Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 18.09.2005 21:12 Lari Nylund  
  EL17 2241 kuvassa näkyy kuljettaja. Olen samaa mieltä, että varsin tyylikkäät olivt kollegoiden vaatteet. Käytössä on mm. lentoliikenteestä tutut raidat hihoissa.
kuva 18.09.2005 21:06 Otto Tuomainen  
  Tuo Jounin mainitsema juttu löytyy Resiinasta 4/88 sivulta 48.
kuva 18.09.2005 21:05 Elias Murto  
  Etten ois minäkin ollut tuolla... vai olinkohan vielä koulussa. Tiistaisin kun on kuuteen koulua. Mutta pointtini tähän on, että kuvassa näkyy tuttu laituriemäntä :D
kuva 18.09.2005 21:03 Lari Nylund  
  Kaksikerrosmakuuvaunujen ja niiden palvelutason kanssa tällä on tekemistä.
kuva 18.09.2005 20:53 Lari Åhman  
  Eikös tavallisen ystävyyssiteen pitäisi periaatteessa toimia tuossa väärin päin eli siis niin, että se lenkki heitetään veturin vetokoukkuun ja vastaavasti se mikä normaalisti laitetaan veturin SA-3:een tiputettaisiin vaunun vastaavaan??
kuva 18.09.2005 20:44 Jorma Rauhala  
  Robotteja on masuunialueella, kun lämpötila on jotain +1200 eikä varmasti Moven toleranssit enää riitä.
RR on todellinen rautatieperiaatteella toimiva "vanhanajan" tehdassysteemi. Verrataanpa vaikka tuotannoltaan suurempaan Tornion terästehtaaseen (otaksun), jolla ei ole omia vetureita eikä kaatolaitteita eikä edes pelletti kulje junilla saati valmiit tuotteet. Junilla saapuu vain rautaromua. RR:llä on tietysti omia vaunujakin vaikka kuinka paljon eri toimintoja varten - senkkavaunuja sulan raudan kuljetukseen ynnä muuta.
kuva 18.09.2005 20:36 Pauli Kyllönen  
  Minä taasen kuvasin saman junan tasan samana päivänä kuin Karriki. Liekköhän ollaan törmätty ;)
kuva 18.09.2005 20:34 Lasse Härkönen  
  Ja kuvan vasemmassa laidassa oleva km-tolppa on km 53.
kuva 18.09.2005 20:33 Jouni Hytönen  
  Onkos tuossa otsassa jäänteet siitä, kun viheltimiä kokeiltiin joskus sijoittaa tuohon?
kuva 18.09.2005 20:32 Lasse Härkönen  
  Joo,Palopurolla ollaan. Taustalla häämöttää Mattilan ex. tilan sininen päärakennus.
kuva 18.09.2005 20:31 Jouni Hytönen  
  Voi hiivatin asianmukaisuus! :) Dr13 on näemmä sitten kytketty suoraan venäläisiin vaunuihin. Oliko niin, että on olemassa erikseen matkustajavaunuihin ja tavaravaunuihin käyvät apulenkit? Resiinassahan oli joskus kuva, kuinka Dr13:n ja venäläisvaunujen väliin oli jouduttu kytkemään Hkba, kun sopivaa "ystävyyssidettä" ei löytynyt.
kuva 18.09.2005 20:30 Jaakko Hujanen  
  Miten sitten lie kuljettajilla? Näissä kuvissa ei virkapukuja näy, mutta matkustaessani Östersundista Trondheimiin jarrutukset oli tiukkoja, kun lampaita yhtäkkiä edessä.
kuva 18.09.2005 20:28 Tommi K Hakala  
  Aika kalustomäärä on tuolla...
kuva 18.09.2005 20:28 Jaakko Hujanen  
  Akkurat! Jotenkin Norjassa matkustaessani viimeksi kiinnitin huomiota kippareitten virkapukuihin. Ne on tosi tyylikkäät.
kuva 18.09.2005 20:28 Jouni Hytönen  
  Ja vanha linja näkyy selvästi.
kuva 18.09.2005 20:28 Olli Keski-Rahkonen  
  Onkos RR:llä käytössä enää niitä kaapelin päässä toimivia Neuvostoliiitto-robottivetureita?
