Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Valtion rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 33 | Siirry alas Tulostusversio
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 489


« Vastaus #475 : Elokuu 01, 2024, 10:43:54 »

Osa radoista voi myös jättää leveäraiteisiksi ja liikennöidä nykykalustolla.

Tuosta seuraisi isoja ongelmia liikenteelle, kun radalta toiselle ei voisi kuljettaa kuin uudelleenkuormauksen kautta tai käyttämällä vaihtuvaraideleveyksistä kalustoa.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1846


« Vastaus #476 : Elokuu 01, 2024, 16:51:01 »

Tarkoitin lähinnä että VR:n vakiomallisilla  tavaravaunuilla voi ilman ongelmia ajaa Ruotsissa jos pyörät vaihdetaan.

Umpivaunujen kanssa tulee ongelmia. Melkein kaikki VR:n umpivaunut ovat liian korkeita ruotsalaisen kuormaulottuma A:n mukaisille radoille ja osa on myös liian korkeita kuormaulottuma C:n mukaisille radoille.

VR Transportin kalustoppaan mukaan juuri mikään ei kelpaa eurooppaan

https://www.vrtranspoint.fi/fi/vr-transpoint/asiakkaan-opas/kalusto/
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1094


« Vastaus #477 : Elokuu 02, 2024, 10:40:42 »


Ei tässä kukaan kait vaunuista kapeampia tee. Suomessahan on noin 10000 vaunua joissa täytyy tehdä jotain. Jos telit vaihdetaan, pyöräkertoineen, niin puhutaan (kymmenistä) tuhansista euroista per vaunu.


Jos yritykset haluavat kuljettaa tavaraa päämarkkinoille Eurooppaan, niin silloin pitää yritysten muuttaa vaunut tai ostaa/vuokrata uudet Euroopasta. Eivät kuulu valtion kustannuksiin. 

Mitä kautta tätä tavaraa oli tarkoitus kuljettaa? Haaparannan vai jollain junalautalla?
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1846


« Vastaus #478 : Elokuu 06, 2024, 06:57:33 »


Ei tässä kukaan kait vaunuista kapeampia tee. Suomessahan on noin 10000 vaunua joissa täytyy tehdä jotain. Jos telit vaihdetaan, pyöräkertoineen, niin puhutaan (kymmenistä) tuhansista euroista per vaunu.


Jos yritykset haluavat kuljettaa tavaraa päämarkkinoille Eurooppaan, niin silloin pitää yritysten muuttaa vaunut tai ostaa/vuokrata uudet Euroopasta. Eivät kuulu valtion kustannuksiin.  

Mitä kautta tätä tavaraa oli tarkoitus kuljettaa? Haaparannan vai jollain junalautalla?

Haaparannan ja tulevaisuudessa Tallinnan tunnelin kautta. Suomen rataverkko on osa Euroopan rataverkosta.

http://vaunut.org/keskustelut/index.php?action=dlattach;topic=10811.0;attach=9022;image
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1846


« Vastaus #479 : Elokuu 06, 2024, 07:17:38 »

Ja kansanedustaja puhui rantaradasta Tsaarinaikaisesta radasta ?

"Valkonen muistuttaa, että hallituksen tavoitteena on edistää myös muita hankkeita, kuten Helsingistä Tampereen suuntaan kulkevaa niin sanottua Suomi-rataa, vaikka hanke eteneekin tunnin junaa myöhemmässä vaiheessa. Valkonen jatkaa, ettei Suomen eri osia ole viisaasta asettaa vastakkain, vaan tavoitteena on toteuttaa järjestyksessä kaikki järkevät infrahankkeet."

https://yle.fi/a/74-20103276
tallennettu
Matti Melamies
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 58


« Vastaus #480 : Elokuu 06, 2024, 08:11:56 »

Kansanedustaja on ihan oikeassa. Rantarata tehtiin tsaarin aikana ja huonosti tehtiinkiin.
tallennettu
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 415


« Vastaus #481 : Elokuu 06, 2024, 08:57:11 »

Myös makkaratalo tehtiin tsaarin aikana, mikäli karttaa katsotaan...
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1846


« Vastaus #482 : Elokuu 06, 2024, 16:17:52 »


EU:n TEN-T verkosta

On julkaistu kartta verkoista sekä korridoista vuodelta 2024

Voit tarkastella rautatiekarttoja joko korridoittain, tai verkoittain ja maiden mukaan joko tavaraliikenteen tai henkilöliikenteen puolella.

Siellä on myös puutelista (TEN-T Compliance Indicators) esim. raideleveyksistä . Suomella ja Virolla on puutteita, Ruotsillakin on. 

