Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 489
|
« Vastaus #475 : Elokuu 01, 2024, 10:43:54 » |
|
Osa radoista voi myös jättää leveäraiteisiksi ja liikennöidä nykykalustolla.
Tuosta seuraisi isoja ongelmia liikenteelle, kun radalta toiselle ei voisi kuljettaa kuin uudelleenkuormauksen kautta tai käyttämällä vaihtuvaraideleveyksistä kalustoa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1846
|
« Vastaus #476 : Elokuu 01, 2024, 16:51:01 » |
|
Tarkoitin lähinnä että VR:n vakiomallisilla tavaravaunuilla voi ilman ongelmia ajaa Ruotsissa jos pyörät vaihdetaan. Umpivaunujen kanssa tulee ongelmia. Melkein kaikki VR:n umpivaunut ovat liian korkeita ruotsalaisen kuormaulottuma A:n mukaisille radoille ja osa on myös liian korkeita kuormaulottuma C:n mukaisille radoille. VR Transportin kalustoppaan mukaan juuri mikään ei kelpaa eurooppaan https://www.vrtranspoint.fi/fi/vr-transpoint/asiakkaan-opas/kalusto/
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1094
|
« Vastaus #477 : Elokuu 02, 2024, 10:40:42 » |
|
Ei tässä kukaan kait vaunuista kapeampia tee. Suomessahan on noin 10000 vaunua joissa täytyy tehdä jotain. Jos telit vaihdetaan, pyöräkertoineen, niin puhutaan (kymmenistä) tuhansista euroista per vaunu.
Jos yritykset haluavat kuljettaa tavaraa päämarkkinoille Eurooppaan, niin silloin pitää yritysten muuttaa vaunut tai ostaa/vuokrata uudet Euroopasta. Eivät kuulu valtion kustannuksiin. Mitä kautta tätä tavaraa oli tarkoitus kuljettaa? Haaparannan vai jollain junalautalla?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1846
|
« Vastaus #478 : Elokuu 06, 2024, 06:57:33 » |
|
Ei tässä kukaan kait vaunuista kapeampia tee. Suomessahan on noin 10000 vaunua joissa täytyy tehdä jotain. Jos telit vaihdetaan, pyöräkertoineen, niin puhutaan (kymmenistä) tuhansista euroista per vaunu.
Jos yritykset haluavat kuljettaa tavaraa päämarkkinoille Eurooppaan, niin silloin pitää yritysten muuttaa vaunut tai ostaa/vuokrata uudet Euroopasta. Eivät kuulu valtion kustannuksiin. Mitä kautta tätä tavaraa oli tarkoitus kuljettaa? Haaparannan vai jollain junalautalla? Haaparannan ja tulevaisuudessa Tallinnan tunnelin kautta. Suomen rataverkko on osa Euroopan rataverkosta. http://vaunut.org/keskustelut/index.php?action=dlattach;topic=10811.0;attach=9022;image
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1846
|
« Vastaus #479 : Elokuu 06, 2024, 07:17:38 » |
|
Ja kansanedustaja puhui rantaradasta Tsaarinaikaisesta radasta ? "Valkonen muistuttaa, että hallituksen tavoitteena on edistää myös muita hankkeita, kuten Helsingistä Tampereen suuntaan kulkevaa niin sanottua Suomi-rataa, vaikka hanke eteneekin tunnin junaa myöhemmässä vaiheessa. Valkonen jatkaa, ettei Suomen eri osia ole viisaasta asettaa vastakkain, vaan tavoitteena on toteuttaa järjestyksessä kaikki järkevät infrahankkeet." https://yle.fi/a/74-20103276
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Matti Melamies
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 58
|
« Vastaus #480 : Elokuu 06, 2024, 08:11:56 » |
|
Kansanedustaja on ihan oikeassa. Rantarata tehtiin tsaarin aikana ja huonosti tehtiinkiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 415
|
« Vastaus #481 : Elokuu 06, 2024, 08:57:11 » |
|
Myös makkaratalo tehtiin tsaarin aikana, mikäli karttaa katsotaan...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1846
|
« Vastaus #482 : Elokuu 06, 2024, 16:17:52 » |
|
EU:n TEN-T verkosta On julkaistu kartta verkoista sekä korridoista vuodelta 2024 Voit tarkastella rautatiekarttoja joko korridoittain, tai verkoittain ja maiden mukaan joko tavaraliikenteen tai henkilöliikenteen puolella. Siellä on myös puutelista (TEN-T Compliance Indicators) esim. raideleveyksistä . Suomella ja Virolla on puutteita, Ruotsillakin on. Myös muista puutteista kuten avoimen tilan ulottumasta, sähköverkoista, akselipainoista https://webgate.ec.europa.eu/tentec-maps/web/public/screen/home
