|
|
19.09.2005 21:18 | Otto Tuomainen | ||
| Niitähän ne. | ||||
|
|
19.09.2005 21:18 | Ville Saarelainen | ||
| Muistelen lukeneeni jostain sen tapaisesta, kun vaan muistaisi mistä luin. Kotalasta (?) haettiin raakapuulasteja jonnekin 1988 tai 1989 asti, ja papereissa lähtöpaikkana luki Haapamäki. Lopulta pikkulinnut lauloi asiasta pääkonttoriin asti, ja hommalle laitettiin stoppi. | ||||
|
|
19.09.2005 21:14 | Tommi K Hakala | ||
| Shimmn? | ||||
|
|
19.09.2005 21:11 | Olavi Huotari | ||
| Mitä vaunuja ovat nuo harjakattoiset? | ||||
|
|
19.09.2005 20:59 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Todella upea kuva. | ||||
|
|
19.09.2005 20:53 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Mitä eroa on 27- ja 25- sarjojen ajopöydillä? | ||||
|
|
19.09.2005 20:48 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Kyllä on tosiaan hieno kuvasarja. :) | ||||
|
|
19.09.2005 20:43 | Pasi Seppälä | ||
| Hieno kuvasarja taas! Jyhkeitä nämä naapurin dieselkoneet, varsinkin jos on sattunut joskus kuulemaan näistä kantautuvia työsoundeja. | ||||
|
|
19.09.2005 20:21 | Mikko Martimo | ||
| Niinhän sitä luultiin. Vaan eipä taida olla jäätelönmyynti kannattavampaa. | ||||
|
|
19.09.2005 20:15 | Miika Rissanen | ||
| haha, parempi onni ensikerralla <: | ||||
|
|
19.09.2005 20:13 | Juha Knaapila | ||
| Aiheellinen ilman muuta, mutta aika kallis ratkaisu, kun halvempiakin tulisi mieleen. Toisaalta, kuulin että siirron toinen syy olisi ollut se, että tuohon saatiin tila mahdolliselle uudelle raiteelle. | ||||
|
|
19.09.2005 19:49 | Eero Heinonen | ||
| Virallisuus ei paljoa paina, eikös se ollut 1990-lukua, kun Piilistä (Haapamäki-Virrat) haettiin Pommilla (!) raakapuuta? | ||||
|
|
19.09.2005 19:47 | Eero Heinonen | ||
| Toinen kone voi olla kierrosta eksynyt tai ylimääräisen junan vetäjä. | ||||
|
|
19.09.2005 19:45 | Eero Heinonen | ||
| Ja todennäköisesti ylikulkujen muutokset. | ||||
|
|
19.09.2005 19:38 | Eero Heinonen | ||
| Vaihtotyösuorite ei ollut järin huima, se vaan siirsi nämä valkoisen aineen kuljetusvaunut pois Roope-junan edestä. Tällä hetkellä sama härveli on oikoratatyömaalla. | ||||
|
|
19.09.2005 19:23 | Eero Heinonen | ||
| Onko niihin tehty "Riksu-järjestelmän" asennuksen yhteydessä tuo 2700-tyylinen ajopöytä? | ||||
|
|
19.09.2005 19:23 | Tommi K Hakala | ||
| Mihin käyttöön tälläistä "mini-Mas"-vaunua on käytetty? | ||||
|
|
19.09.2005 19:21 | Eero Heinonen | ||
| Tässä vaiheessa siinä ei ollut töhryjä (pe-ilta, ~19.30). Koska yksi sivuovi oli lukitsematon (kiinni kuitenkin, tarkistin oma-aloitteisesti lukitukset), kävin sisällä tarkistamassa ettei asiaan kuulumattomia ollut pesiytynyt vaunuun ja toki suuresti plootuja suojelevana tahona yritin lukita auki olleen oven, mutta kolmion tappi oli niin hoikka, että kolmio pyöri vain tuloksettomasti ympäri. | ||||
|
|
19.09.2005 19:17 | Otto Tuomainen | ||