Myös muista puutteista kuten avoimen tilan ulottumasta,  sähköverkoista, akselipainoista

https://webgate.ec.europa.eu/tentec-maps/web/public/screen/home


* Screenshot 2024-08-06 09.30.33.png (204.63 kilotavua, 1363x637 - tarkasteltu 220 kertaa.)
tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 522


« Vastaus #483 : Elokuu 06, 2024, 23:00:53 »

Käsittämättömän virheellinen raideleveyskartta ainakin Kreikan osalta. Onhan normaaliraideleveyden rata Ateenasta ainakin Kiatoon saakka ollut käytössä jo iät ja ajat. Loppuosalla 1000 mm radasta on varmaan "puutteita", onhan pääosa siitä lähinnä hylätty, ei mitään liikennettä ole ollut vuosikausiin.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1846


« Vastaus #484 : Elokuu 07, 2024, 08:42:27 »

Aamulehdessä mielipide Länsiradasta

"Hallitusohjelmaan kirjattu Länsirata yhdistäisi Lohjan, Vihdin, Veikkolan ja Histan tiiviimmin pääkaupunkiseutuun ja mahdollistaisi toisessakin suunnassa lähiliikenteen. Nämä ovat todella tärkeitä tavoitteita."

https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010609829.html
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1846


« Vastaus #485 : Elokuu 07, 2024, 08:56:51 »

Käsittämättömän virheellinen raideleveyskartta ainakin Kreikan osalta. Onhan normaaliraideleveyden rata Ateenasta ainakin Kiatoon saakka ollut käytössä jo iät ja ajat. Loppuosalla 1000 mm radasta on varmaan "puutteita", onhan pääosa siitä lähinnä hylätty, ei mitään liikennettä ole ollut vuosikausiin.


Nämä tiedot on jäsenvaltioiden toimittamat.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1801


« Vastaus #486 : Elokuu 07, 2024, 09:32:20 »

Aamulehdessä mielipide Länsiradasta

"Hallitusohjelmaan kirjattu Länsirata yhdistäisi Lohjan, Vihdin, Veikkolan ja Histan tiiviimmin pääkaupunkiseutuun ja mahdollistaisi toisessakin suunnassa lähiliikenteen. Nämä ovat todella tärkeitä tavoitteita."

https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010609829.html

Sulta jäi mielipidekirjoittajan allekirjoitus kertomatta:

"Arvi Tolvanen

opiskelija, Kokoomusnuorten 1. varapuheenjohtaja, Turku"


 Hymyilee leveästi
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1846


« Vastaus #487 : Elokuu 07, 2024, 14:53:33 »

Aamulehdessä mielipide Länsiradasta

"Hallitusohjelmaan kirjattu Länsirata yhdistäisi Lohjan, Vihdin, Veikkolan ja Histan tiiviimmin pääkaupunkiseutuun ja mahdollistaisi toisessakin suunnassa lähiliikenteen. Nämä ovat todella tärkeitä tavoitteita."

https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010609829.html

Sulta jäi mielipidekirjoittajan allekirjoitus kertomatta:

"Arvi Tolvanen

opiskelija, Kokoomusnuorten 1. varapuheenjohtaja, Turku"


 Hymyilee leveästi

Sisältö, joka on lehdessä julkisesti olemassa on tärkeämpi. Taitaa Länsirata olla ensimmäinen eurooppalainen rata joka Suomenmaahan rakennetaan.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1066


« Vastaus #488 : Elokuu 07, 2024, 15:14:06 »

Aamulehdessä mielipide Länsiradasta

"Hallitusohjelmaan kirjattu Länsirata yhdistäisi Lohjan, Vihdin, Veikkolan ja Histan tiiviimmin pääkaupunkiseutuun ja mahdollistaisi toisessakin suunnassa lähiliikenteen. Nämä ovat todella tärkeitä tavoitteita."

https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010609829.html

Sulta jäi mielipidekirjoittajan allekirjoitus kertomatta:

"Arvi Tolvanen

opiskelija, Kokoomusnuorten 1. varapuheenjohtaja, Turku"


 Hymyilee leveästi

Sama kirjoitus on ollut Hesarissa ja Turun sanomissa eli maan kolmen suurimman kaupungin ykköslehdissä.

Jos eivät turkulaiset saa julkaista asiallisia mielipiteitä länsiradasta muissakin lehdissä niin ei voi oikein puhua puolueettomasta lehdistöstä. Niin paljon ovat tamperelaiset heittäneet lokaa turkulaisten niskaan tässä asiassa, pelkäävät ilmeisesti että Tampere menettää kilpailukykynsä Turkuun verrattuna jos junayhteys sinne tulisi yhtä nopeaksi kuin mitä Tampereelle on?



tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1846


« Vastaus #489 : Elokuu 07, 2024, 15:19:49 »


Sama kirjoitus on ollut Hesarissa ja Turun sanomissa eli maan kolmen suurimman kaupungin ykköslehdissä.

