Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 22.09.2005 17:03 Anssi Manninen  
  Eipä näitä erikseen jaotella pelto ja sulku ykköseksi vaan Joensuu 1 tai Joensuu 2. Tämä on Joensuu 1!
kuva 22.09.2005 17:02 [Tunnus poistettu]  
  Turkasen hieno otos!
kuva 22.09.2005 16:49 [Tunnus poistettu]  
  IC²:n yläviite-kakkosen saa tuolla ylläpidossa aikaan merkkijonolla ² ellei näppäimistö sitä osaa tuottaa.
kuva 22.09.2005 16:19 Eero Heinonen  
  Nyt täytyy tunnustaa, että ratti on Dv16:ta, mutta samaa tavaraa. En aio (ainakaan julkisesti myöntää) kasata veturia osa kerrallaan, minulle kelpaa vain koko veturi. :) Sitäkään tosin ei (vielä) ole pihassa ruostumassa. On ne laivatkin kivoja leluja, mutta Vemppua puolustaen, sillä ei ainakaan ole uppoamisen vaaraa ja se on täysin yhden miehen voimin toimiva. ;)
kuva 22.09.2005 16:14 Kimmo Pyrhönen  
  Jep, ei vanhalla rantaradalla tainnut noin loivia kaarteita ollakaan.
kuva 22.09.2005 16:13 Kimmo Pyrhönen  
  Kyllä ne ihan kitkan voimin nousevat ylös. Yksi sähköveturi työntää, yksi vetää.
kuva 22.09.2005 16:13 Tero Korkeakoski  
  Kyllä mä uskoisin että aina välillä kulkee tavaraa Turusta Helsinkiin, ainakin Vuosaaren sataman valmistumiseen saakka. Ei montaa vaunua mutta aina välillä. Kuvan juna oli silti joku poikkeusjuna koska siinä näyttää olevan venakkovaunuja.
kuva 22.09.2005 15:39 Juhani Pirttilahti  
  Siellä on tosiaan entinen ratapenkka näkyvissä, kuten monessa muussakin paikassa.
kuva 22.09.2005 15:17 Jukka Voudinmäki  
  Kyllä vaan. Taitaa taustalla olla vanha ratalinja.
kuva 22.09.2005 14:43 Otto Vesterinen  
  Kuinkas nuo Flåmin junat jaksavat nousta takaisin? Onko jotain hammasratasysteemiä käytössä?
kuva 22.09.2005 14:31 Juhani Pirttilahti  
  Tosin kuitenkin viime kesänä kulki jotain tavarajunia (sähköllä) Turusta Pasilaan yöllä.
kuva 22.09.2005 14:27 Juhani Pirttilahti  
  Tavarajunaa tuolla ei enää koskaan tulla näkemään.
kuva 22.09.2005 14:13 Pentti Yli-Karjanmaa  
  Muisttuttaa vähän digi-tv sotkua. Yle tuottaa tai tuottattaa ohjelmia. Digita välittää. Kotikatsomoissa on ainaskin sata erimallista digipökiötä. Katsoja katsoo, vaihtelevalla menestyksellä. Kuka on syypää tekstitysogelmiin tai muuten huonoihin ohjelmiin. Kuluttajaa kiinnostaa vain lopputuote :-))
kuva 22.09.2005 13:56 Valtteri Keski-Säntti  
  Milloin Kelan liikenne sitten lopetettiin?
kuva 22.09.2005 13:26 Teppo Niemi  
  Kirkkonummella on nähty tavarajunia aina Kelan liikenteen loppumiseen ja Hyvinkää - Karjaa radan perusparannuksen valmistumiseen saakka. 1990-luvulla mm Hämeenlinna - Lappohja tavarajuna kiersi Pasilalan kautta (Tässä suunnassa, kuormassa´, syy vaunujen akselipaino)
kuva 22.09.2005 13:23 Lasse Härkönen  
  Syyskuun Matkaan-lehden pääkirjoituksessahan tätä asiaa käsiteltiin. Ja esimerkit taisivat olla juuri nuo Teron mainitsemat. RHK ja VR-yhtymä voisivat kyllä hieman selkeämmin markkinoida roolijakoaan jotta kansalaiset ymmärtäisivät tilanteen muuttuneen. Tänäänkin eräs paikallislehti puhui jutussaan Valtion Rautateistä.
