Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 19.09.2005 21:18 Otto Tuomainen  
  Niitähän ne.
kuva 19.09.2005 21:18 Ville Saarelainen  
  Muistelen lukeneeni jostain sen tapaisesta, kun vaan muistaisi mistä luin. Kotalasta (?) haettiin raakapuulasteja jonnekin 1988 tai 1989 asti, ja papereissa lähtöpaikkana luki Haapamäki. Lopulta pikkulinnut lauloi asiasta pääkonttoriin asti, ja hommalle laitettiin stoppi.
kuva 19.09.2005 21:14 Tommi K Hakala  
  Shimmn?
kuva 19.09.2005 21:11 Olavi Huotari  
  Mitä vaunuja ovat nuo harjakattoiset?
kuva 19.09.2005 20:59 Valtteri Keski-Säntti  
  Todella upea kuva.
kuva 19.09.2005 20:53 Valtteri Keski-Säntti  
  Mitä eroa on 27- ja 25- sarjojen ajopöydillä?
kuva 19.09.2005 20:48 Valtteri Keski-Säntti  
  Kyllä on tosiaan hieno kuvasarja. :)
kuva 19.09.2005 20:43 Pasi Seppälä  
  Hieno kuvasarja taas! Jyhkeitä nämä naapurin dieselkoneet, varsinkin jos on sattunut joskus kuulemaan näistä kantautuvia työsoundeja.
kuva 19.09.2005 20:21 Mikko Martimo  
  Niinhän sitä luultiin. Vaan eipä taida olla jäätelönmyynti kannattavampaa.
kuva 19.09.2005 20:15 Miika Rissanen  
  haha, parempi onni ensikerralla <:
kuva 19.09.2005 20:13 Juha Knaapila  
  Aiheellinen ilman muuta, mutta aika kallis ratkaisu, kun halvempiakin tulisi mieleen. Toisaalta, kuulin että siirron toinen syy olisi ollut se, että tuohon saatiin tila mahdolliselle uudelle raiteelle.
kuva 19.09.2005 19:49 Eero Heinonen  
  Virallisuus ei paljoa paina, eikös se ollut 1990-lukua, kun Piilistä (Haapamäki-Virrat) haettiin Pommilla (!) raakapuuta?
kuva 19.09.2005 19:47 Eero Heinonen  
  Toinen kone voi olla kierrosta eksynyt tai ylimääräisen junan vetäjä.
kuva 19.09.2005 19:45 Eero Heinonen  
  Ja todennäköisesti ylikulkujen muutokset.
kuva 19.09.2005 19:38 Eero Heinonen  
  Vaihtotyösuorite ei ollut järin huima, se vaan siirsi nämä valkoisen aineen kuljetusvaunut pois Roope-junan edestä. Tällä hetkellä sama härveli on oikoratatyömaalla.
kuva 19.09.2005 19:23 Eero Heinonen  
  Onko niihin tehty "Riksu-järjestelmän" asennuksen yhteydessä tuo 2700-tyylinen ajopöytä?
kuva 19.09.2005 19:23 Tommi K Hakala  
  Mihin käyttöön tälläistä "mini-Mas"-vaunua on käytetty?
kuva 19.09.2005 19:21 Eero Heinonen  
  Tässä vaiheessa siinä ei ollut töhryjä (pe-ilta, ~19.30). Koska yksi sivuovi oli lukitsematon (kiinni kuitenkin, tarkistin oma-aloitteisesti lukitukset), kävin sisällä tarkistamassa ettei asiaan kuulumattomia ollut pesiytynyt vaunuun ja toki suuresti plootuja suojelevana tahona yritin lukita auki olleen oven, mutta kolmion tappi oli niin hoikka, että kolmio pyöri vain tuloksettomasti ympäri.
kuva 19.09.2005 19:17 Otto Tuomainen  
  Tämä on näköjään 2565, 2566 tai 2568.
kuva 19.09.2005 19:14 Eero Heinonen  
  Vaunut tullaan maalaamaan alkuperäiseen asuun, tämä on vasta pohjamaali.
kuva 19.09.2005 19:13 Eero Heinonen  
  Ettei olisi 160:n nopeudennosto?
kuva 19.09.2005 19:04 Tommi K Hakala  
  -Aikakauden kuviin verrattuna liian puhdas Dr13.
kuva 19.09.2005 19:02 Eero Heinonen  
  Vihreä roskis vähän pistää silmään, mutta muuten ei valituksen aihetta.
kuva 19.09.2005 18:56 Teemu Lokka  
  Hmm.. joskus 80-luvun puolivälissä matkasin junalla Hillosensalmelta Otavaan motilla. Tais jopa olla sami mottina.
kuva 19.09.2005 18:42 Olavi Huotari  
  Joko Tve4 pääsi itsensä kanssa yksimielisyyteen kumpi tämä on, 5380 vai 5830? Jos oikein muistan niin 18.9 junan kuljettaja kertoi numeron olevan 5380.
kuva 19.09.2005 18:36 Juha Paulavuo  
  No, jo mä tota ehdin kanssa ihmetellä. Piti käydä ottamassa kuvakin, mutta Eero ehti.
kuva 19.09.2005 18:35 Tommi K Hakala  
  Onkohan noita Obb-vaunuja vielä paljon liikenteessä,tänään sellainen matkasi tampereen ratapihalle pohjoisesta päin.Ei vaan cargon luettelo tunne ko. litteraa...
kuva 19.09.2005 18:34 Juha Paulavuo  
  Noihin kun vielä saisi Esson/Shellin aikauden mukaiset maaöaukset, niin a vot!!!
kuva 19.09.2005 18:33 Olavi Huotari  
  Ratapihan länsipäässä on opastin, mutta se on jossakin tuolla vihreiden vaunujen takana. Onko se sitten pääopastin?