|
|
|
|
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 522
|
« Vastaus #483 : Elokuu 06, 2024, 23:00:53 » |
|
Käsittämättömän virheellinen raideleveyskartta ainakin Kreikan osalta. Onhan normaaliraideleveyden rata Ateenasta ainakin Kiatoon saakka ollut käytössä jo iät ja ajat. Loppuosalla 1000 mm radasta on varmaan "puutteita", onhan pääosa siitä lähinnä hylätty, ei mitään liikennettä ole ollut vuosikausiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1846
|
« Vastaus #484 : Elokuu 07, 2024, 08:42:27 » |
|
Aamulehdessä mielipide Länsiradasta "Hallitusohjelmaan kirjattu Länsirata yhdistäisi Lohjan, Vihdin, Veikkolan ja Histan tiiviimmin pääkaupunkiseutuun ja mahdollistaisi toisessakin suunnassa lähiliikenteen. Nämä ovat todella tärkeitä tavoitteita." https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010609829.html
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1846
|
« Vastaus #485 : Elokuu 07, 2024, 08:56:51 » |
|
Käsittämättömän virheellinen raideleveyskartta ainakin Kreikan osalta. Onhan normaaliraideleveyden rata Ateenasta ainakin Kiatoon saakka ollut käytössä jo iät ja ajat. Loppuosalla 1000 mm radasta on varmaan "puutteita", onhan pääosa siitä lähinnä hylätty, ei mitään liikennettä ole ollut vuosikausiin.
Nämä tiedot on jäsenvaltioiden toimittamat.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1801
|
« Vastaus #486 : Elokuu 07, 2024, 09:32:20 » |
|
Aamulehdessä mielipide Länsiradasta "Hallitusohjelmaan kirjattu Länsirata yhdistäisi Lohjan, Vihdin, Veikkolan ja Histan tiiviimmin pääkaupunkiseutuun ja mahdollistaisi toisessakin suunnassa lähiliikenteen. Nämä ovat todella tärkeitä tavoitteita." https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010609829.htmlSulta jäi mielipidekirjoittajan allekirjoitus kertomatta: "Arvi Tolvanen
opiskelija, Kokoomusnuorten 1. varapuheenjohtaja, Turku" 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1846
|
« Vastaus #487 : Elokuu 07, 2024, 14:53:33 » |
|
Aamulehdessä mielipide Länsiradasta "Hallitusohjelmaan kirjattu Länsirata yhdistäisi Lohjan, Vihdin, Veikkolan ja Histan tiiviimmin pääkaupunkiseutuun ja mahdollistaisi toisessakin suunnassa lähiliikenteen. Nämä ovat todella tärkeitä tavoitteita." https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010609829.htmlSulta jäi mielipidekirjoittajan allekirjoitus kertomatta: "Arvi Tolvanen
opiskelija, Kokoomusnuorten 1. varapuheenjohtaja, Turku"  Sisältö, joka on lehdessä julkisesti olemassa on tärkeämpi. Taitaa Länsirata olla ensimmäinen eurooppalainen rata joka Suomenmaahan rakennetaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1066
|
« Vastaus #488 : Elokuu 07, 2024, 15:14:06 » |
|
Aamulehdessä mielipide Länsiradasta "Hallitusohjelmaan kirjattu Länsirata yhdistäisi Lohjan, Vihdin, Veikkolan ja Histan tiiviimmin pääkaupunkiseutuun ja mahdollistaisi toisessakin suunnassa lähiliikenteen. Nämä ovat todella tärkeitä tavoitteita." https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010609829.htmlSulta jäi mielipidekirjoittajan allekirjoitus kertomatta: "Arvi Tolvanen
opiskelija, Kokoomusnuorten 1. varapuheenjohtaja, Turku"  Sama kirjoitus on ollut Hesarissa ja Turun sanomissa eli maan kolmen suurimman kaupungin ykköslehdissä. Jos eivät turkulaiset saa julkaista asiallisia mielipiteitä länsiradasta muissakin lehdissä niin ei voi oikein puhua puolueettomasta lehdistöstä. Niin paljon ovat tamperelaiset heittäneet lokaa turkulaisten niskaan tässä asiassa, pelkäävät ilmeisesti että Tampere menettää kilpailukykynsä Turkuun verrattuna jos junayhteys sinne tulisi yhtä nopeaksi kuin mitä Tampereelle on?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1846
|
« Vastaus #489 : Elokuu 07, 2024, 15:19:49 » |
|
Sama kirjoitus on ollut Hesarissa ja Turun sanomissa eli maan kolmen suurimman kaupungin ykköslehdissä.
