Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 17.11.2025 18:40 Juho Rintala  
  Minkälaiset muutokset näihin on tehty, jotta ei poksahda laitteet?
kuva 17.11.2025 18:36 Markku Naskali  
  Tuohan alkaa muistuttaa jo rautatieasemaa päin vastoin kuin se paikka jossa joku vuosi sitten kävin koematkustamassa M-junan.
Vaan seisakkeitahan tuollaiset nykyään oikeasti ovat kun ei enää ole toimia asemarakennuksiakaan. Onhan tuossa sentään useampia raiteita kuin jossain ihan linjan varrella, mutta silti...
kuva 17.11.2025 17:45 Tuukka Varjoranta  
  Spårakoffiin on ilmeisesti asennettu DC-DC-konvertteri ja sen pitäisi olla liikennekelpoinen. Onko sitä muuten näkynyt ajossa jännitteenvaihdoksen jälkeen?
kuva 17.11.2025 17:40 Jimi Lappalainen  
  Tauno; nyt kun katsoo kommenttiani niin kyllä se jossain kieroutuneessa mielentilassa on selvästi kirjoitettu, voi hyvänen aika :D Lisenssi kuivumaan...
kuva 17.11.2025 17:21 Jari Välimaa  
  Varmaankin yhtä usein kuin pääkaupungin lähijunaraiteilla.
kuva 17.11.2025 16:40 Rasmus Viirre  
  Kiitos herra Esa! Luontoäiti on se, joka päättää millaisissa olosuhteissa saa kamera kourassa vaeltaa. Toisinaan se juuri antaa harrastuksellemme sitä maustetta.
kuva 17.11.2025 16:10 Jouni Halinen  
  Liittyy edellisiin kommenteihini. Puolassa räjähti: Vaurioitunutta rataa on käytetty Ukrainalle toimitettavan avun kuljetuksissa. Tällaisesta tapauksesta juurikin kirjoitin en mistään sellaisesta mihin tarvitaan sateelliittikuvia. Eli iskemällä sähkönsyötto/ajolanka kohteisiin vahingot ovat taatusti vielä paljon pahempia. Liikennekatkoja syntyy. Vielä lisäys edelliseen kommenttiin. Varusmiehiä voidaan käyttää ihan tositoimessa kovat piipussa palveluksen loppupuolella, kuitenkin vain tehtävissä johon he ovat koulutuksen saaneet.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/af74269c-131a-499a-bbe0-e59efe1a32f1
kuva 17.11.2025 16:03 John Lindroth  
  Surullista!
kuva 17.11.2025 15:45 Esa J. Rintamäki  
  Tämä !!!

"Mä vaelsin läpi tuulen ja tuiskun, nähdäkseni Kaalihäkin..."

Erinomainen kuva! Kertoo myös sen, että talven tulolle ei mahda lakimiehetkään mitään.
kuva 17.11.2025 15:31 Roope Prusila  
  Saa nähdä koska tulee ensimmäinen häiriö liikenteeseen siten, että Poriin menevä tai sieltä tuleva kaukojuna ohjataan tuonne välilaiturin raiteille. Normaalissa tilanteessa niitä ei ole mitään järkeä kierrättää sen kautta vaan siksi kun mahdollisuus olisi olemassa.
kuva 17.11.2025 15:02 Kari Haapakangas  
  Siis avattiinko tämä ihan retkeijöiden iloksi?

