Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 22.09.2025 21:54 Arttu Kokkonen  
  Simolle vastauksena, veikkaisin tämän radan tulevaisuudesta sen sulkua, tai vaihtoehtoisesti vielä Dr19 veturit.
kuva 22.09.2025 21:53 Arttu Kokkonen  
  Kiitos!
kuva 22.09.2025 21:50 Aarni Lilja  
  Todella upea kuva Niklas.
kuva 22.09.2025 21:45 Noah Nieminen  
  Saanen korjata myös sen että tasoristeyksen nimi ei ole "Iso Kylätie" vaan Pornaistentie tai Nikkilä.
kuva 22.09.2025 21:28 Noah Nieminen  
  Hieno kuva ja kuvateksti! Korjaisin vielä, että Sobit eivät ole öljyvaunuja, vaan bensiinivaunuja. Oli aika taktista, että Sobit laitettiin mukaan tähän junaan. T 4003 on ollut monena päivänä peruttu ja keskiviikon T 4001 ei ole kulkenut pitkään aikaan. Sköldvikin junaparit ovat kyllä vähentyneet roimasti. Ehkä jatkossakin Varkauden Sobit laitetaan tähän junaan?
kuva 22.09.2025 20:59 Niklas Rinta-Kanto  
  Hyvin komea kuva!
kuva 22.09.2025 20:47 Miska Sallinen  
  Ovatko vemput vemputtaneet enää tänä vuonna Imatralla?
kuva 22.09.2025 19:33 John Lindroth  
  Onnistunut syksyinen höyrykuva!
kuva 22.09.2025 19:28 Noah Nieminen  
  Upea kuva! Kuvasta näkyy hienosti, miten vähän aikaa sitten ollaan vielä rullattu ja sitten laitettu lisää tehoja.
kuva 22.09.2025 19:25 Noah Nieminen  
  "Jumbo huilaa, Jumbo peruuttaa, Jumbo kiihdyttää" - lyhyitä ja ytimekkäitä kuvatekstejä! Ei kuvatekstin tarvitse olla kahta sanaa pidempi, jos tietää, miten aikoo sen katsojille ja lukijoille välittää. Tästäkin kuvasta ilmenee selvästi, kuinka höyryveturi on tauolla.
kuva 22.09.2025 18:48 Ilkka Hovi  
  Mielenkiintoista, veturi on päätynyt tuonne. Nyt on tullut pieni vihre, veturin on valmistanut Baldwin Locomotive Works (14283/April1895). Tehtaan virallinen nimi oli Burnham, Williams & CO. BLH yhdistyi vasta 1950-luvun alussa (joko 1950 tai syyskuussa 1951). Veturi oli alkujaan öljypolttoinen mutta muutettiin hiilipolttoiseksi 1921. Verturi sai uuden kattilan vuonna 1926. Veturi oli tehtaalla käytössä vuoteen 1949 jolloin veturi myytiin New Jersey'hin. Maineen veturi ostettiin 1971 ja vuonna 2012 oli tarkoitus korjata veturi ajokelpoiseksi.
kuva 22.09.2025 17:23 Tuomas Pätäri  
  Vuoden 1971 kartassa näyttää että raide ulottuu Vuoksen länsipuolelle. Kun Tornan silta rakennettiin joskus 1950-luvulla, vaihtuiko Vuoksen länsipuolen järjestelyjä kapearaiteisesta leveäraiteiseen? Vanhemmassa 1947 kartassa näkyy, muten raide ulottuu vain Vuoksen itäpuolelle asti, missä lienee ollut siirtokuormauspaikka, kun myös länsipuolen kapearaidejärjestelyt ulottuivat vanhaa siltaa pitkin siihen. (Sivuhuomautuksena silloin leveäraide ei vielä mennyt tästä kuvan alueelta, vaan koukkasi enemmän kaakosta). Suurimmillaan kapearaideaikaan Vuoksen länsipuolella Niskalammen / Tornatorin alueella on joka tapauksessa ollut ällistyttävän laaja raiteisto. Muutamia kuvia löytyy Vorgista, ja kartta löytyy keskustelusta https://vaunut.org/keskustelut/index.php?topic=11874.0
kuva 22.09.2025 17:08 Tuomas Pätäri  
  "Huippumielenkiintoinen" kuvastaa hyvin tätä kuvaa. Mutulla olisin veikannut, että liikenteen loppumisesta olisi ollut kauemmin - 2017 tuli lievänä yllätyksenä.
kuva 22.09.2025 16:32 Veeti Pietilä  
  Nykyään juna olisi ArcticRailin jos kulkisi tällä numerolla.
kuva 22.09.2025 16:06 Arttu Kokkonen  
  Kiitos!
Kuvasarja:
Boothbay Railway Village - Lapasesta lähtenyt harrastus Mainessa
 