Jos eivät turkulaiset saa julkaista asiallisia mielipiteitä länsiradasta muissakin lehdissä niin ei voi oikein puhua puolueettomasta lehdistöstä. Niin paljon ovat tamperelaiset heittäneet lokaa turkulaisten niskaan tässä asiassa, pelkäävät ilmeisesti että Tampere menettää kilpailukykynsä Turkuun verrattuna jos junayhteys sinne tulisi yhtä nopeaksi kuin mitä Tampereelle on?
Suomirata on edelleen hengissä ja voi hyvin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1066
|
« Vastaus #490 : Elokuu 07, 2024, 15:25:04 » |
|
Sama kirjoitus on ollut Hesarissa ja Turun sanomissa eli maan kolmen suurimman kaupungin ykköslehdissä.
Jos eivät turkulaiset saa julkaista asiallisia mielipiteitä länsiradasta muissakin lehdissä niin ei voi oikein puhua puolueettomasta lehdistöstä. Niin paljon ovat tamperelaiset heittäneet lokaa turkulaisten niskaan tässä asiassa, pelkäävät ilmeisesti että Tampere menettää kilpailukykynsä Turkuun verrattuna jos junayhteys sinne tulisi yhtä nopeaksi kuin mitä Tampereelle on?
Suomirata on edelleen hengissä ja voi hyvin. Suomirata ei ole tämän hallituksen ohjelmassa ja siitä ehkä tamperelaiset ovat närkästyneet kun länsirata on. Suomirata tai pääradan kapasiteetin lisäys voidaan lisäksi toteuttaa monella eri tavalla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1846
|
« Vastaus #491 : Elokuu 07, 2024, 15:39:35 » |
|
Aamulehdessä mielipide Länsiradasta "Hallitusohjelmaan kirjattu Länsirata yhdistäisi Lohjan, Vihdin, Veikkolan ja Histan tiiviimmin pääkaupunkiseutuun ja mahdollistaisi toisessakin suunnassa lähiliikenteen. Nämä ovat todella tärkeitä tavoitteita." https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010609829.htmlYLEN uutisita löytyy tuore uutinen https://yle.fi/a/74-20103615 . Kriittisyys Länsiradan rakennusvaiheen kustannuksia kohtaan on lisääntynyt voimakkaasti kesän aikana valtuustoissa. Osassa kunnista pidetään epävarmana, hyväksytäänkö kunnan maksuosuus rakennuskuluista valtuustossa. Asia kävi ilmi, kun Yle otti yhteyttä radanvarsikuntien valtuustojen suurimpien puolueiden ryhmäjohtajiin. TEN-T asetus vaatii laajennetun ydinverkon rakentamista 2040 mennessä: Länsirata, Suomi-rata ja itärata. Ja siten että 1435 mm junat voivat liikkua verkossa. http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,10811.msg114072.html#msg114072
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 8051
|
« Vastaus #492 : Elokuu 07, 2024, 16:33:58 » |
|
Aamulehdessä mielipide Länsiradasta "Hallitusohjelmaan kirjattu Länsirata yhdistäisi Lohjan, Vihdin, Veikkolan ja Histan tiiviimmin pääkaupunkiseutuun ja mahdollistaisi toisessakin suunnassa lähiliikenteen. Nämä ovat todella tärkeitä tavoitteita." https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010609829.htmlSulta jäi mielipidekirjoittajan allekirjoitus kertomatta: "Arvi Tolvanen
opiskelija, Kokoomusnuorten 1. varapuheenjohtaja, Turku"  Sama kirjoitus on ollut Hesarissa ja Turun sanomissa eli maan kolmen suurimman kaupungin ykköslehdissä. Jos eivät turkulaiset saa julkaista asiallisia mielipiteitä länsiradasta muissakin lehdissä niin ei voi oikein puhua puolueettomasta lehdistöstä. Niin paljon ovat tamperelaiset heittäneet lokaa turkulaisten niskaan tässä asiassa, pelkäävät ilmeisesti että Tampere menettää kilpailukykynsä Turkuun verrattuna jos junayhteys sinne tulisi yhtä nopeaksi kuin mitä Tampereelle on? Itselleni ostin Saksasta juuri kirjan/Gekaufte Journalisten/Udo Ulfkotte)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1801
|
« Vastaus #493 : Elokuu 07, 2024, 16:39:11 » |
|
