Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 09.10.2005 11:28 Timo Palokangas  
  heitetään Luumäki.
kuva 09.10.2005 11:26 Risto Hyvärinen  
  Ja pysäytyskenkä! Vai pitäisikö sanoa: pysäytyslankku!
kuva 09.10.2005 11:18 Niklas Savinsaari  
  Hmm... opastinvarustus molemmilla raiteilla molempiin suuntiin, vanha Imatra-Turku -sähkölinjan pylväs kuvan vas. laidassa... Ei tuollaisia paikkoja montaa ole:)
kuva 09.10.2005 10:49 Risto Hyvärinen  
  Tee näyttää olevan halvinta vain 250 ruplaa, mutta Venäläisethän juo paljon teetä, joten sitä on saatavilla yleensä joka paikasta. Pivoakin saa näemmä kahta laatua, toinen on 2350 ruplaa ja toinen 1340 ruplaa. Lisäksi Karamelliä 720 ruplalla.
kuva 09.10.2005 10:37 Risto Hyvärinen  
  Keskustelut näyttävät rönsyilevän perinteiseen tapaan......
kuva 09.10.2005 10:19 Anssi Pesonen  
  Alkaa jo polttaa...
kuva 09.10.2005 10:11 Lari Nylund  
  Enpä uskonut tätä kuvaa ottaessani, että millainen keskustelu täällä käydään sen alla.
kuva 09.10.2005 10:07 Eero Heinonen  
  Jack, Eiuhan oli toimimattomuuden perikuva heti reistailevan Pendon jälkeen. ;)
kuva 09.10.2005 09:58 Lari Nylund  
  Jossain Kouvola-Luumäki välillä.
kuva 09.10.2005 09:38 Anssi Pesonen  
  noup
kuva 09.10.2005 09:26 Valtteri Keski-Säntti  
  Siellähän sellainen on.
kuva 09.10.2005 09:14 Arttu Kosonen  
  Olisiko Seinäjoki? Taitaa muuten kauempana näkyä puolenvaihtopaikka.
kuva 09.10.2005 09:11 Risto Hyvärinen  
  Venäjällä on laiturit ylempänä, kuin meillä. (Ainakin ennen oli!)
kuva 09.10.2005 08:51 [Tunnus poistettu]  
  no ei ookkaa
kuva 09.10.2005 08:48 [Tunnus poistettu]  
  hoh
kuva 09.10.2005 08:35 Risto Hyvärinen  
  Helsingin Varikko taitaa olla sitten ainoa paikka, joka kouluttaa junamiehiä! Ainakin viime kesänä ne vielä teki niin. No, moniosaaminenhan on nykyään muotia VR:äkin. Ennenhän kuljettaja ei poistunut penkiltään mihinkään, eikä Konduktöörit menneet vaunujen väliin. Mutta niin ajat muuttuvat. Visiot tulevaisuudesta tosin kertovat, että kun vetureihin saadaan radio-ohjaus, niin kuljettaja hoitaa myös kannettavan "joy-stick" laitteen kanssa sekä saaton, että vaunujen kytkemisen. Kuljettajathan tietysti vastustaa sitä, koska silloinhan joutuu menemään ULOS ja siellähän on lunta ja pakkasta ja joutuu nostamaan perseensä ylös siitä penkiltä!
kuva 09.10.2005 07:13 Tero Kovanen  
  KMT; kyllä se on ollu konduktööri joka on ollu ´päivystäjä-junan mukana. Junamiehiä ei paljoa(montakaan) enää suomessa ole, melkein kaikilla entisillä junamiehillä on konduktöörin koulutus nykyään jolloin pystyvät itsenäisesti tekemään vaihtotyöt. Junamies ei koskaan voi olla itsestään vaihtotöissä, silloin täytyy aina olla mukana konduktööri.
kuva 09.10.2005 04:31 Arto Papunen  
  Joku vois vihdoinkin selittää kuinka siinä muka 3 henkee tarvitaan vaunun hakemiseen eiks se junamies pysty saattamaan, enkä minä ole mitään kondyktöörejä Parkanon järjestelijän mukana koskaan nähäny.
