultavasti tuohon maailmanaikaan sillä tekniikan luotettavuudella on ollut paljon suurempi painoarvo kuin muotoilulla. Sr2 lienee hyvä esimerkki kun tämä korin muotoillut firma ei anna pitää nimeään kyljessä kun suomalaiset halusivat siitä kaikki ylimääräiset roinat pois. :) | ||||
|
|
10.07.2005 11:31 | Perttu Karttunen | ||
| Juu, mutta mitä olen Nohab:ista kuullut nauhoitettuja äänimaailmoja, on tässä varsin asjalliset äänet, ja koko veturi on varsin asjallinen ilmestys. Onhan tässä tietty Huruun eroja mutta kyllä tätä on Huruun plagioitukin :) Mahtava veturi. sekä tämä että Huru. | ||||
|
|
10.07.2005 11:29 | Perttu Karttunen | ||
| Njoo, nimim. havaittu Pieksämäen lähellä parivetoruotsinlaivat ilmasta käsin | ||||
|
|
10.07.2005 11:28 | Perttu Karttunen | ||
| Tuo Sp lienee Deevereissä käytetty muoto :) Ilmennee hyvin kuasta https://vaunut.org/kuvasivu.php/5806.html | ||||
|
|
10.07.2005 11:10 | Niklas Savinsaari | ||
| Asjanmukaisuusharrastusta solmio kaulassa. Aikoinaan erään porukan kanssa harrastimme Dr13-vetureiden viimeiset päivät myös solmio kaulassa:) Eräänlaista kunnioitusta siis. | ||||
|
|
10.07.2005 11:02 | Petri Koskela | ||
| Lamput ovat jo 70-luvulta tutut Cibié Super Oscarit, toinen on ns. spotti ja toinen kaukovalo - jos autoasennuksesta puhutaan. Ominaisuuksien erot näkyvät vaikkapa täällä: http://www.talbotco.com/super_oscar.htm - SP ja LP. Näin saadaan muutettua valokuviota, ovatko erikseen kytkettävissä, en tiedä. Mielenkiintoista on että maailmalla myydään näitä autoihinkin "eriparisina", mitähän sanoisi suomalainen katsastelumies, vai onko nöyrtynyt eurosäädösten edessä? | ||||
|
|
10.07.2005 11:01 | Eero Heinonen | ||
| Mömmöjunat ja muut sekalaiset Haapamäen kautta ovat sotkeneet ressukan suuntavaiston...;) Tai sitten se on ollut Tampereen DeeVeekierto. | ||||
|
|
10.07.2005 10:11 | Jokke Harju | ||
| Onko Jukka Kokkolasta vai Marinkaisista, niinkuin oli puhelinluettelossa?? | ||||
|
|
10.07.2005 10:09 | Jokke Harju | ||
| Nii, ja tietenkin numerot kans. | ||||
|
|
10.07.2005 07:34 | Juhana Nordlund | ||
| Nohabista Huru: https://vaunut.org/kuvasivu.php/8353.html?kuvaus=&paikka=&tyyppi=0&kuvaaja=232&x=40 Rautatiemuseon pienoisrautatiellä oli "Nohab-Huruja" useita, joista kuvassa keskimmäisenä näkyvä oli vain maalattu Huruksi. Muita oli meikattu muullakin tavoin. Oikea Nohab on teknisesti varsin erilainen kuin Huru. | ||||
|
|
10.07.2005 00:41 | Jape Ruotsalainen | ||
| "mielestäni melkoista vähättelyä myrkyllisen aineen hengittämiselle." No ei todellakaan ollut tarkoitus vähätellä! Halusin vain täsmentää ammoniakin yhteyttä keuhkovaurioon ja todeta, ettei altistumisesta AINA tule keuhkopöhöä. Ammoniakki ON vaarallinen aine, mutta se on tosiaan myös hyvin vesiliukoinen aine, joten sen tyyppioireet ovat nuo silmien ja kurkun ärsytys, yskä sekä kyynelvuoto mutta harvoin hengitysvaikeus, PAITSI ne suuret kertapitoisuudet, joista jo kyllä mainitsinkin... | ||||
|
|
10.07.2005 00:09 | Sami Hovi | ||