22.09.2025 15:07 Robert Sand  
  Tuolla pitää joskus käydä. Näyttää tosi mukavalta paikalta.
Kuvasarja:
Boothbay Railway Village - Lapasesta lähtenyt harrastus Mainessa
 
22.09.2025 14:54 Juha Kutvonen  
  Hyvältä näyttää! Tämä on oiva esimerkki siitä, mitä asialleen omistautumisella ja riittävillä resursseilla voidaan saada aikaan.
kuva 22.09.2025 14:41 Juha Kutvonen  
  Mahtavaa dioraama-ainesta!
kuva 22.09.2025 14:29 Jari Välimaa  
  Seuraavaksi eli ennen tämän hankkeen päättymistä 2031 pääsee liikelle Lielahti-Lakiala kaksoisraide että saadaan Ylöjärven rautatieliikennettä kehitettyä. eli kaukojunasema ja lähijunia.
kuva 22.09.2025 14:05 Juho Rintala  
  Asjallista!. Erittäin hyvin värit on tässä kuvassa, tykkään its
kuva 22.09.2025 12:41 Oliver Karhu  
  Tälläkin kuvalla suuri historiallinen arvo!
kuva 22.09.2025 12:20 Tero Korkeakoski  
  Jos oikein katsoin kun menin ohi niin kiskot taitavat yhä olla yhteydessä rataverkkoon. Enkä nyt ainakaan niitä poistaisi.
kuva 22.09.2025 12:01 Tero Korkeakoski  
  Seuraavaksi kannattaisi varmaan kehittää Lielahtea niin että sitä voisi käyttää pienenä varastoratapihana junille jotka menevät suoraan Tampereen ohi kulkematta tavararatapihan kautta. Tässä kun ei välttämättä tavarajunien kohtaus (tai ainakaan odottelu) onnistu jos kaikki raiteet ovat täynna matkustajajunia.
kuva 22.09.2025 08:49 Simo Virtanen  
  Kyllä nyt alkaa olemaan korkea aika deevereiden kuvaamiseen. Näiden kuvien hiivatillisuus koettaa nopeammin kuin moni uskookaan.
kuva 22.09.2025 08:36 Arttu Kokkonen  
  Juuri tuli esim. Kirkniemelle.
kuva 22.09.2025 07:35 Jari Välimaa  
  Tiedoksesi että raitiotieallianssia ei enää ole.

Ja toisaalta aaltoylipiston mukaan myös raitiotieallianssi toimi oikein.
kuva 21.09.2025 23:35 Rasmus Viirre  
  Kyllä! Mukava myös vielä nähdä Dv12 tositoimissa. Dr19 on vaivihkaa levinnyt jo aika laajalle.
kuva 21.09.2025 22:49 Arttu Kokkonen  
  Kiitos!
kuva 21.09.2025 22:40 Juho Rintala  
  Hieno kuva.
kuva 21.09.2025 22:40 Juho Rintala  
  Komea otos.
kuva 21.09.2025 18:21 Erkki Nuutio  
  Viitattu Väylän dokumentti kyseisen allianssin toiminnasta on valaiseva ja tekee ymmärrettäviksi saavutettavia etuja.
Valitettavasti eräät allianssit eivät toimi avoimin periaattein. Mätäpaise, kuten Tampereen Raitiotieallianssi (betoniallianssi) vahingoittaa kunniallisia alliansseja heittäessään korruptioepäilyksen varjon niitä kohtaan.