kuva 09.10.2005 02:15 [Tunnus poistettu]  
  Tero: Valtion Rautatiet oli yhteiskunnan laitos, jonka tarkoitus oli järjestää kuljetuspalveluita ihmisille ja tavaroille. Tästä toki syntyi kustannuksia, mutta ei tappioita. Peruskoulu tuottaa tappioita, sairaanhoito tuottaa tappiota... roskaa, sanon minä! Ellei peruspalveluita järjestetä, yhteiskunta romahtaa. Juuri niitä yhteiskunnan peruspalveluita varten veroja kerätään. Ei esimerkiksi Fortumin optiouta varten.
kuva 09.10.2005 01:32 Tero Kovanen  
  Lipunmyynti on varmaankin loppunut viimeistään kun kauko-ohjaus on valmistunut n 1988
kuva 09.10.2005 01:30 Tero Kovanen  
  Eipä ole enää rakennustakaan...
kuva 09.10.2005 01:26 Tero Kovanen  
  Onkos tuosta 5-raiteelta Poriin lähdettäessä annettu lahtölupa radiolla, mutta raiteelta 1-4 sekä 6 raiteilta opastimella??
kuva 09.10.2005 01:24 Pauli Kyllönen  
  Yppis: kiitos tarkennuksesta.
kuva 09.10.2005 01:11 Juha Kutvonen  
  VR:llä käytettiin höyryä moneen muuhunkin, kuin vetureiden liikutteluun. Sillä toimi kaivinkoneet, pumput ja kiinteistöjen kuin vaunujenkin lämmitys. Ja kaikesta tästä on jäljellä vain jokunen veturi...
kuva 09.10.2005 01:08 [Tunnus poistettu]  
  Pauli: Ne neljä vaunua ovat menneet pe IC53:lla Hki-Roi. Su IC603:n vaunut palaavat to IC56:lla, ovat Oulussa viikolla "vara Pendona"
kuva 09.10.2005 01:05 Juha Kutvonen  
  Ristiriitaista on se, että VR pyrkii mahdollisimman suureen tulokseen, joka ei kuitenkaan näy asiakkaalle parempana palveluna. Päin vastoin, tulos revitään asiakkaiden selkänahasta. Outoa on se, miten matkalippujen hintojen korotuksia perustellaan joka vuosi suurentuneilla henkilöstökuluilla, vaikka yhtiöstä katoaa satoja työpaikkoja vuosittain. Syynä onkin valtavat ylityökorvaukset sekä jatkuvasti suurenevat eläkemenot (rautatieläisten eläkkeet maksetaan omasta eläkekassasta, joka rahoitetaan liiketoiminnan tuotoilla). Asiakaskato koskee pääasiassa tavaraliikennettä, mutta matkustajaliikenteen puolellakin matkojen määrät ovat lisääntyneet lähinnä vain lähiliikenteessä, jossa entiset bussimatkustajat on pakotettu lähijuniin uusien kaupunkiratojen kautta.
kuva 09.10.2005 00:59 [Tunnus poistettu]  
  Näppyläosumatarkkuus pienenöö illan pimetes ;^)
kuva 09.10.2005 00:57 [Tunnus poistettu]  
  Ehkä pömpelis on tallella edelleen suuri PUMMPU!
kuva 09.10.2005 00:55 [Tunnus poistettu]  
  Stanan kones, söi mun suuren juna-aiheisen, kootut viisaudet, teoksen!! Ja tervetuloa vaan suomehen niilä ISOOLLA junilla!!
kuva 09.10.2005 00:46 Risto Hyvärinen  
  Tuossa aivan meidän itärajan takana kuljetetaan rautateillä sellaisia junia, joita ei meillä olla vielä nähty missään!
kuva 09.10.2005 00:45 [Tunnus poistettu]  
  Vaunutorgin suuri junat vastahan gummilavetit väittely!
kuva 09.10.2005 00:44 Pauli Kyllönen  
  korjataas siis viime viikon sunnuntain IC603 eikä perjantain.
kuva 09.10.2005 00:43 Pauli Kyllönen  
  Lari ne neljä vaunua suljettuina ovat perjantain IC603:n runko varmaan liitetty Oulussa IC52:n perään että palaa Helsinkiin. Näin ainaki uskoisin.
kuva 09.10.2005 00:43 [Tunnus poistettu]  
  No miksei se enemmän näy meilläpäin ollenkaan? Ja toisaalta olen hyvin amerikkalaanen. Jopa gumminpolton luvaus maas ameriikoos, kulukee kamaa pajolti raatateillä. Linkkiä en ny tietoohi tähä hätä löytä, kun en oo omalla tyäkoneella. No eise mitään, lähetetähän naulatehathalle vain kaikki mikä sulaa!
