Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 10.07.2005 17:12 Kasimir Kärkkäinen  
  Kuvittelin aika lähelle Joken ulkonäköä. Kyllä Perttu Karttunenkin näytti eräässä valokuvassa samanlaiselta, kun kuvittelin, mutta en ajatellut, että olisiko änellä silmälaseja. Radiota kuunnellessani juontajat ja biisien laulajat näyttävät monesti aika erilaisilta, kun itse kuvittelen. Olisihan se muuten ihan kiva tietää, minkä näköistä porukkaa nämä vaunut.orgilaiset on. Kannatetaan.
kuva 10.07.2005 16:59 Kasimir Kärkkäinen  
  Ai tällaiselta näyttää RER. Hieman erilaiselta, kun minä luulin. Ihan kun metro, mutta eikös se vähän sellanen "puolimetro" olekin?
kuva 10.07.2005 16:58 Petri Koskela  
  Tämäkö muuten on syy koko tuplavaloasennukseen, saada parempi valokuvio kuin sillä vanhalla valonheittimellä joka ehkä vastaa lähinnä tuota spottia symmetrisine peileineen ja suorine laseineen. Näihin valmistaja sallii 100W polttimot ja tässä käytössä ilmeisen laillisestikin.
kuva 10.07.2005 16:53 Petri Koskela  
  Tässä nimenomaan on molemmat variaatiot, sileälasisempi on se SP. Näin näyttää olevan myös ainakin 2515:ssa https://vaunut.org/kuvasivu.php/14987.html. Toinen näyttää kauas ja toinen vielä kauemmas.
kuva 10.07.2005 16:37 Pauli Kyllönen  
  Luulenpa että tuo on se Sunnuntain Taajamajuna-runko Tampereelle Seinäjoelta, joka lähtee siinä 18:17.
kuva 10.07.2005 16:10 Pauli Kyllönen  
  VR:llä tullu virhe aikatauluihin eli kyllä se säilyy sitten 5.9. alkaen edelleen Pendolinona eli S79:nä. Itsekki vähän kahtelin tuota samaa mutta virhe se oli.
kuva 10.07.2005 15:31 Jape Ruotsalainen  
  Tuonne kuvaajan tiedot -kohtaan pitäisi laittaa mahdollisuus oman kuvan laittamiseen! :)
kuva 10.07.2005 15:19 Valtteri Keski-Säntti  
  Oli muuten tyylikkäitä kuvia!
kuva 10.07.2005 15:19 Valtteri Keski-Säntti  
  Onneksi Deeverit eivät ole menossa hylkyyn. :)
kuva 10.07.2005 15:18 Valtteri Keski-Säntti  
  Miten niin viimeistä kesää? Onneksi ehtii vielä matkustaa.
kuva 10.07.2005 14:35 Petri Liedes  
  2802 on kuulemma varikon paras veturi. Vähän ongelmia, eli ei hylätä jos ei sitten mikään isompi palikka hajoa.
kuva 10.07.2005 14:12 Valtteri Keski-Säntti  
  Näyttää enemminkin, että hän on poistumassa kirkaasta valosta, kohti pimeyttä... ;)
kuva 10.07.2005 13:56 Ronja Venesperä  
  Asianmukainen solmio.
kuva 10.07.2005 13:55 Ronja Venesperä  
  Kieltämättä aika hurja paikka ottaa kuva, harvapa tuollaista uskaltaisi! Miten muuten sinä pääsit kiipeilemään veturin päälle - keneltä tuollaisissa tilanteissa kysytään lupa??
kuva 10.07.2005 13:17 Otto Vesterinen  
  Ei vissiin löydy Seinäojalta sinisiä tähän junaan. Ei ole kyllä taidettu ennen vakijunia tällaisella kokoonpanolla ajaa. Tuo pitäsi päästä paikan päälle näkemään.
kuva 10.07.2005 13:01 Jukka Kolppanen  
  No juu, ihan siltä näyttää miltä kuvittelinkin, pitkänhuiskea (jonka jostain kommentistasi muistelen lukeneeni) nuorimies. Asjallinen omakuva!

Asiaan löyhästi liittyen, radiojuontajien suhteen on kyllä usein toisin; kun on vuosikaudet kuunnellut jotain tiettyä ääntä, kuvan nähdessään järkyttyy, heh...
kuva 10.07.2005 12:57 Jukka Kolppanen  
  Lohtajalla on juuret, Kokkolassa asustan, nuo puhelinluettelossa olevat hemmot sattuu vaan olemaan mun täyskaimoja :)
kuva 10.07.2005 12:47 Valtteri Keski-Säntti  
  Ööh... mikäs idea tässä nyt on, miksei tota voida ajaa sinisillä..? En tiennytkään, että deevrivetoisia Eil-junia on olemassa....
kuva 10.07.2005 12:43 Jukka Kolppanen  
  Ratapihalla asustaa myös Kettu Repolainen, hiippailtiin tässä yks yö samoihin aikoihin ykkösraiteen liepeillä, minä odottelin T4059:ää, kettu kukaties tätä kaveria...