| Ikää tällä koviakin kokeneella vanhuksella on jo 70 vuotta. Muiden rautaesiripun "väärälle" puolelle jääneiden lajitoveriensa tavoin se päätyi sotakorvauksena Neuvostoliittoon 1946. Jopa veturin raideleveys ehdittiin muuttaa, mutta koska siellä ei kuitenkaan syntynyt päätöstä sopivan sähköistysjärjestelmän rakentamisesta, veturit palautettiin Itä-Saksaan muutaman vuoden kuluttua. Vakinaisessa liikenteessä E44:t palvelivat 1990-luvun alkupuolelle saakka. | ||||
|
|
09.07.2005 23:35 | Olavi Huotari | ||
| No sehän oli vanha tuttuni ensimmäisestä junakuvastani eli 2514. | ||||
|
|
09.07.2005 23:27 | Perttu Karttunen | ||
| Kappas! Sama juna ollaan kuvattu https://vaunut.org/kuvasivu.php/14996 Tuossa sama juna vielä edellisen vuorokauden puolella Sysmäjärveä lähestymässä :) Saitko talteen jälkimmäisen veturin numeron, 2533 oli keulilla kuten epäilinkin :) | ||||
|
|
09.07.2005 23:26 | Juhani Pirttilahti | ||
| Varsin komeahan tuo on. Työkalusuunnittelua. | ||||
|
|
09.07.2005 23:24 | [Tunnus poistettu] | ||
| Karuhan tuo on, mutta lienee yksi maailman varmatoimisimpia sähkövetureita. | ||||
|
|
09.07.2005 23:20 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Olis tehnyt tollasen Malminkartanoonkin! | ||||
|
|
09.07.2005 23:15 | Olavi Huotari | ||
| No jo on karun näköinen. Muotoiluosastolla ei liene ollut paras päivänsä. | ||||
|
|
09.07.2005 23:11 | Olavi Huotari | ||
| Tuosta etummaisesta näyttäisi pienillä maalaustöillä saavan helposti hurun näköisen. Miten sitten muun tekniikan kanssa lienee? | ||||
|
|
09.07.2005 23:10 | Olavi Huotari | ||
| Mutta mitä ihmettä tämä Joensuun 26-sarjan kone luulee noinkin etelässä oikein tekevänsä. Heti takaisin kotiin sieltä :) | ||||
|
|
09.07.2005 23:06 | Olavi Huotari | ||
| Siis osoitteessa http://noviisi.1g.fi/kuvat/Y%F6kuvia+Kontiom%E4elt%E4/ | ||||
|
|
09.07.2005 23:04 | [Tunnus poistettu] | ||
| Ei ilmeisesti muutu IC-junaksi, koska 72:kin säilyy pendolinona, ja on samassa kierrossa 79:n kanssa. S 279 pysähtyy Tikkurilassa ja Riihimäelläkin. | ||||
|
|
09.07.2005 22:17 | Jonne Reitti | ||
| Sellanen lisäys vielä, ei vr noita turvavaunuja huvikseen juniin laita. | ||||
|
|
09.07.2005 22:16 | Jonne Reitti | ||
| Tota veturinkuljettajan siirtymistä minäki ihmettelen. Jos törmäys tulee edestä päin, voi veturi mennä sellaseen muotoon että kuljettaja ei sieltä heti pääse pois. | ||||
|
|
09.07.2005 21:56 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Minkä radan jäännökset? Ja mihin se eläinpuiston ratakin on hävinnyt, kun minä en n e ä..? Vaunut ovat leikkipuistossa.... Rappioromantiikkaa.... huoh... | ||||
|
|
09.07.2005 21:43 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Ei *******....! Jäipä tämäkin näkemättä. :( | ||||
|
|
09.07.2005 21:22 | [Tunnus poistettu] | ||
| Jape Ruotsalainen: Yhtä kaikki, mielestäni melkoista vähättelyä myrkyllisen aineen hengittämiselle. Samoin ihmettelen Simo Virtasen logiikkaa, että "ammoniakki ei todellakaan voi räjähtää.Se voi kylläkin muodostaa ilman kanssa räjähtävän kaasuseoksen". No, räjähtääkö se vai ei? Ja millähän perusteella "veturinkuljettaja ehtii kyllä hyvin siirtymään vaara-alueelta"? | ||||
|
|
09.07.2005 21:09 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Siis Tka3 (+ 4):llä siirreltiin vaunuja, 4:sen nosturia käytettiin vaihteen limpun siirtämiseen... ;) | ||||