|
|
17.11.2025 18:40 | Juho Rintala | ||
| Minkälaiset muutokset näihin on tehty, jotta ei poksahda laitteet? | ||||
|
|
17.11.2025 18:36 | Markku Naskali | ||
| Tuohan alkaa muistuttaa jo rautatieasemaa päin vastoin kuin se paikka jossa joku vuosi sitten kävin koematkustamassa M-junan. Vaan seisakkeitahan tuollaiset nykyään oikeasti ovat kun ei enää ole toimia asemarakennuksiakaan. Onhan tuossa sentään useampia raiteita kuin jossain ihan linjan varrella, mutta silti... |
||||
|
|
17.11.2025 17:45 | Tuukka Varjoranta | ||
| Spårakoffiin on ilmeisesti asennettu DC-DC-konvertteri ja sen pitäisi olla liikennekelpoinen. Onko sitä muuten näkynyt ajossa jännitteenvaihdoksen jälkeen? | ||||
|
|
17.11.2025 17:40 | Jimi Lappalainen | ||
| Tauno; nyt kun katsoo kommenttiani niin kyllä se jossain kieroutuneessa mielentilassa on selvästi kirjoitettu, voi hyvänen aika :D Lisenssi kuivumaan... | ||||
|
|
17.11.2025 17:21 | Jari Välimaa | ||
| Varmaankin yhtä usein kuin pääkaupungin lähijunaraiteilla. | ||||
|
|
17.11.2025 16:40 | Rasmus Viirre | ||
| Kiitos herra Esa! Luontoäiti on se, joka päättää millaisissa olosuhteissa saa kamera kourassa vaeltaa. Toisinaan se juuri antaa harrastuksellemme sitä maustetta. | ||||
|
|
17.11.2025 16:10 | Jouni Halinen | ||
| Liittyy edellisiin kommenteihini. Puolassa räjähti: Vaurioitunutta rataa on käytetty Ukrainalle toimitettavan avun kuljetuksissa. Tällaisesta tapauksesta juurikin kirjoitin en mistään sellaisesta mihin tarvitaan sateelliittikuvia. Eli iskemällä sähkönsyötto/ajolanka kohteisiin vahingot ovat taatusti vielä paljon pahempia. Liikennekatkoja syntyy. Vielä lisäys edelliseen kommenttiin. Varusmiehiä voidaan käyttää ihan tositoimessa kovat piipussa palveluksen loppupuolella, kuitenkin vain tehtävissä johon he ovat koulutuksen saaneet. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/af74269c-131a-499a-bbe0-e59efe1a32f1 |
||||
|
|
17.11.2025 16:03 | John Lindroth | ||
| Surullista! | ||||
|
|
17.11.2025 15:45 | Esa J. Rintamäki | ||
| Tämä !!! "Mä vaelsin läpi tuulen ja tuiskun, nähdäkseni Kaalihäkin..." Erinomainen kuva! Kertoo myös sen, että talven tulolle ei mahda lakimiehetkään mitään. |
||||
|
|
17.11.2025 15:31 | Roope Prusila | ||
| Saa nähdä koska tulee ensimmäinen häiriö liikenteeseen siten, että Poriin menevä tai sieltä tuleva kaukojuna ohjataan tuonne välilaiturin raiteille. Normaalissa tilanteessa niitä ei ole mitään järkeä kierrättää sen kautta vaan siksi kun mahdollisuus olisi olemassa. | ||||
|
|
17.11.2025 15:02 | Kari Haapakangas | ||
| Siis avattiinko tämä ihan retkeijöiden iloksi? Jumiongelma taisi koskea ennemmin maantieliikenteen siltoja, joista aiheutui varsin legendaarisia liikenneruuhkia. |
||||
|
|
17.11.2025 14:00 | Kimmo Huhta | ||
| Upea kuva. Autojen valot, tasoristeyksen valot, hämäryys, sommittelu, kaikki toimii hienosti. | ||||
|
|
17.11.2025 13:38 | Tauno Hermola | ||
| Ei kai sitä junaa varten tarvitse nostaa? ;) | ||||
|
|
17.11.2025 11:26 | Jimi Lappalainen | ||
| Luulisi normaalin junaliikenteen käyneen säännöllisyydestä? | ||||
