|
|
09.10.2005 22:54 | Ville Vehmaa | ||
| Mitä sotaa Montenegrossa on käyty ja minä vuonna? Montenegrossa ei pahemmin teollisuutta ole ollutkaan, rautatien tavaraliikenne on lähinnä liikennettä satamaan. | ||||
|
|
09.10.2005 22:52 | Ville Vehmaa | ||
| Juu, saksalaisia vaunuja ovat. Ja Romaniassa valmistettu veturi vetää. | ||||
|
|
09.10.2005 22:33 | Jarkko Rokka | ||
| hmm....villi veikkaus, oisko Vaasassa? | ||||
|
|
09.10.2005 22:21 | Ari Palin | ||
| Onko junan takana linjavaihde? | ||||
|
|
09.10.2005 22:15 | Ari Palin | ||
| Kuvan pääopastimien numerokilvet viitannevat Ruusutorpan vaihteisiin ja esiopastimien kilvet Leppävaaran vaihteisiin. Virallisesti noita numerokilpiä ei enää ole. | ||||
|
|
09.10.2005 22:04 | Ari Palin | ||
| Taustalla taitaa vasemmalla raiteella näkyä Kouvolan tavararatapihalle johtavan raiteen vaihde? Siis raiteen, joka kulkee Kehä II:n tunnelin läpi ja Kouvola - Luumäki -radan yli. | ||||
|
|
09.10.2005 21:56 | Tuukka Ryyppö | ||
| Vai että ennen valtionpäämiehet toivat toimiston ja kodin mukanaan. Nykyperspektiivistä aika outoa toimintaa. | ||||
|
|
09.10.2005 21:05 | Joona-Mikko Salo | ||
| No jos ei "tavaravaunua" IC:n perään niin ainakin suuremmat tilat matkatavaroille eteisiin. | ||||
|
|
09.10.2005 21:03 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Saisiko täysikokoisena..? | ||||
|
|
09.10.2005 21:00 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Dakkus puhuu asjaa, kyllä ne ajan myötä olisivat kuitenkin poistuneet käytöstä. Turhapa noita olisi säilöä, Haapamäellä on Eit, CEit, Efit, Cht, Cmc, Rt... Ja onhan sinisiä käytössä vielä muutenkin! | ||||
|
|
09.10.2005 20:54 | Tuukka Ryyppö | ||
| Njaa, ei kai se nyt niin katastrofi ole, että noita tuhoillaan. Onhan sitä maailma vaunuja täynnä. Ei ihan hirveän isoja muutoksia tarvitse tehdä, että vaikka joku vanha saksalainen vaunu saadaan Suomi-yhteensopivaksi. | ||||
|
|
09.10.2005 20:46 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Ja näköjään Linnahämeessä... https://vaunut.org/kuvasivu.php/10462.html? ;) | ||||
|
|
09.10.2005 20:42 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| On! :D Ainakin itse olen nähnyt... Helsingissä, Pasilassa, Toijalassa, Riihimäellä... | ||||
|
|
09.10.2005 20:38 | Oskari Iivarinen | ||
| Hieno tilannekuva! | ||||
|
|
09.10.2005 20:13 | Esko Peranto | ||
| Eilisen tutkinnan perusteella sieltä löytyis numero 1.Tiedä sitten pitääkö paikkaansa? | ||||
|
|
09.10.2005 19:24 | Risto Hyvärinen | ||
| Sielläpäin osaavat veturinkuljettajat näemmä vielä ajaa pitkä nokka edellä! | ||||
|
|
09.10.2005 19:16 | Olavi Huotari | ||
| Mutta minullapa on siitä kuva, jos se nyt romutetaan. No leikki sikseen ... toivottavasti. Hyvä kuva muuten tämä. Valo on mukava ja väritkin kohdallaan. Paljon parempi kuin mikään täällä Kontiomäen hämärässä ottamistani. | ||||
|
|
09.10.2005 19:12 | Lari Åhman | ||
| Niinpä niin, olisi pitänyt laitta kuvatekstiin "P972:n nähneet älkööt vaivautuko"... ;-) | ||||
|
|
09.10.2005 19:10 | Olavi Huotari | ||
| Se nimittäin oli P972:n veturina, joten ... :-) | ||||
|
|
09.10.2005 19:09 | Lari Åhman | ||
| Sehän se. En tiedä mikä siihen lie tullut, mutta sinne se tallille jäi. | ||||
|
|
09.10.2005 19:08 | Olavi Huotari | ||
| 2823? | ||||
|
|
09.10.2005 18:53 | Ville Väisänen | ||
| Ei.. :D | ||||
|
|
09.10.2005 18:47 | Lari Åhman | ||
| Kyllä, se menee juurikin noin, eli parittomat etelä-pohjoinen ja parilliset toisinpäin. Ja jos junan numero on 356, niin minun mielestäni se on ihan parillinen numero, joten ihan normaalisti Karjaa-Hanko junat on numeroitu :) | ||||
|
|
09.10.2005 18:37 | Johannes Erra | ||