| Tämä on näköjään 2565, 2566 tai 2568. | ||||
|
|
19.09.2005 19:14 | Eero Heinonen | ||
| Vaunut tullaan maalaamaan alkuperäiseen asuun, tämä on vasta pohjamaali. | ||||
|
|
19.09.2005 19:13 | Eero Heinonen | ||
| Ettei olisi 160:n nopeudennosto? | ||||
|
|
19.09.2005 19:04 | Tommi K Hakala | ||
| -Aikakauden kuviin verrattuna liian puhdas Dr13. | ||||
|
|
19.09.2005 19:02 | Eero Heinonen | ||
| Vihreä roskis vähän pistää silmään, mutta muuten ei valituksen aihetta. | ||||
|
|
19.09.2005 18:56 | Teemu Lokka | ||
| Hmm.. joskus 80-luvun puolivälissä matkasin junalla Hillosensalmelta Otavaan motilla. Tais jopa olla sami mottina. | ||||
|
|
19.09.2005 18:42 | Olavi Huotari | ||
| Joko Tve4 pääsi itsensä kanssa yksimielisyyteen kumpi tämä on, 5380 vai 5830? Jos oikein muistan niin 18.9 junan kuljettaja kertoi numeron olevan 5380. | ||||
|
|
19.09.2005 18:36 | Juha Paulavuo | ||
| No, jo mä tota ehdin kanssa ihmetellä. Piti käydä ottamassa kuvakin, mutta Eero ehti. | ||||
|
|
19.09.2005 18:35 | Tommi K Hakala | ||
| Onkohan noita Obb-vaunuja vielä paljon liikenteessä,tänään sellainen matkasi tampereen ratapihalle pohjoisesta päin.Ei vaan cargon luettelo tunne ko. litteraa... | ||||
|
|
19.09.2005 18:34 | Juha Paulavuo | ||
| Noihin kun vielä saisi Esson/Shellin aikauden mukaiset maaöaukset, niin a vot!!! | ||||
|
|
19.09.2005 18:33 | Olavi Huotari | ||
| Ratapihan länsipäässä on opastin, mutta se on jossakin tuolla vihreiden vaunujen takana. Onko se sitten pääopastin? | ||||
|
|
19.09.2005 18:32 | Juha Paulavuo | ||
| Historian havinaa. En tiedä olisiko Lahdessa toimiva Sotilaslääketieteen museo kinnostunut, jos tuolle kotia haeskelet | ||||
|
|
19.09.2005 18:29 | Arto Papunen | ||
| Miksei täällä ole pääopastimia tuossa ollenkaan? | ||||
|
|
19.09.2005 18:03 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tämä vaunu taisi tulla tänä aamuna Pasilaan tavarajunalla. Oli melkoiset lovet sekä töherretty, Erkkilän sillassa ei tainnut riittää maalattavaa. | ||||
|
|
19.09.2005 17:55 | Janne Määttä | ||
| Eipä tuossa tolppamallissakaan mitään erityistä ole muuttunut, ihan hyvin istuu 1970-luvulle sekin. | ||||
|
|
19.09.2005 17:46 | Jarkko Rokka | ||
| Hiano kuva! Itekki meinasin kesällä kuvata samalla kohdalla, tosin homman esti ankara rehevöityminen! :( | ||||
|
|
19.09.2005 17:45 | Ville Lindblom | ||
| Junassa 60 tuo tuli Ilmalaan sunnuntai-aamuna joten jos on siinä rungossa niin se lähtenee tänään pohjoisesta kohti etelää. Ja mitä tuota vaunua katselin niin ei siinä ollut mikään muuttunut muuta kuin numero ja littera? | ||||
|
|
19.09.2005 17:33 | Teemu Vehkaoja | ||