kuva 22.09.2005 13:20 Valtteri Keski-Säntti  
  Jahas, tällainen... Milloin Kirkkonummella on nähnyt tavarajunia..?
kuva 22.09.2005 13:18 [Tunnus poistettu]  
  Resiinassa nro 29 (vika nro vuodelta 1974) on hyvä kapearaide expertti Reino Kalliomäen veljen Anteron Kalloimäen kirjoittama artikkeli Pankakoski-Sokojoki kapearaiteisesta radasta mm. tän alueen karttoineen. Artikkelissä käsitellään myös näitä makasiineja. Niitä on ollut näenmmä enemmänkin kuin vain kaksi.
kuva 22.09.2005 13:07 Tomi Lapinlampi  
  Niinhän se taitaa olla juu. Olisikin hauskan näköistä kun K30 olisi hitsattu suoraan UIC54:n perään :)
kuva 22.09.2005 13:06 Jukka Pitkänen  
  Asjallisia kuvia jälleen kerran.
kuva 22.09.2005 13:03 Jorma Koskinen  
  No eihän ihan sama nuo frmat ole,VR ja VR-Rata ovat OY ja RHK on valtion virasto.Ja kyllä niissä IHAN eri ihmiset tekevät päätöksiä.Valtio EI ole mikään yksi yhtiö VAAN se on
ME kaikki.
kuva 22.09.2005 12:31 Lari Åhman  
  Joo ei sitä Vakareissa ole, mutta nyt se on parin vkon ajan kulkenut, ja kulkisi tämänkin vkon tätä kautta, kuten normaalisti pitääkin, tosin sen nro vaihtuu 4121:ksi täällä, mutta se Sukevan remontti tekee sen kulun lähes mahdottomaksi tai ainakin järjettömäksi...
kuva 22.09.2005 12:24 Perttu Karttunen  
  Täh! Onko T4081 sitten vaikituisempikin kulkija?? Hiivattti sentäs.. Jonkun kerran sitä olen bingaillut äänihavaintona menevän täältä Sysmäjärvi - Silinjärvi reittiäkin
kuva 22.09.2005 12:14 Perttu Karttunen  
  Vielä palaan tähän asiaan, en muista muualla nähneeni tuon tyylisiä makasiinirakennuksia, oliko tämä rakennustyyli kovinkin yleinen vai onko tämä joku ihan uniikki?
kuva 22.09.2005 12:12 Perttu Karttunen  
  Taas kerran suunta kohti Lieksaa, huomenna olisi tarkoitus edes yrittää saada videonauhalle Pankakoskella käyvä juna. Palataksen itähän makasiinikeskusteluun, tässähän on kaksi melko pitkää makasiinia ihan peräkkäin, en viimeksi Lieksassa käydessäni ihan loppuun saakka kävellyt Makasiinien vieressä menevää rataa, mutta makasiiinien toisella puolella on myös rakenteita jotka viittaisi siihen että sillä puolella on ollut lastauslaiturit. Ilmeisesti siis kapsu on tullut makasiinien vasemmalle puolelle ja siirtokuormaus on tapahtunut makasiinin läpi. Makasiineilla tuntuu olevan senverran pinta-alaa että sinne lienee ajettu tavaraa varastoonkin kapsua pitkin, vaikka paikalla ei olisi ollutkaan VR:n vaunuja odottamassa kuormaa. Makasiinin seinustalla oli mm. jokin wanhan vaijerivetolaitteen jäänteet, väkipyörät ja suht jämäkkä vaijeri. Onko siis paikalla ollut mahdollisuus siirrellä vaunuja vaijerin avulla. Itse lastauslaiturit kun näyttivät olleen melkoisen lyhyitä, näytti siltä että niiltä olisi voinut lastata vain yhden vaunun kerrallaan. Toki jäänteet oli kyllä ppurettu aika tehokkaasti... Mutta tänä viikonloppuna siis tarkoitus tutkia tarkemmin tuota makasiinien ympäristöä.