Jos eivät turkulaiset saa julkaista asiallisia mielipiteitä länsiradasta muissakin lehdissä niin ei voi oikein puhua puolueettomasta lehdistöstä. Niin paljon ovat tamperelaiset heittäneet lokaa turkulaisten niskaan tässä asiassa, pelkäävät ilmeisesti että Tampere menettää kilpailukykynsä Turkuun verrattuna jos junayhteys sinne tulisi yhtä nopeaksi kuin mitä Tampereelle on?


Suomirata on edelleen hengissä ja voi hyvin.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1066


« Vastaus #490 : Elokuu 07, 2024, 15:25:04 »


Sama kirjoitus on ollut Hesarissa ja Turun sanomissa eli maan kolmen suurimman kaupungin ykköslehdissä.

Jos eivät turkulaiset saa julkaista asiallisia mielipiteitä länsiradasta muissakin lehdissä niin ei voi oikein puhua puolueettomasta lehdistöstä. Niin paljon ovat tamperelaiset heittäneet lokaa turkulaisten niskaan tässä asiassa, pelkäävät ilmeisesti että Tampere menettää kilpailukykynsä Turkuun verrattuna jos junayhteys sinne tulisi yhtä nopeaksi kuin mitä Tampereelle on?


Suomirata on edelleen hengissä ja voi hyvin.

Suomirata ei ole tämän hallituksen ohjelmassa ja siitä ehkä tamperelaiset ovat närkästyneet kun länsirata on.
Suomirata tai pääradan kapasiteetin lisäys voidaan lisäksi toteuttaa monella eri tavalla.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1846


« Vastaus #491 : Elokuu 07, 2024, 15:39:35 »

Aamulehdessä mielipide Länsiradasta

"Hallitusohjelmaan kirjattu Länsirata yhdistäisi Lohjan, Vihdin, Veikkolan ja Histan tiiviimmin pääkaupunkiseutuun ja mahdollistaisi toisessakin suunnassa lähiliikenteen. Nämä ovat todella tärkeitä tavoitteita."

https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010609829.html
YLEN uutisita löytyy tuore uutinen https://yle.fi/a/74-20103615 . Kriittisyys Länsiradan rakennusvaiheen kustannuksia kohtaan on lisääntynyt voimakkaasti kesän aikana valtuustoissa.  Osassa kunnista pidetään epävarmana, hyväksytäänkö kunnan maksuosuus rakennuskuluista valtuustossa.

Asia kävi ilmi, kun Yle otti yhteyttä radanvarsikuntien valtuustojen suurimpien puolueiden ryhmäjohtajiin.

TEN-T asetus vaatii  laajennetun ydinverkon  rakentamista 2040 mennessä: Länsirata, Suomi-rata ja itärata. Ja siten että 1435 mm junat voivat liikkua verkossa.

http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,10811.msg114072.html#msg114072
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 8051


« Vastaus #492 : Elokuu 07, 2024, 16:33:58 »

Aamulehdessä mielipide Länsiradasta

"Hallitusohjelmaan kirjattu Länsirata yhdistäisi Lohjan, Vihdin, Veikkolan ja Histan tiiviimmin pääkaupunkiseutuun ja mahdollistaisi toisessakin suunnassa lähiliikenteen. Nämä ovat todella tärkeitä tavoitteita."

https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010609829.html

Sulta jäi mielipidekirjoittajan allekirjoitus kertomatta:

"Arvi Tolvanen

opiskelija, Kokoomusnuorten 1. varapuheenjohtaja, Turku"


 Hymyilee leveästi

Sama kirjoitus on ollut Hesarissa ja Turun sanomissa eli maan kolmen suurimman kaupungin ykköslehdissä.

Jos eivät turkulaiset saa julkaista asiallisia mielipiteitä länsiradasta muissakin lehdissä niin ei voi oikein puhua puolueettomasta lehdistöstä. Niin paljon ovat tamperelaiset heittäneet lokaa turkulaisten niskaan tässä asiassa, pelkäävät ilmeisesti että Tampere menettää kilpailukykynsä Turkuun verrattuna jos junayhteys sinne tulisi yhtä nopeaksi kuin mitä Tampereelle on?