|
|
17.11.2025 11:08 | Pertti Miettinen | ||
| Nostettiinkos tuota koskaan säännöllisesti toimivuuden varmistamiseksi? Tuskin on, kun jäänyt jumiin enemmän ja vähemmän. | ||||
|
|
17.11.2025 10:58 | Jukka P. T. Ruuskanen | ||
| Onko museoraitiovaunuissa ajokuntoisia, jotka pystyvät liikkumaan nykyisellä jännitejärjestelmällä? | ||||
|
|
17.11.2025 09:56 | Riku Outinen | ||
| Ne kartongit menee toisin päin, Heinolassa on se tehdas. :) Tässä tyhjänä. | ||||
|
|
17.11.2025 08:36 | Veeti Saukkonen | ||
| kuvasin tän saman junan | ||||
|
|
17.11.2025 04:01 | Esa J. Rintamäki | ||
| Aivan, herra Jorma. Raha ei haise. Ei etenkään bitteinä jonkun eestulemattoman nilkin omalla numerotilillä, jossain piilossa. Eikä turhia ja/tai liian ikäviä kysymyksiä koskaan esitetä. Se, että tämänlaatuista piilokorruptiota on täällä Suomessa, se kertoo meistä itsestämme kaiken oleellisen. |
||||
|
|
17.11.2025 02:02 | Antti Tapani Häkkinen | ||
| Laittaisin numeroksi Joensuun päivystäjän tyypillisen numeron eli 6601. | ||||
|
|
17.11.2025 00:43 | Jorma Rauhala | ||
| Tosiaan, tämä on Helsingin - oman kertomansa mukaan maailman toimivimman kaupungin - vanhin raitiovaunutyyppi, mitä voidaan käyttää tällaisissa historiallisissa satavuotisjuhlissa. Voimme olla täysin varmoja, että Käpylän raitiotien 150-v juhliin ei ole enää tätäkään vaunutyyppiä tallessa ja sitä tapahtumaa juhlistetaan aikanaan "museoajelulla" jollain vielä näkemättömällä puolalaisella Stadler Nordic -vaunulla vuodelta ~2030... kun kaikki vanhemmat vaunut on jo ehditty "kierrättää" Romu-Keinäsellä. | ||||
|
|
17.11.2025 00:18 | Jonne Seppänen | ||
| Asiaan vihkiytyneiden harrastajien ansiosta meillä on jonkinlaista museokiskoliikennekalustoa Suomessa ajossa. VR luopui omasta museokalustosta kuluvan vuoden aikana, eikä myöskään ajokuntoista museoraitievaunua löydy maan pääkaupungista tällaiseeheen tapahtumaan. Surullista. | ||||
|
|
16.11.2025 22:02 | Juho Rintala | ||
| Tämmöisen COLD startti kelpais nähdä :D | ||||
|
|
16.11.2025 20:49 | Juho Rintala | ||
| Asialliset kuvat sinulla tältä päivältä! | ||||
|
|
16.11.2025 20:49 | Rasmus Viirre | ||
| Hiivitään jotta yksikään paikallisista ei hermostuisi.. ”Taas siinä menee joku kauhee hökötys! Noniin, missäs se mun lähijuna viipyy?” | ||||
|
|
16.11.2025 18:52 | Otto Tuomainen | ||
| Kyseessä ei ole kertaaja vaan pääopastin. Kyseisiä kääpiöopastimia näkee suhteellisen paljon varsinkin ahtailla ratapihoilla. | ||||
|
|
16.11.2025 17:33 | Juho Rintala | ||
| kaikilla niitä sattuu, ei mitään:) | ||||
|
|
16.11.2025 17:16 | Veeti Saukkonen | ||
| Oho tuli amatöörimokia! | ||||
|
|
16.11.2025 17:02 | Asmo Rasinen | ||
| Ihme kun näitä ei voida jättää junan perään ja irrottaa Riihimäellä ja sieltä ajaa junalla Saunakallioon? Kun junayhteyskin on? | ||||
|
|
16.11.2025 16:06 | Esa J. Rintamäki | ||
| Tiwin erkanemisvaihde ollut kuvan vasemman laidan tienoilla. | ||||
|
|
16.11.2025 15:29 | Juho Rintala | ||
| 15.11.2025 on se, laittoi yhteen Whatsapp- ryhmään tästä kuvaa muuten Sm4 24 havaittu nyt steissillä Z- junassa. |