Jumiongelma taisi koskea ennemmin maantieliikenteen siltoja, joista aiheutui varsin legendaarisia liikenneruuhkia.
kuva 17.11.2025 14:00 Kimmo Huhta  
  Upea kuva. Autojen valot, tasoristeyksen valot, hämäryys, sommittelu, kaikki toimii hienosti.
kuva 17.11.2025 13:38 Tauno Hermola  
  Ei kai sitä junaa varten tarvitse nostaa? ;)
kuva 17.11.2025 11:26 Jimi Lappalainen  
  Luulisi normaalin junaliikenteen käyneen säännöllisyydestä?
kuva 17.11.2025 11:08 Pertti Miettinen  
  Nostettiinkos tuota koskaan säännöllisesti toimivuuden varmistamiseksi? Tuskin on, kun jäänyt jumiin enemmän ja vähemmän.
kuva 17.11.2025 10:58 Jukka P. T. Ruuskanen  
  Onko museoraitiovaunuissa ajokuntoisia, jotka pystyvät liikkumaan nykyisellä jännitejärjestelmällä?
kuva 17.11.2025 09:56 Riku Outinen  
  Ne kartongit menee toisin päin, Heinolassa on se tehdas. :) Tässä tyhjänä.
kuva 17.11.2025 08:36 Veeti Saukkonen  
  kuvasin tän saman junan
kuva 17.11.2025 04:01 Esa J. Rintamäki  
  Aivan, herra Jorma.

Raha ei haise. Ei etenkään bitteinä jonkun eestulemattoman nilkin omalla numerotilillä, jossain piilossa. Eikä turhia ja/tai liian ikäviä kysymyksiä koskaan esitetä.

Se, että tämänlaatuista piilokorruptiota on täällä Suomessa, se kertoo meistä itsestämme kaiken oleellisen.
kuva 17.11.2025 02:02 Antti Tapani Häkkinen  
  Laittaisin numeroksi Joensuun päivystäjän tyypillisen numeron eli 6601.
kuva 17.11.2025 00:43 Jorma Rauhala  
  Tosiaan, tämä on Helsingin - oman kertomansa mukaan maailman toimivimman kaupungin - vanhin raitiovaunutyyppi, mitä voidaan käyttää tällaisissa historiallisissa satavuotisjuhlissa. Voimme olla täysin varmoja, että Käpylän raitiotien 150-v juhliin ei ole enää tätäkään vaunutyyppiä tallessa ja sitä tapahtumaa juhlistetaan aikanaan "museoajelulla" jollain vielä näkemättömällä puolalaisella Stadler Nordic -vaunulla vuodelta ~2030... kun kaikki vanhemmat vaunut on jo ehditty "kierrättää" Romu-Keinäsellä.
kuva 17.11.2025 00:18 Jonne Seppänen  
  Asiaan vihkiytyneiden harrastajien ansiosta meillä on jonkinlaista museokiskoliikennekalustoa Suomessa ajossa. VR luopui omasta museokalustosta kuluvan vuoden aikana, eikä myöskään ajokuntoista museoraitievaunua löydy maan pääkaupungista tällaiseeheen tapahtumaan. Surullista.
kuva 16.11.2025 22:02 Juho Rintala  
  Tämmöisen COLD startti kelpais nähdä :D
kuva 16.11.2025 20:49 Juho Rintala  
  Asialliset kuvat sinulla tältä päivältä!
kuva 16.11.2025 20:49 Rasmus Viirre  
  Hiivitään jotta yksikään paikallisista ei hermostuisi.. ”Taas siinä menee joku kauhee hökötys! Noniin, missäs se mun lähijuna viipyy?”
kuva 16.11.2025 18:52 Otto Tuomainen  
  Kyseessä ei ole kertaaja vaan pääopastin. Kyseisiä kääpiöopastimia näkee suhteellisen paljon varsinkin ahtailla ratapihoilla.
kuva 16.11.2025 17:33 Juho Rintala  
  kaikilla niitä sattuu, ei mitään:)
kuva 16.11.2025 17:16 Veeti Saukkonen  
  Oho tuli amatöörimokia!
kuva 16.11.2025 17:02 Asmo Rasinen  
  Ihme kun näitä ei voida jättää junan perään ja irrottaa Riihimäellä ja sieltä ajaa junalla Saunakallioon? Kun junayhteyskin on?
kuva 16.11.2025 16:06 Esa J. Rintamäki  
  Tiwin erkanemisvaihde ollut kuvan vasemman laidan tienoilla.
kuva 16.11.2025 15:29 Juho Rintala  
  15.11.2025 on se, laittoi yhteen Whatsapp- ryhmään tästä kuvaa