Itselleni ostin Saksasta juuri kirjan/Gekaufte Journalisten/Udo Ulfkotte)




tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1801


« Vastaus #493 : Elokuu 07, 2024, 16:39:11 »

Aamulehdessä mielipide Länsiradasta

"Hallitusohjelmaan kirjattu Länsirata yhdistäisi Lohjan, Vihdin, Veikkolan ja Histan tiiviimmin pääkaupunkiseutuun ja mahdollistaisi toisessakin suunnassa lähiliikenteen. Nämä ovat todella tärkeitä tavoitteita."

https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010609829.html
YLEN uutisita löytyy tuore uutinen https://yle.fi/a/74-20103615 . Kriittisyys Länsiradan rakennusvaiheen kustannuksia kohtaan on lisääntynyt voimakkaasti kesän aikana valtuustoissa.  Osassa kunnista pidetään epävarmana, hyväksytäänkö kunnan maksuosuus rakennuskuluista valtuustossa.

Asia kävi ilmi, kun Yle otti yhteyttä radanvarsikuntien valtuustojen suurimpien puolueiden ryhmäjohtajiin.

TEN-T asetus vaatii  laajennetun ydinverkon  rakentamista 2040 mennessä: Länsirata, Suomi-rata ja itärata. Ja siten että 1435 mm junat voivat liikkua verkossa.

Tuohon mennessä maamme talous on sillä tolalla, että EKP:n troikka tekee päätökset radoista ja muusta.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 8051


« Vastaus #494 : Elokuu 07, 2024, 16:46:16 »

Tuo mainitsemani toimittaja  Dr.Udo Ulfkotte 60-2017 (Gekaufte Journalisten) oli myös "Frankfurter Allgemeine lehden toimittaja.Hänet löydettiin kotoaan kuolleena v.17,kirjan käännökset ainakin Suomessa ja Ruotsissa on kielletty.Kirjat käsittelee meille sittemmin valheiksi-vääristellyiksi esitettyja uutisia!Olemme siirtyneet postfaktiseen aikaan jolloin faktoilla ei niinkään ople merkitystä ainoastaan sillä että saadaan jokin mikä milloinenkin projekti ajettua läpi ja maksumieshän on aina lopulta se sama!
Asiaan liittyvää löytyy Youtubesta!
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2024, 19:02:01 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 541


« Vastaus #495 : Elokuu 07, 2024, 17:48:23 »

Tuo mainitsemani toimittaja Udo Ulfkotte 60-2017 (Gekaufte Journalisten) oli myös "Frankfurter Allgemeine lehden toimittaja.Hänet löydettiin kotoaan kuolleena v.17,kirjan käännökset ainakin Suomessa ja Ruotsissa on kielletty.Kirjat käsittelee meille sittemmin valheiksi-vääristellyiksi esitettyja uutisia!Olemme siirtyneet postfaktiseen aikaan jolloin faktoilla ei niinkään ople merkitystä ainoastaan sillä että saadaan jokin mikä milloinenkin projekti ajettua läpi ja maksumieshän on aina lopulta se sama!
Asiaan liittyvää löytyy Youtubesta!

Niinpä, herra John. Valheet eivät enää ole valheita  (siis epätosia). Niitä kutsutaan nykyisin vaihtoehtoisiksi faktoiksi.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 8051


« Vastaus #496 : Elokuu 07, 2024, 19:09:19 »

Kalliiksi tulleista ja epäonnistuneista projekteista saksalaisella on vanha sanonta"Mehr als Spesen nix gewesen"eli ei mitään muuta kuin kustannuksia!

« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2024, 19:32:07 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1846


« Vastaus #497 : Elokuu 08, 2024, 08:02:01 »


Tuohon mennessä maamme talous on sillä tolalla, että EKP:n troikka tekee päätökset radoista ja muusta.

Mitä Keskuspankin rahapolitiikka tähän kuuluu. Suomi itse on viivansa piirtänyt.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1846


« Vastaus #498 : Elokuu 11, 2024, 08:15:42 »


Mielipiteen kirjoittaja kaipaa menneisyyden rautateitä

"Rautatie merkitsi uusia mahdollisuuksia ja elinvoimaa – Oikoradoilla ei ole tällaisia vaikutuksia"

https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010617721.html
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1846


« Vastaus #499 : Elokuu 13, 2024, 09:05:37 »


Osta hyvä, vähän käytetty VR ? jotta saadaan rahaa Tampereen raitiotielle.

"Hallituksen neljän miljardin euron investointiohjelman täysimittainen toteutus vaatii seuraavan kahden ja puolen vuoden aikana yritysmyyntejä tai muita vastaavia järjestelyjä."

https://yle.fi/a/74-20104114
tallennettu
Sivuja: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 33 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Valtion rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina