|
|
08.08.2023 10:10 | Jouni Hytönen | ||
| Näkisin, että tuo "suurimmalla osalla" on melko rankka yleistys. Suurin osa pyrkii edelleen hoitamaan arkiliikkumisensa polkupyörällä asiallisesti kuten aina ennekin. Joku kummallinen polarisaatio tälläkin yhteiskunnan sektorilla on käynnissä ja pahimmillaan se läikkyy yli suoranaisena pyörävihana ja pyöräilijöiden hengen ja terveyden tahallisena vaarantamisena. | ||||
|
|
08.08.2023 09:50 | Markku Heikkilä | ||
| Päivämäärä on on 1.12. mutta vuosiluku puuttuu, muuten täydellinen lehtileike. Selasin Suomen Kulkuneuvot n:o 3 1961, siinä on asemapäällikön luettelemat junat. | ||||
|
|
08.08.2023 08:44 | Kimmo Huhta | ||
| Millä päivämäärällä tämä lehti on ilmestynyt? Olisi kiva käydä lukemassa. | ||||
|
|
08.08.2023 08:34 | Hannu Peltola | ||
| Vielen danke, sehr geehrte Freund Esa! Little Bighorn on kyllä tätä Kanadan Bighornia kuuluisampi. Little Bighornin läpi olen ajanut Montanassa ja taistelupaikkana se on ollut yhtä epämiellyttävä kuin Ukrainan arot tänä päivänä. Maastossa ei ole mitään kasvillisuutta ja näkyvytttä on joka suuntaan kilometrejä. Pientä suojaa ovat tarjonneet maaston painaumat. |
||||
|
|
08.08.2023 08:24 | Kari Haapakangas | ||
| Kaartava alamäki on vähän ikävä, siinä on vaikea kerätä kunnon vauhtia ylämäkeen. Juu, tällä seudulla alamäki tarkoittaa laskeutumista alikulkuun ja ylämäki poistumista alikulusta. |
||||
|
|
08.08.2023 08:07 | Simo Virtanen | ||
| Alkuperäisessä ratikkasuunnitelmassa ei ollut näitä vaihteita, mutta onneksi järki voitti ja ne rakennettiin yhdellä kertaa. Näin säästytään keskustan repimiseltä uudestaan auki. Samalla "keksittiin" ajattaa toisen linjan päätepysäkiksiki Sorin aukio. | ||||
|
|
08.08.2023 00:17 | John Lindroth | ||
| Harmaapukuinen herra lienee itse pääjohtaja Erkki Aalto. | ||||
|
|
07.08.2023 22:34 | Aki Karvonen | ||
| Meikäläinenkin ehti juuri ja juuri paikalle :D | ||||
|
|
07.08.2023 22:16 | Markku Heikkilä | ||
| Minulla on lehtileike Kaleva lehdestä läpiliikenteen alettua. Silloinen Haapajärven asemapäällikkö kertoo pikajuna liikenteen alkavan lähiv osina Jyväskylään. | ||||
|
|
07.08.2023 21:58 | Esa J. Rintamäki | ||
| "I saw the train a-coming, it's rolling round the bend..." Jarrupölykö on Gd:t ja etummaisen Gfot:n nuhrannut? |
||||
|
|
07.08.2023 21:54 | Esa J. Rintamäki | ||
| Paikka ei näytä olevan "Little" Bighorn...? Wunderschön, Herr Hannu. |
||||
|
|
07.08.2023 21:50 | Esa J. Rintamäki | ||
| Loistavaa, herra Joonas, hienosti kuvattu! | ||||
|
|
07.08.2023 21:42 | Esa J. Rintamäki | ||
| Herra Rainer, ikäväkseni minun on (helsinkiläisenä) todettava, että mainitsemasi Tour de Finlande (tai Finlandaise) on koko ajan päällä, epävirallisuudestaan huolimatta. Suurimmalla osalla pyöräily ei enää aikoihin ole ollut keino päästä paikasta A paikkaan B. Vaan: se on snobbailua, esittämistä, oman surkeutensa voittamista ennätystehtailulla, väline-esittelyillä (katsokaa kurjat ja mitättömät, minullapa onkin monen tonnin pyörä, monen tonnin spandexit sun muut, minä perkele ymmärrän rahan päälle paremmin kuin te, kirotut loiset ja pinnarit). Joskus käy mielessä katukuhinaa katsellessa, että ei se Viagra taida liian kallista ollakaan...? Joillakin ihmisillä nyt vaan on paha riippuvuus henkisen itsetyydytyksen (lue: vemppaamisen) harrastamiseen. |
||||
|
Kuvasarja: Rautatieliikennettä Fraser River Canyonissa heinäkuussa 2023 |
