![]() |
06.01.2005 01:26 | Tuukka Ryyppö | ||
Ennemminkin korkeahko. | ||||
![]() |
06.01.2005 01:25 | Tuukka Ryyppö | ||
Tästä häkkyrästä on tullutkin etsittyä kuvaa. Näyttää meinaan jotenkin oudon paljon Sm1:ltä, kun nopeasti katsoo :) | ||||
![]() |
06.01.2005 01:21 | Tuukka Ryyppö | ||
Ei kannata koskaan sopia tapaamista Kölnin asematunneliin. Niitä kun on vähän turhan monta siellä laitureiden eri kohdissa. Eritoten tämä aiheuttaa ongelmia, jos juna tulee poikkeuslaiturille. | ||||
![]() |
06.01.2005 01:20 | Tuukka Ryyppö | ||
Sinänsä hauska junaonnettomuus, ettei siitä mikään media maininnut koskaan mitään missään maassa tai kaupungissa. Tai ei ainakaan etsimisestä ja kyselemisestä huolimatta osunut silmiin. | ||||
![]() |
06.01.2005 01:19 | Tuukka Ryyppö | ||
Ahh. Tuolla sitä on tullut seisoskeltua pari tuntia RE-junassa, kun Düsseldorfin ja Neussin välillä oli veturi räjähtänyt ja rata oli sen takia katki. Päästiin sitten RE-junalla non-stoppina Aacheniin. Matkalla saavutettiin meidät heti Düsseldorfin jälkeen ohittanut ICE Kölnissä (jonka kautta poikkeusreittimme kulki) | ||||
![]() |
06.01.2005 00:14 | Mikko Mäntymäki | ||
Tänään kulki taas Sm4 pari koeajolla. numeroita en nähnyt tarkkaan mutta epäilen että runkojen numerot ovat 6324+6325. | ||||
![]() |
06.01.2005 00:13 | Arto Papunen | ||
Onkos 9.1 tulevissa aikatauluissa tarvetta 2.raiteen käyttöön? | ||||
![]() |
05.01.2005 23:33 | Antti Busk | ||
Tämähän ajoi Kemiralle myös myöhemmin saman vuonna, Oulun päivänä. | ||||
![]() |
05.01.2005 22:29 | Mikko Mäntymäki | ||
Ainakin ensimmäinen vaunu näyttäisi olevan 23545, kyseinen vaunu on pyörinyt useasti Jns-Tku-Jns välillä. | ||||
![]() |
05.01.2005 22:24 | [Tunnus poistettu] | ||
Liikennemerkit näyttävät kuuluvan länsinaapureillemme :) | ||||
![]() |
05.01.2005 22:19 | Teemu Sirkiä | ||
Ilmeisesti LCD-näytön takana oleva loisteputki on hajonnut ja ovat sitä vaihtamassa. | ||||
![]() |
05.01.2005 22:18 | Harri Häyrinen | ||
Jns-Nrm junissa on lähes popikkeuksetta 3 vaunua. Samat vaunut kiertävät välillä Pieksämäellä, esim Nurmeksesta klo 15.30 lähtevä runko jatkaa Joensuusta Pieksämäelle. P802/835:ssa kiertävät Nurmeksen vaunut Turkuun päivittäin. | ||||
![]() |
05.01.2005 22:04 | Pauli Kyllönen | ||
Joo mulla lähinnä pakko olla tuo jalusta iltaisin, mikäli aion kuvata ellen halua tärähtäneitä kuvia saada aikaan :) | ||||
![]() |
05.01.2005 21:48 | Juho Haapala | ||
No se oli sillon =) Tuolla toisen päädyn puolella kävin kattomassa.Hyppäsit sillon kuvaamaan sen bussin. =) | ||||
![]() |
05.01.2005 21:45 | Juho Haapala | ||
Katsiha se on =) Monen hevosmiehen painajainen menneisyydestä =) | ||||
![]() |
05.01.2005 21:45 | Pauli Kyllönen | ||
emmä kuvannu sisältä mut käväsin kurkkaamassa :) tosin kuvasin linjan 70:n kun siihe oli laitettu nykyään toisenlainen väritys/maalaus/teippaus :) | ||||
![]() |
05.01.2005 21:39 | Juho Haapala | ||
Kävin kattomassa tuota vaunua siinä vaiheessa ku otit kuvan sisältä.Ja oliko se linjan 70 bussista. =) | ||||
![]() |
05.01.2005 21:37 | Pauli Kyllönen | ||
seo juuri saapuva tilausajo Rukalta ja liikennöitsijänä Pohjolan Turistiauto Oy | ||||
![]() |