kuva 10.07.2005 12:31 Jukka Kolppanen  
  Höpsistä, ei sitä nyt anteeks tarvi pyytää, minähän se olin joka riehaantui.. :) Hyvä kuvahan tämä on, jotenkin tästä tulee U-96 mieleen ;) Koitahan Jokke taistella kovasti siellä Kajjjaanissa, tsemppiä reissulle!
kuva 10.07.2005 11:47 Jonne Reitti  
  Ei ole intecity-vaunu, tuo aggregaattivaunu (Eifet), joka on muutettu sinisestä vaunusta ja maalattu intercity väreihin. Vaunu on mukana sen takia, että punaiset vaunut ovat Eil vaunuja, joissa on sähkölämmitys.
kuva 10.07.2005 11:40 Perttu Karttunen  
  Pitäiski kysyä sitten että olisk yhdelle okulaiselle työttömälle töitä jensuun Pendolino Helpdesk - pisteessä, kun täältä on jo vähän turhan pitkä matka soittaaTurkkulaise appuun
kuva 10.07.2005 11:38 Janne Vieri  
  Ja onko muuten olemassa jokin syy sille, että tämä (ja P43) ovat Laihian kohdalla n. 22.20 (ollut ainakin kahtena iltana nyt), vaikka aikataulujen mukaan sen pitäisi olla jo Vaasassa tuohon aikaan?
kuva 10.07.2005 11:36 Perttu Karttunen  
  Jälleen tullaan tähän ikuisuuskymysykseen... Okei, onhan se hienoa jos joku Giorgio Giggoliini on suunnitellut maailman upeimman ja virtaviivaisimman veturin, mutt jos tekniikka on fiiattia niin ei siitä synny muuta kun kakku joka on päältä kaunis mutta sisältä silkkaa bskaa. Onhan tämä omalla tavallaan hieno, mutta luultavasti tuohon maailmanaikaan sillä tekniikan luotettavuudella on ollut paljon suurempi painoarvo kuin muotoilulla. Sr2 lienee hyvä esimerkki kun tämä korin muotoillut firma ei anna pitää nimeään kyljessä kun suomalaiset halusivat siitä kaikki ylimääräiset roinat pois. :)
kuva 10.07.2005 11:31 Perttu Karttunen  
  Juu, mutta mitä olen Nohab:ista kuullut nauhoitettuja äänimaailmoja, on tässä varsin asjalliset äänet, ja koko veturi on varsin asjallinen ilmestys. Onhan tässä tietty Huruun eroja mutta kyllä tätä on Huruun plagioitukin :) Mahtava veturi. sekä tämä että Huru.
kuva 10.07.2005 11:29 Perttu Karttunen  
  Njoo, nimim. havaittu Pieksämäen lähellä parivetoruotsinlaivat ilmasta käsin
kuva 10.07.2005 11:28 Perttu Karttunen  
  Tuo Sp lienee Deevereissä käytetty muoto :) Ilmennee hyvin kuasta https://vaunut.org/kuvasivu.php/5806.html
kuva 10.07.2005 11:10 Niklas Savinsaari  
  Asjanmukaisuusharrastusta solmio kaulassa. Aikoinaan erään porukan kanssa harrastimme Dr13-vetureiden viimeiset päivät myös solmio kaulassa:) Eräänlaista kunnioitusta siis.
kuva 10.07.2005 11:02 Petri Koskela  
  Lamput ovat jo 70-luvulta tutut Cibié Super Oscarit, toinen on ns. spotti ja toinen kaukovalo - jos autoasennuksesta puhutaan. Ominaisuuksien erot näkyvät vaikkapa täällä: http://www.talbotco.com/super_oscar.htm - SP ja LP. Näin saadaan muutettua valokuviota, ovatko erikseen kytkettävissä, en tiedä. Mielenkiintoista on että maailmalla myydään näitä autoihinkin "eriparisina", mitähän sanoisi suomalainen katsastelumies, vai onko nöyrtynyt eurosäädösten edessä?
kuva 10.07.2005 11:01 Eero Heinonen  
  Mömmöjunat ja muut sekalaiset Haapamäen kautta ovat sotkeneet ressukan suuntavaiston...;) Tai sitten se on ollut Tampereen DeeVeekierto.
kuva 10.07.2005 10:11 Jokke Harju  
  Onko Jukka Kokkolasta vai Marinkaisista, niinkuin oli puhelinluettelossa??
kuva 10.07.2005 10:09 Jokke Harju  
  Nii, ja tietenkin numerot kans.
kuva 10.07.2005 07:34 Juhana Nordlund  
  Nohabista Huru: https://vaunut.org/kuvasivu.php/8353.html?kuvaus=&paikka=&tyyppi=0&kuvaaja=232&x=40 Rautatiemuseon pienoisrautatiellä oli "Nohab-Huruja" useita, joista kuvassa keskimmäisenä näkyvä oli vain maalattu Huruksi. Muita oli meikattu muullakin tavoin. Oikea Nohab on teknisesti varsin erilainen kuin Huru.