07.08.2023 21:38 | Hannu Peltola | ||
| Kiitoksia Teemu ja Seppo! | ||||
|
|
07.08.2023 21:38 | Hannu Peltola | ||
| Kiitoksia Marko! | ||||
|
|
07.08.2023 21:37 | Hannu Peltola | ||
| Kappas, niin kyllä on vanha ratapenkka! Nämä vanhoista radoista tehdyt ulkoilutiet tai polut ovat mukavia, nyt heinäkuussa tuli vaellettua Iron Goat Trailillä vanhalla Great Northern-ratapohjalla. | ||||
|
|
07.08.2023 20:55 | Marko Hasari | ||
| Täysin samaa mieltä herrojen kanssa. Jäätävän upea kuvasarja! Kiitos Hannu. | ||||
|
|
07.08.2023 17:44 | Jimi Lappalainen | ||
| Sitähän se: https://tinyurl.com/2brvdasa | ||||
|
|
07.08.2023 17:27 | Jimi Lappalainen | ||
| North Railin Uudenkaupungin junat on tällä hetkellä peruttu elokuun loppuun saakka. | ||||
|
|
07.08.2023 17:21 | Jimi Lappalainen | ||
| Kiitos kuvan nostosta, Hannu! Tämä on todella kaunis. | ||||
|
|
07.08.2023 16:41 | Pasi Utriainen | ||
| Kiinteistörajat menevät mielenkiintoisesti. 1973 asema-alue on rautatien aluetta, mutta 1988 aseman kohdalta on muodostettu oma kiinteistö. Nykyään kiinteistö on vielä lohkottu pienempiin osiin. | ||||
|
|
07.08.2023 15:44 | Jussi Tepponen | ||
| Ruokalavaunu on kesän aikana maalattu vaunun alkuperäistä henkeä kunnioittaen. Ainakin yläilmoista tulos näyttää oikein onnistuneelta. | ||||
|
|
07.08.2023 15:38 | Jouni Hytönen | ||
| Tuota on kyllä itsekin tullut ihmeteltyä paikalla käydessä - ei ole enää mitään kiinnekohtaa, missä asemarakennus edes oli. | ||||
|
|
07.08.2023 15:33 | Jouni Hytönen | ||
| Ja Akonniemen öljysataman raiteen kiskonvaihto on jo valmistunut. | ||||
|
|
07.08.2023 13:11 | Panu Breilin | ||
| Prorata myös itse toi uudet kiskot Varkauteen/Kommilaan Kaipiaisista. Touko-heinäkuun aikana ainakin kymmenen kuormaa, kolme vaunua kerrallaan. https://vaunut.org/kuva/162056 Seuraavaksi sitten loppukesän ja syksyn aikana menee uusiksi Varkauden kolmioraiteen vähällä käytöllä olevan pohjoissivustan päällysrakenne. |
||||
|
|
07.08.2023 12:58 | Panu Breilin | ||
| Tuo Maaveden asema-alue on kyllä harvinaisen tehokkaasti kadonnut, kun koko asema-alue ratapihaa myöten on raivattu pelloksi. Toisaalta maantien varressa on yhä kyltit joissa lukee "Maavesi as". | ||||
|
|
07.08.2023 12:52 | Panu Breilin | ||
| Olisikohan vaan työmaalta toiselle siirrytty? | ||||
|
|
07.08.2023 12:51 | Panu Breilin | ||
| Asetinlaite on yhä asemarakennuksessa sisällä. | ||||
|
Kuvasarja: Rautatieliikennettä Fraser River Canyonissa heinäkuussa 2023 |
07.08.2023 11:25 | Seppo Rahja | ||
| Upeita kuvia mahtavista maisemista!!! | ||||
|
|
07.08.2023 10:58 | Jukka P. T. Ruuskanen | ||
| Erinomainen otos! | ||||
|
|
07.08.2023 10:44 | Rainer Silfverberg | ||
| Jos järjestettäiisiin "Tour de Finlande" niin tänne pitäisi yksi etappi laittaa :D | ||||
|
|
07.08.2023 10:30 | Timo Haapanen | ||
| Ovat liikenteessä olevat kiskobussit tainneet toimia aika hyvin viime aikoina ainakin kulkutietojen perusteella. | ||||
|
|
07.08.2023 10:12 | Mikko Herpman | ||
| Pientä raivausta on näköjään tehty rakennuksen ympärillä. Onko asetinlaite edelleen asemarakennuksessa sisällä vai siirretty sellaiseen konttiin ratapihan laidalle? | ||||
|
|
07.08.2023 09:40 | Marko Nyby | ||
| Näin se muuten olikin. Siviilijunan kääntymisestä oli postikorttejakin. | ||||
|
|
07.08.2023 01:10 | John Lindroth | ||
