|
|
18.09.2005 21:12 | Lari Nylund | ||
| EL17 2241 kuvassa näkyy kuljettaja. Olen samaa mieltä, että varsin tyylikkäät olivt kollegoiden vaatteet. Käytössä on mm. lentoliikenteestä tutut raidat hihoissa. | ||||
|
|
18.09.2005 21:06 | Otto Tuomainen | ||
| Tuo Jounin mainitsema juttu löytyy Resiinasta 4/88 sivulta 48. | ||||
|
|
18.09.2005 21:05 | Elias Murto | ||
| Etten ois minäkin ollut tuolla... vai olinkohan vielä koulussa. Tiistaisin kun on kuuteen koulua. Mutta pointtini tähän on, että kuvassa näkyy tuttu laituriemäntä :D | ||||
|
|
18.09.2005 21:03 | Lari Nylund | ||
| Kaksikerrosmakuuvaunujen ja niiden palvelutason kanssa tällä on tekemistä. | ||||
|
|
18.09.2005 20:53 | Lari Åhman | ||
| Eikös tavallisen ystävyyssiteen pitäisi periaatteessa toimia tuossa väärin päin eli siis niin, että se lenkki heitetään veturin vetokoukkuun ja vastaavasti se mikä normaalisti laitetaan veturin SA-3:een tiputettaisiin vaunun vastaavaan?? | ||||
|
|
18.09.2005 20:44 | Jorma Rauhala | ||
| Robotteja on masuunialueella, kun lämpötila on jotain +1200 eikä varmasti Moven toleranssit enää riitä. RR on todellinen rautatieperiaatteella toimiva "vanhanajan" tehdassysteemi. Verrataanpa vaikka tuotannoltaan suurempaan Tornion terästehtaaseen (otaksun), jolla ei ole omia vetureita eikä kaatolaitteita eikä edes pelletti kulje junilla saati valmiit tuotteet. Junilla saapuu vain rautaromua. RR:llä on tietysti omia vaunujakin vaikka kuinka paljon eri toimintoja varten - senkkavaunuja sulan raudan kuljetukseen ynnä muuta. |
||||
|
|
18.09.2005 20:36 | Pauli Kyllönen | ||
| Minä taasen kuvasin saman junan tasan samana päivänä kuin Karriki. Liekköhän ollaan törmätty ;) | ||||
|
|
18.09.2005 20:34 | Lasse Härkönen | ||
| Ja kuvan vasemmassa laidassa oleva km-tolppa on km 53. | ||||
|
|
18.09.2005 20:33 | Jouni Hytönen | ||
| Onkos tuossa otsassa jäänteet siitä, kun viheltimiä kokeiltiin joskus sijoittaa tuohon? | ||||
|
|
18.09.2005 20:32 | Lasse Härkönen | ||
| Joo,Palopurolla ollaan. Taustalla häämöttää Mattilan ex. tilan sininen päärakennus. | ||||
|
|
18.09.2005 20:31 | Jouni Hytönen | ||
| Voi hiivatin asianmukaisuus! :) Dr13 on näemmä sitten kytketty suoraan venäläisiin vaunuihin. Oliko niin, että on olemassa erikseen matkustajavaunuihin ja tavaravaunuihin käyvät apulenkit? Resiinassahan oli joskus kuva, kuinka Dr13:n ja venäläisvaunujen väliin oli jouduttu kytkemään Hkba, kun sopivaa "ystävyyssidettä" ei löytynyt. | ||||
|
|
18.09.2005 20:30 | Jaakko Hujanen | ||
| Miten sitten lie kuljettajilla? Näissä kuvissa ei virkapukuja näy, mutta matkustaessani Östersundista Trondheimiin jarrutukset oli tiukkoja, kun lampaita yhtäkkiä edessä. | ||||
|
|
18.09.2005 20:28 | Tommi K Hakala | ||
| Aika kalustomäärä on tuolla... | ||||
|
|
18.09.2005 20:28 | Jaakko Hujanen | ||
| Akkurat! Jotenkin Norjassa matkustaessani viimeksi kiinnitin huomiota kippareitten virkapukuihin. Ne on tosi tyylikkäät. | ||||
|
|
18.09.2005 20:28 | Jouni Hytönen | ||
| Ja vanha linja näkyy selvästi. | ||||
|
|
18.09.2005 20:28 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Onkos RR:llä käytössä enää niitä kaapelin päässä toimivia Neuvostoliiitto-robottivetureita? | ||||
|
|