05.01.2005 21:31 | Antti Busk | ||
Hmm, mikäs haamu tuossa vasemmassa laidassa vilahtaa? | ||||
![]() |
05.01.2005 21:23 | Pauli Kyllönen | ||
siekö se tööttäilit monta kertaa? :D | ||||
![]() |
05.01.2005 21:04 | Juho Haapala | ||
Näin sut ku etit kuvattavaa =D Taivastelin vaan ku sulla oli vehkeet ku ammattilaisella =) | ||||
![]() |
05.01.2005 20:02 | Tunnus poistettu | ||
Tikkarit on vielä tallella. | ||||
![]() |
05.01.2005 18:49 | Jussi-Pekka Halonen | ||
Näemmä löyty yksi piippukuvakin kokoelmasta. :D | ||||
![]() |
05.01.2005 13:46 | Reijo Talka | ||
Tämä oiva näyte suomalaisesta radanvarren puurakennuskulttuurista sijainnee Myllymäen ja Pihjaveden välimaastossa. Syrjäiset asemarakennukset voisivat palvella tutkimuskohteina (omistajansa suostumuksella tietenkin) selvitettäessä sitä, millä tavoin huollettuna puurakennukset kestäisivät kunnossa mahdollisimman pitkään (edullisesti). | ||||
![]() |
05.01.2005 13:28 | Reijo Talka | ||
Sinisten vaunujen tyypittelyyn viittaava väriraita ikkunoiden yläpuolella on mielestäni suhteellisen onnistunut viestintäjärjestelmä. Asemalaituria ja junaa sivusta päin lähestyvä matkustaja näkee jo KAUAS, mikä on vaunun status. Jokin vastaavanlainen värikoodijärjestelmä tulisi ottaa käyttöön ainakin EU-valtioiden raideliikenteessä. | ||||
![]() |
05.01.2005 13:20 | Ville Saarelainen | ||
Kaksiraiteisuus tekee tästä kyllä vaarallisen. Jos lähempänä olevaa raidetta pitkin kulkee ensin yksi juna, heti sen mentyä sen peräpää saattaa peittää näkyvyyden, jolloin autoilija ei huomaa toisesta suunnasta vastaantulevaa junaa, ja ajaa alle. | ||||
![]() |
05.01.2005 13:16 | Juho Haapala | ||
Lähen kohta kattoon jos näkyis | ||||
![]() |
05.01.2005 12:44 | Mikko Mäntymäki | ||
T5018:sen paino on keskimäärin 3700tn paikkeilla, Pituus 589m, vaunuja keskimäärin 39kpl ja junia 111 kpl. Nämä tiedot olen laskenut keskiarvolaskentana junatietokannasta jonka kehitys versio on 6.0 ja 7.0 on tulossa. oletettaan että sen malmijunan paino on n.5300tn ja vähennetään siitä 3700tn niin saadaan erotukseksi 1500tn. | ||||
![]() |
05.01.2005 11:20 | Mauri Lagerstedt | ||
Muistaakseni kalustohalli on tässä kuvaajan selän takana | ||||
![]() |
05.01.2005 09:56 | Tunnus poistettu | ||
Vai onko jossain vaihteet toiselle raiteelle? | ||||
![]() |
05.01.2005 09:07 | Tommi K Hakala | ||
Aika pitkä letka tuo Raahesta tuleva teräskelajuna on.-mikä lienee tonnimäärä,paljonko jää siitä Dr16 kolmikon Vartiuksen rikastejunasta? | ||||
![]() |
05.01.2005 08:46 | Tommi K Hakala | ||
-Komee raidallinen masto hytin takakulmassa... | ||||
![]() |
05.01.2005 08:36 | Jukka Voudinmäki | ||
Nastolan entisestä liikennepaikkarakennuksesta löytyy tällainen piirros: http://www.geocities.com/mikavahalassila/nastola.jpg | ||||
![]() |
04.01.2005 22:45 | Petri Liedes | ||
Joko tämä on Oulussa bongattu? | ||||
![]() |
04.01.2005 22:30 | [Tunnus poistettu] | ||
Tuossa edellisessä ois pitäny olla että vajaassa 25 vuodessa. Tuli pikku ajatuskatko tuota kommenttia kirjoitettaessa. Se kun on sama pää kesät talvet :). | ||||
![]() |
04.01.2005 22:03 | Sami Hovi | ||