Dokumentissa kuvattu allianssi suunnittelee hankkeen osatehtävät, huolehtii niiden tilauksesta ja valvoo toteutusta. Suunnittelukumppani on Kreate Oy. Allianssi selvittää mahdolliset toimittajat (alihankkijat) monivaiheisen selvittelyn kautta. Toimittajat valitaan lähtökohtaisesti aina Väylän järjestämän rehellisen kilpailutuksen kautta.

Tampereen Raitiotieallianssi toimii toisin. Kuntalaisten (ja rehellisten kunnallispoliitikkojen) vaatimus on että tämä allianssi aikansaisi raitioteitä kuntalaisten liikennetarpeita ja kunnan julkituotujen kehitystarpeita palvelevilla tavoilla.
Alusta lähtien tämä allianssi on toiminut toisin, päätarkoitus kiinteistäkenottelun edistäminen on tullut alusta lähtien selväksi.
Raitiolinjojen erityiskohteet kuten sillat on tehty kustannuksia lisääviin paikkoihin ja niiden tilauksia ei näytä tehdyn avoimen kilpailun kautta - ei ainakaan julkistusten perusteella.
Tässä tarkastelua vain siltoihin rajoittuen:

1/ Lielahti/Santalahti: Valmis vapautunut ratasilta Paasikiventien yli rikottiin pois. Vapautunut sillan liityntäraide, eli valmis vapautunut liityntäraide Lielahden aseman ohi jäi käyttämättä. Siten sujuva yhteys paikallisjuniin (ja myös Epilään) jäi saamatta.
Tehtiin uusi silta yli Paasikiventien noin kilometriä aikaisemmin, jotta reitille voitaisiin - kiinteistökeinottelun edistämiseksi rakennuttaa suuri tekosaari (jää vuosikymmeniksi vaille käyttöä). Matkustajien valtaosan yhteys Lielahteen jätettiin tekemättä - on käytettävä liityntäbusseja niistä aiheutuvine lisäkustannuksineen ja viivästyksineen. Aiheutetut lisäkustannukset lukuisia kymmeniä miljoonia euroja, osa valtiolta.

2/ Savilinnantie/Sepänkatu: Raitiolinjan rautatieylitystä perinteisestä (luonnonmukaisesta) kohdasta Savilinnantien jatkeelta ei tehty (johon katuristeystä ei olisi tullut), vaan rikottiin pois Sepänkadun silta, ja tehtiin paikalle uusi silta (katuliikenne poikki pari vuotta).
Raitiolinjan yhdistys katuristeyksen (ja Sudenkadun) kautta on surkuhupaisa. Matkustajayhteys Sepänkadun kautta (Savilinnnatiehen verrattuna) ei tuo etuja, mutta lisää jokaisen raitiovaunun kulkuaikaa pari minuutia.
Aiheutetut lisäkustannukset jo tekovaiheessa muutamia kymmeniä miljoonia euroja, osa valtiolta.

3/ Muualle jo selvitelty vain kiinteistökeinotteluaikeilla selitettävissä oleva Alasjärven maisemasillan sisältävä hanke. Sitä koskevan julkisen rahan (vielä) saamatta jääminen on sen pysäyttänyt (mutta vain väliaikaisesti).
kuva 21.09.2025 15:00 John Lindroth  
  Onnistunut nostalginen kuva Savonlinnasta!
kuva 21.09.2025 14:57 John Lindroth  
  Kiitokset Teppo! Filmistäni tarkentamalla selvisi ainoastaan että vaunun viimeinen numero on juuri tuo 4.
kuva 21.09.2025 13:55 Joonas Viita  
  Raaheen, Hämeenlinnaan ja Toijalaankin taitaa kulkea.
kuva 21.09.2025 11:57 Teemu Saukkonen  
  Turvakiskot tms. näyttää askarrellun hukkapaloista.
kuva 21.09.2025 11:55 Teemu Saukkonen  
  Ihan normaali 22 vaunua se oli.
kuva 21.09.2025 11:22 Niklas Rinta-Kanto  
  Komiaa. Jättääkö Fenniarail osan Vocp-vaunuista Joensuuhun lastaukseen vai oliko tuo muuten vain lyhempi lasti? Mielestäni he ajavat Tuupovaaran junia 22 vaunun letkalla ainakin Joensuuhun asti.
kuva 21.09.2025 11:19 Rainer Silfverberg  
  Sinulla oli kuitenkin jokin asiakaskäynti buukattu satamaan, ja asianmukainen kulkulupa. Kulkuluvan myöntäjä oli siis vastuussa siitä mitä teit satamassa.
Kuvasarja:
Ylivieskan rakennuksia
 