| Oikeastaan hullua sinänsä, ettei käytetä pyöriviä kytkimiä. Tämähän on standardiratkaisu jenkkilässä, kun ajetaan pitkiä unit-junia (unit = vain yhtä bulk-lajia kyydissä). Kaatolaitteeseen mahtuu 1-4 vaunua kerrallaan, eikä vaunuja tarvitse irroittaa toisistaan purkauksen ajaksi. Vaunua kaadetaan maksimissaan 180 astetta, jolloin jarruletkuakaan ei tarvitse irroittaa, hallittavuus säilyy paremmin ja koko juna saadaan purkupaikan läpi yhdellä kertaa. Vaunun taarapaino luonnollisesti putoaa (mikä tarkoittaa lisää hyötykuormaa), kun ei tarvita mitään pohjaluukkuja ja niiden lukkolaitteita jne. Tämähän tietysti vähentää myös huollon tarvetta. Muuta liekö SA-3:a saatavilla pyörivämallisena? | ||||
|
|
19.09.2005 16:38 | Teppo Niemi | ||
| Ratahallintokeskuksen verkkoselostuksen mukaan kohtausmahdollisuus on Alavudella, Ähtärissä, Pihlajavedellä, Haapamäellä, Keuruulla, Petäjävedellä, Vilppulassa, sekä Korkeakoskella. Näissä Alavudella ja Keuruulla on käsivaihteet, jotka pitää kääntää paikallisesti, vaikka opastimet asetetaan keskitetysti Seinäjoelta. | ||||
|
|
19.09.2005 16:23 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Missäs junissa tuo kulkee, jos vaikka piipahtaisi Tampereella vakoilemassa? | ||||
|
|
19.09.2005 15:40 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Kyllä tuossa "lukee" konduktöörivaunu, kun keskellä vaunua on toi konduktöörin lakkia esittävä kuvio. Ettei tämä s-muunnos vaan liittyis makuuvaunujen tekniseen puoleen? | ||||
|
|
19.09.2005 15:30 | Joona Kärkkäinen | ||
| Mutta miksi siina on 2lk tarra eikä lue konduktöörivaunu mutta miten se liitty Emd:hen vai Edm:ään. | ||||
|
|
19.09.2005 15:27 | Joona Kärkkäinen | ||
| s:hän tarkoittaa palveluvaunua mutta onkohan mikään muuttunut kuin littera... | ||||
|
|
19.09.2005 15:27 | Teemu Lokka | ||
| ok, kohta tuokin vaihtaa väriä et sopii paremmin muitten vaunujen väritykseen :D | ||||
|
|
19.09.2005 15:17 | Kimmo Pyrhönen | ||
| ADtranzin valmistetta, hyvää tietoa norskijunista saa http://www.jernbane.net/ osoitteesta. | ||||
|
|
19.09.2005 15:14 | Samu Sirkiä | ||
| Sillalle johtaa ilmeisesti jonkinlaiset rappuset tuon "paineputki" -kyltin kohdalla. Rakennelma on visuaalisesti varsin mielenkiintoinen ja näyttää aikamoiselta viritykseltä :) | ||||
|
|
19.09.2005 15:03 | Arto Papunen | ||
| Millä paikoilla junia pystyy kohtauttamaan Seinäjoki-Jyväskylä/Orivesi väleillä? | ||||
|
|
19.09.2005 14:58 | Arto Papunen | ||
| O. | ||||
|
|
19.09.2005 14:45 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Ruman ja epäaerodynaamisen näköinen peli. | ||||
|
|
19.09.2005 14:39 | Juha Paulavuo | ||
| Menevän näköinen peli. | ||||
|
|
19.09.2005 14:37 | Juha Paulavuo | ||
| Ovatko nuo paikallista valmistetta vai misssä ne on tehty?? Komeat ovat värit... |
||||
|
|
19.09.2005 13:23 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Koristeenahan nuo, museolinjaa. | ||||
|
|
19.09.2005 13:21 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Kuva huokuu ilmiselvää 1970-luvun henkeä. Voisi henkiä vanhempaakin, mutta nuo sähköradan rakenteet... Tietysti joku tolppaspesialisti saattaa kommentoida jotakin taustan voimalinjan rakenteesta! | ||||