kuva 09.10.2005 00:40 Risto Hyvärinen  
  Sitä minä en ole vielä ymmärtänyt, että miten tavaran hinnan nostaminen lisää tavaran ostohalukkuutta. Ainakin normaalissa kaupassa on päinvastoin, mutta kun on kyse liikenteestä, niin lippujen hinnan nostamisella ajatellaan korjattavan tappioita.
kuva 09.10.2005 00:36 [Tunnus poistettu]  
  Japs! Mites kävi ruattis Kiirunan malamilikkentees, SJ:n myyntimihähet möi ittensä ulos jättibisneksestä. LKAB hoitelee hommansa nykyään ite. No toisaalta, vuaristo-olosuheet tietenki vaikeuttaa lavetti-invaasiota. SJ:n jäppiset jo varmaan (oletus) suunnittelivat rekkaianalle rallia pellettien roudaamiseksi Narvikiin ;^))
kuva 09.10.2005 00:35 Tero Kovanen  
  Asiakaskadosta olen erimieltä; joka vuosi VR kuljettaa yhä enemmän matkustajia..vai mihin perustat suon asiakaskato-väitteen??
kuva 09.10.2005 00:33 Tero Kovanen  
  Mitäs ristiriitaista siinä on että VR kuljettaa matkustajia ja tavaraa, tarjoaa radanrakennuspalveluita, ja tulouttaa tuottamansa voiton osakkeenomistajalle?? Eikös näin toimita kaikessa muussakin liiketoiminnassa??
kuva 09.10.2005 00:22 Juha Kutvonen  
  Kai se vain "unohtui" sinne sen jälkeen kun se siirrettiin pois Hyvinkäältä. Nordens Järnvägar 1980 -kirjassa on konepajalta 27.6.1980 otettu kuva koevetureiden Dr15 ja Sv1 esittelytilaisuudesta. Taustalla näkyy ilmeisesti tämä vaunu yhdessä runkoon kuuluneen välivaunun kanssa. Ilmeisesti välivaunu romutettiin mutta joku keksi säilyttää päätyvaunun. Sen tarina olisi mielenkiintoista kuulla.
kuva 09.10.2005 00:12 Juha Kutvonen  
  Tämä onkin ristiriitaista VR:n toiminnassa; tinkimällä kaikesta mahdollisesta "ydinliiketoimintaan" kuulumattomasta palvelusta tehdään vuosittain reilusti voitollinen tulos, joka sitten tuloutetaan valtio-omistajalle ja käytetään kaikkeen muuhun kuin rautatieliikennettä (ja samalla sen asiakkaita) hyödyttäviin kehityskohteisiin. Kun sitten palvelut koko ajan supistuvat ja samalla kallistuvat, niin mitä muuta siitä seuraa, kuin asiakaskato. Cargon puolellahan 20 suurinta asiakasta tuo yli 80 % liikevaihdosta. Mitä sitten kun kipuraja ylittyy ja nuo elintärkeät asiakkaat siirtyvät kokonaan kumipyöräkuljetuksiin? Jos VR saisi ikuisesti pitää monopolinsa, se hinnoittelisi itsensä täysin ulos markkinoilta muutamassa vuosikymmenessä.
kuva 09.10.2005 00:10 [Tunnus poistettu]  
  No eip oo! Mutta pelekään, notta jourun ite pääkaupungin matkallani junan kyytihin. No mukavampiahan se on asvalttipaanalla lavettitaivahassa, tarra-audien ohitellessa sulavasti!
kuva 09.10.2005 00:08 [Tunnus poistettu]  
  Tuli Haapamäelle joulukuun alussa 1989. Tietääkö kukaan miksi seisoi pitkään Herttoniemessä?
kuva 09.10.2005 00:04 Risto Hyvärinen  
  No, Laaksomiehen Hv Oli halvempaa siirtää Oulusta Suolahteen lavetilla, kuin kiskoja pitkin! Onko sulla muita UUSIA juttuja VR:n hommista?