| Eikö se niin mene, että pariton numero on aina etelästä pohjoiseen, eli Hangosta Karjaalle päin, aivan kuten Helsingistä Riihimäelle tai Kotkasta Kouvolaan päin. | ||||
|
|
09.10.2005 18:08 | Tapio Keränen | ||
| Olen käynyt Hyvinkään pajalla mm. 19.5.1979. Se on mahdollinen kuvauspäivä. | ||||
|
|
09.10.2005 18:05 | Ville Väisänen | ||
| Nyt on sitten kaikki korjattu kuntoon. | ||||
|
|
09.10.2005 17:59 | Aki Grönblom | ||
| Mielestäni erittäin asiallinen tilannekuva tositoimista. | ||||
|
|
09.10.2005 17:59 | Joona Kärkkäinen | ||
| Tietysti se on Hpk:sta en vaan huomannu tota siltaa | ||||
|
|
09.10.2005 17:58 | Joona Kärkkäinen | ||
| Ei tarvikkaan vastata. | ||||
|
|
09.10.2005 17:58 | Aki Grönblom | ||
| Niin, tuo "magnetointi" mittarihan mittaa käsittääkseni sähköjarrun magnetointia (virtaa), eli on ihan oikein 0:ssa kun tehoilla ajetaan.. | ||||
|
|
09.10.2005 17:58 | Joona Kärkkäinen | ||
| Haapamäeltä? | ||||
|
|
09.10.2005 17:57 | Risto Hyvärinen | ||
| Köh! Minusta kuvassa on Dv12 2713! | ||||
|
|
09.10.2005 17:55 | Tapio Keränen | ||
| Muistaakseni vaunut kiersivät Leningradin kautta. Siellä päinhän ne varmaan reissasivat usein. Pyöräkerrat tai telit piti vaihtaa jossakin Neukkulan raja-asemalla. | ||||
|
|
09.10.2005 17:55 | Risto Hyvärinen | ||
| Ahaa - Akusan! | ||||
|
|
09.10.2005 17:36 | [Tunnus poistettu] | ||
| Onhan se sfnetin rautatieryhmä hiljainen kun kirjoittelu on täällä. Nyyssit ovat itse asiassa helpommin tavoitettavissa. Miksi se kirjoituskynnys on korkea? | ||||
|
|
09.10.2005 17:27 | [Tunnus poistettu] | ||
| 356. Miksi, muuten, Karjaalta Hankoon päin junien numerot ovat parittomia? | ||||
|
|
09.10.2005 17:04 | Arto Papunen | ||
| Kun kerran näistä on voitu poistaa välivaunu, niin oliko mahdollista kytkeä kahta välivaunua junaan? | ||||
|
|
09.10.2005 16:57 | Jape Ruotsalainen | ||
| Ja milloin tämä kuva on otettu? | ||||
|
|
09.10.2005 16:51 | Jani Tuominen | ||
| Siis nämä romutettiin milloin? Ei aukea. | ||||
|
|
09.10.2005 16:16 | Joni Leskinen | ||
| Onkos kellään kuvia suunnilleen tällä paikalla sijainneesta tasoristeyksestä? | ||||
|
|
09.10.2005 15:44 | Tero Korkeakoski | ||
| Vähän olis käyttämättömän näköinen... | ||||
|
|
09.10.2005 15:36 | Anssi Krooks | ||
| Jonne on oikeilla jäljillä; jos en aivan väärin muista, tämä on otettu aikalailla laiturin itäpäästä jolloin matkaa tunnelin suulle tulisi lähemmäs kilometri. Vastaava ilmiö on kyllä ihan paljain silminkin nähtävissä. | ||||
|
|
09.10.2005 15:23 | [Tunnus poistettu] | ||
| Pienempi kuva, kiitos :) | ||||
|
|
09.10.2005 15:12 | Juha Paulavuo | ||
| Tamperrella on aika hyvin dokumetoitu asemarakennuksen historia >> http://www.uta.fi/koskivoimaa/kaupunki/1918-40/rautas.htm | ||||
|
|
09.10.2005 15:01 | Juha Paulavuo | ||
| laita vaan, mulla pitäis kanssa olla mv-kuva vuodelta yx ja kax. Kun vain löytäis sen.... netistä ei löytynyt kuvaa noista kukoistuksensa aikana | ||||
|
|
09.10.2005 14:58 | Jussi Kortman | ||
| Betonimyllyä käytetään Sepänpajan uudelleen rakennus työmaalla. | ||||
|
|
09.10.2005 14:57 | Juha Paulavuo | ||
| Pahus, kun on liian nopea sormistaan joskus ;). Piti vielä kysymäni,että miten nuo tuotiin (laivalla?) | ||||
|
|
09.10.2005 14:54 | Juha Paulavuo | ||
| Tehtiinkös noille omat raiteet ?? | ||||
|
|
09.10.2005 14:31 | Elias Murto | ||
| Nojaa... tuollaiset kuuluu rautatiemaisemaan. Pitäisipä laittaa tänne yksi kuva missä nuo rakennukset ovat olennaisessa osassa. Kun vain saisin skannattua kyseisen paperikuvan. | ||||
|
|
09.10.2005 14:27 | Ville Väisänen | ||
| Ei onnistu.. Tuli väärä kuva ja.. :( | ||||
|
|
09.10.2005 14:09 | Jonne Reitti | ||
| Kyllä ne alltoilee, mutta kuva on otettu pitkällä zoomilla, eli kuvassa näkyvä matka on aika pitkä. | ||||