|
|
10.10.2005 15:44 | [Tunnus poistettu] | ||
| Jotenkin tulee tästä kuvasta mieleen pienoisrautatie :). | ||||
|
|
10.10.2005 15:44 | Timo Palokangas | ||
| Lättän kävi Kannonkoskella. vr:n joku urheilu päivä ajelivat pyörillä piispalaan. | ||||
|
|
10.10.2005 15:42 | Jouni Hytönen | ||
| Luotan siihen, että tämän palstan kuvaajilla on sen verran selkärankaa, ettei täällä ole Photoshopilla rakenneltuja kuvia. Tai jos on, niin siitä on sitten mielellään mainittu kuvatekstissä. | ||||
|
|
10.10.2005 15:38 | [Tunnus poistettu] | ||
| Kyllä sujuis junamatka rattoisasti ku pääsis tällaiseen luksusvaunuun :). | ||||
|
|
10.10.2005 15:35 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tällaisen kyytiin ku pääsis vielä nykyäänkin... | ||||
|
|
10.10.2005 15:35 | Joona Kärkkäinen | ||
| Kyllä saneeraus on selvästi parempi vaihtoehto kun että hylätään 15 vuotta aikaisemmin! | ||||
|
|
10.10.2005 15:34 | Simo Porkola | ||
| Ja minä kun luulin ensin, että tuo lättä on tuohon Photoshopilla lisätty. | ||||
|
|
10.10.2005 15:32 | [Tunnus poistettu] | ||
| 1979? | ||||
|
|
10.10.2005 15:32 | [Tunnus poistettu] | ||
| Näitäkään moottorivaunuja ei enää pahemmin liikenteessä näe :(. | ||||
|
|
10.10.2005 15:31 | [Tunnus poistettu] | ||
| Asiaa :)! | ||||
|
|
10.10.2005 15:29 | [Tunnus poistettu] | ||
| Klassikko :)! | ||||
|
|
10.10.2005 15:28 | [Tunnus poistettu] | ||
| Itsekin tullut joskus tällaisella matkustettua. | ||||
|
|
10.10.2005 15:22 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Ja joko saneerataan tai hylätään! " Perinteitä tulee noidattaa." Mitä perinnettä saneeraamattomassa 25-sarjan deevereissä on? Uusia nekin ovat olleet! | ||||
|
|
10.10.2005 15:16 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Juu niin varmaan annakin! On se ihme kun kaikki haluavat vanhan säilyvän vaikka rautatiet ovat muuttuneet jatkuvasti, Hurut, Alstikat, Porkkana, Hr1:set, Kiitojunat, Lättähatut ja höyryveturit poistuneet käytöstä, ja tilalle tullut deevereitä, Vempuja, Seeproja, Vaaleita, Susia ja Marsuja! Seuraavaksi poistuu siniset taajamajunat! Tilalle tulee Dm12! | ||||
|
|
10.10.2005 15:03 | Mika Hakala | ||
| ja paskat o mitää iloa koko dm12 projektista! ne ovat aivan perseestä. Vain natsi ajattelee tollasii " Sekin on hyvä että 25-sarjan deevereitä saneerataan"! Perinteitä tulee noudattaa. Seuraavaksi varmaan annat kiitosta kiskobussien tilaajillekin. |
||||
|
|
10.10.2005 14:57 | [Tunnus poistettu] | ||
| Vaasastahan tämä on. Tavara-asema jää kuvan ulkopuolelle vasemalle Raiteet vasemalle alas jatkuu maasillan ali asemalle. Nää raiteheet on kaikki nyt suljettuna, sillä niin yleisellä rautateiden liikennemerkillä, jonka me kaikki niin hyvin tunnemme! | ||||
|
|
10.10.2005 14:55 | Pauli Kyllönen | ||
| ja eikä siihen enää mene kovin kauaa kun Edm-makuuvaunut ovat jo rataverkollamme liikenteessä ;) | ||||
|
|
10.10.2005 14:52 | [Tunnus poistettu] | ||
| Löisin vaikka vetoa, että tuossa on höyrykäyttöinen pailneilmakompura. | ||||
|
|
10.10.2005 14:38 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Todella hieno kuva. :) Sehän on vaan hyvä että Vankkoja tulee näiden tilalle. Sekin on hyvä että 25-sarjan deevereitä saneerataan ja että tilataan uusia Edm-makuuvaunuja. Muutenhan tässä tylsistyy kohta harrastamiseen, jos mikään ei muutu... Mikä mahtaa olla viimeinen rataosa, josta siniset taajikset poistuvat..? | ||||