kuva 10.07.2005 00:41 Jape Ruotsalainen  
  "mielestäni melkoista vähättelyä myrkyllisen aineen hengittämiselle." No ei todellakaan ollut tarkoitus vähätellä! Halusin vain täsmentää ammoniakin yhteyttä keuhkovaurioon ja todeta, ettei altistumisesta AINA tule keuhkopöhöä. Ammoniakki ON vaarallinen aine, mutta se on tosiaan myös hyvin vesiliukoinen aine, joten sen tyyppioireet ovat nuo silmien ja kurkun ärsytys, yskä sekä kyynelvuoto mutta harvoin hengitysvaikeus, PAITSI ne suuret kertapitoisuudet, joista jo kyllä mainitsinkin...
kuva 10.07.2005 00:09 Sami Hovi  
  Ikää tällä koviakin kokeneella vanhuksella on jo 70 vuotta. Muiden rautaesiripun "väärälle" puolelle jääneiden lajitoveriensa tavoin se päätyi sotakorvauksena Neuvostoliittoon 1946. Jopa veturin raideleveys ehdittiin muuttaa, mutta koska siellä ei kuitenkaan syntynyt päätöstä sopivan sähköistysjärjestelmän rakentamisesta, veturit palautettiin Itä-Saksaan muutaman vuoden kuluttua. Vakinaisessa liikenteessä E44:t palvelivat 1990-luvun alkupuolelle saakka.
kuva 09.07.2005 23:35 Olavi Huotari  
  No sehän oli vanha tuttuni ensimmäisestä junakuvastani eli 2514.
kuva 09.07.2005 23:27 Perttu Karttunen  
  Kappas! Sama juna ollaan kuvattu https://vaunut.org/kuvasivu.php/14996 Tuossa sama juna vielä edellisen vuorokauden puolella Sysmäjärveä lähestymässä :) Saitko talteen jälkimmäisen veturin numeron, 2533 oli keulilla kuten epäilinkin :)
kuva 09.07.2005 23:26 Juhani Pirttilahti  
  Varsin komeahan tuo on. Työkalusuunnittelua.
kuva 09.07.2005 23:24 [Tunnus poistettu]  
  Karuhan tuo on, mutta lienee yksi maailman varmatoimisimpia sähkövetureita.
kuva 09.07.2005 23:20 Kasimir Kärkkäinen  
  Olis tehnyt tollasen Malminkartanoonkin!
kuva 09.07.2005 23:15 Olavi Huotari  
  No jo on karun näköinen. Muotoiluosastolla ei liene ollut paras päivänsä.
kuva 09.07.2005 23:11 Olavi Huotari  
  Tuosta etummaisesta näyttäisi pienillä maalaustöillä saavan helposti hurun näköisen. Miten sitten muun tekniikan kanssa lienee?
kuva 09.07.2005 23:10 Olavi Huotari  
  Mutta mitä ihmettä tämä Joensuun 26-sarjan kone luulee noinkin etelässä oikein tekevänsä. Heti takaisin kotiin sieltä :)
kuva 09.07.2005 23:06 Olavi Huotari  
  Siis osoitteessa http://noviisi.1g.fi/kuvat/Y%F6kuvia+Kontiom%E4elt%E4/
kuva 09.07.2005 23:04 [Tunnus poistettu]  
  Ei ilmeisesti muutu IC-junaksi, koska 72:kin säilyy pendolinona, ja on samassa kierrossa 79:n kanssa. S 279 pysähtyy Tikkurilassa ja Riihimäelläkin.
kuva 09.07.2005 22:17 Jonne Reitti  
  Sellanen lisäys vielä, ei vr noita turvavaunuja huvikseen juniin laita.
kuva 09.07.2005 22:16 Jonne Reitti  
  Tota veturinkuljettajan siirtymistä minäki ihmettelen. Jos törmäys tulee edestä päin, voi veturi mennä sellaseen muotoon että kuljettaja ei sieltä heti pääse pois.
kuva 09.07.2005 21:56 Valtteri Keski-Säntti  
  Minkä radan jäännökset? Ja mihin se eläinpuiston ratakin on hävinnyt, kun minä en n e ä..? Vaunut ovat leikkipuistossa.... Rappioromantiikkaa.... huoh...
kuva 09.07.2005 21:43 Valtteri Keski-Säntti  
  Ei *******....! Jäipä tämäkin näkemättä. :(
kuva 09.07.2005 21:22 [Tunnus poistettu]  
  Jape Ruotsalainen: Yhtä kaikki, mielestäni melkoista vähättelyä myrkyllisen aineen hengittämiselle. Samoin ihmettelen Simo Virtasen logiikkaa, että "ammoniakki ei todellakaan voi räjähtää.Se voi kylläkin muodostaa ilman kanssa räjähtävän kaasuseoksen". No, räjähtääkö se vai ei? Ja millähän perusteella "veturinkuljettaja ehtii kyllä hyvin siirtymään vaara-alueelta"?
kuva 09.07.2005 21:09 Valtteri Keski-Säntti  
  Siis Tka3 (+ 4):llä siirreltiin vaunuja, 4:sen nosturia käytettiin vaihteen limpun siirtämiseen... ;)