kuva 22.09.2005 11:54 [Tunnus poistettu]  
  Korjaus: 133 vuotta.
kuva 22.09.2005 11:50 [Tunnus poistettu]  
  Johtuu siitä että VR hoiti koko homman 123 vuotta.
kuva 22.09.2005 11:47 Lari Åhman  
  Juna ei ollut vielä Iisalmesta lähtiessään kuin vajaan kymmenen minuuttia myöhässä, mutta lisämyöhästyminen johtui Sukevan ratapiharemontista: kakkosraide on nyt vain pussi, koska pohjoispäästä puuttuu vaihde, joten junat pitää peräyttää kakkoselta pois. Tämän takia myös Joensuusta tätä kautta kulkeva T4081 ajetaan Nurmeksen kautta. Tai Ilm-Ol jatkojunahan on 4121 mutta kuitenkin.
kuva 22.09.2005 11:38 Lari Åhman  
  Kyllä näissä tuntuu jotain eroa olevan, tuollakin kun odotin junaa ja kun vihdoin alkoi junan ääntä kuulumaan, ihmettelin että mitä pirua, kiskobussiko sieltä tulee noista äänistä päätellen. Ei näissä ole enää sitä 'möreyttä' mitä saneeraamattomissa on. 26sen erottaa jo kaukaa siitä tuulettajan huudosta.
kuva 22.09.2005 10:52 Olli Keski-Rahkonen  
  Kas, Tekareihinkin on alettu vaihtaa tuplavalonheittimiä.
kuva 22.09.2005 10:44 Samu Sirkiä  
  Tpet tulo 22.20 ja lähtö 22.25
kuva 22.09.2005 10:32 Samu Sirkiä  
  Onkos näissä saneeratuissa kovinkin erilainen ääni? Niihin kun on lisätty pakoputkiin jonkinlaiset äänenvaimentimet.
kuva 22.09.2005 10:28 Samu Sirkiä  
  Vrmaankin siksi kun suuri yleisö ei ole tottunut näkemään radoilla ketään muutakaan liikkumassa, joten koko homma on mielikuvissa VR:n touhua.
kuva 22.09.2005 10:24 Samu Sirkiä  
  Kyllä siellä mahtuu seisomaan, ainakin tälläinen 180cm pätkä. Mulla on pari sisäkuvaa myös, voin laittaa illalla. Alkaa vaan olemaan kuvakiintiö kohta täysi..
kuva 22.09.2005 10:04 [Tunnus poistettu]  
  Joo tuo 924 raijjattiin Kontiomäeltä aivan turhaan Vaasaan. Tarkoitus oli, että se olisi vielä päässyt Vaasan konepajalle luokkakorjaukseen, mutta eipä enää päässyt Viimeinen Vaasan konepajalta luokkakorjauksesta valmistunut Tv1-sarjan veturi oli numeroltaa 919 ja se valmistui lokakuussa 1970. Se oli myös tuotu Kontiomäeltä ja palautettiin myös sinne. Eli tuon 924:n viimeinen ajo on jo tässä tapahtunut. Se oli vielä alkuvuodesta 1971 ollut ajossa Kontiomäellä.
kuva 22.09.2005 09:52 Kimmo Pyrhönen  
  Rautaista tietoa Jussilta! Täytyypä vertailla tendereitä, jahka ehtii.