kuva 09.10.2005 00:02 [Tunnus poistettu]  
  Järkyttävä havaanto Suomessa!!!! Veturien kuskaaminen on havaattu halavaemmaksi lavetiilla kuin raralla. Jos veturi laitettihin lavetin kyytiin ja ko laittehen hinaamaksi tarkootettu sälä kummiupyärälavetille heti perähän kustannukset alenivat polvessa. Kustannuksien kohoamaista aiheutti heti jos lavetit kytkettihin toisiinsa vaikkapa vain kummibandilla. Jokaaselle lavetille oma kuski, ja kustannukset alenivat vieläkin enemmästä enemmän!!
kuva 08.10.2005 23:58 [Tunnus poistettu]  
  Tämä on ollut P73/80 kierrossa 2.10. alkaen, edellisen Rk:n rikkouduttua.
kuva 08.10.2005 23:57 Juha Kutvonen  
  Sköldvikin liikenne oli alkuvuosina vetokaluston osalta mielenkiintoista. Junia vedettiin niin Vempupareilla, Deevereillä, Huruilla kuin Alsteillakin. Itse muistan vain kerran nähneeni Dr13-vetoisen junan tulossa kolmioraiteelta pääradalle Kytömaalla ja samana vuonna (1980) Kyrölässä meni pönttöjuna 2Dv12+Dr12-yhdistelmällä Sköldvikin suuntaan.
kuva 08.10.2005 23:54 [Tunnus poistettu]  
  Uutisia!!! Matkatavaran,postin,raakainetavarain ja yms sälän (esmes pulvereiden), ravintoloiden ja muiden liikkuvien tarjoilueriöiden, matkalaukkujen ja mahasellaisten + yms nyssäköiden , laiskojen ja jopa liskojen kuljettaminen on havaittu kannattamattomaksi. Jos asiakas onnistuu byroohenkilöstöltä tilaamahan ns kokojunan voidaan harkita, mutta tarjolla ko tapauksissa vain pendo. Omat kuluvälinehet varmuuren vuoksi mukaha!
kuva 08.10.2005 23:51 Risto Hyvärinen  
  Se johtuu siitä, että pyörillä kuljettaminen on halvempaa, kuin kiskoilla kuljettaminen. Työkuntien siirtäminenkin on halvempaa autojen perään kytkettävillä asuntovaunuilla, kuin työkuntavaunun liittäminen vaikkapa tavarajunan perään. Sähköjunien telejäkin on halvempaa siirtää kuorma-auton lavalla, kuin panna ne esimerkiksi konepajan pihalla odottavaan pankkovaunuun ja viedä niitä kiskoja pitkin Helsingin varikolle. Paperirullatkin on halvempia pistää kuorma-auton kyytiin, kuin lastata niitä tehtaan pihalla olevien kiskojen päällä tuleviin rautatievaunuihin. VR osaa hinnoitelun niin hyvin. Lisäksi kuorma-autoissa kuljettaja hoitaa kaikki hommat. Jos käydään vaunut hakemassa veturilla tehtaalta tarvitaan mukaan kuljettaja, konduktööri saattamaan ja junamies kytkemään vaunut. Oikoradallakin kannattaa tavarat viedä maastoon kuorma-autoilla, kuin käyttää siihen vaikka tekarin vetämiä vaunuja.
kuva 08.10.2005 23:50 Juha Kutvonen  
  Juna lienee P69 jonka kokoonpano oli Ol-Roi -välillä Dr12+Eit+Eift+Eit+Eit. Jostain syystä yksi vaunu on jäänyt kyydistä. Hki-Ol -välin juna kulki EP69:nä, eli Polariana ja siinä oli vielä perässä Rt ja Cht. Tuloaika Rovaniemelle oli 17.22.
kuva 08.10.2005 23:47 Tero Kovanen  
  ==III===; sittren ei muutakuin lättähattua ostamaan vuoden päästä ja ajamaan matkustajia Kaskisista Seinäjoelle, minäkin saatan hypätä kyytiin ihan vain kannatusmielessä!! Mutta tottahan annat sitten opiskelija-alennuksen..;-) ja videovaunu pitää olla ja ravintolavaunu, saatikka siskolle invavaunu, ja tottakai PC-paikka koko matkalle, ja ajathan sitte 160 km/h....;-)
kuva 08.10.2005 23:44 Juha Kutvonen  
  Kaksi Hr11:sta seisoi Röykässä odottamassa romutusta vielä kevättalvella 1981. Omin silmin näin Ei:n ikkunasta matkatessani Hyvinkäältä Nummelaan :D