| Hv 1 sarjaa kaivataan ja myös Hv 4 veturin mahdollista kunnostusta,ja Kuva on fantastinen eli Masterpiece!Siinä aistii 555n täydet tehot! | ||||
|
|
07.08.2023 00:13 | John Lindroth | ||
| Lisää musiikillista sulosointujen kaipausta"Al i need"all i want is you. Anacostia ex Presidents 1975.(Columbia records)Säv.Tony Boyd. | ||||
|
|
06.08.2023 23:19 | Arto Papunen | ||
| Entä Tahkoluodon rata myös.. | ||||
|
|
06.08.2023 20:30 | Kari Haapakangas | ||
| Oikeastaan puhuttiin siviilijunan kääntymisestä puolivälissä palvelusaikaa. Yleensä keskellä yötä, mutta (meillä) erikoismiehillä keskipäivällä kesken kesäRovaa | ||||
|
|
06.08.2023 20:09 | Marko Nyby | ||
| Kyllähän se siviilijuna oli postikorttikamaa ainakin vielä 90-luvun alkupuolella, jolloin asia oli itsellekin ajankohtainen. | ||||
|
|
06.08.2023 19:41 | Mikko Mäntymäki | ||
| Pyöreesti laskettuna tuon kuvan junan paino on noin 500 tonnia. | ||||
|
|
06.08.2023 19:32 | Mikko Mäntymäki | ||
| Jaksaa, kun Sr1 selviää joten kuten hakejunasta jonka listapaino on 2086 tonnia, laskekaa 25 Fat vaunujen kuutiot ja ottakaa seikka huomioon että hake on märkää niin sinne perään voi tulla helposti +3000 tonnia. Isä jäi hakejunan kanssa jumiin 2 kertaa Vka-SJ välillä kun piti käyttää irtiottovirtoja jatkuvana 1000-1300A ei ihme että Sr1:n ajomoottorit ylikuumenivat. Jos Korkeakoskella ja Vilppulassa olisi ollut vaunuvaaka niin viimeistää Tampereella junaan olisi laitettu 3xDv12 tai 2xSr1. Kaiken tietäville pikku vittuilijoille etsikää pohjatieto ja laskekaa ero paljoko on eroa kuormalla jos puu on märkää kuivan sijasta, siinä teille pieni matikkatehtävä. |
||||
|
|
06.08.2023 19:24 | Mika Hakala | ||
| Talvivaara skandaalien aikaan joskus vimevuosikymmenen alkupuolella oli jännitystä, löytyisikö sieltä pian nollakäyttöinen sähköistetty rataosuus. Niin ei kumminkaan käynnyt, vaan se löytyy nyt täältä... Mitenköhän käy, tuleeko esim. Ypykkävaara-Vartius välistä vuoden 2025 liikenteeltä suljettu osuus, mikäli mailman menon oletetaan jatkuvan nykyisenkaltaisena... | ||||
|
|
06.08.2023 19:15 | Jarno Piltti | ||
| Orvot eristimet kallistuneessa tolpassa kruunaa sommittelun. | ||||
|
|
06.08.2023 19:04 | Jarno Piltti | ||
| Jos postikorttikuvan myyntibisnestä ajattelee niin siviilijuna on varmaan se myyvin juna. Eli olisko tosiaan palvelusajan viimeinen? | ||||
|
|
06.08.2023 18:20 | Marko Nyby | ||
| Ei kai tämä näin helppo ole: https://fi.wiktionary.org/wiki/Liite:Armeijaslangi -> kohta kali, merkitys 2? | ||||
|
|
06.08.2023 18:09 | Mikko Mäntymäki | ||
| Kehittyneen Excel:n tullessa erottelin V=venäläinen että tietokanta pysyi kasassa. | ||||
|
|
06.08.2023 16:19 | Ilmari Tommola | ||
| Tosiaan, oli eksynyt väärä junanumero kuvatekstiin. Pohjoiseen päin menevät on tietysti numeroitu parittomin numeroin. | ||||
|
|
06.08.2023 14:30 | Mikko Nyman | ||
| Tämä on P 269, joskin tuon saman rungon paluujuna pohjoisesta on P 276. | ||||
|
|
06.08.2023 12:56 | Erkki Nuutio | ||
| Ugh! Kalpeanaama https://www.rcaanc-cirnac.gc.ca/eng/1605796533652/1605796625692 | ||||
|
|
06.08.2023 10:47 | Teemu Saukkonen | ||
| Mitä ovat kartassa näkyvät merkinnät, kuten SISKA FLAT 3, KUPCHYNALTH 2, MOOSH 4, jne. joita vilisee alueella? Ei ne paikannimiä voi olla kun ei ole asutusta. | ||||
|
Kuvasarja: Rautatieliikennettä Fraser River Canyonissa heinäkuussa 2023 |
06.08.2023 10:33 | Teemu Saukkonen | ||
| Onpa hienoja maisemia ja kuvia | ||||