Aamulehdessä mielipide Länsiradasta "Hallitusohjelmaan kirjattu Länsirata yhdistäisi Lohjan, Vihdin, Veikkolan ja Histan tiiviimmin pääkaupunkiseutuun ja mahdollistaisi toisessakin suunnassa lähiliikenteen. Nämä ovat todella tärkeitä tavoitteita." https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010609829.htmlYLEN uutisita löytyy tuore uutinen https://yle.fi/a/74-20103615 . Kriittisyys Länsiradan rakennusvaiheen kustannuksia kohtaan on lisääntynyt voimakkaasti kesän aikana valtuustoissa. Osassa kunnista pidetään epävarmana, hyväksytäänkö kunnan maksuosuus rakennuskuluista valtuustossa. Asia kävi ilmi, kun Yle otti yhteyttä radanvarsikuntien valtuustojen suurimpien puolueiden ryhmäjohtajiin. TEN-T asetus vaatii laajennetun ydinverkon rakentamista 2040 mennessä: Länsirata, Suomi-rata ja itärata. Ja siten että 1435 mm junat voivat liikkua verkossa. Tuohon mennessä maamme talous on sillä tolalla, että EKP:n troikka tekee päätökset radoista ja muusta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 8051
|
« Vastaus #494 : Elokuu 07, 2024, 16:46:16 » |
|
Tuo mainitsemani toimittaja Dr.Udo Ulfkotte 60-2017 (Gekaufte Journalisten) oli myös "Frankfurter Allgemeine lehden toimittaja.Hänet löydettiin kotoaan kuolleena v.17,kirjan käännökset ainakin Suomessa ja Ruotsissa on kielletty.Kirjat käsittelee meille sittemmin valheiksi-vääristellyiksi esitettyja uutisia!Olemme siirtyneet postfaktiseen aikaan jolloin faktoilla ei niinkään ople merkitystä ainoastaan sillä että saadaan jokin mikä milloinenkin projekti ajettua läpi ja maksumieshän on aina lopulta se sama! Asiaan liittyvää löytyy Youtubesta!
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2024, 19:02:01 kirjoittanut John Lindroth »
|
tallennettu
|
|
|
|
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 541
|
« Vastaus #495 : Elokuu 07, 2024, 17:48:23 » |
|
Tuo mainitsemani toimittaja Udo Ulfkotte 60-2017 (Gekaufte Journalisten) oli myös "Frankfurter Allgemeine lehden toimittaja.Hänet löydettiin kotoaan kuolleena v.17,kirjan käännökset ainakin Suomessa ja Ruotsissa on kielletty.Kirjat käsittelee meille sittemmin valheiksi-vääristellyiksi esitettyja uutisia!Olemme siirtyneet postfaktiseen aikaan jolloin faktoilla ei niinkään ople merkitystä ainoastaan sillä että saadaan jokin mikä milloinenkin projekti ajettua läpi ja maksumieshän on aina lopulta se sama! Asiaan liittyvää löytyy Youtubesta!
Niinpä, herra John. Valheet eivät enää ole valheita (siis epätosia). Niitä kutsutaan nykyisin vaihtoehtoisiksi faktoiksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 8051
|
« Vastaus #496 : Elokuu 07, 2024, 19:09:19 » |
|
Kalliiksi tulleista ja epäonnistuneista projekteista saksalaisella on vanha sanonta"Mehr als Spesen nix gewesen"eli ei mitään muuta kuin kustannuksia!
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2024, 19:32:07 kirjoittanut John Lindroth »
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1846
|
« Vastaus #497 : Elokuu 08, 2024, 08:02:01 » |
|
Tuohon mennessä maamme talous on sillä tolalla, että EKP:n troikka tekee päätökset radoista ja muusta.
Mitä Keskuspankin rahapolitiikka tähän kuuluu. Suomi itse on viivansa piirtänyt.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1846
|
« Vastaus #499 : Elokuu 13, 2024, 09:05:37 » |
|
Osta hyvä, vähän käytetty VR ? jotta saadaan rahaa Tampereen raitiotielle. "Hallituksen neljän miljardin euron investointiohjelman täysimittainen toteutus vaatii seuraavan kahden ja puolen vuoden aikana yritysmyyntejä tai muita vastaavia järjestelyjä." https://yle.fi/a/74-20104114
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|