kuva 19.09.2005 18:32 Juha Paulavuo  
  Historian havinaa. En tiedä olisiko Lahdessa toimiva Sotilaslääketieteen museo kinnostunut, jos tuolle kotia haeskelet
kuva 19.09.2005 18:29 Arto Papunen  
  Miksei täällä ole pääopastimia tuossa ollenkaan?
kuva 19.09.2005 18:03 [Tunnus poistettu]  
  Tämä vaunu taisi tulla tänä aamuna Pasilaan tavarajunalla. Oli melkoiset lovet sekä töherretty, Erkkilän sillassa ei tainnut riittää maalattavaa.
kuva 19.09.2005 17:55 Janne Määttä  
  Eipä tuossa tolppamallissakaan mitään erityistä ole muuttunut, ihan hyvin istuu 1970-luvulle sekin.
kuva 19.09.2005 17:46 Jarkko Rokka  
  Hiano kuva! Itekki meinasin kesällä kuvata samalla kohdalla, tosin homman esti ankara rehevöityminen! :(
kuva 19.09.2005 17:45 Ville Lindblom  
  Junassa 60 tuo tuli Ilmalaan sunnuntai-aamuna joten jos on siinä rungossa niin se lähtenee tänään pohjoisesta kohti etelää. Ja mitä tuota vaunua katselin niin ei siinä ollut mikään muuttunut muuta kuin numero ja littera?
kuva 19.09.2005 17:33 Teemu Vehkaoja  
  Oikeastaan hullua sinänsä, ettei käytetä pyöriviä kytkimiä. Tämähän on standardiratkaisu jenkkilässä, kun ajetaan pitkiä unit-junia (unit = vain yhtä bulk-lajia kyydissä). Kaatolaitteeseen mahtuu 1-4 vaunua kerrallaan, eikä vaunuja tarvitse irroittaa toisistaan purkauksen ajaksi. Vaunua kaadetaan maksimissaan 180 astetta, jolloin jarruletkuakaan ei tarvitse irroittaa, hallittavuus säilyy paremmin ja koko juna saadaan purkupaikan läpi yhdellä kertaa. Vaunun taarapaino luonnollisesti putoaa (mikä tarkoittaa lisää hyötykuormaa), kun ei tarvita mitään pohjaluukkuja ja niiden lukkolaitteita jne. Tämähän tietysti vähentää myös huollon tarvetta. Muuta liekö SA-3:a saatavilla pyörivämallisena?
kuva 19.09.2005 16:38 Teppo Niemi  
  Ratahallintokeskuksen verkkoselostuksen mukaan kohtausmahdollisuus on Alavudella, Ähtärissä, Pihlajavedellä, Haapamäellä, Keuruulla, Petäjävedellä, Vilppulassa, sekä Korkeakoskella. Näissä Alavudella ja Keuruulla on käsivaihteet, jotka pitää kääntää paikallisesti, vaikka opastimet asetetaan keskitetysti Seinäjoelta.
kuva 19.09.2005 16:23 Kimmo Pyrhönen  
  Missäs junissa tuo kulkee, jos vaikka piipahtaisi Tampereella vakoilemassa?
kuva 19.09.2005 15:40 Olli Keski-Rahkonen  
  Kyllä tuossa "lukee" konduktöörivaunu, kun keskellä vaunua on toi konduktöörin lakkia esittävä kuvio. Ettei tämä s-muunnos vaan liittyis makuuvaunujen tekniseen puoleen?
kuva 19.09.2005 15:30 Joona Kärkkäinen  
  Mutta miksi siina on 2lk tarra eikä lue konduktöörivaunu mutta miten se liitty Emd:hen vai Edm:ään.
kuva 19.09.2005 15:27 Joona Kärkkäinen  
  s:hän tarkoittaa palveluvaunua mutta onkohan mikään muuttunut kuin littera...
kuva 19.09.2005 15:27 Teemu Lokka  
  ok, kohta tuokin vaihtaa väriä et sopii paremmin muitten vaunujen väritykseen :D
kuva 19.09.2005 15:17 Kimmo Pyrhönen  
  ADtranzin valmistetta, hyvää tietoa norskijunista saa http://www.jernbane.net/ osoitteesta.
kuva 19.09.2005 15:14 Samu Sirkiä  
  Sillalle johtaa ilmeisesti jonkinlaiset rappuset tuon "paineputki" -kyltin kohdalla. Rakennelma on visuaalisesti varsin mielenkiintoinen ja näyttää aikamoiselta viritykseltä :)
kuva 19.09.2005 15:03 Arto Papunen  
  Millä paikoilla junia pystyy kohtauttamaan Seinäjoki-Jyväskylä/Orivesi väleillä?
kuva 19.09.2005 14:58 Arto Papunen  
  O.
kuva 19.09.2005 14:45 Valtteri Keski-Säntti  
  Ruman ja epäaerodynaamisen näköinen peli.
kuva 19.09.2005 14:39 Juha Paulavuo  
  Menevän näköinen peli.
kuva 19.09.2005 14:37 Juha Paulavuo  
  Ovatko nuo paikallista valmistetta vai misssä ne on tehty??
Komeat ovat värit...
kuva 19.09.2005 13:23 Kimmo Pyrhönen  
  Koristeenahan nuo, museolinjaa.
kuva 19.09.2005 13:21 Kimmo Pyrhönen  
  Kuva huokuu ilmiselvää 1970-luvun henkeä. Voisi henkiä vanhempaakin, mutta nuo sähköradan rakenteet... Tietysti joku tolppaspesialisti saattaa kommentoida jotakin taustan voimalinjan rakenteesta!