|
|
10.10.2005 14:32 | Simo Toikkanen | ||
| Ei, kaikki on joko romutettu tai muutettu Rbkt-vaunuiksi: https://vaunut.org/vaunut.php/Eikt.html | ||||
|
|
10.10.2005 14:30 | Mika Hakala | ||
| Pirkka-pekka peruna ja pedro hietanen serbien kylässä vol.1 | ||||
|
|
10.10.2005 14:28 | Mika Hakala | ||
| ihan lekseltaa piuhoja siellä sun täällä. Muuten nätti kuin märkä rätti. (ei nyt suinkaa rätti) | ||||
|
|
10.10.2005 14:25 | Juha Paulavuo | ||
| Huikea värimaailma | ||||
|
|
10.10.2005 14:16 | Juha Paulavuo | ||
| En muista vuosiin törmänneeni tähän. Vieläkö näitä on liikenteessä?? | ||||
|
|
10.10.2005 14:16 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Tässä on hienosti taltioitu loppusyksyn tunnelma! | ||||
|
|
10.10.2005 14:14 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Katoaviahan nämä siniset taajikset ovat. Toisaalta olisi kiva kuvata ja matkustaa jo vihdoin Dm12:llakin, eipä ole vieläkään tullut kokeiltua. Silloin kun on tuloa idän suunnalle, on aina viikonloppu ja vankka lepää. Saapa muuten nähdä, tuleeko eri reitille "vakiovankat", vai aiheuttaako esimerkiksi huollot vaunuille vaihtuvuutta. | ||||
|
|
10.10.2005 14:11 | Teppo Niemi | ||
| Pasilan konepajaa vastaan sotii se, että Pasila korjasi ja rakensi lähinnä vaunu- ja moottorikalustoa. Höyryveturit taas kuuluivat Helsingin konepajalle, joka sijaitsi nykyisten Nykytaiteen museon ja Sanomatalon paikalla | ||||
|
|
10.10.2005 14:08 | Juha Paulavuo | ||
| Voisiko osa näistä olla Tampellan veturipajalta Tampereelta? Toi rakennuskanta vain viittaisi tänne meillepäin. |
||||
|
|
10.10.2005 13:47 | Jorma Rauhala | ||
| Sörnäisten kuritushuoneen vaihtoveturi. Tällä moottorivaunulla siirrettiin Vallilan-Sörnäisten rautatieltä nykyisen Junatien ja Sörnäistenkadun "risteyksen" vaiheilla olleelta kääntöpöydältä tavaravaunuja päälinjaan nähden suorakulmaisesti kulkeneella vankilaradalla. Auto on muutosrakennettu Pasilan konepajalla, josta kuva. Maisemakuva kääntöpöydän alueelta on Elkan kuva-arkistossa (hankala haku, mutta koeta) http://www.elka.fi/kuvahaku/tkuvahaku.htm Laita kuvahakuun kunta: Helsinki, kuvan tyyppi: paperikopio, kuvan väri: mustavalko, kuvan toimiala: elintarviketeollisuus/liha ja kuvan sisällön tyyppi: näkymä/teollisuusalue. | ||||
|
|
10.10.2005 13:43 | Lari Åhman | ||
| Niinpä, samaa odottelen minäkin, että toivottavasti kerkeää kuvata vielä lumien tultua Ylivieskan mottia. Kohta alkavat täälläkin kuljettajien tyyppikoulutukset Dm12:een ja ilmeisesti ajavat 4405/6:llä Ilm-Yv välillä, tosin ihan varma asiasta en ole. | ||||
|
|
10.10.2005 13:24 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Mukava tunnelma tässä kuvassa! :) | ||||
|
|
10.10.2005 13:06 | Mika Hakala | ||
| mnkä takia ne höntit eivät voi laitta tätä ja koko isokylä-kelloselkää kuntoo. kyllä varmana lisääntys koko kemi-raja radal tavara kuljetus. | ||||
|
|
10.10.2005 12:02 | Jouni Hytönen | ||
| Ei ole (ainakaan vielä) rautapyörien jälkiä asfaltissa... :) | ||||
|
|
10.10.2005 11:58 | Jouni Hytönen | ||
| Jännittävää. | ||||
|
|
10.10.2005 11:45 | Pentti Yli-Karjanmaa | ||
| Piti kirioottaa "Serbian rannikkomaakunta", siis lainausmerkillä varustettuna. Monetenegro on valtioliitossa Serbian kanssa (Ns. Tynkä Jugoslavia), mutta käytännössä näyttää menevän: Serbia vie ja Montenegro vikisee ;-) | ||||
