![]() |
30.05.2005 14:06 | Mika Hakala | ||
on se maailma kyllä niin hassu... rakentaa ali kulku tunneleita jo lopetetun pätkän ali. | ||||
![]() |
30.05.2005 13:52 | Olli Keski-Rahkonen | ||
Kilvessä on s päässyt vaihtumaan c:ksi, oikea muotohan on Marshal. | ||||
![]() |
30.05.2005 12:49 | Topi Lajunen | ||
"Marchal" ..eikös se englanniksi ole kumminkin "Marshall". | ||||
![]() |
30.05.2005 12:47 | Topi Lajunen | ||
Sivulta http://www.nettilinja.fi/~ahellman/vrlahi/juna1.htm löytynee tarvitsemasi tieto alalaidasta. | ||||
![]() |
30.05.2005 12:42 | Pyry Entonen | ||
Tuo rautatien arkea on muuten kaikin puolin asiallinen teos. Todella mahtavia ja monipuolisia kuvia. | ||||
![]() |
30.05.2005 12:32 | Johannes Erra | ||
Joo, VTS tulee mieleen. Itseäni ehkä vähän häiritsee tuon lipan muotoilu. Ja miksi numerotaulun yläreunan on oltava kaareva? Mutta kokonaisuutena tämä on ehkä siltikin parempi kuin tähänastinen korkea tuulilasi. | ||||
![]() |
30.05.2005 11:57 | Joni Leskinen | ||
Mitäs kaikkia kirjaimia tuolta muuten löytyy? Aakkoset ilman ääkkösiä(kö)? | ||||
![]() |
30.05.2005 11:24 | Olli Taanila | ||
Tällähän ei tosiaan testattu mitään IC-vaunujen tekniikkaa, vaan lähinnä sinisten vaunujen saneerauskelpoisuutta -- samassa hengessähän on tehty myös Einu. | ||||
![]() |
30.05.2005 11:18 | Olli Taanila | ||
Täytyy kyllä todeta, että vaikka tästä tuleekin mukavasti VTS-vaunut mieleen, niin ei tuota kyllä kauniiksi voi hyvällä tahdollakaan sanoa... | ||||
![]() |
30.05.2005 10:19 | Jape Ruotsalainen | ||
Oliko kysymykset tosiaan niin tyhmiä, ettei kukaan halua vastata? Vai hukkuvatko jotkut kysymykset kommenttitulvaan? Parannusehdotus: olisi sivu, jossa näkyisi esim 30 viimeksi käsitellyttä KUVAA eikä kaikki viimeisimmät kommentit. Nykyisellään yksittäiset kommentit hukkuvat, jos tulee kiivas keskustelu jonkun kuvan alle. Ja etenkin jos on poissa sivustolta muutaman päivän. | ||||
![]() |
30.05.2005 09:41 | Otto Tuomainen | ||
Kouvolassa olen joskus nähnyt Z-junan. | ||||
![]() |
30.05.2005 09:39 | [Tunnus poistettu] | ||
Kellon aika oli 19.30. | ||||
![]() |
30.05.2005 09:38 | [Tunnus poistettu] | ||
Tästä paikasta kulki eilen ohi kohti Helsinkiä erikoinen juna: Dv16 2021 ja kaksi Sm1-runkoa. Eipä ollut kameraa matkassa, näkikö kukaan muu tätä junaa? | ||||
![]() |
30.05.2005 09:31 | Otto Tuomainen | ||
Tästä tulikin mieleen: Mikäs sen puolenpäivän aikoihin kulkeneen (numeroa en nyt muista) Tampere-Toijala-Tampere tavarajunan vakioveturi oli 90-luvun loppupuolella? Itse näin siinä silloin sarjoja Dr13, Sr1 ja Sr2. Nykyäänhän se muistaakseni vedetään Sr2:lla. | ||||
![]() |
30.05.2005 09:15 | Kimmo Pyrhönen | ||
Näin oli, vakioveturina juurikin Dr13. | ||||
![]() |
30.05.2005 09:13 | Kimmo Pyrhönen | ||
Tämän on jo joku muukin "löytänyt": https://vaunut.org/kuvasivu.php/13149 Kukahan mahtaisi tietää tämän Dm7-vetovaunun numeron? | ||||
![]() |
30.05.2005 08:51 | [Tunnus poistettu] | ||
Vaunut on kytketty matkan aikana 1500-volttiin ja lisäksi on akut. Vaunun nro on 445004-5. | ||||
![]() |
30.05.2005 08:48 | Marko Nyby | ||
www.zuerich.info -sivuston kautta löytyy tieto, että itse Zürichissä olisi reilut 360000. Paikanpäällä kertoivat, että lähialueet mukaanluettuina olisi noin miljoona. | ||||
![]() |
30.05.2005 00:13 | Otto Tuomainen | ||
Mutta taitaa tämä olla ensimmäinen "sinisistä vapaa henkilöliikenteen rataosa" jos noita kahta ei lasketa. | ||||