18.09.2005 20:27 | Ville Lindblom | ||
| Kun en tiedä. Ihan samanlaiselta se näytti kuin Fotitkin. | ||||
|
|
18.09.2005 20:23 | Jorma Rauhala | ||
| Tässä karusellissa on siis kerrallaan yksi Vok. RR:n malmiratapihavuorossa oleva Move66 työntää lastattua pellettijunarunkoa laitteeseen niin, että yksi vaunu on kerrallaan laitteessa. Sitten välin poikkaisu ja lopun rungon lyhyt veto pois karusellista. Laitoksen koneenkäyttäjä pyöräyttää karusellia kahdesti, jotta kaikki mössö putoaisi raiteen alla olevaan kuiluun ja hihnalle. Oikeastaan kaikki putoaa jo ensimmäisellä kerralla, mutta että ei vain mitään vietäisi takaisin... Sitten työnnetään uusi condola laitteeseen, tyhjä vaunu pusketaan siinä yhteydessä samanaikaisesti pois kaatolaiteesta ja se vyöryy painovoimalla loivasti omia aikojaan malmiratapihan lähtöraiteelle (laskumäkiperiaate), jolle palautettavaa junaa näin automaattisesti kootaan, ja kytkeytyy ryskyen jo tyhjennettyihin vaunuihin. Helppoa, eikö totta. RR:n tehdasrautatiellä, noin 40 km rataa, on päivisin yhtäaikaisesti töissä viisi veturia eri osissa ratajärjestelmää. Pääalueet ovat Malmiratapiha, Levyratapiha ja Kelaratapiha, sekä masuunin ja romualueen toimintaan liityvät raiteistot. Yhteensä on 10 veturia (9 Move66 ja 1 C600). Käyntini aikana kaksi Move66:ta oli veturikonepajalla ja kolme Move66:ta seisoi varalla. | ||||
|
|
18.09.2005 20:22 | Jouni Hytönen | ||
| Hillosensalmella kilometrit 234 ja 235 ovat saman, lyhyen sillan eri päissä. | ||||
|
|
18.09.2005 20:21 | Jouni Hytönen | ||
| Onhan tästä nyt junia mennyt tuonkin opastimen aikana. (Oma valistunut arvioni) :) | ||||
|
|
18.09.2005 20:17 | Jouni Hytönen | ||
| Onkos tässä otettu matkatavaratilaa matkustajakäyttöön, vai mikä on muutostyön sisältö? | ||||
|
|
18.09.2005 20:11 | Tapio Juomukkaharju | ||
| Näin tehtiin, arkku laitettiin lasikuitu laatikoon joka asetettiin G- vaunun keskelle ja mitään muuta vaunuun ei sitten kuormattukaan. Kerran olen tällaisen vaunun nähnyt. 2 kpl lasikuitu laatikoita oli Tampereella joskus 1980- luvulla. |
||||
|
|
18.09.2005 19:56 | Jorma Rauhala | ||
| Hieno kuvasatsi Tapsalta! Junan perän lähettyvillä vasemmalla lienee Orilammen "asemarakennus". | ||||
|
|
18.09.2005 19:46 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Sama paikka oli mielessä, ehdit vaan pari sekuntia aiemmin :) | ||||
|
|
18.09.2005 19:45 | Tommi K Hakala | ||
| Tänään pyörinyt 2561 samalla paikalla,ja yhtä huonossa maalissa.Tankki on enemmän keltainen kuin harmaa... | ||||
|
|
18.09.2005 19:45 | Ville Lindblom | ||
| Lahdesta Loviisan radan varrelta | ||||
|
|
18.09.2005 19:39 | Mikko Mäntymäki | ||
| Tuttu paikka tästä paikasta on kuvia paljon mutta kyllä tämä Sr2-vetoisen IC-kakkosen voittaa. | ||||
|
|
18.09.2005 19:36 | Tommi K Hakala | ||
| Hienon näköisiä.Noitahan vanhoja tavaravaunujahan voisi myös laittaa mukaan johonkin esittelyajoihin,1991 vetämään. | ||||
|
|
18.09.2005 19:15 | Ville Väisänen | ||
| Onko P 23 alkanut kulkea kaksoisvedolla? Onko näin joka päivä? | ||||
|
|
18.09.2005 18:56 | Matti Sunell | ||
| Taitaa olla Palopuron iso peltoaukea. | ||||
|
|
18.09.2005 18:45 | Otto Vesterinen | ||