muuten Sm4 24 havaittu nyt steissillä Z- junassa.
kuva 16.11.2025 15:07 Rasmus Viirre  
  On on kaunis sauna(?) rakennus. Rannalta löytyy myös pylväät ja lyhdyt kun katsoo tarkkaan. Uutta ponttoonia vain laiturin alle, niin kyllä kelpaisi löylyä heittää, pulahtaa järvessä ja vielä päätteeksi kameralla räpsäistä heittolaukaus ratapenkasta!
kuva 16.11.2025 14:13 Jimi Lappalainen  
  Se ei ole vaihtotyöyksikön tunnus. Katso kuvien https://vaunut.org/kuva/139755 + https://vaunut.org/kuva/129476 + https://vaunut.org/kuva/108664 kommentteja.
kuva 16.11.2025 13:22 Teemu Saukkonen  
  Tämä liikkui numerolla F09081, lie järjestelmän arpoma satunnaisluku.
kuva 16.11.2025 12:54 Rasmus Viirre  
  Kurkkasin exif-tietoihin ja niiden mukaan suljinaika olisi ollut peräti 1/400. Teemu tietää varmasti, mutta mainittakoon että tavarajunia voi kuvata hyvin vielä vaikka suljin nopeudella 1/125, jos zoomia ei ole paljoa, ja silti juna pysyy kuvassa ”paikallaan”. Täten on vähän enemmän varaa pelata ISOn kanssa. Joka tapauksessa tässäkin kuvassa on tunnelmaa!
kuva 16.11.2025 12:35 Tuukka Varjoranta  
  Onko kuvan päivämäärä tiedossa? //Ylläpito
kuva 16.11.2025 12:06 Jimi Lappalainen  
  Asiallinen työntäyteinen kuva.
kuva 16.11.2025 12:04 Jimi Lappalainen  
  Silta: https://tinyurl.com/2s522pur (Google Street View)
kuva 16.11.2025 12:01 Jimi Lappalainen  
  Mikä numero tuo 09081 on?
kuva 16.11.2025 11:57 Jimi Lappalainen  
  Vasemmalla vahtitupa?
kuva 16.11.2025 11:55 Jimi Lappalainen  
  Ei voi kuin kompata, aivan mahtava kuva :)
kuva 16.11.2025 11:43 Aarni Lilja  
  Erittäin upea kuva.
kuva 16.11.2025 11:35 Aarni Lilja  
  Hieno kuva. Kiva nähä, että Dv12 2645 elää ja voi hyvin.
kuva 16.11.2025 09:42 Juho Rintala  
  miksi tässä on merkitty nuin monta yksikköä, vaikka selkeästi näkyy vain Sm4 6424

saataisko päivämäärä myös kuntoon, 15.11.2025.
kuva 16.11.2025 09:21 Jukka Ahtiainen  
  Kuin matkailumainos, hieno!
kuva 16.11.2025 09:18 Jukka Ahtiainen  
  Lähtöaika. Tuli ensiksi mieleen avoimien ovien päivät.
kuva 16.11.2025 01:59 Tauno Hermola  
  Molemmat varmaan käy. Vähän eppäilen, ettei sinne radalle kuitenkaan glyseriiniä liruteta.

https://www.nde-ed.org/NDETechniques/Ultrasonics/EquipmentTrans/Couplant.xhtml
kuva 16.11.2025 01:23 Tuukka Varjoranta  
  Mielenkiintoinen kertaaja tuolla käytössä, toistaako tuo koko opasteen?
kuva 16.11.2025 01:09 John Lindroth  
  Tyylikäs Tk kuva Erkiltä! Tässä on höyrykauden nostalgiaa!
kuva 16.11.2025 00:14 Esa J. Rintamäki  
  Odottaako "viattomien lasten vaunu" matkustajiaan?
kuva 16.11.2025 00:11 Esa J. Rintamäki  
  Notkelmassa on Penttilän silta (hädintuskin erotettavissa), jossa joskus 1979 kaksi pikkuskloddia jäi lätän alle. Toinen kuoli, toinen ehti ajoissa pois edestä.

Sairaan tuttu paikka minulle, koska perhetuttava piti kauppaa tienristeyksen vieressä olleessa kauppatalossa.