![]() |
30.05.2005 00:10 | Otto Tuomainen | ||
Huopalahti-Vantaankoski... :) No siellä ei ole normaalissa liikenteessä kulkenut sinisiä toisin kuin Kotkan radalla. | ||||
![]() |
30.05.2005 00:06 | Otto Tuomainen | ||
Ei noissa (Dr14, Dv12) kotimaisissakaan mitään vikaa ole :) Mutta niitä näkee lähempääkin. | ||||
![]() |
30.05.2005 00:05 | Otto Tuomainen | ||
Viime kesänä tuli tuolla Imatrankoskella käytyä. Täytyisi kesän aikana uudelleen käydä. Sen verran upeita ilmestyksiä nuo venäläiset dieselit ovat. | ||||
![]() |
30.05.2005 00:01 | [Tunnus poistettu] | ||
Onkos tämä muuten ensimmäinen tärkeämpi rataosuus jossa ei liiku sinisiä vaunuja? Onhan Kv-Kta tärkeä mutta muuten:) | ||||
![]() |
29.05.2005 23:59 | Olavi Huotari | ||
Anteeksi ensimmäisen lauseen sönkötys :) | ||||
![]() |
29.05.2005 23:59 | Marko Nikula | ||
Kammio erottaa Sr1:n muut tilat niin, että tuuletusilma tulee suoraan ulkopuolelta eikä konehuoneen tiloista. Tuulettimien ollessa päällä vaatii tavallista enemmän voimaa, jotta kammion käytäväovet saa auki - johtuu alipaineesta. | ||||
![]() |
29.05.2005 23:59 | Olavi Huotari | ||
Hieno kuva ratapihakuva. Tuntuu kuin olisi itsekin paikalla katselemassa. Pakko tunnustaa, että kuvan vetureista minun silmääni miellyttää eniten 2M62. On se vaan niin komea ilmestys. Siksi minunkin pitää vähän väliä käydä noita (3M62U) Vartiuksessa katselemassa ja haistelemassa :) | ||||
![]() |
29.05.2005 23:57 | Otto Tuomainen | ||
Kyllä. | ||||
![]() |
29.05.2005 23:54 | Tero Korkeakoski | ||
Eikös tämä ratapiha ole siinä vesivoimalaitoksen paikkeilla ja sitten on vielä Pelkola ennen rajaa, vai olenko väärässä? | ||||
![]() |
29.05.2005 23:53 | Otto Tuomainen | ||
Eikös se vedetty ennen Dr13-veturilla? Vuonna 1999 Toijalassa näin Kyrön junan, mutta silloin sitä oli vetämässä 2701. | ||||
![]() |
29.05.2005 23:49 | [Tunnus poistettu] | ||
Timo: tuli aikoinaan paljonkin vierailtua Imk:n asema-alueella, joten on mukavaa nähdä täälläkin kuvia. Mitäköhän asiakasraiteita Imatralla vielä on jäljellä, voimalaitoksen raide lienee purettu. | ||||
![]() |
29.05.2005 23:41 | Kimmo Pyrhönen | ||
Tampereen liikenteen aikana kyllä. | ||||
![]() |
29.05.2005 23:40 | Otto Tuomainen | ||
Yläkerran ilmastointi on ainakin tehokas... | ||||
![]() |
29.05.2005 23:38 | Otto Tuomainen | ||
Tekikös Kyrön juna ennen myös Humppilan ja Loimaan vaihtotyöt? | ||||
![]() |
29.05.2005 23:38 | Tomi Lapinlampi | ||
Kaksikerrosvaunu ajalta ennen Ed-vaunuja ;) | ||||
![]() |
29.05.2005 23:28 | Mikko Mäntymäki | ||
Ennen Kyrö vaihdettiin Tampereen miehistöllä ja vetureilla. Perkele taas yksi Reeveri-juna vähemmän. | ||||
![]() |
29.05.2005 23:15 | Ilkka Hovi | ||
Punainen tötterö Pintsch kaasuvalaistuslaitteiston täyttöventtiili. Painemittari ja samanlainen vet oikealla puolella, kaasusäiliöt ( 2 kpl ) tenderin peräpään alla. | ||||
![]() |
29.05.2005 23:05 | Otto Tuomainen | ||
Olettaisin, että tässä oli kysymys siitä että Kyrön vaihtotyöt hoidetaan Turusta käsin turkulaisella henkilökunnalla. Ja tamperelaiset käyvät mm. Loimaalla. | ||||
![]() |
29.05.2005 22:57 | Harri Häyrinen | ||
Eikös Tampereen kauko ohjaa koko Toijala-Turku välin Turun tulo"tolpalle" saakka?? vai oonko ymmärtäny ihan väärin..?? | ||||
![]() |
29.05.2005 22:42 | Tero Korkeakoski | ||
Paljonkos Zürichissa on asukkaita (+ lähialueet) | ||||
![]() |
29.05.2005 22:38 | Juho Haapala | ||