kuva 18.09.2005 20:27 Ville Lindblom  
  Kun en tiedä. Ihan samanlaiselta se näytti kuin Fotitkin.
kuva 18.09.2005 20:23 Jorma Rauhala  
  Tässä karusellissa on siis kerrallaan yksi Vok. RR:n malmiratapihavuorossa oleva Move66 työntää lastattua pellettijunarunkoa laitteeseen niin, että yksi vaunu on kerrallaan laitteessa. Sitten välin poikkaisu ja lopun rungon lyhyt veto pois karusellista. Laitoksen koneenkäyttäjä pyöräyttää karusellia kahdesti, jotta kaikki mössö putoaisi raiteen alla olevaan kuiluun ja hihnalle. Oikeastaan kaikki putoaa jo ensimmäisellä kerralla, mutta että ei vain mitään vietäisi takaisin... Sitten työnnetään uusi condola laitteeseen, tyhjä vaunu pusketaan siinä yhteydessä samanaikaisesti pois kaatolaiteesta ja se vyöryy painovoimalla loivasti omia aikojaan malmiratapihan lähtöraiteelle (laskumäkiperiaate), jolle palautettavaa junaa näin automaattisesti kootaan, ja kytkeytyy ryskyen jo tyhjennettyihin vaunuihin. Helppoa, eikö totta. RR:n tehdasrautatiellä, noin 40 km rataa, on päivisin yhtäaikaisesti töissä viisi veturia eri osissa ratajärjestelmää. Pääalueet ovat Malmiratapiha, Levyratapiha ja Kelaratapiha, sekä masuunin ja romualueen toimintaan liityvät raiteistot. Yhteensä on 10 veturia (9 Move66 ja 1 C600). Käyntini aikana kaksi Move66:ta oli veturikonepajalla ja kolme Move66:ta seisoi varalla.
kuva 18.09.2005 20:22 Jouni Hytönen  
  Hillosensalmella kilometrit 234 ja 235 ovat saman, lyhyen sillan eri päissä.
kuva 18.09.2005 20:21 Jouni Hytönen  
  Onhan tästä nyt junia mennyt tuonkin opastimen aikana. (Oma valistunut arvioni) :)
kuva 18.09.2005 20:17 Jouni Hytönen  
  Onkos tässä otettu matkatavaratilaa matkustajakäyttöön, vai mikä on muutostyön sisältö?
kuva 18.09.2005 20:11 Tapio Juomukkaharju  
  Näin tehtiin, arkku laitettiin lasikuitu laatikoon joka asetettiin G- vaunun keskelle ja mitään muuta vaunuun ei sitten kuormattukaan. Kerran olen tällaisen vaunun nähnyt.
2 kpl lasikuitu laatikoita oli Tampereella joskus 1980- luvulla.
kuva 18.09.2005 19:56 Jorma Rauhala  
  Hieno kuvasatsi Tapsalta! Junan perän lähettyvillä vasemmalla lienee Orilammen "asemarakennus".
kuva 18.09.2005 19:46 Olli Keski-Rahkonen  
  Sama paikka oli mielessä, ehdit vaan pari sekuntia aiemmin :)
kuva 18.09.2005 19:45 Tommi K Hakala  
  Tänään pyörinyt 2561 samalla paikalla,ja yhtä huonossa maalissa.Tankki on enemmän keltainen kuin harmaa...
kuva 18.09.2005 19:45 Ville Lindblom  
  Lahdesta Loviisan radan varrelta
kuva 18.09.2005 19:39 Mikko Mäntymäki  
  Tuttu paikka tästä paikasta on kuvia paljon mutta kyllä tämä Sr2-vetoisen IC-kakkosen voittaa.
kuva 18.09.2005 19:36 Tommi K Hakala  
  Hienon näköisiä.Noitahan vanhoja tavaravaunujahan voisi myös laittaa mukaan johonkin esittelyajoihin,1991 vetämään.
kuva 18.09.2005 19:15 Ville Väisänen  
  Onko P 23 alkanut kulkea kaksoisvedolla? Onko näin joka päivä?
kuva 18.09.2005 18:56 Matti Sunell  
  Taitaa olla Palopuron iso peltoaukea.