|
|
10.10.2005 10:39 | Jorma Rauhala | ||
| Tässä kuvassa https://vaunut.org/kuvasivu.php/12715.html?kuvaus=&paikka=&tyyppi=0&kuvaaja=515&x=100 diskovaunu on lähdössä liikenteeseen. | ||||
|
|
10.10.2005 10:27 | Simo Toikkanen | ||
| VR Oy:n tulosta miettiessä on myös hyvä muistaa se, että yhtiö ei omistajalleen voittoa tuota, kun otetaan huomioon valtion ostoliikenteen muodossa VR:lle antama rahoitus. Lisäksi YTV:n mielestä VR:n hintapyyntö YTV-alueen lähiliikenteestä on ollut liian korkea, mutta tämänhetkinen monopolitilanne ei salli liikenteen kilpailuttamista. Ja Jonne: EFit 23560:aan on asennettu jo uutena SIG-85-telit sen vuoksi, että saataisiin ko. telimallista kokemuksia IC-vaunuja ajatellen. | ||||
|
|
10.10.2005 09:55 | Teppo Niemi | ||
| Ja ennen A1 (2. A1!) vaunun käyttööntuloa 1972 väri oli myöskin sininen. Eli vaunu on maalattu presidentin vaunun väreihin. Vain ollessaan "normaali" salonkivaunu se oli ruskea. | ||||
|
|
10.10.2005 09:29 | Simo Toikkanen | ||
| Vaunun väri vain on vaihtunut siniseksi. | ||||
|
|
10.10.2005 09:18 | Lari Åhman | ||
| Kyllä on, siitä on ollut joskus aikaisemminkin keskustelua. Se on siis Kuusakosken romuttamon vaihde. Tuon radan varressa on muuten se laatikkoaurakin, josta pitäisi löytyä kuvakin täältä, linkkiä ei kyllä ole nyt mielessä... | ||||
|
|
10.10.2005 08:51 | [Tunnus poistettu] | ||
| 1.11. poistuvat 23121, 23322, 23802 ja 23416. | ||||
|
|
10.10.2005 08:28 | Teppo Niemi | ||
| Ja lisäksi Sachsenmodelle GmbH on tehnyt 4 erikoissarjaa "Sonderzug nah Pankow (pituusmittakaavaan 1:100) Sarjojen vaunuista puolet on vierailut Suomessa. | ||||
|
|
10.10.2005 08:17 | Pentti Yli-Karjanmaa | ||
| Montenegro on Serbian rannikkomaakunta, jokan haluaisi kovasti tulla itsenäiseksi. On totta ettei Montenegrossa ammuskeltu. Mutta, Serbiaa pommitettiin Naton toimesta muutama vuosi sitten. Mm. Novi Sadin rautatiesillat katkaistiin. Kauppasaarto oli päällä pidemmän aikaa. Tehtaita kyllä näkyi, toimintaa niissä ei ollut. Montenegron epävirallinen työttömyysprosentti pyöri 70 % paikkeilla! | ||||
|
|
10.10.2005 08:16 | Teppo Niemi | ||
| Teoksen K. Bossing: Regierungszüge der DDR: Reitti kulki Berlin Ostbahnhofilta Varsovan, Brestin ja Lenigradin kautta. Saman kirjan mukaan paluumatkalla vaunu 89-80 008 vaurioitui Viipurissa. Kaiken kaikkiaan kyseessä oli 14 vaunun runko. | ||||
|
|
10.10.2005 08:14 | Jarkko Korhonen | ||
| Aivan MIELETTÖMÄN hieno setti esitekuvia! Suuret kiitokset. | ||||
|
|
10.10.2005 08:07 | Teppo Niemi | ||
| Siellä samassa paikassa, jossa veikkasir Eikd:n olevan. Eli Suomen rautatiemuseossa Hyvinkäällä | ||||
|
|
10.10.2005 06:14 | Ilari Eskelinen | ||
| Missä tämä vaunu on nykyään? | ||||
|
|
10.10.2005 06:13 | Ilari Eskelinen | ||
| Tämä taitaa olla Rautatiemuseossa? | ||||
|
|
10.10.2005 03:09 | [Tunnus poistettu] | ||
| https://vaunut.org/kuvasivu.php/17450.html?&x= sattupa somasti. | ||||
|
|
10.10.2005 01:18 | Lari Nylund | ||
| Kiskobusseja on muistaakseni suunniteltu Haapamäeltä Jyväskylän ja Tampereen suuntaan, muttei Seinäjoelle ja Vaasaan. | ||||
|
|
10.10.2005 01:15 | Lari Nylund | ||
| Tuo taisi kerran olla Kuopijjossa, vaikka piti oll kotona syömässä. Terveiset äidille! | ||||