| Se siltahan taisi kokea kovia useampaankin otteeseen ja oli tiettävästi jo ennen radan virallista lakkauttamista jossain vaiheessa pidemmänkin aikaa korjaamatta ( eli olisiko ollut juuri tuolloin -84 syksyllä). Näin muistan kuulleeni, mutta muistan myös jostain lukeneeni ko. rataosan virallisen lakkautuksen tapahtuneen vuoden 85 lopussa. Olisiko jollakulla tarkempaa tietoa? | ||||
|
|
18.09.2005 18:41 | Otto Vesterinen | ||
| Eikös tuo jossain Ikaliisissa tai Parkanossa seiso maatumassa, vai muistelenko nyt oikeaa bussia? | ||||
|
|
18.09.2005 18:34 | Joni Leskinen | ||
| En kyllä muista tässä aiemmin kiviä nähneeni. Joku auto seisoskeli puomin takana. | ||||
|
|
18.09.2005 18:26 | Tommi K Hakala | ||
| No "taiteilijat" ovat keskittyneet erkkilän sillan alustan maalaukseen,sekä vanhan tavara-aseman seutuun,tuossa kuvan paikassa on asutuksen ikkunat ihan lähellä,kiinnijäämisen riski suurempi.Onneksi. | ||||
|
|
18.09.2005 18:16 | Eero Heinonen | ||
| Luulisi olevan graffitialtis paikka vaunuille... | ||||
|
|
18.09.2005 18:14 | Tommi K Hakala | ||
| Niin,ja työpaikka on tampereen tavararatapihan vieressä... | ||||
|
|
18.09.2005 18:13 | Tommi K Hakala | ||
| No tuolla yläoikealla pilkottaa Tammelan korkeita taloja,ja onhan mulla kotikenttäetu...tämä on lähes näkymä olohuoneen ikkunasta...ja useasti näille raiteille parkkeerataan vaunuja. | ||||
|
|
18.09.2005 18:10 | Eero Heinonen | ||
| Arvasin että Tommi tietää, kun mainitsit taannoin Haapamäellä käydessäsi, että työpaikkasi on noilla main. | ||||
|
|
18.09.2005 18:09 | Eero Heinonen | ||
| No eipä siinä kauaa mennyt! :) | ||||
|
|
18.09.2005 17:57 | Tommi K Hakala | ||
| Paikka tampereella naistenlahden raiteella? | ||||
|
|
18.09.2005 17:55 | Tommi K Hakala | ||
| Onko tässä ollut tuo "sankakytkin" uudesta asti? | ||||
|
|
18.09.2005 17:47 | Eero Heinonen | ||
| Mehtään meni. | ||||
|
|
18.09.2005 17:38 | Jussi-Pekka Halonen | ||
| Kuvasin saman junan samalla veturilla 5.8. ja 9.8. :D | ||||
|
|
18.09.2005 17:32 | Perttu Karttunen | ||
| Vedetääs ihan hatusta... Tämä vaunu seisoopi Ison Kirjan tarpeita varten ihan kivenheitto Keuruulta Jyväskylän suuntaan, syystä että heillä on sille ollut tarvetta :P | ||||
|
|
18.09.2005 17:25 | [Tunnus poistettu] | ||
| Hienoa että on kuva tästä sarjansa ensimmäisestäkin, tästä ei ole kovin paljoa kuvia näkynytkään. | ||||
|
|
18.09.2005 17:23 | [Tunnus poistettu] | ||
| Kyllä oli taas hieno kokoelma Tapsalta näitä Alstikoita! | ||||
|
|
18.09.2005 16:46 | Eero Heinonen | ||
| Eiköhän siellä Lätsyjen välissä ole EFiab 11594 eikä EFit, se on kuvassakin mukana oleva teräsvaunu. | ||||
|
|
18.09.2005 16:33 | Olavi Huotari | ||
| Pari päivää sitten ajoin tästä ohi ja totesin, että telit olivät häipyneet. Vain nuo kolme akselia olivat enää paikalla. | ||||
|
|
18.09.2005 16:23 | Tommi K Hakala | ||
| Sitten kun vaunu on riittävän ruostunut kuinkahan mahtaa kestää...kuuluu vaan rusaus ja tulee matalalaitainen versio vaunusta... | ||||
|
|
18.09.2005 16:22 | Tommi K Hakala | ||
| Eikös letka vain katkaista yksi vaunu kerrallaan tässä systeemissä eikä erikseen haeta vaunuja paikalle. | ||||
|
|
18.09.2005 15:43 | Aki Grönblom | ||
| Ja Jape, tervetuloa vaan uudestaankin museojunareissuille. :) | ||||