kuva 18.09.2005 18:45 Otto Vesterinen  
  Se siltahan taisi kokea kovia useampaankin otteeseen ja oli tiettävästi jo ennen radan virallista lakkauttamista jossain vaiheessa pidemmänkin aikaa korjaamatta ( eli olisiko ollut juuri tuolloin -84 syksyllä). Näin muistan kuulleeni, mutta muistan myös jostain lukeneeni ko. rataosan virallisen lakkautuksen tapahtuneen vuoden 85 lopussa. Olisiko jollakulla tarkempaa tietoa?
kuva 18.09.2005 18:41 Otto Vesterinen  
  Eikös tuo jossain Ikaliisissa tai Parkanossa seiso maatumassa, vai muistelenko nyt oikeaa bussia?
kuva 18.09.2005 18:34 Joni Leskinen  
  En kyllä muista tässä aiemmin kiviä nähneeni. Joku auto seisoskeli puomin takana.
kuva 18.09.2005 18:26 Tommi K Hakala  
  No "taiteilijat" ovat keskittyneet erkkilän sillan alustan maalaukseen,sekä vanhan tavara-aseman seutuun,tuossa kuvan paikassa on asutuksen ikkunat ihan lähellä,kiinnijäämisen riski suurempi.Onneksi.
kuva 18.09.2005 18:16 Eero Heinonen  
  Luulisi olevan graffitialtis paikka vaunuille...
kuva 18.09.2005 18:14 Tommi K Hakala  
  Niin,ja työpaikka on tampereen tavararatapihan vieressä...
kuva 18.09.2005 18:13 Tommi K Hakala  
  No tuolla yläoikealla pilkottaa Tammelan korkeita taloja,ja onhan mulla kotikenttäetu...tämä on lähes näkymä olohuoneen ikkunasta...ja useasti näille raiteille parkkeerataan vaunuja.
kuva 18.09.2005 18:10 Eero Heinonen  
  Arvasin että Tommi tietää, kun mainitsit taannoin Haapamäellä käydessäsi, että työpaikkasi on noilla main.
kuva 18.09.2005 18:09 Eero Heinonen  
  No eipä siinä kauaa mennyt! :)
kuva 18.09.2005 17:57 Tommi K Hakala  
  Paikka tampereella naistenlahden raiteella?
kuva 18.09.2005 17:55 Tommi K Hakala  
  Onko tässä ollut tuo "sankakytkin" uudesta asti?
kuva 18.09.2005 17:47 Eero Heinonen  
  Mehtään meni.
kuva 18.09.2005 17:38 Jussi-Pekka Halonen  
  Kuvasin saman junan samalla veturilla 5.8. ja 9.8. :D
kuva 18.09.2005 17:32 Perttu Karttunen  
  Vedetääs ihan hatusta... Tämä vaunu seisoopi Ison Kirjan tarpeita varten ihan kivenheitto Keuruulta Jyväskylän suuntaan, syystä että heillä on sille ollut tarvetta :P
kuva 18.09.2005 17:25 [Tunnus poistettu]  
  Hienoa että on kuva tästä sarjansa ensimmäisestäkin, tästä ei ole kovin paljoa kuvia näkynytkään.
kuva 18.09.2005 17:23 [Tunnus poistettu]  
  Kyllä oli taas hieno kokoelma Tapsalta näitä Alstikoita!
kuva 18.09.2005 16:46 Eero Heinonen  
  Eiköhän siellä Lätsyjen välissä ole EFiab 11594 eikä EFit, se on kuvassakin mukana oleva teräsvaunu.
kuva 18.09.2005 16:33 Olavi Huotari  
  Pari päivää sitten ajoin tästä ohi ja totesin, että telit olivät häipyneet. Vain nuo kolme akselia olivat enää paikalla.
kuva 18.09.2005 16:23 Tommi K Hakala  
  Sitten kun vaunu on riittävän ruostunut kuinkahan mahtaa kestää...kuuluu vaan rusaus ja tulee matalalaitainen versio vaunusta...
kuva 18.09.2005 16:22 Tommi K Hakala  
  Eikös letka vain katkaista yksi vaunu kerrallaan tässä systeemissä eikä erikseen haeta vaunuja paikalle.
kuva 18.09.2005 15:43 Aki Grönblom  
  Ja Jape, tervetuloa vaan uudestaankin museojunareissuille. :)