Lauantain jälkeen tuoki on sotkettu... | ||||
![]() |
29.05.2005 22:17 | [Tunnus poistettu] | ||
Muistan hyvin nämä Pasilan satulatankki Mullikuhnurit (Vr4:t), kun ne mustan puhuvina ahersivat Sörnäisten sataman puulaiturilla tai työnsivät vaunuroikkia Psl:n laskumäen yli, joita tapahtumia mun oli ilo monta kertaa saada seurata. Eiks se Kuo. Kp Leenakin ollut musta. Ainakin niin olen tunnistavinani v 1971 otetussa kuvassa. Ja miten mahto olla Hitlerit väritykseltään alkuaikoina Suomessa liikennöidessään ennen suomettumistaan. Ainakin 1950-luvun alussa niiden kytkintangot ja kiertokankien kevennus urat oli maalattu sillai lohen punaisiksi. Ei siis niin punaisiksi kuin myöhemmin meidän Rulla-koneissa oli väritys. Tämän mukaan vanhimmat Tk3:kin olisivat ehtineet uutena olla sinisiä. Noin yleisesti ottaen kyllähän loppuaikoina aika moni höyryveturi näytti väritykseltään olevan hyvin tumma. Heti konepajakorjausten jälkeeen niitä näki pääsääntöisesti kirkkaan vihreinä. | ||||
![]() |
29.05.2005 22:17 | Niila Heikkilä | ||
Tuo on tehty (kuten sarjan muutkin kuvat) avaamalla kameran suljin ja laukomalla salamaa eri suunnista kohti kohdetta. Tunnelin toisessa päässä on tuulensuojamuovi, ja ehkäpä tuolla tukirakennelmalla on haettu tiettyä koristeellisuutta. | ||||
![]() |
29.05.2005 22:14 | Perttu Karttunen | ||
Alareunassa kaksi reunimmaista on viheltimille (Kimeä ja mataka) sitten on soittokellon nappi, kolms vasemmalta on itsellenikin epäselvä... | ||||
![]() |
29.05.2005 22:09 | Lari Åhman | ||
No koska Sr1:ssä tuuletusilma kulkee näiden kulkukäytävien läpi, kuten Olli jo kertoi, pitää käsittääkseni ilmavirtaa hieman rauhoittaa, ettei siellä kävisi ihan mahoton puhakka. | ||||
![]() |
29.05.2005 22:04 | Petri Aho | ||
Mitä muuten tarkoittaa "rauhoituskammio"? Onko se vaan joku keksitty nimi, vai onko se jokin virallinen nimi? Kun ei oikein tiedä. | ||||
![]() |
29.05.2005 22:04 | Lari Åhman | ||
No siinä tapauksessa ohjaamosta toiseen siirtyminen tapahtuu varsin "ergonomisesti" ilman turhaa ovien paiskomista. Hyvä niin... | ||||
![]() |
29.05.2005 22:03 | Petri Aho | ||
Näissä Sr2:ssa ei kyllä taida olla niitä kammioita. En ainakaan ole nähnyt. Olen itse aikas paljon viettänyt aikaa tällaisissa koneissa ja olen käynyt tuolla konehuoneessakin. On muuten kova meteli tässäkin koneessa ajon aikana kun avaa tuon konehuoneen ja ohjaamon välisen oven. Mutta kyllä se Sr1 aina voittaa metelissä:) | ||||
![]() |
29.05.2005 22:00 | Olli Keski-Rahkonen | ||
Sr2:ssa ei tuuletusilma kulje tämän käytävän poikki joten rauhoituskammioitakaan ei tarvita. | ||||
![]() |
29.05.2005 21:56 | [Tunnus poistettu] | ||
Kuvassa näkyy eräs merkittävä tekijä, jossa Hv1 poikkeaa Hv2-ja Hv3-sarjoista. Kattilan rintalevy on suora. Eli kääntäen Hv1:sten hytän lattiapinta-ala on hieman uudempia sisariaan suurempi. | ||||
![]() |
29.05.2005 21:50 | Lari Åhman | ||
Onkos tässä Sr2:ssa tuossa käytävällä niitä rauhoituskammioiden ovia eli väliovia kuten on Kaalihäkeissä? Ei ainakaan tässä näyttäisi olevan, tai sitten joku on kiilannut ne auki... ;) Nimittäin Sr1:ssä niistä ovista jo voi päätellä, missä maassa valmistetussa vehkeessä ollaan, sellaista repimistä niiden kiinnilaitto on! ;) | ||||
![]() |
29.05.2005 21:41 | Tommi K Hakala | ||
Nyt tuossa on polygarbonaattia ikkunat,kestää ilkivaltaa paremmin...ja sijainti suoraan tehtaan portin/vahtikopin edessä hillitsee tuhoamista. |