Omassa kategoriassaan tämä ei vaikuttanut erityisen vaaralliselta: hyvät odotustasanteet ja näkemät molempiin suuntiin, paitsi auringon paistaessa matalalta junan tulosuunnasta. Lisäksi tuon yksityistien vakiokäyttäjät lienevät tietoisia, että junia kulkee paljon, ja osaavat sikäli varoa. Ennemminkin juuri hiljaisempiin tasoristeyksiin ajetaan ”eihän sieltä eilenkään junaa tullut” -asenteella. Hyvä silti, kun tämäkin aikanaan poistuu. | ||||
![]() |
04.01.2005 21:53 | Perttu Karttunen | ||
Filmipokkari ja kokematon junien kuvaaja, tällainen on tulos... vaikka ei oo kyllä taidot parissa vuodessa liiin karttunut vaikka kamera on muuttunutkin huomattavasti laadukkaammaksi ja samalla siirtynyt Digiaikaan... | ||||
![]() |
04.01.2005 21:21 | |||
Kun sisällä on hankala ajaa koeajoja... | ||||
![]() |
04.01.2005 21:10 | Mikko Martimo | ||
Meikäläisen mökki on tuota vastapäätä | ||||
![]() |
04.01.2005 21:02 | Tunnus poistettu | ||
Minne tämä raide vie? | ||||
![]() |
04.01.2005 20:59 | Tunnus poistettu | ||
Pitääkö metron mennä vastasuuntaan? | ||||
![]() |
04.01.2005 20:47 | Pasi Kokkonen | ||
Kyllä se on kotimaistenkin nokivasaroiden käyttövoimanlähde. Eihän niillä ole muuta eroa, kuin väriaine ja verot. | ||||
![]() |
04.01.2005 20:42 | Juhani Pirttilahti | ||
Tällä tavalla ei kerjätä lisäkustannuksia ennen kuin seisake on edes käytössä. | ||||
![]() |
04.01.2005 20:32 | Otto Vesterinen | ||
Voipi olla, että nykyajan turvamääräykset estävät tuollaisen ratkaisun, en tiedä tarkemmin. VR:hän ei muuten myynyt Dm 11 -moottorivaunuja, vaan palautti ne valmistajalle, joka sitten vuosien päästä sai vaunut pilkkahinnalla kaupaksi Kuubaan. | ||||
![]() |
04.01.2005 20:32 | Jukka Kolppanen | ||
Juu, olin menossa kuvaamaan liikkuvaa maalia, Marsu joutui uhriksi kun Pihlajan juna karkasi.. | ||||
![]() |
04.01.2005 20:29 | Otto Vesterinen | ||
Siitä, että noin toimitaan, voitaneen päätellä tuon olevan ainakin tuolloin käytössä olleilla vehkeillä paras ja tehokkain tapa hoitaa radan putsaus, joten ei siitä mitään sen syvällisempää merkitystä tarvitse hakea. Hölmöintä ei välttämättä ole se, mikä on hölmöimmän näköistä. | ||||
![]() |
04.01.2005 20:21 | Otto Vesterinen | ||
Niin, tarkoitin siis henkilöliikenteen lakkauttamista. | ||||
![]() |
04.01.2005 20:19 | Marko Anttila | ||
Nastola ei virallisesti VR:n nimityksissä kylläkään ollut pysäkki koskaan, vaan laiturivaihde. Ja linjavaihteena Nastola on/oli(?) aivan viime vuoteen saakka. Olisi kiva tietää lakkautettiinko linjavaihde samalla hetkellä kuin HL alkaa vai miten? | ||||
![]() |
04.01.2005 20:17 | Otto Vesterinen | ||
Hmm, tuossa 2.9. otetussa kuvassa ovat pysäkkikatokset jo paikallaan ja tässä uudemmassa ne on piilotettu vanerikuorten sisään. Ilkivallalta suojautumista? | ||||
![]() |
04.01.2005 20:15 | Marko Anttila | ||
Kyllä Nastolassa juuri tässä seisakkeen kohdalla oli joku liikennepaikkarakennus ennen alikulun rakentamista. Tosin en tiedä oliko se joku tavaravarasto vai mikä. Ja pienimuotoinen ratapihakin paikalla oli eli Uudenkylästä tulleen teollisuusraiteen pää. | ||||
![]() |
04.01.2005 20:14 | Otto Vesterinen | ||
Käsittääkseni syksyyn 2006 mennessä on tämäkin tasoristeys jo historiaa. |