21.09.2025 11:06 Jarno Piltti  
  Samaa mieltä edellisten kanssa. Rautatielaitos on (tai oli) paljon kiskojaan laajempi ilmiö.
kuva 21.09.2025 11:04 Jarno Piltti  
  Huippumielenkiintoinen kuva kadonneesta liikenteestä.
kuva 21.09.2025 11:03 Jarno Piltti  
  Usein vastavalo palkitsee kuvaajan, niin kuin tässä, hyvä kuva! Eroaako tämä näky loppujen lopuksi niin paljon Järvelän arkiliikenteestä ja Sm2-junasta, mietinpähän vaan.
kuva 21.09.2025 10:54 Samuel Pajunen  
  Tka7:n numero on 174 & Tka8:n 567.
kuva 21.09.2025 09:28 Jari Välimaa  
  Väylän mini dokumentti allianssin toimista https://vayla.fi/documents/25230764/238087715/TREHRP-hankesuunnitelma-mini.pdf/81b60aa4-180c-6167-b7a8-a8c520280f45/TREHRP-hankesuunnitelma-mini.pdf?t=1744624037818
kuva 21.09.2025 09:05 Pasi Seppälä  
  Olosuhteet välittyvät hyvin kuvasta ja kapea syväterävyysalue toimii tässä hienosti. On tyylikäs kuva.
kuva 21.09.2025 09:01 Pasi Seppälä  
  Komea ja massasta poikkeava kuvakulma. Erinomainen kuva todellakin.
kuva 21.09.2025 08:37 Jari Välimaa  
  Ja raiteet 6 ja 7 lähijunien käytössä
kuva 21.09.2025 07:02 Teppo Niemi  
  Tämän kuvan vaunu on hylätty ennnen Johnin filmiä, kuten tätä edellisessä Esan kommentissa todetaan myös kolmen muun saman kaltaisen vaunun osalta.

Hakemalla vuoden 1981 F vaunujen kuvia, selviää että Johnin filmin vaunu on 3704 https://vaunut.org/kuva/175501 .
kuva 21.09.2025 03:11 Osku Reinikka  
  Sen verran voin vielä tarkentaa, kun ihan hiljan tässä näköjään on keskusteltu tuonne menemisestä tai kuvaamisesta. Mulla oli kamera mukana, tuolloin oli sen verran kehno kamera puhelimessa että otin oikean kameran mukaan. Ajoin auton portille kuten niin monta kertaa aiemminkin tai tuon jälkeen ja tästä seurasi portin avautuminen. Tämän jälkeen ajelin satamassa kenenkään muun tai muiden asiaan kiinnittämättä mitään huomiota, paitsi asiakkaiden omalta kohdaltaan, joiden luona vierailin. Siinä sivussa otin tämän sarjan kuvat ja poistuin aikanaan alueelta kun työt oli tehty. Jos alueella oli liikkuminen tai kuvaaminen kielletty niin näin jälkikäteen on todettava että voihan harmi.
kuva 21.09.2025 02:56 John Lindroth  
  Ottamani vielä julkaisemattomassa kaitafilmissä Tk3/ 1139 Savonlinnan seudulla ,junan TK3 +2 Ei +F,kummittelee tuollainen F vaunu junan päädyssä,filmi on kesältä vuodelta 1981.
kuva 21.09.2025 00:44 Juho Rintala  
  Ota huomioon Veeti että ei ole aikasempaa kuvaa jossa tämä silta näkyy kunnolla. Toimii samalla myös dokumentaatiokuvana
kuva 21.09.2025 00:19 Jimi Lappalainen  
  Etkö voi tehdä sen itsekin?