kuva 22.09.2005 09:42 Tero Kovanen  
  Jos lentokentällä huono asfaltti; syytetäänkö siitä Finnairia tai Golden Airia?? Jos meriväylällä meriviitta hajonnut, syytetäänkö siitä SiljaLinea?? Jos myrskyssä puut kaatuu tielle tai liikenne ruuhkautuu, syytetäänkö siitä Savonlinja OY:tä...?!?! Mutta jos ajolangat putoaa kiskoille, miksi siitä syytetään VR:ää???????
kuva 22.09.2005 08:42 Eija Mari  
  Ja ongelmapaikat paikallistuvat pikkuhiljaa ...
kuva 22.09.2005 08:39 Pentti Yli-Karjanmaa  
  Omistaja ja hallinnoija lienee sama, ( VR-rata, Ratahallintokeskus ja VR). Valtio. Olisikohan tämä sitä kuuluisaa Hölmöläisten puhaa, jatketaan peittoa siirtelemällä palaa päästä päähän ;))
kuva 22.09.2005 08:07 Teppo Niemi  
  En yhtään ihmettele, että suurelta yleisöltä ja lehtien toimittajilta menee rataverkon omistus- ja liikennöintiasiat sekaisin.
kuva 22.09.2005 08:05 Teppo Niemi  
  Kyllähän sen pitäisi mennä Tampereen ohi (Tampere Järvensivusta Tampere Tavaraan)perjantai-iltana. Olen lähdössä tänään lämmittämään höyryveturia veturin esilämmitystä varten.
kuva 22.09.2005 07:19 Eija Mari  
  Olihan se TS jossa todella mainittiin kuten Lari tossa kirjoitti.
kuva 22.09.2005 04:00 Ilari Eskelinen  
  Hienoja vehkeitä nuo kuplavolkkarit. Täällä Meksikossa niitä näkee käytössä päivittäin, ovat yleisiä takseissa. Kuplien valmistushan jatkui täällä 90-luvulle asti.
kuva 22.09.2005 03:50 Markku Blomgren  
  Oikeassa reunassa taitaa olla Talgo-junan runko, varmaankin sen ensimmäisen. On muuten aikasta matalan näköinen tuo juna, alkaa jopa epäilemään, että onko siinä edes kunnon seisomakorkeus sisällä?
kuva 22.09.2005 02:58 Leo Männistö  
  hyi miten steriiliä... jotta nykydieseleihin saataisiin edes hieman hektisyyttä ja ennenkaikkea kömyä isolla koolla, pitäisi siirtyä raskaan polttoöljyn käyttöön =) Riittäisi koneapulaisellakin hommaa kun saisi olla vähän väliä separaattoria rassaamassa =)
kuva 22.09.2005 00:18 Tero Kovanen  
  Niin...ajolangathan on Ratahallintokeskuksen vastuulla, ei VR:n.....VR on vain kärsijä ko. ongelmasta...
kuva 22.09.2005 00:14 Tero Korkeakoski  
  Kuparirikastetta Pyhäsalmelta Harjavaltaan. Pari junaa viikossa.
kuva 21.09.2005 22:48 Tommi K Hakala  
  Kun väristä on puhe Ome:n kohdalla;mitä vihertävää tavaraa näillä kulkee tampereen ohi?,välillä etelään,välillä pohjoiseen;hyvin tuon tavaran näköistä.
kuva 21.09.2005 22:44 Olli Keski-Rahkonen  
  Kyllä se on tässä kuvassa ihan luonnollisen värinen: malmipöly värjää vaunun aika tehokkaasti.
kuva 21.09.2005 22:36 Otto Tuomainen  
  Ajattelitteko hämätä VR:ää ja hankkia Dv15:n osa kerrallaan? Ja tuleehan tietenkin kuljettaminenkin helpommaksi kun ei kotiin tarvitse kerralla koko veturia rahdata... :)
kuva 21.09.2005 22:13 Lari Åhman  
  Perhana Eero, siitä se lähtee! ;) Joo ralliratti ois varsin asjallinen tossa seinällä, ja jos ruetaan luettelemaan mikä "roina" ois asjallista Vempusta, niin lista kasvaa ehkä turhan pitkäksi... :P