||||
|
|
16.11.2025 15:07 | Rasmus Viirre | ||
| On on kaunis sauna(?) rakennus. Rannalta löytyy myös pylväät ja lyhdyt kun katsoo tarkkaan. Uutta ponttoonia vain laiturin alle, niin kyllä kelpaisi löylyä heittää, pulahtaa järvessä ja vielä päätteeksi kameralla räpsäistä heittolaukaus ratapenkasta! | ||||
|
|
16.11.2025 14:13 | Jimi Lappalainen | ||
| Se ei ole vaihtotyöyksikön tunnus. Katso kuvien https://vaunut.org/kuva/139755 + https://vaunut.org/kuva/129476 + https://vaunut.org/kuva/108664 kommentteja. | ||||
|
|
16.11.2025 13:22 | Teemu Saukkonen | ||
| Tämä liikkui numerolla F09081, lie järjestelmän arpoma satunnaisluku. | ||||
|
|
16.11.2025 12:54 | Rasmus Viirre | ||
| Kurkkasin exif-tietoihin ja niiden mukaan suljinaika olisi ollut peräti 1/400. Teemu tietää varmasti, mutta mainittakoon että tavarajunia voi kuvata hyvin vielä vaikka suljin nopeudella 1/125, jos zoomia ei ole paljoa, ja silti juna pysyy kuvassa ”paikallaan”. Täten on vähän enemmän varaa pelata ISOn kanssa. Joka tapauksessa tässäkin kuvassa on tunnelmaa! | ||||
|
|
16.11.2025 12:35 | Tuukka Varjoranta | ||
| Onko kuvan päivämäärä tiedossa? //Ylläpito | ||||
|
|
16.11.2025 12:06 | Jimi Lappalainen | ||
| Asiallinen työntäyteinen kuva. | ||||
|
|
16.11.2025 12:04 | Jimi Lappalainen | ||
| Silta: https://tinyurl.com/2s522pur (Google Street View) | ||||
|
|
16.11.2025 12:01 | Jimi Lappalainen | ||
| Mikä numero tuo 09081 on? | ||||
|
|
16.11.2025 11:57 | Jimi Lappalainen | ||
| Vasemmalla vahtitupa? | ||||
|
|
16.11.2025 11:55 | Jimi Lappalainen | ||
| Ei voi kuin kompata, aivan mahtava kuva :) | ||||
|
|
16.11.2025 11:43 | Aarni Lilja | ||
| Erittäin upea kuva. | ||||
|
|
16.11.2025 11:35 | Aarni Lilja | ||
| Hieno kuva. Kiva nähä, että Dv12 2645 elää ja voi hyvin. | ||||
|
|
16.11.2025 09:42 | Juho Rintala | ||
| miksi tässä on merkitty nuin monta yksikköä, vaikka selkeästi näkyy vain Sm4 6424 saataisko päivämäärä myös kuntoon, 15.11.2025. |
||||
|
|
16.11.2025 09:21 | Jukka Ahtiainen | ||
| Kuin matkailumainos, hieno! | ||||
|
|
16.11.2025 09:18 | Jukka Ahtiainen | ||
| Lähtöaika. Tuli ensiksi mieleen avoimien ovien päivät. | ||||
|
|
16.11.2025 01:59 | Tauno Hermola | ||
| Molemmat varmaan käy. Vähän eppäilen, ettei sinne radalle kuitenkaan glyseriiniä liruteta. https://www.nde-ed.org/NDETechniques/Ultrasonics/EquipmentTrans/Couplant.xhtml |
||||
|
|
16.11.2025 01:23 | Tuukka Varjoranta | ||
| Mielenkiintoinen kertaaja tuolla käytössä, toistaako tuo koko opasteen? | ||||
|
|
16.11.2025 01:09 | John Lindroth | ||
| Tyylikäs Tk kuva Erkiltä! Tässä on höyrykauden nostalgiaa! | ||||
|
|
16.11.2025 00:14 | Esa J. Rintamäki | ||
| Odottaako "viattomien lasten vaunu" matkustajiaan? | ||||
|
|
16.11.2025 00:11 | Esa J. Rintamäki | ||
| Notkelmassa on Penttilän silta (hädintuskin erotettavissa), jossa joskus 1979 kaksi pikkuskloddia jäi lätän alle. Toinen kuoli, toinen ehti ajoissa pois edestä. Sairaan tuttu paikka minulle, koska perhetuttava piti kauppaa tienristeyksen vieressä olleessa kauppatalossa. |
||||